FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Lampek w Styczeń 14, 2014, 16:16:13 pm
-
Dzień dobry, Panie i Panowie!
Pojawiła się potrzeba zainstalowania w moim kocie LEDów z przodu. Powód? Nie mam ksenonów w moim XF (wybrakowany kot, JaguarSzczecin sprzedał mi bieda-wersję etc.), a zwykłe H7 przepalają się tak średnio raz na 1,5-2 miesiące GÓRA.
Mam dość, chcę LEDy.
Jaki jest problem i gdzie szukałbym Waszej pomocy:
1. Sprawdzałem kilka modeli Philipsa i innych - żadne nie pasują. Przód jest mocno "ścięty" na boki, światła LED muszą zaś świecić na wprost. Muszą więc być ustawione pod kątem - inaczej wystają poza obrys zderzaka i wyglądają wsiowo. Macie jakieś sposoby na to?
2. JaguarParts zaproponował mi zrobienie dziurek w chromach z przodu i tam zamontowanie żarówek, tak jak z oryginalnym wyglądzie z LEDami Jaguara. Bardzo chętnie, ale nie umiem - ktoś mógłby polecić jakiś warsztat? Potrzebna mi pomoc, sam nie zrobię tak skomplikowanej operacji.
W zasadzie wszystko sprowadza się do prośby: proszę o kontakty, warsztaty, ludzi, wszystkich, którzy mogliby mi te LEDy ładnie zaprojektować, zamówić i zamontować.
-
a może rozwiązanie Ardena zamiast wieś?
(http://shop.arden.de/media/catalog/product/cache/1/image/450x450/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_5068.jpg)
http://shop.arden.de/media/catalog/product/cache/1/image/450x450/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_5068.jpg (http://shop.arden.de/media/catalog/product/cache/1/image/450x450/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_5068.jpg)
-
O fuck, ale paskudztwo
-
Czasami nie wolno poprawiać dobrego bo wyjdzie jak na zdjęciu.
-
Ale tak jak podpowiedziałem, zrobienie dziurek w chromach i montaż tam diod to nie głupi pomysł a i wygląda bardzo dobrze i absolutnie nie wieśniacko. Jaguar sam sprzedaje takie zestawy w tzw Aerodynamic Pack.
A Ty Lampek lepiej sprawdź dlaczego tak często pali Ci żarówki. Ja w ciągu kilkunastu lat posiadałem...hmm duuużo aut i nie wiem czy 5 razy wymieniałem w życiu żarówkę ;D
-
Czasami nie wolno poprawiać dobrego bo wyjdzie jak na zdjęciu.
Nie wiem co masz do tego. Dla mnie wygląda super. Swoją drogą to mały skandal ze XF wtedy nie miał seryjnych.
-
O ile mi wiadomo światła do jazdy dziennej są montowane seryjnie od wersji 3.0. Arden wygląda całkiem całkiem, tylko drogo.
-
Seryjnie są montowane dopiero w wersji po lifcie czyli od 2011r i są wbudowane w lampy a nie w zderzaku. W wersji przed liftowej były tylko w opcji a w PL chyba w ogóle nie dostępne.
-
Ardenwski sposób nie jest najpiękniejszy, ale przynajmniej ma homologację. Zrobienie dziurek w chromach to faktycznie wieś tańczy i śpiewa, i na dodatek bez homologacji. Nie lepiej kupić jakiś płaski set Philipsa i wmontować go we wlot nad chromami? Jaka tam jest wysokość i szerokość wlotu?
250 GBP gotowe z Chin http://www.ebay.co.uk/itm/2x-LED-DRL-Driving-Daytime-Running-Day-Fog-Lamp-Light-For-Jaguar-XF-2008-2010-/121222804376?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AXF&hash=item1c39713398
-
Kilka propozycji:
ATH (250EUR)
(http://i39.tinypic.com/2mh63io.jpg)
(http://i42.tinypic.com/pase9.jpg)
(http://i42.tinypic.com/28tcl6s.jpg)
AIC (360GBP)
(http://i39.tinypic.com/t56hjd.jpg)
Jaguar Aero Set DRL (2000GBP)
(http://i39.tinypic.com/6hpd92.jpg)
Na Ebay Linlishan (250GBP)
(http://i43.tinypic.com/21b9i0n.jpg)
Arden (700EUR)
(http://i43.tinypic.com/25ixdn8.jpg)
(http://i43.tinypic.com/11j52sw.jpg)
S-Design (800EUR)
(http://i40.tinypic.com/jqojtz.jpg)
Samoróbka (15GBP)
(http://i39.tinypic.com/dr74zm.jpg)
(http://i44.tinypic.com/hrlgdz.jpg)
-
nie narzekaj bo jak chciałem odkupić tego" wybrakowanego" Jaga za 15% więcej po 3 miesiącach - nie chciałeś sprzedać.... ponawiam propozycję i co ?
-
A ja uważam , że montowanie jakichkolwiek LED-ów w aucie to nic fajnego. Nie ma ich fabrycznie to trudno. Jeśli nie masz ksenonów(swoją drogą to chore , że w takim aucie ich nie ma :-K) zainwestuj w jakieś porządne żarówki ale wcześniej sprawdż czemu tak często kot Ci je pali, bo ja (tak jak Jaguar Parts) wymieniałem w całej swojej historii może parę razy.
-
Panowie, postaram się odpowiedzieć każdemu w tej wiadomości. Dzięki bardzo wielkie za rady :-R
@SpeedBandit 4.0
Podstawowa zagwozdka: jak to świeci. Niestety z LEDami jest taki problem, że albo są dobre, albo są totalnym crap-em, który jest ledwie widoczny. Rozwiązanie Arden brzmi ciekawie, ale musiałbym to jakoś "ogarnąć" i zobaczyć w akcji. Dzięki!
@Jaguar Parts
Problem polega na tym, że muszę znaleźć kogoś, kto będzie w stanie mi to zamontować dobrze, przy okazji posiadając LEDy z homologacją :) Widziałem takie zestawy do "samodzielnego" składania - nie dość, że słabo świecą, to jeszcze często nie mają homologacji. Rozwiązanie sensowne, ale skomplikowane - trzeba znaleźć fachowca. Dzięki za odpowiedź również prywatną! :)
@Choina
Tutaj pojawia się problem znalezienia setu, który jest ustawiony pod skosem. Przód XF'a mocno się zawęża aż do tablicy rejestracyjnej - wszystkie typowe, gotowe płaskie sety Philipsa które oglądałem po prostu nie pasują - wystają 1-2 centrymetry poza obrys samochodu :(
Pomierzę odległości i porobię zdjęcia niedługo. Natomiast te gotowce, które wrzuciłeś - zobacz na zdjęcie w lekkim mroku. Ja wiem, że to tylko zdjęcie, ale świecą wyjątkowo słabo, zwróć uwagę na plamkę światła na stole. Na przeciw LEDów powinna być pełna jasność, a tutaj jest delikatne światełko o długości kilku centrymetrów...
@Moryc
Wielki szacun Stary za znalezienie tylu opcji!! :-thank
OPcji ATH wygląda najlepiej - jest dedykowana do XFa i z tego, co widzę, łatwa w montażu. Solidna robota - ma mocowania oddzielne, można więc zamontować jak się chce. Ponownie, opcja Arden fajna, ale zastanawia mnie montaż w jego przypadku. LEDy fabryczne byłyby najlepsze, ale wymieniać zderzak cały, by zamontować je...
Natomiast "samoróbkę" wrzuciłeś dla jaj, co? :D Pomijam kwestie estetyczne już, bo są oczywiste, ale takie coś nigdy nie uzyska homologacji i jest zwyczajnie nielegalne - wszystkie te Passaty rocznik '98 stylizowane na Audi A4 nie mają prawa przejść badania technicznego, w tym wypadku byłoby tak samo.
@JaguarSzczecin
Hehehe :) Pamiętaj, że mam kota na kredycie, więc po 3 miesiącach nie sprzedam. I rozmawialiśmy nie o 15%, a dokładniej 28% :) Poczekajmy, aż minie mi karencja związana z bankiem (6 msc, a więc w lutym) i wrócimy do tematu, OK?
A żart o "wybrakowanym" JAGu to... cóż, tylko żart :) Jak widzisz - dbam o niego bardziej niż o siebie :P
@Goliat83
Wiesz co, to nie jest tak, że jestem jakimś wielkim fanem ulepszania fabrycznych rzeczy. Jestem jednak pragmatykiem i chcę zaoszczędzić, i kasę (60 - 90 PLN na żarówki za 2 msc najmarniej...) i czas, bo wymiana żarówki chwilę mi zajmuje.
Odnośnie częstego palenia - no idea. Będę to badał, w tym miesiącu robię przegląd i może coś wyjdzie. Problem jest taki, że żarówki mają na opakowaniu napisany przybliżony czas żywotności, piszą tam 500 godzin. Nawet jeśli to 500 godzin to prawda, to przy moim jeżdżeniu (średnio 21 godzin w tygodniu) wychodzi maks. 6 miesięcy świecenia. 2 miesiące to przesada w drugą stronę, ale obawiam się, że jest to możliwe. Odnośnie wymiany żarówek w calej Twojej historii, to miałeś żarówki H7? Ja takie właśnie mam, wiele osób ma podobny z nimi problem.
-
tym bardziej świadczy to o tym że za tanio ci sprzedałem Dżaga... na drugi raz doliczę 28% :-)
@JaguarSzczecin
Hehehe :) Pamiętaj, że mam kota na kredycie, więc po 3 miesiącach nie sprzedam. I rozmawialiśmy nie o 15%, a dokładniej 28% :) Poczekajmy, aż minie mi karencja związana z bankiem (6 msc, a więc w lutym) i wrócimy do tematu, OK?
A żart o "wybrakowanym" JAGu to... cóż, tylko żart :) Jak widzisz - dbam o niego bardziej niż o siebie
[/quote]
-
OPcji ATH wygląda najlepiej - jest dedykowana do XFa i z tego, co widzę, łatwa w montażu. Solidna robota - ma mocowania oddzielne, można więc zamontować jak się chce.
link tu: klik (http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/sid/a2e990e5c366334caf38e621e8a1723b/cl/details/cnid/15f4ea13206ef41e0.71037520/anid/15f4ea1326af2b729.21091642/tpl/-/lang/1)
Natomiast "samoróbkę" wrzuciłeś dla jaj, co? :D Pomijam kwestie estetyczne już, bo są oczywiste, ale takie coś nigdy nie uzyska homologacji i jest zwyczajnie nielegalne - wszystkie te Passaty rocznik '98 stylizowane na Audi A4 nie mają prawa przejść badania technicznego, w tym wypadku byłoby tak samo.
Nie do konca dla jaj, sam proponowałeś na początku "zrobienie dziurek w chromach z przodu i tam zamontowanie żarówek". Ale masz racje, coś takiego nie będzie legalne.
-
link tu: klik (http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/sid/a2e990e5c366334caf38e621e8a1723b/cl/details/cnid/15f4ea13206ef41e0.71037520/anid/15f4ea1326af2b729.21091642/tpl/-/lang/1)
Jesli uda mi się znaleźć firmę, która mi to wykona, to ten link będzie uber ważny. Dzięki - przy najbliższym zlocie masz ode mnie piwo :)
nie narzekaj bo jak chciałem odkupić tego" wybrakowanego" Jaga za 15% więcej po 3 miesiącach - nie chciałeś sprzedać.... ponawiam propozycję i co ?
Dobrze wiedzieć, będę pamiętał, by ostro negocjować :P Szykuj F-Type, bo muszę coś kobicie kupić na urodziny w 2014...