FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: monteki w Grudzień 18, 2013, 22:53:32 pm
-
Witam :-bry
jak w temacie , dodam że auto jeździ okazyjnie , więcej stoi w garażu ( ogrzewanym :P ) gdyż na co dzień jeżdżę służbowym .
Auto jest moim oczkiem w głowie ( ma oryginalny przebieg 39 tys , moja ciocia kupiła go u Poznańskiego dealera w 2008r) , więc chce żeby było zawsze gotowe do wyjazdu.
Akumulator mam jeszcze oryginalny ale już zaczyna padać .
Czas na nowy zakup i tu moje pytanie , czy możecie polecić jakąś dobrą 80-tke w cenie nie podcinającej kolan
Mój kolega bardzo zachwala firmę akuma - ale ja pierwszy raz o niej słyszę .
z góry dzięki
-
Jesli jezdzisz Jaguarem to temat cen wychodzi z obiegu.
Idz do dobrego sklepu z czesciami, dobiorą do twojego modelu i gotowe.
Sam wybrałem Bosch za 500pln
-
Zaraz po zakupie kotka w dość nieprzyjemnych okolicznościach okazało się, że mój akumulator jest do wymiany. Żeby się to nie powtórzyło, postanowiłem, że kupię największe bydlę, które jest dostępne i się zmieści. Stanęło na Boschu, o ile pamiętam dostałem na niego dobrą cenę. Teraz powtórzyłem procedurę z FC mojej babeczki - największy Bosch jaki wlazł. Moje zdrowie jest więcej warte niż 100 czy 200zł różnicy w cenie raz na 5 lat.
-
Ja mam warte kilka lat i nic się nie dzieje nie pamiętam ile dokładnie musiałbym sprawdzić ;)
-
A ja Wam napiszę jako ciekawostkę, że w mojej żony X-Type'ie jest akumulator oryginalny Jaguara, jeszcze od nowości.
Rok produkcji 2004. Jestem w szoku :o . Jeszcze 12 dni i będzie miał 10 lat.
-
Choina w Transicie mam BOSCH'a z mojego Audi A4 2002r.
Kręci jak szalony, a Transit 2.5D musi mieć mocny akumulator (brak świec żarowych, nie ma też świecy płomieniowej) :D
Jaguar na pierwszy montaż dawał akumulatory Varta, jakkolwiek ja polecam Centra Futura lub Bosch S5 (albo S7 jak masz duzo kasy). Jakkolwiek polecam też akumulatry AD, w środku jest Centra Futura, a są tańsze od centry o około 25%.
Jenox nie polecam.
4Max (Intercars) to tragedia(a niby robi je Arctica, czyli Varta)
Kager też kondom.
Banner ma dobre akumulatory.
Exide, to teoretycznie Jenox, ale półka premium.
ZAP (Piastów) takie sobie.
Najważniejsze nie kupuj w marketach, tylko kup w sklepie tylko z akumulatorami, u nas np. taki jest i tam masz przeglad co pół roku i przedłużona gwarancje z 2 na 3 lata, wymiana od ręki itd. i na pewno nie są to leżaki magazynowe, tylko świeży towar.
-
Akumulatory Akuma montowane są przez fabrykę w Skodach, też słyszałem o nich dobrą opinię. W Jaguarze mam Boscha S5, ale mam go zbyt krótko, żeby coś więcej o nim powiedzieć. Całkiem dobre są akumulatory Centry. W moim drugim samochodzie Futura już od czterech lat kręci bez problemu silnikiem 4,7 l. Z Centra Plus też nie miałem problemów. Staraj się wybrać akumulator o dużym prądzie rozruchowym.
-
wielie dzięki za wszystkie informacje , pytam gdyż auto jeździ sporadycznie i przez to akumulator będzie miał ciężki żywot ;)
-
Ja mam Centrę Futurę w 4 autach i we wszystkich działają bez problemów. W kocie wymieniłem 2 lata temu na taki z taką pojemnością jaka ma być oryginalnie. Teraz kicia stoi pod blokiem na mrozie nawet i 2 tyg bo mam służbowe ale jak ma odpalić to od pierwszego razu odpala. Drugie auto stało pół roku na przełomie zimy i wiosny no i trzeba było podładować aku ale nie zauważyłem uszczerbku na nim. Samochody jeżdżą krótkie dystanse co dla aku też nie jest dobre. Na CF masz 24 miesiące gwarancji i 36 assistance.. jak padnie to przyjeżdżają, odpalają, prowizji nie pobierają.. parafrazując klasyka. Jako, że do Krk mam blisko to tam też kupowałem, bardzo tani sklep w okolicach kapelanki, jak ktoś byłby chętny to podam namiar na priv. Mają tam też inne marki. Znam użytkownika Boscha i też jest zadowolony. Tyle, że Bosch nie ma assistance.
-
W sprzedaży są ładowarki impulsowe, które utrzymują akumulator w stanie naładowanym. Podłączasz do akumulatora nie odpinając klem. Może być tak podłączona nawet przez kilka miesięcy. Jeżeli samochód mało jeździ to takie urządzenie może być przydatne.
-
W sprzedaży są ładowarki impulsowe, które utrzymują akumulator w stanie naładowanym. Podłączasz do akumulatora nie odpinając klem. Może być tak podłączona nawet przez kilka miesięcy. Jeżeli samochód mało jeździ to takie urządzenie może być przydatne.
To fakt - często są w Lidlu lub Aldi za niewielkie pieniądze - o taki http://www.youtube.com/watch?v=9ZO5_7XKrYE
-
ja polecam akumulator Yuasa seria Elite ;D
japońskie akumulatory z 3 letnią gwarancją dodatkowo oczko informujące o stanie naładowania aku.
w tej chwili ciężko będzie znaleźdźć coś lepszego na rynku w dobrej cenie(300-400pln)
-
W sprzedaży są ładowarki impulsowe, które utrzymują akumulator w stanie naładowanym. Podłączasz do akumulatora nie odpinając klem. Może być tak podłączona nawet przez kilka miesięcy. Jeżeli samochód mało jeździ to takie urządzenie może być przydatne.
To fakt - często są w Lidlu lub Aldi za niewielkie pieniądze - o taki http://www.youtube.com/watch?v=9ZO5_7XKrYE
Wiecie co mam takie coś, ale zgubiłem instrukcje obsługi.. podłączam to do aku , zostawiłem na kilka godzin i nic sie nie dzieje , nie chce sie przełączyć na żadną opcje poza czuwaniem , może ktoś wie jak to powinno robić( sprawdzałem na samochodzie i motorze )
-
Wiecie co mam takie coś, ale zgubiłem instrukcje obsługi.. podłączam to do aku , zostawiłem na kilka godzin i nic sie nie dzieje , nie chce sie przełączyć na żadną opcje poza czuwaniem , może ktoś wie jak to powinno robić( sprawdzałem na samochodzie i motorze )
zobacz tu http://kaufnet.pl/download/prostownik.pdf
-
BOSCH S5
Polecam :-za
-
Wiecie co mam takie coś, ale zgubiłem instrukcje obsługi.. podłączam to do aku , zostawiłem na kilka godzin i nic sie nie dzieje , nie chce sie przełączyć na żadną opcje poza czuwaniem , może ktoś wie jak to powinno robić( sprawdzałem na samochodzie i motorze )
zobacz tu http://kaufnet.pl/download/prostownik.pdf
dzięki już znalazłem tą instrukcje , ale po 20h podłączenia mojej 80 tki do tego prostownika , nadal nie mogę przełączyć na żadną z funkcji... czuć że moje aku jeszcze "żyje" więc nie wiem o co chodzi... na jakimś forum znalazłem info że czasami trzeba na długo zostawić podłączony tak zanim w ogóle będzie można przełączyć na jakąś funkcje , że i tak jak jest na stand-by to powoli podładowuje aku
-
Ja musiałem jednak kupić do siebie.
Wziąłem EXIDE EA852 (szary EXIDE Premium, czyli Centra Futura) 85Ah 800A. Cena: niecałe 400zł w tym gwarancja 3 lata i "EXIDE ASSISTANCE"
Czym tak naprawdę jest Exide Assistance?
Exide Assistance to pakiet usług w zakresie BEZPŁATNEJ pomocy drogowej, który jest dołączony do każdego akumulatora Exide Premium i Centra Futura. Dzięki temu gamy akumulatorów Premium i Futura stają się jeszcze bardziej atrakcyjne dla klientów niż dotychczas.
-
Exide Assistance polega na tym ,że jak rozładuje się tobie akumulator (nawet z twojej winy) to przyjadą i pomogą uruchomić silnik. Ta usługa trwa 2 lata.