FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X350, X358 (2003-2009) => Wątek zaczęty przez: rd5 w Listopad 14, 2013, 19:49:48 pm
-
Witajcie,
zastanawiam się czy nie kupić na wiosnę do mojego XJ takich felg:
http://allegro.pl/felgi-alu-20-jaguar-volvo-5x108-et49x9j-i3710713319.html (http://allegro.pl/felgi-alu-20-jaguar-volvo-5x108-et49x9j-i3710713319.html)
Obecnie mam 18". Czy ktoś jeździł na 20 calowych felgach i może wypowiedzieć się na temat komfortu jazdy?
Pozdrawiam
rd
-
Dla przyszłych zainteresowanych stwierdzam że nie ma żadnej różnicy między 18 a 20 cali, a felgi 18-to calowe do XJ to pomyłka
-
Mam zupełnie inne doświadczenia. Kupiłem mojego XJRa na 20 Sepang z oponami 255/35 i przez pierwsze dziesięć tysięcy męczyłem się na drogach, bo Jag widział szybciej niż ja każdą koleinę i dziurę w asfalcie. Po wymianie na oryginalne 18stki oraz zakupie opon 235/50 mam zupełnie inny samochód! Koleiny wyparowały jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, dziury które dotychczas powodowały nieprzyjemne uderzenia teraz praktycznie nie istnieją, a wjazd na krawężnik nie jest okupiony mokrymi plecami. Wreszcie mogę czerpać przyjemność z jazdy, a nie skupiać się na wypatrywaniu dziur.
Tak więc z felgami jest jednak inaczej niż z kobietami, u których rzeczywiście nie ma różnicy to, czy ma 18 czy 20 ;D
-
na 20 jest ciężko. trzeba jeździć slalomem, a jak raz się zapomnisz, to nie ma litości. mam od lipca i już prostowałem felgę i wymieniałem dopiero co kupioną oponę, bo nie zauważyłem dziury. na 18 w ogóle na to nie zwracałem uwagi. co do wyglądu, to 20 wygrywają.
-
co do wyglądu, to 20 wygrywają.
Pełna zgoda, na 20stkach nasz Jag wygląda jak śliczna modelka w szpilkach 12cm. I właściwie tak samo się prowadzi, bo w takich szpilkach kobieta ślicznie wygląda jak stoi lub wolno spaceruje po równej, dobrze utwardzonej powierzchni. Biegać po bruku się w nich jednak nie da. I tak samo jest z kołami, na 20stkach auto ładnie wygląda i świetnie jedzie po równej autostradzie, do codziennej jazdy 18stki są jednak dużo lepiej dostosowane...
-
18 fajne są ale do forda mondeo, Panowie nie przesadzajcie przy zawieszeniu pneumatycznym jest niewielka różnica w twardości, a w lecie przy dużych temperaturach na szerszych gumach zdecydowanie lepiej się prowadzi Jag
-
Nie wiem jak w kocie ale Cayenne na 20 calach 275 szerokie dużo lepiej prowadzi sie nawet w koleinach niz na 17 przy szer 235. Komfort praktycznie taki sam, no może poza studzienkami ktore sa głęboko osadzone.
-
Panowie nie przesadzajcie przy zawieszeniu pneumatycznym jest niewielka różnica w twardości, a w lecie przy dużych temperaturach na szerszych gumach zdecydowanie lepiej się prowadzi Jag
jest różnica w twardości, ale to da się przeżyć. niestety trudniej pogodzić się z prostowaniem felgi i kupowaniem nowej opony.
-
Nie ma co się oszukiwać przy większej dziurze i 18 będzie do prostowania, także to słaby argument, jeżeli już przy 20 felgach ktoś patrzy na koszty związane z ich użytkowaniem, to bardziej bym się objawiał tulej wahacza i maglownicy bo właśnie te części mocno dostają po tyłku
-
no ja akurat wpadam sobie codziennie w dziury na moich 20, czasem tak, że mi się schowek i popielniczki otwierają, bo w gdańsku drogi są fatalne i raz niestety musiałem płacić za prostowanie felgi i rozerwaną oponę przy prędkości 50 km/h. na 18 nie miałem żadnych problemów. może dlatego, że w tym aucie na 18 opona to kawał balona? na polskiej drodze patrzy się na koszty użytkowania takiej felgi i ostrzegał mnie o tym także człowiek który regenerował zarówno moje 18 jak i 20 i za razem odradzał zakładanie tych ostatnich. 20 BARDZO łatwo uszkodzić, bo jest bliżej do felgi i tyle...
-
No to fakt w Gdańsku macie fatalne drogi, ja na ten problem patrzę przez pryzmat Warszawy, która ma bardzo dobre drogi
-
Wyczuwam sarkazm :)
BTW
zawsze latem jeżdżę w XJ 308 na 17 - z ciśnieniem wg producenta do szybkiej jazdy czyli 2,3
a tylko zimą na 16 - z ciśnieniem dla największego komfortu 1,6 (bo max dozwolona prędkość wtedy 160 km/h)
i nie ukrywam - to 1,6 to mega komfort, którego czasami mi brakuje latem - ale wtedy możliwość jazdy z wyższą prędkością bierze górę :)
miałem w planach zakupić 18 asteroid - ale w/w doświadczeniu odpuściłem temat bo cenię sobie komfort jazdy i szkoda byłoby ciągle prostować felgi...
-
Jeśli jesteś zainteresowany to będę miał na sprzedaż 20" OZ SUPERTURISMO DAKAR z oponami Contilental ContiSport 255/35.
Sprzedaję, bo mam oryginalne felgi Jaguara a samochód kupiłem już z dwoma kompletami felg i opon.
Więcej informacji i zdjęć na priv.