FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: barto480/daimler w Lipiec 06, 2013, 18:26:43 pm
-
Witam pojawił mi się ten kod ,ze strony wrzuciłem tłumaczenie ale i tak to mi nic nie mówi , silnik jak odpalę pracuje równo ale po chwili jakby się krztusił a następnie wskakuje na wyższe obroty i stabilizuje prace ale wyskakuje cheek engine .Co trzeba wymienić ?
Jgauar xj40 daimler 4,0 1990r
-
Ten bład oznacza błędny skład mieszanki ( czyli albo za bogata , albo za uboga ) , tez taki mam , ale z braku czasu niemam jak wymienić sondy lambda , która jest za ten błąd odpowiedzialna ( przynajmniej umnie ona za niego odpowiada ) . Musisz sprawdzic kilka rzeczy , najcześciej to sonda , ale Check Engine moze wywołac tez czujnik CTS ( czujnik temperatury płynu chłodniczego ) . Sygnał z czujnika CTS jest wykorzystywany do:
● wzbogacanie mieszanki podczas rozruchu silnika
● wzbogacanie mieszanki podczas rozgrzewania silnika
● wzbogacanie mieszanki podczas przyspieszania
● sterowanie wtryskiem powietrza (AIR)
● ustalanie obrotów jałowych
● recyrkulacja spalin (EGR)
● odsysanie oparów paliwa (EVAP)
Ja jak narazie radze sobie z tym w taki sposób , że jak następuje zmulenie auta , to odpuszczam gaz , i powoli zaczynam go po jakis 10 sekundach naciskac , aż sie silnik ustabilizuje i wtedy jedzie juz normalnie , i bład nie wyskakuje , bo jak zmuli ci auto i docisniesz gaz , aby nie stracic predkosci , to efekt bedzie taki , że wyskoczy Check Engine , i samochód bedzie juz normalnie jechał , ale bedzie miał marne przyspieszenie .
-
Dzięki czyli na razie można z tym jeździć auto mi na trasie nie odmówi posłuszeństwa ? a następnie szukać sondy lambda? a ten czujnik temp płynu jest przy zbiorniku na płyn tak? jeszcze raz dziękuje za szybka odpowiedz
-
Teoretycznie nie powinien ci na trasie paść , ja juz ponad 1 miesiąć jeżdże , i jak narazie z autkiem nic sie nie dzieje , a Check Engine wyskakuje mi mniej wiecej raz na 2 tygodnie , i to tylko wtedy jak mi zmuli auto , a ja bede je dusił na siłe , zeby prędkość utrzymać . Możesz sprawdzić , czy sonda lambda ma cos współnego z Check Engine , poprzez jej wypięcie . Sonda ma 2 wtyczki , jedna 2 pionowa jest od grzałki sondy , a druga jednopinowa , to sygnał .
-
acha wtyczki są gdzieś w komorze silnika czy pod samochodem?
acha wiesz co jak wypnę wtyczkę od wody tej wkręconej w obudowę termostatu dwa piny to auto tak jakby na chwile ożyło to też może mieć cos wspólnego ?
-
Wtyczki od sondy są ( przynajmniej w moim ) przymocowane do rurki od bagnetu do oleju silnikowego ( fatalny dostep - bardzo ciasno ) . Z tym termostatem to moze chodzic o czujnik CTS , bo w końcu to termostat odpowiada za otwieranie dużego obiegu wody , a czujnik CTS ma wpływ na mieszanke paliwa , i moze być to powiązane ze sobą . Sa 2 czujniki ( jeden w zbiorniku wyrównawczym ) a drugi na samym dole chłodnicy wody .
-
Czujnik ten na samym dole chłodnicy służy tylko do włączania wentylatora, natomiast ten w zbiorniczku kontroluje tylko poziom cieczy (jak jest za mało to sie lampka zaświeca na desce).
Są jeszcze dwa czujniki na obudowie termostatu, jeden z jednym przewodem ( na zegar) i drugi z wtyczką dwuprzewodową i z niego sygnał idzie na kompa.
Natomiast kable od sondy nie idą koło bagnetów, tylko po drugiej stronie silnika, tam gdzie jest kolektor wydechowy, w okolicy zbiorniczka płynu wspomagania, troche bliżej w strone podszybia.
-
Super dziękuję za odpowiedz teraz znajdę ,Nie chcę zaczynać wątku nowego ale mam mokre wykładziny woda strona kierowcy i po tej samej stronie tył.
Co to za rurka idzie w okolicy pedału gazu czy to odwodnienie szyberdachu podejrzewam ze to z niej cieknie i mam kałuże pod nogami????
-
Tomek 1212 , odnosnie kabla od sondy napisałem , że jest koło bagnetu oleju , bo umnie tak jest , mam z nia problem ( wspomniałem o tym w tym watku i zakładałem własny ) . Kazdy kazał mi szukać koło zbiornika od płynu do wspomagania , ale nie było , każdy tez pisał , że kabel musi gdzieś tam byc , bo ma jedynie 30 cm długości . A co jak sie okazało po 1 godzinnych poszukiwaniach , kabel jest z drugiej strony komory silnikowej przymocowany na fabryczne spinki do rurki bagnetu oleju , i wyszło , ze kabel od mojej sondy ma , nie 30 cm , a 120 cm :-boks . Skoro ty napisałeś o normalnej/prawidłowej lokalizacji kabla od sondy , a ja napisałem o innej , to teraz kolega barto480/daimler nie bedzie miał żadnego problemu z odnalezieniem wtyczki , bo w razie czego bedzie miał 2 wskazówki gdzie moze byc ;D .
-
Super dziękuję za odpowiedz teraz znajdę ,Nie chcę zaczynać wątku nowego ale mam mokre wykładziny woda strona kierowcy i po tej samej stronie tył.
Co to za rurka idzie w okolicy pedału gazu czy to odwodnienie szyberdachu podejrzewam ze to z niej cieknie i mam kałuże pod nogami????
Ta rurka to jest odpływ wody z klimatyzacji, taka sama jest też poprowadzona po prawej stronie. Raczej wątpie aby od tego mogło zalać całą lewa stronę.
-
oj to mam problem bo dziury jako takiej na podłodze nie widzę a jest naprawdę mokro i to po stronie tej rurki od strony kierowcy a klima nie działa jeszcze.
-
Jesteś pewien że to woda, a nie płyn chłodniczy z nagrzewnicy ?
Sprawdź jeszcze odpływ z podszybia, troche ciężki dostęp jest do niego, lepiej po zdjęciu wycieraczki i tego plastikowego podszybia.
-
Na pewno woda ,już chyba mogę znać problem zerwałem uszczelkę z przedniej szyby ta wewnętrzną bo odpadała i muszę wkleić szybę czyżby to to było ale dziwne zę tylko od strony kierowcy mokro
-
Jak masz odklejoną uszczelkę i szybę to wielce prawdopodobne, że podszybie zgniło i cieknie, szczególnie w narożnikach na łączeniach. Tyle, że jak szyby nie wytniesz, to tego nie zobaczysz, nawet po zdjęciu plastiku spod wycieraczek. Woda lejąca się od strony kierowcy niszczy tranzystory, sterujące nawiewami, dziury od strony pasażera załatwiają kompa skrzyni, jeśli masz silnik 4.0 i przycisk Sport. Tranzystory Darlingtona można wymienić, z zalanym kompem skrzyni już grubsza sprawa.
-
Dzisiaj kupiłem nowy czujnik temp wody podłączyłem i niestety po rozgrzaniu się silnika do temp strzałka na środku znowu go zamula:( odłączyłem nawet kable od sondy to samo
-
Wyskakuje ci błąd od sondy to dlaczego zmieniasz czujnik temperatury ?
Kup nową, uniwersalną sonde BOSCH 3 przewodową (albo możesz dedykowaną, nie jest wiele droższa a przynajmniej wtyczki pasują).
-
tak masz racje sonda al. chyba tez ten czujnik temp w obudowie termostatu ,zaczynałem od tańszej opcji -czujnik ,teraz sonda mówisz że bosch będzie ok acha aby wymienić sondę trzeba grzać gniazdo by ja wykręcić spróbuje to zrobić samemu na najazdach
-
No u mnie wyszła razem z gwintem, wiec musiałem potem przerabiać.
Sonde i tak warto zmienić, zwróci się potem w rachunkach za paliwo.
-
ok dziękuje za pomoc odzywam się jak wymienię ale znając życie i mój samochód sonda będzie walczyła:):)
-
Powodzenia więc.
-
Pytanie Panowie jak najlepiej zabrać się za demontaż sondy ,wczołgałem się pod samochód i czy tak się mocować czy odkręcać przy kolektorach i tylną obejmę wyciągnąć całą rurkę i później grzać i wykręcać sonde?
-
mam najazdy ,i strona od kierunku wylotu jest prosta nawet do ciecia śrub ale kolektory mnie troszeczkę martwią śruby spieczone co oznacza problemy
-
Panowie gdzie mogę kupić obejmę łączącą rury ?
pierwsze łączenie za sondą lambda przy odkręcaniu urwałem śrubę ale była tak zardzewiała ze nic się z tym nie dało zrobić ??????
jaguar xj40 daimler rocznik 90 4,0
-
Chodzi Ci o to takie niby elastyczne połączenie, ten pierścień wahliwy (co jest zaraz za sondą), czy zwykły cybant ściskający, skręcany na dwie nakrętki ?
-
Panowie , ja też muszę wymieć sondę . Czy taka zwykłą z aledrogo będzie dobra ?
http://allegro.pl/sonda-lambda-jaguar-xj-xjs-xjsc-begar-francais-i3441816338.html (http://allegro.pl/sonda-lambda-jaguar-xj-xjs-xjsc-begar-francais-i3441816338.html)
Sonda znajduje się w kolektorze czy jest dalej za nim ? Czy trzeba odłączać aku w czasie wymiany ?
-
Witaj chodziło mi o tą obejmę za sonda ten zacisk przy pierścieniu lączącym rury ,ale już wywaliłem urwana śrube i pójdzie nowa ale wyszła jeszcze jedna sprawa pierscien przy pierwszym lączeniu kolektory z rurami -gruszkami na kołnierzach ,Jeden kołnierz lekko się tlukl i był luzny przy odkręceniu pierscień uszczelnijacy jest zgnieciony :(
-
Szogun, może być taka chociaż wg mnie jak montować sonde to tylko BOSCH albo NGK (NTK właściwie).
Nie musisz odkręcać aku, sonda znajduje sie w rurze, za kolektorem (kolektorami).
barto480/daimler, ja to wywaliłem i w tym miejscu wspawałem zwykły, uniwersalny łącznik elastyczny.
-
Byłem dziś u gazownika i powiedział ,że sonda jest dobra . Z czego może wynikać wywalanie błędu 44 ? Jak auto na benzynie dostaje żaru wywala checka .
-
Dzisaj zadzwoniłem do internetowego sklepu z częściami i te pierścienie samo zgniatające się :) chyba tak to się nazywa:) są dostępne za kilka złotych i od ręki wiec lada dzień będą u mnie . Wiec uda mi się to oryginalnie poskładać .
Szogun ty mnie nie strasz:) bo rozebrałem pól wydechu aby dostać się do sondy, nazamawiałem części a jak to nie bedzie sonda i dalej będę miał błąd 44 to się lekko załamię:):)
-
Sonda tak jak świece zapłonowe zużywa sie co jakiś czas, zazwyczaj jej trwałość określana jest między 100-160tys km.
Jeśli macie jeszcze oryginalną sondę to zawsze warto ją zmienić, tym bardziej że na nowej auto będzie trochę mniej palić.