FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: lucas.lp w Czerwiec 13, 2013, 21:46:30 pm

Tytuł: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: lucas.lp w Czerwiec 13, 2013, 21:46:30 pm
Częsci z tyłu widzialem swoimi oczami że do wymiany. Wstawiłem do profesjonalnego warsztatu i wymienili:

-silentblok wahacza tył
-łącznik stabilizatora tył
-guma stabilizatora tył.

Odebrałem skrzypiało troche na manewrach biegu 1 i 2.
 Ponownie na warsztat....
Dzis odebrałem i GŁOŚNY ZGRZYT CAŁY CZAS, NAWET GDY POPCHAŁEM NA LUZIE. PÓŁ OSIEDLA MNIE SŁYSZY. KULA W ŁEB  :-cry
Co tam jest nie tak????????????????????????
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 13, 2013, 21:53:00 pm
To zawieszenie na pewno? U mnie hałasuje tylny most, może nie tak strasznie, ale doskwiera.
Według mechanika w środku olej przybrał konsystencję towotu, wymiana pomogła, ale nie całkiem. Może u Ciebie jest już całkiem sucho?
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: lucas.lp w Czerwiec 13, 2013, 22:04:59 pm
Przekażę tę propozycję. Z tym sie nie da żyć. Dzis oddałem na myjnie, w środku czyściutko, zewnątrz lśni, felgi prominieją, piękna linia, cudo.  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 13, 2013, 22:23:38 pm
To zawieszenie na pewno? U mnie hałasuje tylny most, może nie tak strasznie, ale doskwiera.

To ty masz most w swoim aucie? Co to za wynalazek?  ::)

Nie ma to jak właściciel auta nie mający pojęcia jakie ma napędy  :-gwizd
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 14, 2013, 00:15:27 am
To zawieszenie na pewno? U mnie hałasuje tylny most, może nie tak strasznie, ale doskwiera.

To ty masz most w swoim aucie? Co to za wynalazek?  ::)

Nie ma to jak właściciel auta nie mający pojęcia jakie ma napędy  :-gwizd
Zwał jak zwał, to sformułowanie przynajmniej każdy łapie :)
No i tak konkretnie rzecz ujmując:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy (http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy)
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje20.htm (http://zssplus.pl/publikacje/publikacje20.htm)
Cytuj
Układ napędowy każdego pojazdu samochodowego musi zawierać most napędowy
to chyba nie do końca się mylę :)
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: lucas.lp w Czerwiec 14, 2013, 00:34:19 am
Panowie jesli wam tez sie to przydazylo/ pomózcie
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: zadek07 w Czerwiec 14, 2013, 22:07:47 pm
A jakie gumy na łączmik reakcyjny założyli? Poliuertan? Jesli tak to moze ich nie nasmarowali i dlatego skrzypie. Czy skrzypie jak nacisniesz na tył samochodu? Czy tylko podczas jazdy?
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: marlboroman w Czerwiec 15, 2013, 10:36:37 am
Jeżeli to zgrzytanie a nie skrzypienie i wystepuje caly czas to sklanialbym sie raczej ku lozyskowaniu walu/mostu. Zawieszenie raczej nie daloby wymienionych objawow.
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: lucas.lp w Czerwiec 15, 2013, 13:19:54 pm
Własnie teraz jak przycisne tył lub amory poczują dół to cisza, wystarczy ze potoczą sie koła i jest zgrzyt, jeszcze gdy umiejętnie wskocze na tylne siedzenie. To nie są poliuretany
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 15, 2013, 13:33:26 pm
Jeżeli to zgrzytanie a nie skrzypienie i wystepuje caly czas to sklanialbym sie raczej ku lozyskowaniu walu/mostu. Zawieszenie raczej nie daloby wymienionych objawow.

Jak co to chyba wału/dyfra ostatni most w osobówce to chyba w polonezie stosowali :-yipee
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 15, 2013, 15:40:36 pm
Jeżeli to zgrzytanie a nie skrzypienie i wystepuje caly czas to sklanialbym sie raczej ku lozyskowaniu walu/mostu. Zawieszenie raczej nie daloby wymienionych objawow.

Jak co to chyba wału/dyfra ostatni most w osobówce to chyba w polonezie stosowali :-yipee
Doprecyzuj tylko że o most sztywny chodzi. Bo jak wklejałem wcześniej to nawet w X-Type są 2 mosty :)
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: marlboroman w Czerwiec 15, 2013, 20:59:59 pm
no dyfer dyfer oczywiscie
Czlowiek chce pomoc blizniemu a tu sie zaraz czepiaja :P
Co do poloneza nie jestem pewien, mustangi tez dlugo na sztywnym moscie staly;)
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: lucas.lp w Czerwiec 15, 2013, 21:58:12 pm
Więc znaczy dyferencjał? :)
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 15, 2013, 23:07:09 pm
Jeżeli to zgrzytanie a nie skrzypienie i wystepuje caly czas to sklanialbym sie raczej ku lozyskowaniu walu/mostu. Zawieszenie raczej nie daloby wymienionych objawow.

Jak co to chyba wału/dyfra ostatni most w osobówce to chyba w polonezie stosowali :-yipee
Doprecyzuj tylko że o most sztywny chodzi. Bo jak wklejałem wcześniej to nawet w X-Type są 2 mosty :)

No mądruj mądruj dalej...
generalnie to 3 jak w amerykańskich ciężarówkach :-clap
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: lucas.lp w Czerwiec 15, 2013, 23:25:28 pm
Nyslalem ze mi sie wydaje, ale ze zgrzytaniem pojawilo sie zjawisko: Obrotomierz powoli pnie sie w gore, wciskam mocno a wskazowka stlumiona.
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 17, 2013, 12:17:19 pm
Jeżeli to zgrzytanie a nie skrzypienie i wystepuje caly czas to sklanialbym sie raczej ku lozyskowaniu walu/mostu. Zawieszenie raczej nie daloby wymienionych objawow.

Jak co to chyba wału/dyfra ostatni most w osobówce to chyba w polonezie stosowali :-yipee
Doprecyzuj tylko że o most sztywny chodzi. Bo jak wklejałem wcześniej to nawet w X-Type są 2 mosty :)

No mądruj mądruj dalej...
generalnie to 3 jak w amerykańskich ciężarówkach :-clap
A może czymś podeprzesz swoje stwierdzenia? 'Bo ja tak mówię' to argument, który stracił ważność z chwilą odbioru przez Ciebie dyplomu absolwenta przedszkola.
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 17, 2013, 12:33:22 pm
Jeżeli to zgrzytanie a nie skrzypienie i wystepuje caly czas to sklanialbym sie raczej ku lozyskowaniu walu/mostu. Zawieszenie raczej nie daloby wymienionych objawow.

Jak co to chyba wału/dyfra ostatni most w osobówce to chyba w polonezie stosowali :-yipee
Doprecyzuj tylko że o most sztywny chodzi. Bo jak wklejałem wcześniej to nawet w X-Type są 2 mosty :)

No mądruj mądruj dalej...
generalnie to 3 jak w amerykańskich ciężarówkach :-clap
A może czymś podeprzesz swoje stwierdzenia? 'Bo ja tak mówię' to argument, który stracił ważność z chwilą odbioru przez Ciebie dyplomu absolwenta przedszkola.

Nie ma sprawy i prościej tego nie da sie wytłumaczyć jak to, że most to dyferencjał, ktory nie ma półosi i na sztywno spina oba koła, natomiast dyferencjał "dyfer" jest to mechanizm różnicowy zamkniety (szczatkowy) posiadający półosie i przeguby.
Idac twoim tokiem myslenia to w swoim aucie nawet z przodu masz most.  :-hehe
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 17, 2013, 13:26:17 pm
Jeżeli to zgrzytanie a nie skrzypienie i wystepuje caly czas to sklanialbym sie raczej ku lozyskowaniu walu/mostu. Zawieszenie raczej nie daloby wymienionych objawow.

Jak co to chyba wału/dyfra ostatni most w osobówce to chyba w polonezie stosowali :-yipee
Doprecyzuj tylko że o most sztywny chodzi. Bo jak wklejałem wcześniej to nawet w X-Type są 2 mosty :)

No mądruj mądruj dalej...
generalnie to 3 jak w amerykańskich ciężarówkach :-clap
A może czymś podeprzesz swoje stwierdzenia? 'Bo ja tak mówię' to argument, który stracił ważność z chwilą odbioru przez Ciebie dyplomu absolwenta przedszkola.

Nie ma sprawy i prościej tego nie da sie wytłumaczyć jak to, że most to dyferencjał, ktory nie ma półosi i na sztywno spina oba koła, natomiast dyferencjał "dyfer" jest to mechanizm różnicowy zamkniety (szczatkowy) posiadający półosie i przeguby.
Idac twoim tokiem myslenia to w swoim aucie nawet z przodu masz most.  :-hehe
No i od razu lepiej. Teraz tylko doprecyzujmy definicje:
dyferencjał = mechanizm różnicowy, jest na każdej cywilizowanej osi, bez względu na pojazd (tu chyba dyskusji nie ma)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyferencja%C5%82

most napędowy = dyfer + półosie + inne pierdoły, służy do przeniesienia napędu na koła
http://pl.wikipedia.org/wiki/Most_nap%C4%99dowy

Ergo w X-Type, gdzie masz AWD, są 2 mosty (przedni i tylny) i co najmniej 2 dyfry (w przednim i tylnym moście, o ile się nie mylę to skrzynka kątowa z przodu rozdziela napęd zarówno między osie, jak i między kołami na przedniej osi).

Idąc dalej - w Polonezie (o którym wspomniałeś) masz tylny most sztywny:
http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polonez#Szczeg.C3.B3.C5.82owe_dane_techniczne
http://aspedia.pl/wiki/Most_nap%C4%99dowy
Ponieważ most sztywny jest rodzajem mostu napędowego, to Twoje stwierdzenie, jakoby ostatni most był stosowany w polonezie jest nieuzasadnione.

Z definicji mostu wynika, że określenie, że hałasuje tylny most jest nieco bardziej ogólne, niż że hałasuje tylny dyfer.
QED
No, chyba, że Wikipedia, wujek Google i parę innych źródeł się myli...
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 17, 2013, 14:22:37 pm
Po to wymyślono precyzyjne nazwy mechanizmów np. albo m.in. w samochodzie, żeby taki gość jak Ty biegle władający językiem techniczno-internetowym używał ich właściwie.
Dlatego na dyfer precyzyjnie określając o co kaman nie mówimy most, na amortyzator nie mówimy teleskop, na navigacje nie mówimy GPS i nie cofamy do tyłu  :-thank
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 17, 2013, 14:32:41 pm
Mieszasz i to strasznie.
Przede wszystkim to Ty nie używasz właściwie określenia 'most' i bez uzasadnienia czepiasz się innych o to (widziałem nie tylko w tym przypadku).
Po drugie - to, jak napisałem, że powodem może być zużycie mostu ma się tak do przykładu o GPS-ie, jakbym powiedział, że zepsuła się nawigacja, a Ty byś się wtrącił, że nie nawigacja, tylko konkretnie odbiornik GPS (będący jej składnikiem), bo nawigację to stosowali żeglarze w XVIIIw. Notabene pisze się naWigacja.
Po trzecie - mieszanie do tego pleonazmu nie wnosi nic do dyskusji.
Po czwarte - miej odwagę się przyznać, że nie miałeś racji, a nie odwracasz kota ogonem. Ja potrafię swoje zdanie uargumentować, Ty masz z tym problem.
A potem spotkajmy się na zlocie, uściśnijmy sobie ręce i wypijmy piwo ku chwale kociego świata :)
http://www.youtube.com/watch?v=K6t3vbfNfqA (http://www.youtube.com/watch?v=K6t3vbfNfqA)
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 17, 2013, 16:22:31 pm
Po czwarte - miej odwagę się przyznać, że nie miałeś racji, a nie odwracasz kota ogonem. Ja potrafię swoje zdanie uargumentować, Ty masz z tym problem.

Przyznaje dla mnie i dużej braci motoryzacyjnej most to most, a dyfer to dyfer. Most jest sztywny i w związku z tym całe zawieszenie jest inne, ma resory i stosuje sie w pojazdach ciężarowych i terenowych (polonez, tarpan, honker, nysa, żuk),  natomiast dyfer ma półoski na przegubach w związku z czym można zastosować precyzyjne zawieszenie wielowahaczowe bez resorów używany glównie w pojazdach osobowych i typu suv (nie mowie, ze nie można zastosować z terenówkach)

Z naVigacją masz rację, przesadziłem.
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 17, 2013, 16:32:35 pm
I tu (być może) dochodzimy do sedna. Jeżeli w slangu (powiedzmy) budowlańców będzie się mówiło 'podłoga' na element popularnie zwany 'sufitem', to rzucanie się na osoby używające poprawnej polszczyzny, że nie wiedzą jakie mają mieszkanie, będzie co najmniej nie na miejscu, nie?
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 17, 2013, 16:55:55 pm
Nie, dla laika, który wcześniej jeździł szalonezem, a teraz doope wymościł w Jagu, dalej błędnie będzie określał mechanizm który mu wyje bo oleju nie wymienił na czas.
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Czerwiec 17, 2013, 19:19:06 pm
Litości... Właśnie Ci pokazałem czarno na białym co jest co a Ty się upierasz przy swoim 'bo tak'? Nie masz absolutnie żadnego argumentu i mimo wszystko to ja jestem w błędzie. Nowego znaczenia jakiego słowa jeszcze mnie nauczysz?
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: Choina w Czerwiec 17, 2013, 19:23:24 pm
 :-super Ghrh ewidentnie udowodniłeś bosniakowi, że żył tyle lat w niewiedzy
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: lucas.lp w Czerwiec 22, 2013, 13:28:20 pm
Panowie wracając do tematu: Cały te zgrzytanie to przez pospolity w X type REDUKTOR. Potwierdzacie?
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 22, 2013, 14:16:40 pm
Nie ma w X-type reduktora, tym bardziej pospolitego wiec nie wiem jak może zgrzytać coś czego nie ma?  :- pojecia
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: benjamin w Czerwiec 22, 2013, 15:03:56 pm
Panowie wracając do tematu: Cały te zgrzytanie to przez pospolity w X type REDUKTOR. Potwierdzacie?
chodzi o skrzynie kątową (rozdzielczą) często mylnie nazywaną reduktorem, co nie zmienia faktu że może ona wydawać dziwne dźwięki gdy jej dni są już policzone, najprościej podnieść cały samochód włączyć bieg niech sie koła kręcą i słuchać skąd wydobywa się zgrzyt ;p
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 22, 2013, 17:51:11 pm
Co nie zmienia faktu, że jest ona z przodu, a temat dotyczy "zgrzytu tylnego zawieszenia"
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: lucas.lp w Czerwiec 22, 2013, 19:02:42 pm
Dżentelmans piszecie tak jakbym tylko ja miał ten problem. Byłem dziś u handlarza Jag. Rozbiera je od lat. Duża głowa. Twierdził że w X type zawsze reduktor zawodzi, i własnie on niebawem wysiądzie a teraz to są oznaki. W poniedziałek wstawiam na warsztat z tymi info. Jeśli na wale będzie luz tzn bedzie ze miał racje.
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Czerwiec 22, 2013, 21:47:00 pm
Wystarczy nazywać rzeczy po imieniu, jak się ma samochód to chociaż teoretycznie wypadałoby wiedzieć co go napędza w jaki sposób jest on przekazywany lub za pomocą czego, bo napęd AWD i rodzaj jego przeniesienia nie jest rzeczą powszechną w każdym dupowozie.  :-nie

Apropo handlarza jak Ci powiedział, że reduktor to musi być "prze gość"
Tytuł: Odp: Kto zna przyczyne stałego zgrzytu tylnego zawieszenia???
Wiadomość wysłana przez: wf77 w Lipiec 22, 2013, 22:17:19 pm
A ja miałem taki okropny przypadek. I opisywałem o tym na forum. Finalnie okazało się, że klocki hamulcowe nie pracowały na tarczy jak trzeba. Rozwiązaniem okazał się zestaw naprawczy (a w szczególności chodziło o wyrobiony wałek/tuleję, na której pracuje zacisk). Od tej pory- święty spokój! ...bo naprawdę wstyd już było jeździć takim piszczącym kotem.