FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: bog48 w Luty 21, 2009, 07:32:18 am
-
Witam wszystkich, od 2 tygodni jestem właścicielem x-type 2,5 v6, na razie jest ok , auto przyjechało do mnie ze Szwajcarii i ma przebieg 100 tys km, po opomiarowaniu wyszło ze malowany był błotnik ale to drobiazg. Stan auto moim zdaniem bardzo dobry do wymiany w zasadzie tylko opony, ale koniec gadania i do rzeczy. Odebrałem go i od razu zauważyłem że pali sie kontrolka - symbol silnika, wiec udałem sie do do warsztatu podpieli kompa i wyszło P0420, P0430, P1111, dodam ze samochód stał w szwajcari jakiś czas bo widac to po tarczach tak na moj gust to ok 1 miesiac, a i srednie palanie na kompie wykazewało poziom 10l wiec ktos jezdzil delikatnie. Wracajac do problemu to pracownik warsztatu uzanał ze błędy pochodzą od obu sąd lambda więc prawdopodobnie katalizator. Wykasował błędy i kazał pojeździć i tak zrobiłem ale po 40 km znowu sie zapaliła, nie mam pomysłu, moze założyć emulatory po 50 zł na każdą sąde a moze macie lepszy pomysł.
-
Samochód nie ma instalacji gazowej to po pierwsze, fachowiec to ogólny warsztat samochodowy z całkiem niezłym sprzetem do elektroniki, filtr paliwa to napewno wymienie a i moze podpowiedz jaki specyfik do paliwa kupić, ale nie rozumiem stosunku filtra powietrza do tych błędów.
-
Prosze oto mozliwe problemy po kodach.
P0420
possible causes:
-H02 sensor disconected
-catalist failure
-H02 sensor to ECM wiring fault
-H02 sensor heater to ECM wiring fault
-H02 sensor heater failure
-upstream H02 sensor failure
-downstream H02 sensor failure
P0430
possible causes:
-H02 sensor disconected
-catalist failure
-H02 sensor to ECM wiring fault
-H02 sensor heater to ECM wiring fault
-H02 sensor heater failure
-upstream H02 sensor failure
-downstream H02 sensor failure
P1111
is flagget after DTCs have been cleared, all engine managment ODB diagnostic monitor drive cycles HAVE BEEN COMPLETED
-
Błędy te wskazują złe działanie katalizatorów.Wymiana lub sprawdzanie sąd nic nie da.Gdyby nie lub źle działały nie mogły by testować katalizatorów.Powietrze,wtryski i paliwo niema nic do rzeczy.Najłatwiej wymienić katalizatory.Emulator?musiał by pracować w przeciw fazie do sondy górnej raczej trudne do wykonania ale być może ktoś to zrobi,tylko za ile.Do tego samochodu możesz zastosować zamiennik kosztuje pewnie kilka stów.Szukaj zakładu naprawy układów wydechowych.
-
No dzieki, ten warsztat to mojego tescia i właściwie błędy usunelismy ale jeszcze sie zabraliśmy do naprawy bo nic oprucz swiecenia kontrolki sie nie dzieje, wiem ze moze, ale co nastepuje w dni dzisiejszym nalałem do pełna dobrej benzyny dolałem srodek firmy STP do czyszczenia układu paliwowego, wymieniłem filtr paliwa, powietrza, przy okazji posprawdzałem i wymieniłem oleje w moscie i skrzyni, w silniku, założyłem nowy klinowy pasek, i ogolnie obmacalismy auto. wiem ze wiele z tych czynności nie ma znaczenia dla problemu ale po wyjechaniu z warsztatu i wcześniejszym skasowaniu błędów przejchałem ok 100 km po miescie i dopiero wieczorem przy kolejnum moze 6 odpaleniu kontrolka znow sie zapaliła. Teraz pytanie do was( wiem ze wielu irytujace) ale, czy jak wywalwe katalizator to cos to da???
a poza tym to mam jeszcze jedna kwestie auto troche przy przyspieszaniu szarpie lekko na boki i myslalem ze to oponu ale dzis kupiłem cztery nowe gumy, nie są to też suche przeguby wiec obstawiam wyważenie wału - moze wiecie gdzie w w-wie robia to na samochodzie i za ile, bede wdzieczny za wszystkie informacje.
-
Poczytałem jeszcze na innym forum ze to moga byc swiece ktore podobno obowiazkowo sie wymienia przy 100 tys a jamam 102 tys??
-
i jeszcze cos dzis rano jak odpaliłem to silnik zamiast zdecydowanie podniesc obroty na ssaniu to wachluje nimi w zakresie 900-1200 i słychac tak jakby zarzycał świece , albo te swiece są słabe i nie dopalają bogatej mieszanki i moze jak to idzie do katalizatora no wariuje sonda, kurcze juz sam nie wiem ale mysle ze wymienie swiece , co wy myslicie moze to byc przyczyna?
-
jak świece nawalają to silnik chodzi jakby miał się rozpaść lub zaraz zgasnąć.
Ja ostatnio wymieniałem na NGK platynowe. ok 35 zł sztuka. Miałem przejechane 106 tys i jak wyciągnąłem stare świece to wyglądały nieciekawie. także warto.
-
[...]
a poza tym to mam jeszcze jedna kwestie auto troche przy przyspieszaniu szarpie lekko na boki i myslalem ze to oponu ale dzis kupiłem cztery nowe gumy, nie są to też suche przeguby wiec obstawiam wyważenie wału - moze wiecie gdzie w w-wie robia to na samochodzie i za ile, bede wdzieczny za wszystkie informacje.
trochę historii:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1095.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=1095.0)
-
Witam, dalej walcze ale bujanie u mnie to nie wał , wał sprawdziłem i jest ok a w zasadzie Pan powiedział ze wyglada jak nowy zresztą całe auto od spodu wyglada jak nowe, zostawiam auto w przyszłym tygodniu w warsztacie i beda szukac, obstawiają ktorys z przegubow wew tył przy moscie lub półoś, ale sie znajdzie powoli.
Ale teraz znalazłem serwis jaguara i tylko jaguara z ludzmi po 8-10 lat w branzy naprawiających tylko jaguary , dla Warszawiaków podam Link poniżej, podjechałem do nich wczoraj bez umawiania sie a tu jeden z fachowców mechaników z dużym stażem wyszedl do mnie i z poł godziny jezdził moim autem ze mna, potem pogladał i sporo podpowiedział, rozwiał sporo watpliwosci, i nawet nie wzią za to zadnych pieniędzy jeste zachwycony, prawdopodobnie za tydzień zostawiam u nich auto, po peirwszym spotkaniu naprawde polecam. Firma JAG-CAR link poniżej.
http://jaguar-serwis.com (http://jaguar-serwis.com)
-
Jesli mozesz to wrzuc swoje opinie i spostrzezenia na forum "Ksiązka Warsztatów oraz sklepów": http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?board=21.0, tam czesto ktos szuka sprawdzonego serwisu.. pzdr