FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Wojciech R w Styczeń 28, 2014, 18:43:54 pm
-
Witam wszystkich :) Mam Jaguara XJ Sport 4.0 i nie ma w nim kontroli trakcji :( czy to normalne??? Wydawalo mi sie że to podstawa... Czy ktos z was też ma takie auto???
-
Jeżeli mówimy o X300 to kontrola trakcji była montowana tylko w XJ12 6.0 oraz w XJR.
-
A to zaskoczenie ... wlasnie znajomy ma xjr i tam jest a ja kupilem swojego tydzien temu i patrze brak... wielka szkoda
Dziekuje i pozdrawiam ;)
-
Chyba nie tylko, widziałem trakcje w kilku 4,0 które oglądałem gdy szukałem x300 dla siebie.
Podejrzewam ze w 6,0 i XJR trakcja występowała w standardzie, a w "zwykłych" x300 była to opcja.
-
U mnie w X300 4.0 jest trakcja i to wraz z ASRem.
-
Podejrzewam ze w 6,0 i XJR trakcja występowała w standardzie, a w "zwykłych" x300 była to opcja.
To miałem na myśli :-wstyd
-
U mnie w X300 4.0 jest trakcja i to wraz z ASRem.
Przecież to jedno i to samo, trakcja i ASR.
-
To nie to samo.
ASR - to system, którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem).
ESP - to układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR.
-
Choina, oczywiście że ASR i ESP to całkowicie różne systemy, jednakże w jaguarze x300 nigdy nie montowano systemu ESP, jedynie układ kontroli trakcji czyli tzw ASR lub jak sam napisałeś "trakcja".
-
Tak czy siak panowie zazdroszcze wam bo teraz w zime nie jest to mile :/ Powoli sie przyzwyczajam ale nie ukrywam ze brakuje mi tego w Jasiu...
no ale miłość wszystko wybaczy :)
-
Nie wiem, nie będę się kłócił, ale wydaje mi się, że ASR i ESP to co innego, i oba występują pod jednym przyciskiem TRACK.
Miałem auto z samym ESP i podczas ruszania auto zrywało trakcję. W X300 nie zerwiesz przyczepności przy ruszaniu. A z włączonym ESP nie polecisz bokiem. Układ pozwala na uślizg auta mniej więcej o metr, a dalej to już przejmuje kontrole za ciebie. Fakt że jest to stary system, ileś tam generacji do tyłu, ale daje rade.
Niech się wypowie ktoś jeszcze jak u niego działa.
Tomek a ty masz u siebie ESP?
-
A czy ESP czy DSC nie jest zbyt nowym rozwiązaniem jak na x300?
Może to głupie pytanie :-trudno
-
Nie mam u siebie ESP bo nie montowano tego nigdy w x300.
Nie mam też kontroli trakcji.
Nie pamiętam dokładnie, ale pierwszy samochód gdzie zamontowano ESP to był bodajże Mercedes klasy S z drugiej połowy lat 90tych, dopiero później inni producenci zaczęli montować ten system pod koniec lat 90tych.
Jaguar x300 z racji swojego zacofania technologicznego nie posiadał nigdy systemu ESP, nawet nie wiem czy x308 miały (nie będę się wypowiadać w tym temacie).
Sama kontrola trakcji (montowana jako opcja w x300) działa na bardzo prostej zasadzie, gdy któreś z kół zacznie buksować podczas ruszania to system przymyka przepustnice aby zmniejszyć obroty silnika i tym samym koło które utraciło przyczepność mogło ją odzyskać z powrotem. Ten sam efekt możemy osiągnąć bez elektroniki puszczając pedał gazu gdy czujemy że tył zaczyna tańczyć.