FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: barto480/daimler w Październik 01, 2013, 17:47:53 pm
-
Witam daimler 90 r 4,0
trzy pytania :):
Jak wymienić łożyska tylne jeżeli ktoś wymieniał to proszę o instrukcje wymiany ?
Powiedzcie mi Panowie jaki jest skutek słyszalny:) uszkodzonej podpory wału -łożyska?
Musze na dniach wymienić łożyska plus wymienić olej w moście i czy tam korki ciężko się odkręcają?
plus coś mi wyje z lekkimi drganiami na budę podczas jazdy do 120 km i dlatego tak myślę czy to może być też ta podpora wału?
-
Do korków w dyfrze jest nieco utrudniony dostęp, ale da sie je odkręcić. Przynajmniej u mnie nie było z tym problemów.
Podpora wału może powodować drgania i wycie więc warto sie jej przyjrzeć.
-
plus coś mi wyje z lekkimi drganiami na budę podczas jazdy do 120 km i dlatego tak myślę czy to może być też ta podpora wału?
witam tez tak mialem i sie okazalo ze to byla wina kol poniewaz niedokladnie byly wywazone
-
dzięki za odpowiedz co do koła to inaczej- wibracje lekkie odczułem tylko na chwile miedzy prędkością 100 przechodząc do 120 trzymając nogę na podłodze ,może zle napisałem przesadziłem pisząc ze buda trzęsie:)
co do łożysk to jak się do tego zabrać ? wymienię tez jak dam rade odkręcić korki olej w moście i może do oleju doleje motodoktora to wyciszy prace mostu bo nie wykluczone że to most też wyje:) a co do podpory wału to demontujemy cały wał ?
-
Witam
Korek wlewowy już znalazłem faktycznie mało miejsca na odkręcenie to jest chyba kwadrat czy zna z Was ktoś rozmiar tego klucza?
Spustowy to ten na samym dole wypukły kwadrat?
-
Tak, dokładnie.
W ten kwadrat idealnie wchodzi np grzechotka 1/2, jednak nie ma tam na nią miejsca, ja to odkręcałem przy pomocy przegubu (kardana) na 1/2 a na to nałożona grzechotka.
Ten spustowy to chyba odwrotność wlewowego.
-
dzięki ważna informacja bo już chciałem kupić nasadkę i by się nie przydała odkrecałes ten korek spustowy na dole czy wlewowym wyrzuciłęś olej?
-
Oba odkręcałem i raczej nie było z tym problemu.
-
jaki olej najlepszy do mostu?
-
ok dzięki biore się za pracę ten dolny korek kwadrat czym to odkręciłeś?
-
jaki olej najlepszy do mostu?
wg instrukcji (Haynesa) 80W90, ale na tym forum często pojawia się informacja, że 75W140...
Też czeka mnie wymiana oleju w moście, znalazłem dobrą instrukcję http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x300-xjr-26/differential-oil-change-60513/ (http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x300-xjr-26/differential-oil-change-60513/) (co prawda do x300, ale to prawie to samo).
Czekam na wasze wskazówki co do użytych narzędzi i przebiegu wymiany oleju.
PS. Do korka wlewowego tylnego mostu można też się dostać przez bagażnik usuwając jedną z zaślepek (pod kołem zapasowym).
(http://i39.tinypic.com/hx6tj8.jpg)