FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: omega w Grudzień 08, 2013, 09:02:43 am
-
Posiadam Jaguara x-type 3.0 AWD(automat) z roku 2004 po liftingu sprowadzony z USA i jest problem. Gdy ruszam na śniegu kręci się tylko prawe tylne koło ! Ponad to zauważyłem że gdy koła wpadają w poślizg to nie świeci się kontrolka kontroli trakcji. Dlaczego nie kręcą się 4 koła? I jakie opony zimowe polecacie ?
-
Posiadam Jaguara x-type 3.0 AWD(automat) z roku 2004 po liftingu sprowadzony z USA i jest problem. Gdy ruszam na śniegu kręci się tylko prawe tylne koło ! Ponad to zauważyłem że gdy koła wpadają w poślizg to nie świeci się kontrolka kontroli trakcji. Dlaczego nie kręcą się 4 koła? I jakie opony zimowe polecacie ?
Cztery koła kręciłyby sie tylko wtedy gdyby wszyskie naraz miały identyczna przyczepność do podłoża, np. na lodzie, pod warunkiem wyłączenia kontroli trakcji. W Jaguarze, a szczególnie po 2004r nie ma żadnych blokad dyfrów potocznie zwanych szperami, więc nie mając kontroli trakcji zawsze będzie kręciło się to koło które ma najmniejszą przyczepność.
Natomiast osobną kwestią jest to co masz nie halo z kontrolka, czy samym systemem kontroli trakcji.
-
Zobaczę co się stanie jak wyjmę bezpiecznik. Swoją drogą próbowałem jeszcze rano pośmigać po śniegu to już kręciły się 2 tylnie koła . Dzwoniłem do Gdańska to facet powiedział ze jagi ze Stanów mają napęd w stosunku 25%/75% więc jeżeli tak jest to trochę wyjaśnia
-
Bzdura, każdy ma 60 - 40
-
omega - jak piszesz o kontrolce kontroli trakcji to chodzi ci o DSC ? Masz przycisk DSC miedzy fotelami? Poszukaj informacji w wątku "napęd 4x4 szczegóły -http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13915.0.html z tym że weź poprawkę na kolegę bosniaka - lubi wygłaszać dziwne teorie i traktuje je jak prawdy objawione. Z tym że akurat o innym rozdziale momentu przód/tył na USA tez pierwsze slysze.
-
Tak powiedział mechanik z serwisu Jaguara. Nie mam tego przycisku między fotelami
-
Jak nie masz przycisku to i nie masz DSC.
-
omega - jak piszesz o kontrolce kontroli trakcji to chodzi ci o DSC ? Masz przycisk DSC miedzy fotelami?
Nie mistrzu, pisał o kontroli trakcji, a nie o rozbudowanym systemie Dynamic Stability Control. On pisał o bardziej popularnym z nazewnictwa ASR, czyli systemie anty buksujacym, czyli jak dodaje gazu na śiskiej nawierzchni to system je na tyle blokuje, że nie wpadają w poślizg kręcąc sie, tłumaczyłem ci to w innym wątku ale widze, że na beton nic nie pomoże. Poza tym ta kontrolka znajduje sie na liczniku a nie w przycisku :-nuts
-
A czy zdarza się u was tak że gdy jedziecie zimą na drodze czasami was zarzuci?
-
Jak to zimą :-super snieg i lód jest śliski :-W
-
omega - jak piszesz o kontrolce kontroli trakcji to chodzi ci o DSC ? Masz przycisk DSC miedzy fotelami?
Nie mistrzu, pisał o kontroli trakcji, a nie o rozbudowanym systemie Dynamic Stability Control. On pisał o bardziej popularnym z nazewnictwa ASR, czyli systemie anty buksujacym, czyli jak dodaje gazu na śiskiej nawierzchni to system je na tyle blokuje, że nie wpadają w poślizg kręcąc sie, tłumaczyłem ci to w innym wątku ale widze, że na beton nic nie pomoże. Poza tym ta kontrolka znajduje sie na liczniku a nie w przycisku :-nuts
Się składa "mistrzu" że to akurat ja tobie wytłumaczyłem , ale mniejsza z tym...
Omega - jesli nie masz DSC to brak lampki ostrzegawczej jest normalny. (dlatego o to pytałem) Co do twojego pytania o zachowanie na śniegu - jeszcze nie wiem, bo to mój pierwszy sezon w x-type a na wyspach jeszcze sniegu nie było. Mam jednak przeczucie , że niedługo się dowiem :) Zimówki na felgach 16 juz czekają.
-
Się składa "mistrzu" że to akurat ja tobie wytłumaczyłem , ale mniejsza z tym...
Pewnie jeszcze napiszesz że w tym watku?
Cyt. "Moimi odpowiedziami spowodowalem uruchomienie u ciebie pozostałej ilosci szarych komorek i zaczales myslec, samemu szukać a nie czekać na gotowca. Jak sam doszukales DSC to nie tylko system antyposlizgowy ( przy ruszaniu) ale również odpowiadający za stabilizację toru jazdy. Albo.glownie za to. Ty nie mając przycisku po 2004 roku z automatu masz popularnej zwany ASR natomiast nie masz popularnej zwanego ESP i nie możesz go wyłączyć. Jeszcze jedno co do przekazywania nepedu zawsze jest tak samo odpowiada za to skrzynka kątowa żadne systemy winkvic
Cytat: goory Wrzesień 29, 2013, 18:30:40
Nie upieram się, ale ja nie mam pstryczka a kontrole trakcji raczej mam.
No tak kontrole trakcji masz ale system stabilizacji toru jazdy juz niekoniecznie tak jak pisał choina whisper " koniec cyt
-
Bosniak i bartnik jeśli nie wrócicie do tematu rozmowy usunę was z tej dyskusji. Jeśli macie coś sobie do wyjaśnienia to róbcie to na PW.
-
Proszę o zachowanie kultury i dobrego tonu.
Nie wspomnę już o off-topic.
Takie rzeczy na priv!
-
A czy zdarza się u was tak że gdy jedziecie zimą na drodze czasami was zarzuci?
Oj zarzuci zarzuci, przez to, że tylna oś dostaje ok. 60% mocy, a przednia ok. 30% :) To nie jest jak w Subaru, ale i tak skuteczny system, o czym przekonałem się w piątek, jadąc z Wawy na Mazury, generalnie kot sunął jak pancernik, ale trzeba było uważać przy dynamicznym przyspieszaniu.
-
60% na tył, 30% na przód, a gdzie jest pozostałe 10%?
-
Mnie upominał, a sam uszczypliwy ;D
-
A czy zdarza się u was tak że gdy jedziecie zimą na drodze czasami was zarzuci?
Oj zarzuci zarzuci, przez to, że tylna oś dostaje ok. 60% mocy, a przednia ok. 40% :) To nie jest jak w Subaru, ale i tak skuteczny system, o czym przekonałem się w piątek, jadąc z Wawy na Mazury, generalnie kot sunął jak pancernik, ale trzeba było uważać przy dynamicznym przyspieszaniu.
EDIT-----
Pomerdało mi się :-wstyd Słyszałem jeszcze, że podobno jest tak naprawdę 61% tył i 39% przód.
-
Tez sie z tym spotkalem na angielskim i amerykanskim forum, nawet w jednym z watkow tak napisalem. Pewnie tak jest, ale z wygody ludzie pisza 60/40.