Autor Wątek: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy  (Przeczytany 6190 razy)

Offline Ikar1964

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« dnia: Lipiec 07, 2014, 11:01:01 am »
Witam szanownych kolegów,
Wczoraj przeżyłem chwile grozy: w czasie wyprzedzania przy prędkości ok. 120 km/h zapaliła mi się kontrolka świec i zgasł silnik. Duszę miałem na ramieniu bo z naprzeciwka jechał inny samochód a tu silnik martwy.
Cudem jakoś udało mi się wybrnąć z tej sytuacji... Za chwilę silnik zapalił i w trakcie dalszej jazdy (delikatnej, bez gazu w podłodze) kontrolki nie zaświeciły się.
Szanowni koledzy co to może być ?
Strach jechać a już wyprzedzanie to będzie extremalny strach czy znowu nie zdechnie...
X-Type 2004, 2,0 D

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 07, 2014, 14:01:12 pm »
miałem taką sytuację ale zimą - okazało się, że zamarzło paliwo
tu w lecie kiepska sprawa, ale pewnie nie dostał odpowiedniej dawki paliwa i go udusiło
raczej celowal bym właśnie w układ paliwowy niż problem z samym silnikiem

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 07, 2014, 15:50:48 pm »
Odczytaj kody błędów. Jeżeli dawno nie wymieniałeś filtra paliwa, to zrób to. Sprawdź przelewy na wtryskach. Jeżeli są w normie to jest duże prawdopodobieństwo ,że masz pompę wysokiego ciśnienia do naprawy.

Tutaj znajdziesz sporo informacji o kaprysach tego silnika :
http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Offline Ikar1964

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 07, 2014, 16:08:21 pm »
Dzięki za dotychczasowe rady i sugestie !
Filtr wymieniałem nie dalej jak 3 miesiące i widzę że tak kolega Sławek jak Gonzo7 kierują się w stronę układu paliwowego więc podążę tym tropem.
Dziękuję za już pomocne rady (w tym za link do kapryśnego silnika) i będę wdzięczny za każdą sugestię w tym temacie.
P.S
Najgorsze jest to że mój mechanik dał dyla na wakacje i będzie dopiero za 2 tygodnie  :-[
X-Type 2004, 2,0 D

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 07, 2014, 18:17:53 pm »
Przerabiałem taką sytuację niedawno. Przy przyspieszaniu na 4  lub 5 biegu silnik przechodził w tryb awaryjny, błąd P0251. Konieczna była regeneracja pompy.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Mike_G

  • Gość
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 07, 2014, 21:15:54 pm »
A przy jakim przebiegu macie takie hece koledzy w swoich kotkach?

Offline Ikar1964

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 07, 2014, 21:45:50 pm »
U mnie 170k ale jak dotąd (przejechałem nim 40k) wszystko było OK.
Koledzy a o ile mniej więcej uszczuplę swój wakacyjny budżet na ową pompę ?
A miały być fajne wakacje :(
X-Type 2004, 2,0 D

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 07, 2014, 22:00:33 pm »
Mój ma ok 160 tys. i jest dosyć typowa usterka dla tego układu zasilania. Wcześniejsze wersje pompy jeszcze szybciej potrafiły się "skończyć".
Sprawdź w pierwszej kolejności przelewy na wtryskach. Jeżeli są zbyt duże to pompa ma problemy z uzyskaniem odpowiedniego ciśnienia .
Za regenerację pompy zapłaciłem 1800+450 za wymianę. Wtryski z wymianą i sprawdzeniem 2500.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

ghrh

  • Gość
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 07, 2014, 22:23:18 pm »
U mnie 170k ale jak dotąd (przejechałem nim 40k) wszystko było OK.
Póki co ze wszystkimi awariami u mnie było tak, że do momentu jej wystąpienia było ok ;)

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 08, 2014, 00:30:46 am »
Pompa (po regeneracji) to koszt od 1000-2000zł, choć zależy co w Twojej poszło (czy głowiczka, czy pompa wstepna, łożyska, bieżnia, łopatki).


Jedna ważna rzecz, jak będziesz wymieniał pompę poszukaj pompy zaczynającej się od indeksu 6S7Q-xxxxx-xx ! Broń Cię Latający Potworze Spaghetti kupować montować pompy z indeksem 2S7Q-xxxxx-xx ! Różnica jest i to znaczna, poprawione są bieżnie łopatek (inny materiał i wykonanie), przez co się tak nie wycierają i pompa w mniejszym stopniu sypie opiłkami.


Przy wymianie pompy KONIECZNIE:
- zbiornik paliwa - OUT i płukanie
- przewody paliwowe (zasilające i powrotne do baku) przepłukać pod ciśnieniem benzyną
- nowy filtr paliwa DELPHI (nie BOSCH, FORD, MANN, KNECHT czy o zgrozo FILTRON)
- przewody od pompy do listwy i od listwy do wtrysków do czyszczenia
- kolektor paliwowy (szyna) do czyszczenia (pod ciśnieniem, wykręcasz czujnik ciśnienia i zaślepkę z 2 strony)
- przelewy do czyszczenia.

Często problemem nie jest pompa, a zawór IMV (przy P0251)

Offline Ikar1964

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 08, 2014, 08:14:13 am »
Dziękuję bardzo szanownym kolegom za wszystkie cenne wskazówki i rady !
Proszę o więcej sugestii jeżeli koledzy takowe mają.
Tak czy siak będę miał ciekawe sugestie dla mojego mechanika jak wróci z wakacji.
Moje muszą zostać poważnie zredukowanie bo jak widzę to mój portfel przeżyje poważną terapię odchudzającą :(

X-Type 2004, 2,0 D

eMWuGSM

  • Gość
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2014, 12:39:21 pm »
Moje muszą zostać poważnie zredukowanie bo jak widzę to mój portfel przeżyje poważną terapię odchudzającą :(

Chciałeś Jaguara, chciałeś CommonRail, to musiałeś być na to przygotowany. Ja zakładałem z góry wymianę wtrysków i pompy, więc nie było u mnie budzenia z ręką w nocniku.

enter84

  • Gość
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 08, 2014, 13:21:10 pm »
Moje muszą zostać poważnie zredukowanie bo jak widzę to mój portfel przeżyje poważną terapię odchudzającą :(

Chciałeś Jaguara, chciałeś CommonRail, to musiałeś być na to przygotowany. Ja zakładałem z góry wymianę wtrysków i pompy, więc nie było u mnie budzenia z ręką w nocniku.

Nie kopmy leżącego,stało się,przy zakupie mało kto jest doinformowany,że pompy pierwszej serii były niedopracowane konstrukcyjnie i kiedyś musi przyjść na nie kres...(w tym przypadku szybciej) dlatego wychodzą później takie kwiatki.
Ile ludzi tyle gustów-jedni wolą taki silnik inni taki...
Ja np.wolałem auto bez napędu 4x4 i problemów z nim związanych i dlatego wybrałem diesla z poprawioną pompą (oczywiście mając na uwadze zalety i wady tego typu silników)

BTW:Ikar1964 duży masz przebieg?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2014, 13:34:43 pm wysłana przez enter84 »

Offline Ikar1964

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 08, 2014, 22:21:22 pm »
Kolego Enter: mój przebieg to 170 K.
Ktoś powie żem głupi ale ja odkąd na początku lat 80-tych zobaczyłem w UK pierwszy raz Jaguara marzyłem by kiedyś mieć Jaga. Kota naprawię i nadal będę nim jeździł.
X-Type 2004, 2,0 D

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: 2,0 Diesel - zgasł w czasie jazdy
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 09, 2014, 08:51:31 am »
Panowie od kiedy były montowane pompy już poprawione 6S7Q-xxxxx-xx zarówno w 2.0 jak i 2.2D?