FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: adamna w Styczeń 19, 2014, 21:37:46 pm
-
Mój problem rozpoczął się od wymiany oleju (zapewne przypadek)... wspomnę że mój kotek to S-Type 2,7D
Mianowicie wcześniej było wszystko w porządku, przyspieszenie było bardzo dobre w pełnym zakresie obrotów.
Po wymianie oleju (natychmiast jak wyjechałem z warsztatu) kotek znacząco osłabł...
Nie ma praktycznie mocy do około 2250 obrotów, później dostaje drugie życie i leci do przodu...
Niestety strasznie to utrudnia życie, ze skrzyżowania ruszą 2 trabanty, 3 maluchy, a na końcu ja...
Nie mam żadnego komunikatu na wyświetlaczu, żadnych dziwnych dźwięków, niepokojącego dymu itp.
Poradźcie koledzy gdzie szukać przyczyny, bo już mi ręce opadają...
-
Katalizator, EGR, filtr powietrza. Od tego bym zaczął. Odczytałeś kompa?
-
Masz DPF?
-
Tu nie jest problemem dpf bo wtedy byłoby ograniczenie mocy i nie byłoby w ogóle górnej partii obrotów. To wygląda jakby jedna turbina wysiadła i pojawiła się duża turbo dziura.
Jednak nie jest to kwestia sterowania turbiną bo byłby błąd na wyświetlaczu. Może turbina zassałą olej?
-
Koledzy, nie mam DPF-a i filtry są wymienione, faktycznie sam również stawiam na 2 możliwe problemy EGR lub turbina(y).
Tu nie jest problemem dpf bo wtedy byłoby ograniczenie mocy i nie byłoby w ogóle górnej partii obrotów. To wygląda jakby jedna turbina wysiadła i pojawiła się duża turbo dziura.
Jednak nie jest to kwestia sterowania turbiną bo byłby błąd na wyświetlaczu. Może turbina zassałą olej?
Kolego a powiedź czy według Ciebie to jest kwestia łopatek.. że się np. zawiesiły od nagaru czy raczej się rozpadła w inny sposób turbina i trzeba szukać drugiej??
A czy wogóle da się w ludzki sposób dobrać do turbin??
A może da się sprawdzić jakoś czy geometria działa w turbinach??
-
Nie podpowiem bo nie jestem mechanikiem. Musiałby to zobaczyć ktoś, kto się na tym zna. Ktoś kto robi często przy Jagach i będzie wiedział gdzie szukać a nie kombinował na chybił trafił.
-
Najciekawsze jest to, że samochód chodzi idealnie równo, cichutko, żadnych podejrzanych dźwięków itp., jedynie ten brak mocy...
Postaram się podjechać jutro na komputer aby odczytać ew. błędy i bieżące dane ciśnienia sprężarek, o ile się da oczywiście...
-
Problem już odnaleziony, teraz śmiga w pełnym zakresie obrotów...
A co jednak było przyczyną... nikt by nie zgadł...
Przy wymianie oleju i filtra powietrza wyskoczyła rura pod filtrem powietrza doprowadzająca powietrze do turbiny, heh
A w powiązaniu z tym, że S-Type ma 2 przepływomierze to wskazywały kompletnie różne wartości i dlatego głupiał...
Na szczęście już po problemie, DZIĘKUJĘ wszystkim za wskazówki i pomoc...