FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: barto480/daimler w Październik 01, 2013, 17:47:53 pm

Tytuł: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: barto480/daimler w Październik 01, 2013, 17:47:53 pm
Witam daimler 90 r  4,0

trzy pytania :):

Jak wymienić łożyska tylne jeżeli ktoś wymieniał to proszę o instrukcje wymiany ?

Powiedzcie mi Panowie jaki jest skutek słyszalny:) uszkodzonej podpory wału -łożyska?

Musze na dniach wymienić łożyska plus  wymienić olej w moście i czy tam korki ciężko się odkręcają?
plus coś mi wyje z lekkimi drganiami na budę podczas jazdy do 120 km i dlatego tak myślę czy to może być też ta podpora wału?
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Październik 01, 2013, 18:49:35 pm
Do korków w dyfrze jest nieco utrudniony dostęp, ale da sie je odkręcić. Przynajmniej u mnie nie było z tym problemów.
Podpora wału może powodować drgania i wycie więc warto sie jej przyjrzeć.
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: cywil w Październik 01, 2013, 23:15:32 pm

plus coś mi wyje z lekkimi drganiami na budę podczas jazdy do 120 km i dlatego tak myślę czy to może być też ta podpora wału?

witam tez tak mialem i sie okazalo ze to byla wina kol poniewaz niedokladnie byly wywazone
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: barto480/daimler w Październik 02, 2013, 18:26:03 pm
dzięki za odpowiedz co do koła to inaczej- wibracje lekkie odczułem tylko na chwile miedzy prędkością 100 przechodząc do 120 trzymając nogę na podłodze ,może zle napisałem przesadziłem pisząc ze buda trzęsie:)

co do łożysk to jak się do tego zabrać ? wymienię tez jak dam rade odkręcić korki olej w moście i może do oleju doleje motodoktora to wyciszy prace mostu bo nie wykluczone że to most też wyje:) a co do podpory wału to demontujemy cały wał ?
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: barto480/daimler w Październik 05, 2013, 18:31:16 pm
Witam
Korek wlewowy już znalazłem faktycznie mało miejsca na odkręcenie to jest chyba kwadrat czy zna z Was ktoś rozmiar tego klucza?

Spustowy to ten na samym dole wypukły kwadrat?
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Październik 05, 2013, 23:26:46 pm
Tak, dokładnie.
W ten kwadrat idealnie wchodzi np grzechotka 1/2, jednak nie ma tam na nią miejsca, ja to odkręcałem przy pomocy przegubu (kardana) na 1/2 a na to nałożona grzechotka.
Ten spustowy to chyba odwrotność wlewowego.
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: barto480/daimler w Październik 07, 2013, 20:31:54 pm
dzięki ważna informacja bo już chciałem kupić nasadkę i by się nie przydała odkrecałes ten korek spustowy na dole czy wlewowym wyrzuciłęś olej?
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: tomek1212 w Październik 07, 2013, 21:56:07 pm
Oba odkręcałem i raczej nie było z tym problemu.
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: mannnone w Październik 07, 2013, 22:15:30 pm
jaki olej najlepszy do mostu?
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: barto480/daimler w Październik 09, 2013, 15:25:45 pm
ok dzięki biore się za pracę ten dolny korek kwadrat czym to odkręciłeś?
Tytuł: Odp: trzy pytania odnośnie wymiany części w daimler 90 r
Wiadomość wysłana przez: jaras81 w Październik 09, 2013, 15:48:36 pm
jaki olej najlepszy do mostu?


wg instrukcji (Haynesa) 80W90, ale na tym forum często pojawia się informacja, że 75W140...

Też czeka mnie wymiana oleju w moście, znalazłem dobrą instrukcję http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x300-xjr-26/differential-oil-change-60513/ (http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x300-xjr-26/differential-oil-change-60513/) (co prawda do x300, ale to prawie to samo).

Czekam na wasze wskazówki co do użytych narzędzi i przebiegu wymiany oleju.

PS. Do korka wlewowego tylnego mostu można też się dostać przez bagażnik usuwając jedną z zaślepek (pod kołem zapasowym).
(http://i39.tinypic.com/hx6tj8.jpg)