FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: barto480/daimler w Październik 01, 2013, 17:47:53 pm
		
			
			- 
				Witam daimler 90 r  4,0 
 
 trzy pytania :):
 
 Jak wymienić łożyska tylne jeżeli ktoś wymieniał to proszę o instrukcje wymiany ?
 
 Powiedzcie mi Panowie jaki jest skutek słyszalny:) uszkodzonej podpory wału -łożyska?
 
 Musze na dniach wymienić łożyska plus  wymienić olej w moście i czy tam korki ciężko się odkręcają?
 plus coś mi wyje z lekkimi drganiami na budę podczas jazdy do 120 km i dlatego tak myślę czy to może być też ta podpora wału?
 
- 
				Do korków w dyfrze jest nieco utrudniony dostęp, ale da sie je odkręcić. Przynajmniej u mnie nie było z tym problemów.
 Podpora wału może powodować drgania i wycie więc warto sie jej przyjrzeć.
- 
				
 plus coś mi wyje z lekkimi drganiami na budę podczas jazdy do 120 km i dlatego tak myślę czy to może być też ta podpora wału?
 
 witam tez tak mialem i sie okazalo ze to byla wina kol poniewaz niedokladnie byly wywazone
- 
				dzięki za odpowiedz co do koła to inaczej- wibracje lekkie odczułem tylko na chwile miedzy prędkością 100 przechodząc do 120 trzymając nogę na podłodze ,może zle napisałem przesadziłem pisząc ze buda trzęsie:)
 
 co do łożysk to jak się do tego zabrać ? wymienię tez jak dam rade odkręcić korki olej w moście i może do oleju doleje motodoktora to wyciszy prace mostu bo nie wykluczone że to most też wyje:) a co do podpory wału to demontujemy cały wał ?
- 
				Witam
 Korek wlewowy już znalazłem faktycznie mało miejsca na odkręcenie to jest chyba kwadrat czy zna z Was ktoś rozmiar tego klucza?
 
 Spustowy to ten na samym dole wypukły kwadrat?
- 
				Tak, dokładnie. 
 W ten kwadrat idealnie wchodzi np grzechotka 1/2, jednak nie ma tam na nią miejsca, ja to odkręcałem przy pomocy przegubu (kardana) na 1/2 a na to nałożona grzechotka.
 Ten spustowy to chyba odwrotność wlewowego.
- 
				dzięki ważna informacja bo już chciałem kupić nasadkę i by się nie przydała odkrecałes ten korek spustowy na dole czy wlewowym wyrzuciłęś olej?
			
- 
				Oba odkręcałem i raczej nie było z tym problemu. 
			
- 
				jaki olej najlepszy do mostu?
 
- 
				ok dzięki biore się za pracę ten dolny korek kwadrat czym to odkręciłeś?
			
- 
				jaki olej najlepszy do mostu?
 
 
 
 wg instrukcji (Haynesa) 80W90, ale na tym forum często pojawia się informacja, że 75W140...
 
 Też czeka mnie wymiana oleju w moście, znalazłem dobrą instrukcję http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x300-xjr-26/differential-oil-change-60513/ (http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x300-xjr-26/differential-oil-change-60513/) (co prawda do x300, ale to prawie to samo).
 
 Czekam na wasze wskazówki co do użytych narzędzi i przebiegu wymiany oleju.
 
 PS. Do korka wlewowego tylnego mostu można też się dostać przez bagażnik usuwając jedną z zaślepek (pod kołem zapasowym).
 (http://i39.tinypic.com/hx6tj8.jpg)