FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Arkosky w Październik 26, 2013, 00:04:28 am
-
To mój pierwszy post na tym forum, ale mam nadzieje że zostane tu na dużo dużo dłużej :).
Jako że pierwszy to się przywitam.
Nazywam się Arek i mieszkam w Warszawie na Pradze płd.
Moja przygoda z jaguarem jeszcze się nie zaczęła, ale w latach 90 miałem okazje jako dziecko jeździć XJ6 x300 - pamietam to jak dziś.
Obecnie jeżdże Alfą Romeo 155 i złego słowa na alfy nie powiem, dużo ciekawych ludzi poznanych i mile spędzony czas na rozmowach :)
W niedalekiej przyszłości planuje zakup XJ40. Na początek chce przeznaczyć około 14-15 tyś zł na sam zakup samochodu.
Czytałem sporo tego forum o XJ40, ale także innych for.
Jednym z problemów na który niektórzy się skarżą jest rdza..
Niestety obawiam się o to najbardziej, bo wiem ile pieniędzy trzeba włożyć żeby to zahamować, a nie zawsze wychodzi tak jakbyśmy tego chcieli..
I teraz nie wiem jak szukać, gdzie szukać itp.
Najlepszą opcją by było kupić od jakiegoś forumowicza i dbać tak jak on dbał.
Drugą opcją jest wyjazd za granice. No tylko gdzie? Może włochy?
Z jednej strony chciałbym kupić auto do poprawek, porysowane, poobijane. I zrobić po swojemu (tzn kupić taniej i polakierować), ale przerobiłem to w alfie i jeśli lakiernik nie będzie odpowiedni to stracimy niestety nerwy i pieniądze, a samochód nie będzie wyglądał tak jakbyśmy tego chcieli..
No i pytanie do was.. Czy realne jest za te 14-15tyś zł (mówie o wkładzie początkowym, chociaż przyznam że nie chciałbym wydawać 2tyś co miesiąc) kupić XJ40?
Najbardziej bym chciał z lat 91-94 z silnikiem 4.0 i okrągłymi światłami z przodu.
W aucie zamierzam mieć instalacje gazową (i jeśli moge to prosze o nie komentowanie/krytykowanie tego) gdyż poruszać się będe na codzień.
Dodatkowo zamierzam garażować cały czas Jaga.
Jesli zły dział prosze o przeniesienie.
Pozdrawiam i prosze o rzetelne odpowiedzi.
Jeszcze gdzieś z bliska chciałbym 40stke zobaczyć, ale to się pomyśli..
-
Witaj
Miałem XJ40 z 92r 3,2 z gazem własnoręcznie zakładanym. Jeździłem prawie dwa lata i zamieniłem teraz na x300, jednak jak dla mnie XJ40 był troche zbyt archaiczny do codziennej jazdy.
Za 14tys powinienes spokojnie znaleźć coś ciekawego, proponowałbym Ci szukać w rocznikach po 92r ponieważ one już miały "normalną" klimatyzacje którą da się bez wiekszych problemów serwisować, no i troche unowocześnioną elektronikę.
Silnik 3,2 jest dobry, ale w moim odczuciu troche za słaby do tego auta dlatego lepiej szukać wersji 4,0 która w trasie spali nawet mniej od 3,2.
Jak gaz to raczej tylko sekwencja i najlepiej kupic auto bez gazu, a instalacje założyć samemu.
Musisz wziąć pod uwagę ze te auta ważą prawie 2tony, więc spalanie zawsze będzie wysokie, a zimą po mieście bez problemu przekroczysz 20l/100km.
-
Gaz oczywiście sekwencja z górnej półki. Jeśli chodzi o spalanie zdaje sobie z tego sprawe. Nie chciałbym 30litrów przekroczyć.
Myślałem jeszcze o podobnych do Jaga np Mercedes W140, albo BMW e32, ale W140 w prowadzeniu jak kiosk ruchu, a e32 równie ciężko znaleźć.
Jak z automatami w XJ40?
-
automat we wszystkich tych autach jest ten sam. w 3.2 masz 4hp22 a w 4.0 4hp24,
To toporne, lecz świetne i wieczne skrzynie. A w razie problemów tanie w naprawie. Jeśli chodzi o prowadzenie to bmw na pewno wygrywa.. z tych trzech aut jaguar wypadał, wypada i zawsze będzie wypadał najgorzej. I to pod względem jakości, ergonomii, technologii. Na pewno jest najbardziej zacofany technologicznie, lecz ma jednak to cos, czego nie maja niemieckie marki - duszę arystokraty...
-
Czy gorsze od BMW to sie okaże. We mnie budzi większą sympatie niż e32.
Na co zwracać uwage przy oględzinach? Poza tym co w każdym samochodzie :)
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,2572.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,2572.0.html)
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,2572.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,2572.0.html)
Czytałem. I nic szczególnego tam nie ma.
No poza tym że najlepiej szukać 4.0 z roczników 93 i 94.
Jak z tymi klapami klimatyzacji? W każdym to jest problemem?
-
Witaj
Posiadam XJ40 wersje 3.2 L z 94 r. z gazem i jak narazie nie zmienie tego auta na żadne inne . Rdzy brak , spalanie gazu obecnie mam 14.8 L średnie . Jaguar XJ40 według mnie to dobry poczatek na zaczęcie przygody z ta marką . W serwisowaniu jest tani , pali dużo ( ale według mnie za to co oferuje , to mu wolno ) , wnetrze jest wykonczone tak jakbysmy tego po takiej marce oczekiwali ( prawdziwe drewno , skóra ) . Roczniki 93-94 sa chyba najlepiej zrobione , mniej awaryjna elektryka , brak NIVO ( zawieszenie samopoziomujace ) , lepsze zabezpieczenie antykorozyjne ( mam od zimy wgnieciony błotnik i blache na wierzchu bez grama rdzy ) , nowego typu tapicerka ( taka sama jak w X300 ) , i jesli preferujesz dobra jakość dźwieku , to również w rocznikach 93-94 jest inne audio ( osiem głosników , 4 nisko-średniotonowe i 4 wysokie ) . Mam wersje bez katalizatora , i całkiem nieźle sie zbiera jak na mase auta 1800 kg i jedyne 200 KM . Ogrzewanie w zimie jest bardzo dobre , a w lecie ( jesli tylko klimatyzacja jest nabita dobrym czynnnikiem ) jest przyjemnie chłodno , klima jest dwustrefowa automatyczna . Problemem w każdym XJ40 sa nawiewy , a konkretnie klapy nawiewów i wentylatory ( tzw. blowery ) , warto sprawdzić podczas oglądania auta i jazdy próbnej , czy działaja jak trzeba , i czy reszta elektryki jest w pełni sprawna . Za 14 000 zł kupisz spokojnie XJ40 ( byle miał wszystko sprawne ) , i nawet nie bedziesz musiał na poczatek nic wkładac za wyjatkiem wymiany płynów . Oczywiście wszystko zależy od tego czy znajedzesz egzemplarz XJ40 który bedzie wart tych 14 000 zł , bo właśnie z tym jest największy problem , mnóstwo jest ideałów nawet za 8000-9000 zł , ale jak przyjdzie co do czego , to sie okazuje , ze 3000 zł na dzień dobry na drobny remoncik .
-
A jak z układem hamulcowym? Słyszałem że w XJ40 jest problematyczny?
-
Odnośnie układu hamulcowego , to nie powiem ci , czy jest problematyczny , czy nie , bo ja swoim od zakupu zrobiłem ponad 20 000 km i jedyne co w układzie zmieniłem , to klocki i tarcze , nawet hamowanie z 200 km/h nie jest dla układu hamulcowego w XJ40 wielkim problemem . Jak dla mnie hamulce maja bardzo dobra skutecznośc , po ostrej jeździe sa mocno ciepłe felgi , ale to w sumie nie powinno dziwić , bo 1800 kg ciezko jest skutecznie zatrzymać . ABS działa jak nalezy , w zimie pare razy ocalił nos mojego jaga ;D .
-
Dzięki za opinie :D Przydadzą się na pewno. Szkoda że nie mieszkasz bliżej Warszawy to bym zobaczył. Jednocześnie prośba do Właścicieli z Warszawy o kontakt :)
Czyli zawężam poszukiwania do roczników 93-94 silnik 4.0
Czym się różniły wersje z okrągłymi światłami od telewizorów ?
-
Zazwyczaj kwadratowe lampy montowane były w Daimlerach a okrągłe w Jaguarach, ale i to nie jest regułą. W każdym razie zawsze można zmienić z kwadratowych na okrągłe i na odwrót, nie ma z tym większych problemów.
-
mam xj 40 4.0 z 93 roku i powiem ci ze srednie spalanie pokazuje mi 11,9. liczylem rowniez sam i sie sprawdza. teraz jestem za granica i jezdzi moja dziewczyna wiec pewnie jeszcze spadnie, dodam ze moja noga nie nalezy do lekkich ale nie mieszkam w miescie wiec moze dlatego. poza wymiana plynow, uszczelek roznistychi dwoch wezow od chlodnicy sprawuje sie w miare. wiadomo nie sa to nowe auta wiec idealu sie nie spodziewaj. ale nie o to chodzi w tym aucie. wsiadajac do niego rozkladajac sie na fotelu morda sie sama cieszy, a zazdrosne spojrzenia przechodniow i innych kierowcow bezcenne. szukaj zwlaszcza w jasnych skorach, prezentuje sie wybornie. ja mam bordowy i z jasnym wnetrzem prezentuje sie okazale:) mimo jego wymiarow miejsce z tylu moze sie zaskoczyc(dosc ciasno). mam go od sierpnia i ciagle sie ucze jego obslugi. potrafi mnie jeszcze zaskoczyc. z tego co zaobserwowalem jag potrzebuje spokojnej cierpliwej reki wlasciciela, niz szybkiej reki mechanika. czytalem o tym na forum i sie sprawdza : jesli wsiadziesz do jaguara i sie zakochasz to kupuj, a jesli nie to przy naprawach go znielubisz:d
-
Musze właśnie dlatego zobaczyć XJ40 z bliska, a raczej dotknąć, pomacać itp.
Jak z osiągami? Nie spodziewam się rajdówki i sprintów od 0 do 100, ale wyprzedzanie w trasie itp?
Jak z przyczepnością? Wielu z Was pisze że Jag jest zły na zime. Jakie powody? Tylny napęd to nic strasznego dla mnie i raczej szukam teraz tylnonapędowi.
Czy masa jest problemem w pokonywaniu zakrętów?
Jak z promieniem skrętu?
Ciekawi mnie też czy macie porównanie XJ40 z innymi samochodami podobnych klas i w podobnych pieniądzach i możecie się obiektywnie wypowiedzieć.
Pozdrawiam i dzięki za wcześniejsze odpowiedzi :)
-
z wyprzedaniem najmniejszych problemow miec nie bedziesz. jak juz zredukuje lub zapniesz trojke to i wykrztusisz z niego moc. masz tez przelacznik sport, wtedy szybciej redukuje. co do zimy to masz tez przelacznik po wcisnieciu ktorego skrzynia pomija bieg nr 1 zeby nie byl zbyt zrywny. nie jest to zbyt dobre auto na zime ze wzgledu na tylni naped oraz brak kontroli trakcji jakichkolwiek. odczuwalne jest to nawet przy deszczu troche wiecej gazu i dupka delikatnie ucieka. ja od kilku lat jezdze na oponach z kolcami i to samo zaloze do jaga wiec ten problem mnie raczej ominie.nie jest to auto o zacieciu sportowym wiec na zakretach zbytnio nie poszalejesz ale to w koncu limuzyna.
mialem wczesniej maxime (flagowy model nissana) i nie ma co w sumie porownywac dwa rozne swiaty.
-
A jak jest z dostępnością części w XJ40?
Słyszałem że problemem bywa uszczelka pod głowicą, jest problem z dostaniem tego ?
Z części typowo silnikowych pierścienie, oraz panewki są dostępne?
-
Uszczelke pod głowice dostaniesz bez problemu , blacharskie tylko uzywane , zawieszenie możesz całe wymienić na nowe nawet na oryginałach , lampy przednie i tylne równiez da rade dostac nowe . Musisz miec tylko roczniki 93/94 , bo do nich jest sporo cześci , natomiast starsze różnia sie elektryka , i juz nie zawsze dopasujesz do nich części . Niewiem , czy wszystkie części dostanie sie do silnika , ale te podstawowe , do wykonanie remontu , to tak ( rozrząd i napinacze , uszczelniacze itp. nowe dostepne są ).
-
Silniki są z tych raczej nie do zajechania, rzadko kiedy zdarza się że wymagają remontu, ale jeśli juz sie zdarzy to koszt na pewno będzie wyższy jak w bmw czy innych podobnych ze względu na wyższe ceny zarówno części jak i robocizny (mechanicy często boją sie jaguarów).
-
Witaj
klima jest dwustrefowa automatyczna .
Sorki, ale gdzie Ty widziales dwustrefowa klime w xj40? Bo ja w moim jakos nie moge sie doszukac, chociaz nie raz juz czytalem w necie czesto powielany tekst, ze nawiewy dzialaja dwustrefowo (czyli osobno dla pasazera osobno dla kierowcy)?
-
W XJ40 klima jest jednostrefowa, co najwyżej osobno można regulować temperature nawiewu na twarz, ale to chyba w żadnym XJ40 nie działa.
-
Witam,
Użytkuję od początku 2006 r. jaguara xj40 4,0 rocznik 1993. Przebieg aktualny 210 000 km zrobiłem nim ok 30 000 km, auto drugie w rodzinie użytkowane weekendowo. Wg. mnie wszystko oprócz stanu w jakim kupisz i egzemplarza (poprzedni właściciel to często główny problem takiego auta)zależy od mechanika. Jeżeli znajdziesz kogoś kto się na tych autach zna można takiego jaguara spokojnie eksploatować. Mnie się udało znaleźć takiego mechanika i dojeżdżam do niego ponad 100 km (z Krakowa do Pszczyny). W moim aucie robiłem sporo rzeczy, m. in. zawieszenie (przekładka nivo na klasyczne), klimę, silnik - uszczelkę pod głowicą. Ceny są przeciętne jak na luksusowe auto i wiele części pasuje z innych aut, np. z beemki. Z racji wieku i spalania wydaje mi się jednak, że do codziennej jazdy taki wóz może się nie nadawać. Poza tym jest kapryśny, są po prostu dni kiedy nie chce mu się jeździć...
Pozdrawiam
-
Ja mam kota z 91 wywaliłem nivo, naprawiłem jeden Blower, w sumie tylko szczotki bo ich nie było i jest ok. Co do klimatyzacji, wymienił mi mechanik tylko czujnik ciśnienia na sprężarce i przerobił zawory do napełniania czynnikiem i 2 lata bez dobijania i awarii chodzi. Także 91 też spoko hehehe.
-
Ja mam dobry materiał do twojego projektu jak chcesz to się odezwij okolice Warszawy