FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: D-Vision w Styczeń 15, 2014, 22:37:10 pm
-
Koleżanki i Koledzy!
W okolicach pomiędzy 60-75 km/h na kierownicy da się wyczuć delikatne ruchy (bujanie) kierownicy prawo-lewo. Kiedy puści się kierownicę można to nawet zauważyć. Pojawiają się tylko w tym zakresie prędkości i nie wpływają na samą trajektorię (kot jedzie prosto). Dzieje się tak zarówno przy przyśpieszaniu, utrzymywaniu prędkości, zwalnianiu, jak i na wysprzęglonym silniku.Za niedługo wybieram się z tym do fachowca, ale może ktoś z was spotkał się z tym wcześniej? Sam nie wiem, co podejrzewać, ale wydaje mi się, że to chyba jakieś luzy układu kierowniczego bądź złe wyważenie kół, ew. brak ciężarka na jednym z nich? Czy może wpływ na to ma geometria? Jeśli nie to może maglownica/pompa wspomagania/przeguby wewnętrzne/koniunkcja Jowisza z Księżycem?
Autko ma tak od kiedy je kupiłem (wiedziałem o tym przed zakupem), jednak rewelacyjny stan zewnętrzno-wewnętrzo-silnikowy nie pozostawił absolutnie żadnego miejsca na rozważania na ten temat ;D Oczywiście po diagnozie u fachowca na pewno dam znać co i jak.
Przejrzałem forum dość sumiennie i nie znalazłem niczego podobnego, więc założyłem nowy wątek.
-
Sprawdź wyważenie kół. Też bym od tego zaczął.
-
a może po prostu śniegu Ci się nawbijało w felgi?
-
Oczywiście, za tydzień nowe opony i wyważenie, to pierwsze co zrobię. Ale czy wtedy nie byłoby także problemu przy wyższych prędkościach?
Pytam was, bo może to coś charakterystycznego i ktoś się już z tym spotkał. Wszelkie sugestie mile widziane.
a może po prostu śniegu Ci się nawbijało w felgi?
Hehe, ostatnio temperatura u mnie ostro spadła i teraz zamiast 12-15 stopni w dzień jest tylko 6-8 ;)
-
a to przepraszam, u mnie własnie jest -3 i śnieg...
-
Jeśli przy tej prędkości trzęsie to bym zaczął od ponownego wyważenia opon. Ja kiedyś kupiłem nowe oponki i też trzęsło ale pojechałem do innego mechanika i ponownie wyważył kola i problem znikł. Mogło się zdarzyć ze odpadł odważnik lub się odkleił i dlatego następuje bicie.
-
Stawiam na przegub... :P
-
Stawiam na przegub... :P
Czym jeszcze mogłoby się to objawiać? Tzn. wiem, czym objawia się uszkodzony przegub, chodzi mi konkretnie o wrażenia z X'sa.
-
Ja mam ostatnio podobnie. Przy niskich prędkościach rzędu 30km/h trzęsie całym autem a kierownicą właśnie nie aż tak. Na letnich gumach było bardzo podobne więc wyważenie odrzucam.Zresztą przy takiej prędkości żeby tłukło autem to by pół felgi musiało nie być. Z tego co już przeglądałem forum to też padało na ośkę i przegub. Ale pytanie na czym to sprawdzić. Bo na szarpakach nic nie znalazł. I który to może być ewentualnie przegub?
-
To masz kolego zupełnie odwrotnie, mój kot jedzie jak po szynach, w podanym przedziale prędkości możesz jedynie wyczuć te delikatne ruchy, które potem znikają...
-
Jeśli stało się to nagle, to możliwe, że gdzieś zaliczyłeś dziurę i skrzywiło felgę. Poza tym może być:
1. Skrzywiona ośka
2. Uszkodzony przegub
3. Poważne luzy w zawieszeniu, bądź układzie kierowniczym
4. Uszkodzone opony (guzy)
5. Niedokręcone koła
-
Opony zmienione - jedzie jak nowy :-super Problem rozwiązany, dzięki za zainteresowanie!