FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Chawka w Luty 22, 2013, 13:19:38 pm
-
Panowie, mam na oku kolejnego kota, jednak auto coś boli, mechanik który opiekuje się samochodem, mówi, że potrafią się w nim włączyć w nocy bez przyczyny światła awaryjne, co prowadzi do rozładowania akumulatora. Gość mówi, że grzebał już kilka razy ale nie może znaleźć przyczyny, lecz stawia na jakiś moduł.
Zastanawiam się czy macie może jakieś pomysły/doświadczenie gdzie szukać przyczyny. Reszta auta jest spoko i chciałbym dać mu drugie życie
-
Ja bym doszukiwał się problemu w alarmie
-
Nie wiem jak Jaguar ale w Volvo przy max wciśnięciu hamulca oprócz Świateł STOP włączają się też awaryjne wiec może jakiś czujnik przy hamulcu?
-
Nie wiem jak Jaguar ale w Volvo przy max wciśnięciu hamulca oprócz Świateł STOP włączają się też awaryjne wiec może jakiś czujnik przy hamulcu?
To tylko przy awaryjnym hamowaniu coś takiego jest ale to w nowych autach Volvo jak i też np. w Renault.
Stawiam też na instalację alarmu lub przerywacz kierunkowskazów lub włącznik awaryjnych
-
W XJ40 nie ma przerywacza kierunkowskazów.
-
Przerywacza niema , bo dźwiek z niego zastepuje nam głosniczek w kierownice wbudowany . A co do awaryjnych to albo alarm ( jak było już napisane ) albo moduły lamp maja zwarcia, umnie na przykład jak miałem moduł lamp uszkodzony ( zalany woda ) świecił sie lewy kierunek cały czas , a czasami potrafił zgasnąć i znowy za jakis czas sam sie właczał . Także narazie chyba najszybciej i najprosciej bedzie sprawdzić moduły lamp a potem brac sie za alarm .
-
Przerywacza jako takiego nie ma jak to było kiedyś w polonezach. Przerywacz jest wbudowany w moduł komputera nadwozia który to steruje poszczególnymi kierunkowskazami. Tak więc przerywacz jest w tym samochodzie ale zabudowany w tym module.
-
Alarm podobno został wykluczony. Gdyby problem leżał w modułach lamp, to czy nie było przypadkiem tak, że osobno są moduły do lamp przednich i tylnych? oba miałyby w tym samym czasie jakieś fochy ?
-
Jest dokładnie tak do lamp z przodu masz osobny moduł do lewych i prawych i z tyły jest tak samo . A to ze wszystkie naraz padły to niejest dokońca możliwe chyba , zwłaszcza ze te do lamp tylnych sa pod tapicerka w bagażniku ( czyli teoretycznie woda tam nie dotrze ).
-
Te tylne to nawet posiadam jakieś zapasowe w razie czego będę próbował podmieniać. Gdyby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
-
Zacząłbym od przepatrzenia czy nie ma gdzieś w instalacji (czynnego lub nie) dokładanego alarmu, immobilaisera, albo jakiegoś sterowania centralnym zamkiem. Czegokolwiek co mogłoby sygnalizować swoją prace kierunkowskazami.