FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: kwintek1992 w Sierpień 16, 2014, 10:44:16 am
-
Witam :-bry mam mały problem mój x300 3.2 sport gaśnie na wolnych obrotach najczęściej przy hamowaniu jak już mam się zatrzymać obroty wtedy spadają do 0 prawie na gazie i jak i na benzynie jakby nie trzymał stałych obrotów na dole co to może być :- pojecia ?????? ??
-
świece, może przepływomierz?
-
świece i przepływomierz wymienione i nadal nic.
-
Ja miałem taki sam problem ( dojeżdżam do skrzyżowania i nagle gaśnie :-boks ) winny był bardzo brudny silniczek krokowy , po wyczyszczeniu obroty trzyma idealnie .
-
...silniczek krokowy w pierwszej kolejności, proponowałbym jeszcze posprawdzać wszystkie podciśnienia, może gdzieś wężyk spadł, lub się nadłamał, jeśli nie pomoże to podłączyć pod komputer ......
-
U mnie tez tak bylo. Lewe powietrze to raz, silnik krokowy to dwa a trzy 5 z 6 cewek przebijajacych do pokrywy silnika.
-
Stawiam na czujnik położenia przepustnicy. Padł albo komp zgubił jego ustawienia.
-
Gdzie ten czujnik się znajduje i czy to droga zabawa aby go naprawić/ wymienić i jaki jet do niego dostęp ?
-
Znajduje sie pod przepustnicą. Jeśli go wymienisz to trzeba go na nowo przyuczyć tak aby komputer dobrze rozpoznawał położenie przepustnicy.
-
Jak trzeba wykonać to przyuczenie prawidłowo ?
-
Komputerem diagnostycznym
-
Jakby komputer zgubil ustawienia tego czujnika to na luzie bylyby obroty wysokie. Mozna sprawdzic go miernikiem przy zgaszonym silniku, jak sie otwiera i zamyka przepustnica. Przy zamknietej powinno byc okolo 0.5V przy otwartej okolo 4.9V.
Sprawdziles cewki na swiecach? Czy maja pekniecia? Przy odpalonym aucie pojedynczo, wyciagnij lekko cewke ze dwa cm do gory i zobacz czy nie przebija do pokrywy na gorze, jak widac iskre to do wymiany. U mnie wlasnie to bylo glownym powodem przygasania przy hamowaniu.
Generalnie raczej tylko trzy rzeczy moga powodowac te przygasanie, lewe powietrze, slaba iskra lub przytkane wtryskiwacze i wokol tego szukaj.
-
Wielkie dzięki . :-thank
-
jakis czas temu mialem to samo, gasl na wolnych, czasem chodzil nie rowno albo wrecz czuc bylo ze na 5 cylindrach. u mnie byla to uszczelka od swiec w deklu zaworow. jedna swieca "druga od chlodnicy liczac" byla w oleju. naprawa to zdjecie dekla zaworow wymiana uszczelek dekla i 6 malych od swiec przy okazji nowe swiece. chodzi teraz jak zegarek.
najlepiej zdejmij z gory oslonke z napisem Jaguar, wykrec pokolei cewki - nie trzeba odpinac z instalacji i pokolei powykrecaj swiece. jak jakas bedzie usmolona albo w oleju masz odpowiedz. jak suche to sprawdz cewki i ew silniczek krokowy czy wtyczka czysta.
-
Świece zostały wymienione na NGK TYPOWO POD GAZ uszczelki zakupiłem duża pod cale zawory + 6 szt okrągłych pod świece czekam tylko na chwile czasu aby było można zamontować uszczelki . Stare świece były ok tylko jedna była lekko osmalona iglica ale to delikatnie . Silniczek krokowy tez zostanie niedługo wyczyszczony za jednym zamachem .
-
Zeby wyjac silniczek bedziesz musial calosc TB zdemontowac, co nie jest trudne, ale pamietaj nie sciagac czujnika od dolu przeplywomierza bo jak go zdemontujesz i nie ustawisz z powrotem do 0.5mm na takie same napiecie przy zamknieciu to obroty bedziesz mial ciagle za wysokie i trzeba bedzie na komputerze ustawiac, a to juz tylko specjalistyczny sprzet. Czyli przed sciagnieciem koniecznie sprawdzic dokladnie napiecie na czujniku, musi sie zgadzac co do 0.01V po zlozeniu a regulacji jest tam na 0.05V moze.
Kolega Moody81 wspomnial wazna rzecz, u mnie tez byla jedna swieca w oleju przez stara i twarda uszczelke. Szybko sie zuzywaja.
-
Czym to sprawdzić woltomierzem i w jakiś sposób ?
-
Najlatwiej skanerem OBD, wskazania tego czujnika powinny sie ladnie pokazywac.
Woltomierzem nie pamietam, ale jest tam ground, V+ i sygnalowy bodajze.
-
A więc tak wymienione zostało
- świece na specjalne go gazu
- uszczelki pod zaworami + świece
- wyczyszczony silniczek krokowy
- wymieniony przepływomierz + filtr powietrza
- sprawdzona przepustnica
- wyczyszczone masy
- sprawdzenie pod OBDII ( 0 błędów !! )
Już nie gaśnie świeżo co odebrałem od mojego mechanika ale wszystko okaże się po czasie trzymajcie kciuki ;] :-super :-super :-tylko :-A
-
Gratuluje :-clap Jakie swiece zalozyles?
-
NGK LPG Laser Line 56 zł/szt Niestety na gazie jeszcze obroty spadają i gaśnie , czasami się utrzymują ale na 300-400 obr/min a powinny na 750-900, na benzynie już nie gaśnie trzyma idealnie obroty i przy redukcji tez (krokowy zasyfiony)
Wizyta u gazownika obowiązkowa w sprawie gazu :-A :- pojecia.
-
Huh, 56 zlotych za jedna swiece? Czy te swiece sa ze zlota? Czy ktos moglby je zrecenzowac i powiedziec czy warto?
U ciebie za malo gazu zdecydowanie, u mnie na gazowym krokowcu jak ustawie default na okolo 50-60 to wtedy tez probuje dzialac na 400rpm ale ledwo zipie. Normalnie dziala kolo 100. Przedzial to 0-255, reguluje sam.
-
Czy czujniki położenia wału sprawdziłeś?
56 zł za świece..w X308 XJR jedna świeca kosztuje około 90 zł/szt.. :-boks
-
Heh, a ja sie zastanawiam czy komplet do x300 za 50 to duzo :-hehe
Na ebayu komplet do x308 za GBP70.
-
Proszę macie linka do aukcji z świecami
http://allegro.pl/swiece-ngk-lpg6-lpg-6-1565-laser-line-do-gazu-i4560931516.html (http://allegro.pl/swiece-ngk-lpg6-lpg-6-1565-laser-line-do-gazu-i4560931516.html)
A tutaj opinie jak zawsze gdzie 2 polaków tam 3 opinie ;]
http://forum.vw-passat.pl/threads/78524-%C5%9Awiece-LPG-LaserLine (http://forum.vw-passat.pl/threads/78524-%C5%9Awiece-LPG-LaserLine)
http://lpg-forum.pl/swiece-ngk-lpg-laser-line-t7003.html (http://lpg-forum.pl/swiece-ngk-lpg-laser-line-t7003.html)
co do mojej opinii okaże się za parę mc ;]
A gdzie jest ten regulator silnika krokowego ?
Czujnik położenia wału Poprzedni właściciel wymienił podobno ;] na nowy .
-
Podobno...
Mam złe doświadczenia ze świecami z allegro. Od pewnego czasu kupuję oryginał...czyli NGK ;D
-
Ja kupiłem w sklepie motoryzacyjnym nie przez allegro .
A na czujnik mam chyba paragon ,tak mam na kwotę 297 zł a stary czujnik wala się po bagażniku więc miejmy nadzieje że wymienił ;]
-
A na czujnik mam chyba paragon ,tak mam na kwotę 297 zł a stary czujnik wala się po bagażniku więc miejmy nadzieje że wymienił ;]
Wymienił, wymienił, się nie bać tylko jeździć i mi dbać o kota, mam nadzieję że w końcu się oswoi w nowym domu...... :-tylko
-
:-bry Ciekawe w ch...j ?????? ?????? wymieniłem tyle rzeczy drobiazgów i nic obroty się nie trzymały :-cry ...
A naładowałem akumulator i nie ma problemu z obrotami i na zimnym i na ciepłym :-hehe :-yipee jak na bp czy na lgp ,ale problem jest akumulator gubi napięcie coś pobiera albo jest przebicie czy ktoś przypuszcza gdzie to może być ? :-wstyd :-A
-
A jak u ciebie z rozjasnianiem swiecenia zegarow? Dziala ok? Modul za to odpowiedzialny czesto sie pali.
Ewentualnie radio fabryczne, tez ciagnie sporo, szczegolnie jak popekane rezystory od spodu plyty kiedy radio gra jak chce.
-
Rozjaśnianie chyba ok bo działa hmm radio trzeba by je sprawdzić , co do podświetlania zegarów to maja dziwne podświetlenie jakby od góry były podświetlane tak am być ? Jak sprawdzić te rezystory trzeba radio rozebrać czy tylko je wyjąć ?
-
Właśnie wymieniłem radio coś było uszkodzone ponieważ jedna strona auta nie grała , jeżeli radio pobierało prąd na postoju i dlatego są mniej więcej powyższe przyczyny to zobaczymy za parę dni czy coś się zmieni . :-super MUSZE POWIEDZIEĆ ŻE FABRYCZNE GŁOŚNIKI Z 95R NAPRAWDE DAJA RADE !!! :-yipee :-yipee
-
WITAM :-bry HEH BARDZO DZIWNE :- pojecia wymieniłem tylko radio a JAGU gra pięknie wszystkie głośniki ale nie oto chodzi tylko to że teraz trzyma idealnie 900 obr akumulator wciąż pełny 12v wcześniej 9,5 10 i gasł a teraz zimny trzyma na PB jak na LPG radio było po części uszkodzone bo jedna strona nie grała a dokładnie prawy z przodu i lewy tył oraz piszczałki pod tylna szyba teraz graja wszystkie pod nowym radiem . Czyli wychodziłoby na to że problemy z gasnącym autem były od słabego akumulatora + pobieranie prądu na postoju z uszkodzonego radia . Chyba że jestem w błędzie to proszę mnie pokierować ;] :-tylko :-tylko
-
Niestety nadal gaśnie został już zakupiony kolejny silniczek krokowy zobaczymy oby pomogło . Przepływomierz jest ok był wymieniony.
-
Silnik krokowy został wymieniony lecz dziwi mnie to jakie obroty trzyma ponieważ są one na poziomie 600-650 do 700 jest możliwość ich regulacji ?
-
Tak, jest mala srubka torx ktora mozesz wyregulowac obroty na postoju, reszte reguluje tylko komputer. Srubka jest z boku na przeplywomierzu.
-
Śrubka jest na przepustnicy. Ale nie każda ją posiada. Prawidłowe obroty biegu jałowego to około 700 - 750 obr/min. Jeśli ci nadal gaśnie na wolnych to przyucz na nowo czujnik położenia przepustnicy.
-
Racja, przepustnica nie przeplywomierz! :)
-
W tych rocznikach 95 nie przyucza się podzespołów. Już nie gaśnie powodem był padnięty silnik krokowy.
-
W x300 przyucza się czujnik położenia przepustnicy. No chyba że masz xj40 a nie x300
-
W XJ40 tez sie przyucza ale mozna to zrobic bez pomocy JDSa, manualnie.
-
Witam, mam problem z obrotami tak jakby "silniczek krokowy" niedomagał i pytanie czy żeby się do niego dostać w XJR x300 trzeba kompresor ściągać, czy wystarczy kolektor dolotowy z tą "puchą"?
-
Witam,
Mam problem z moim x300 (96 rok 4.0). Mianowicie, szczególnie jak temperatura spada do 0 lub niżej po odpaleniu i dojeździe do skrzyżowania gaśnie na benzynie. Wyglada to tak ze zaczyna go dusić, docisniecie prądu gazu do spodu czasem pomaga ale nie zawsze. wskazówka pokazująca napięcie akumulatora zaczyna spadać poniżej połowy i silnik gaśnie. Odpala od kopa od razu i czasem sytuacja się powtarza a czasem nie, ale prawie zawsze zapala się wtedy kontrolka skrzyni biegów która po ponownym uruchomieniu silnika już się nie swieci. Problem nie występuje w ogóle po przełączeniu na gaz.
W jakim kierunku szukać? :-help czy to możliwe ze skrzynia biegów?
-
Obstawiam, że długo już jeździsz na gazie, to na 90% masz padnięte sondy lambda i jest zła mieszanka paliwowa, (czy dzieje się na zimnym silniku? Pewnie tak, bo tylko wtedy jeździsz na benzynie), albo masz zanieczyszczone wtryskiwacze benzyny, albo zgubił już mapy benzynowe.
Spadek ładowania jest normalny przy przygasaniu, poniżej 500 obrotów już słabo ładuje. Kontrolka skrzyni też normalna, przy zagaśnięciu na biegu, podczas dojazdu do skrzyżowania.
Co bym zrobił?
1. Podłączył pod każdy tani skaner obd i sprawdził pracę sond i błędy.
2. Odłączył akumulator na godzinę, może zresetuje mapy.
3. Kupił szuwaks do mycia wtryskiwaczy, wlewa się go do zbiornika, i przejeździł jeden zbiornik na benzynie.
Daj znać jakie efekty.
Na pewno to nie wina skrzyni.