FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: monteki w Marzec 13, 2014, 21:45:38 pm
-
Prosba o pomoc
w moim Jagu pedał zrobił się miękki po zimowym postoju w garażu ( byłem na pomiarze i siła hamulców jest w normie ) ale pedał nie jest twardy tylko cały czas schodzi do samego dna . Płyn hamulcowy jest , i plam w garażu nie mam ..
Czy ktoś wie ile może kosztować pompa hamulcowa do 2.0 D , czy będzie pasować z mondeo ?
-
Witam.
Przyłączam sie do tematu. Mam dokładnie tak samo , ale dodam że założyłem nowe tarcze i klocki .
Płyn też OK. Samochód da się zatrzymać . Na przeglądzie też OK. A pedał jest miekki i schodzi prawie do podłogi.
Myślę , że to pompa. Może ktoś doradzi jak to sprawdzić ??? pozdr.
-
Po zmianie tarcz i klocków może tak być, poczekać aż się dotrą.
No i przed kombinacjami z pompą spróbujcie obaj odpowietrzyć hamulce. Tutaj typowa jest poprawa po podpompowaniu (wciskasz kilka razy pedał, później łapie wyżej).
-
Po zmianie tarcz i klocków może tak być, poczekać aż się dotrą.
No i przed kombinacjami z pompą spróbujcie obaj odpowietrzyć hamulce. Tutaj typowa jest poprawa po podpompowaniu (wciskasz kilka razy pedał, później łapie wyżej).
U mnie nawet po kilkukrotnym wciśnięciu pedał łapie wyżej ale nadal wpada do powoli do końca , więc to chyba pompa tak ?
Przy zapowietrzeniu pedał zatrzymałby się po kilkukrotnym wciśnięciu prawda ?
-
Skoro tego próbowałeś to oczywiście zgoda :)
Zawsze dobrze jest na początek spróbować najprostsze rzeczy. Szkoda, że u Ciebie wygląda, że na tym się nie skończy.
-
Skoro tego próbowałeś to oczywiście zgoda :)
Zawsze dobrze jest na początek spróbować najprostsze rzeczy. Szkoda, że u Ciebie wygląda, że na tym się nie skończy.
Po Twoim poście poszedłem zobaczyć do garażu , ale nawet po kilkukrotnym pompowaniu pedał nadal wjezdza w podłoge więc chyba nie ma nawet co odpowietrzać nie ?
-
Ja tam guru nie jestem ale faktycznie wygląda, że trzeba gdzie indziej przyczyn problemu szukać.
-
Jak wcześnie pisałem. Nowe tarcze nowe klocki nowy płyn- odpowietrzone. Wszystko już dotarte .
Samochód hamuje i abs też zadziała . Ale pedał trzeba dobrze (mocno) nacisnąc.
Może ktoś montował inną pompę np. z mondeo .???
-
a jak wogóle wyglada dostępność pompy hamulcowej , wiem że oryginał kosztuje 1400 zł , więc lekko drogo... macie namiary gdzie mozna by zdobyć taką pompe taniej?
Dodano
Słuchajcie przyjechała znajoma , która ma takiego Jaga jak ja i ma dokładnie taki sam hamulec( serwisuje go regularnie w Karliku i pytała się o to w serwisie ). Powolne opadanie pedału hamulca jest normalne ( x type 2.0 diesel)
Po porównaniu aut i kontakcie z RedOctober ( dzięki :) ) moje wnioski w X-typie (diesel )zjawisko powolnego opadania pedału hamulca jest normalne .
Pedał łapie ( samochód hamuje wzorowo ) , a potem przy utrzymaniu silnego nacisku powolutku opada. Sprawdzałem to jeszcze w dwóch jaguarach , jeden z 35 tys km i drugi 75 tyś km przebiegu oba serwisowane i oba tak miały. Red October też to potwierdził.
Mam nadzieje że komuś to info się przyda bo ja się trochę namęczyłem zanim znalazłem jednoznaczną odpowiedź.
poza tym polecam artykuł gdzi jest wyjaśnione dlaczego tak się dzieje
Pozdr.
-
prośba do moda o nie wyrzucanie tego linka zartykułem , znalazłem go na innym forum i mysle że jest istotny dla sprawy:
http://www.motofakty.pl/artykul/wpadajacy_pedal_hamulca.html (http://www.motofakty.pl/artykul/wpadajacy_pedal_hamulca.html)
znalazłem jeszcze info że system BAS powoduje że pedał hamulca powoli opada
-
Fakt, również mogę potwierdzić ten pedał hamulca, auto z PL salonu z przebiegiem ok. 150 tys. km. oryginalny z tego co mi się przypomniało to jak przebieg był dużo mniejszy to też tak było ;)
-
Mój jest z Karlika , przebieg 39 tys , dzwoniłem do serwisanta z Karlika i powiedział że ten model tak powinien mieć
-
Przeczytałem artykuł i wniosek jest tylko jeden. Ten typ tak ma>>> :-cry