FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Ikar1964 w Lipiec 07, 2014, 11:01:01 am
-
Witam szanownych kolegów,
Wczoraj przeżyłem chwile grozy: w czasie wyprzedzania przy prędkości ok. 120 km/h zapaliła mi się kontrolka świec i zgasł silnik. Duszę miałem na ramieniu bo z naprzeciwka jechał inny samochód a tu silnik martwy.
Cudem jakoś udało mi się wybrnąć z tej sytuacji... Za chwilę silnik zapalił i w trakcie dalszej jazdy (delikatnej, bez gazu w podłodze) kontrolki nie zaświeciły się.
Szanowni koledzy co to może być ?
Strach jechać a już wyprzedzanie to będzie extremalny strach czy znowu nie zdechnie...
-
miałem taką sytuację ale zimą - okazało się, że zamarzło paliwo
tu w lecie kiepska sprawa, ale pewnie nie dostał odpowiedniej dawki paliwa i go udusiło
raczej celowal bym właśnie w układ paliwowy niż problem z samym silnikiem
-
Odczytaj kody błędów. Jeżeli dawno nie wymieniałeś filtra paliwa, to zrób to. Sprawdź przelewy na wtryskach. Jeżeli są w normie to jest duże prawdopodobieństwo ,że masz pompę wysokiego ciśnienia do naprawy.
Tutaj znajdziesz sporo informacji o kaprysach tego silnika :
http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel (http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel)
-
Dzięki za dotychczasowe rady i sugestie !
Filtr wymieniałem nie dalej jak 3 miesiące i widzę że tak kolega Sławek jak Gonzo7 kierują się w stronę układu paliwowego więc podążę tym tropem.
Dziękuję za już pomocne rady (w tym za link do kapryśnego silnika) i będę wdzięczny za każdą sugestię w tym temacie.
P.S
Najgorsze jest to że mój mechanik dał dyla na wakacje i będzie dopiero za 2 tygodnie :-[
-
Przerabiałem taką sytuację niedawno. Przy przyspieszaniu na 4 lub 5 biegu silnik przechodził w tryb awaryjny, błąd P0251. Konieczna była regeneracja pompy.
-
A przy jakim przebiegu macie takie hece koledzy w swoich kotkach?
-
U mnie 170k ale jak dotąd (przejechałem nim 40k) wszystko było OK.
Koledzy a o ile mniej więcej uszczuplę swój wakacyjny budżet na ową pompę ?
A miały być fajne wakacje :(
-
Mój ma ok 160 tys. i jest dosyć typowa usterka dla tego układu zasilania. Wcześniejsze wersje pompy jeszcze szybciej potrafiły się "skończyć".
Sprawdź w pierwszej kolejności przelewy na wtryskach. Jeżeli są zbyt duże to pompa ma problemy z uzyskaniem odpowiedniego ciśnienia .
Za regenerację pompy zapłaciłem 1800+450 za wymianę. Wtryski z wymianą i sprawdzeniem 2500.
-
U mnie 170k ale jak dotąd (przejechałem nim 40k) wszystko było OK.
Póki co ze wszystkimi awariami u mnie było tak, że do momentu jej wystąpienia było ok ;)
-
Pompa (po regeneracji) to koszt od 1000-2000zł, choć zależy co w Twojej poszło (czy głowiczka, czy pompa wstepna, łożyska, bieżnia, łopatki).
Jedna ważna rzecz, jak będziesz wymieniał pompę poszukaj pompy zaczynającej się od indeksu 6S7Q-xxxxx-xx ! Broń Cię Latający Potworze Spaghetti kupować montować pompy z indeksem 2S7Q-xxxxx-xx ! Różnica jest i to znaczna, poprawione są bieżnie łopatek (inny materiał i wykonanie), przez co się tak nie wycierają i pompa w mniejszym stopniu sypie opiłkami.
Przy wymianie pompy KONIECZNIE:
- zbiornik paliwa - OUT i płukanie
- przewody paliwowe (zasilające i powrotne do baku) przepłukać pod ciśnieniem benzyną
- nowy filtr paliwa DELPHI (nie BOSCH, FORD, MANN, KNECHT czy o zgrozo FILTRON)
- przewody od pompy do listwy i od listwy do wtrysków do czyszczenia
- kolektor paliwowy (szyna) do czyszczenia (pod ciśnieniem, wykręcasz czujnik ciśnienia i zaślepkę z 2 strony)
- przelewy do czyszczenia.
Często problemem nie jest pompa, a zawór IMV (przy P0251)
-
Dziękuję bardzo szanownym kolegom za wszystkie cenne wskazówki i rady !
Proszę o więcej sugestii jeżeli koledzy takowe mają.
Tak czy siak będę miał ciekawe sugestie dla mojego mechanika jak wróci z wakacji.
Moje muszą zostać poważnie zredukowanie bo jak widzę to mój portfel przeżyje poważną terapię odchudzającą :(
-
Moje muszą zostać poważnie zredukowanie bo jak widzę to mój portfel przeżyje poważną terapię odchudzającą :(
Chciałeś Jaguara, chciałeś CommonRail, to musiałeś być na to przygotowany. Ja zakładałem z góry wymianę wtrysków i pompy, więc nie było u mnie budzenia z ręką w nocniku.
-
Moje muszą zostać poważnie zredukowanie bo jak widzę to mój portfel przeżyje poważną terapię odchudzającą :(
Chciałeś Jaguara, chciałeś CommonRail, to musiałeś być na to przygotowany. Ja zakładałem z góry wymianę wtrysków i pompy, więc nie było u mnie budzenia z ręką w nocniku.
Nie kopmy leżącego,stało się,przy zakupie mało kto jest doinformowany,że pompy pierwszej serii były niedopracowane konstrukcyjnie i kiedyś musi przyjść na nie kres...(w tym przypadku szybciej) dlatego wychodzą później takie kwiatki.
Ile ludzi tyle gustów-jedni wolą taki silnik inni taki...
Ja np.wolałem auto bez napędu 4x4 i problemów z nim związanych i dlatego wybrałem diesla z poprawioną pompą (oczywiście mając na uwadze zalety i wady tego typu silników)
BTW:Ikar1964 duży masz przebieg?
-
Kolego Enter: mój przebieg to 170 K.
Ktoś powie żem głupi ale ja odkąd na początku lat 80-tych zobaczyłem w UK pierwszy raz Jaguara marzyłem by kiedyś mieć Jaga. Kota naprawię i nadal będę nim jeździł.
-
Panowie od kiedy były montowane pompy już poprawione 6S7Q-xxxxx-xx zarówno w 2.0 jak i 2.2D?
-
Panowie od kiedy były montowane pompy już poprawione 6S7Q-xxxxx-xx zarówno w 2.0 jak i 2.2D?
Kolego tu masz wszystko:
http://www.mondeoklubpolska.pl/archive/index.php/t-53318.html (http://www.mondeoklubpolska.pl/archive/index.php/t-53318.html)
Tam masz podane indeksy pomp i daty ich wprowadzenia.
:-tylko
-
Panowie taka mała refleksja.
Wczoraj "rad nie rad" zmuszony zostałem do ponownej jazdy na dłuższej trasie (120 km), odcinkami było na liczniku 130 km/h i nic się działo.
To i tak nie zmienia faktu że auto pójdzie do doktora a teraz trapi mnie pytanie czy owa pompa może tak sobie "selektywnie" pracować....
-
Od 2005.5
Końcówka numeru Delphi 130. Może. Może być wina zaworu IMV.