FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: BOGDA w Luty 19, 2013, 14:01:45 pm
-
z tydzień temu działały ,ale jakby nie miały "siły" mimo iż nie miały oporu ..
dzisiaj ... lekkie drgnięcie ... i koniec stanęły .. nie działają ...
ktoś miał podobny problem ?
-
prawdopodobnie padł silniczek wycieraczki .
-
a tam jest jeden ? czy dwa silniczki?
wiesz może gdzie i jak się do niego dostać ?
-
Niestety nie pomogę a nie chcę wprowadzić w błąd , silniczek raczej jeden i znajduje się pod podszybiem .
-
Silniczek jest jeden na podszybiu pod plastikiem.
aby go wyjąć trzeba najpierw zdemontować wycieraczki potem na plastiku są zasklepki pod nim torxy chyba 8szt.
Potem trzeba zdjąć metalową rozpórkę montowana na bokach do kielichów (śróby zawsze sa zardzewiałe i w 90% urywają się) i trzema śrubami do grodzi.
Najpierw trzeba sprawdzić czy po prosty się nie zatarł mechanizm co się zdarza i sprawdzić elektrycznie silnik.
-
To chyba nie silniczek ... :-nuts znaczy chyba nie padł
Jakis psikus mi sie wkradł dzisiaj po pracy i nie wiem czemu ...rozładowal mi sie akumulator .. odpalił z pomocą drugiego silnika ...i jak włączyłam wycieraczki to znowu drgneły do połowy i staneły ...
Jakby padł silniczek to chyba by nie drgnęły ... Nie maja siły sie podnieść i opaść ...
Jaky sie zatarł to chyba tez by nie chodziły ??
Jak to sprawdzić?
-
Wyjąć mechanizm odkręcić silnik i poruszać mechanizmem ręcznie.
-
tak to wygląda :
(http://www.fotoszok.pl/upload/8921fd7e.jpg)
a to sie zepsuło ..chodzi bardzo cieżko
(http://www.fotoszok.pl/upload/d76e6bda.jpg)
na noc popryskane WD40 i zobaczymy rano :-A
-
Z tym akumulatorem to troche dziwne skoro nagle sie rozładował , moze to wina wycieraczki która ma zwarcie i to powoduje rozładowanie aku :-nuts
A sam mechanizm wyglada na mocno zaredzewiały i niewiem czy sam WD40 cos pomoże .
-
Wd40 może być za słaby.
Jak się rozrusza trzeba nasmarować mechanizm smarem stałym aby to trochę pochodziło.
-
Z tym akumulatorem to troche dziwne skoro nagle sie rozładował , moze to wina wycieraczki która ma zwarcie i to powoduje rozładowanie aku :-nuts
A sam mechanizm wyglada na mocno zaredzewiały i niewiem czy sam WD40 cos pomoże .
Żeby było smieszniej przejechalam 7km z nadzieją ze sie podładuje i rano odpali ....ba ..dokladnie tak było ...rano. jednak by uniknąć niespodzianek po pracy ...podjechalam do mechanika by sprawdził mi akumulator ...nastawiłam sie juz nawet na kupno nowego ...a tu niespodzianka ...mam aku .. w dobrym stanie i ma dobre ładowanie ... Po prostu foch był i już :-tylko
-
Wystarczy że wycieraczki się nie wróciły do pozycji wyjściowej i mogło się tak zdarzyć z aku
-
Tę "zardzewiałą" (na fotce tak źle wyglada tylko ) część mozna jeszcze rozkrecić ..oczywiście dobiorę sie do tego jutro ... Ale czy rozbieranie jej na części pierwsze w czymś mi pomoże ?? Jest tam jakieś łożysko tulejka którą można by jakoś zruszyć??
-
Powinno się rozłożyć i wyczyścić całą rdzę i posmarować smarem,może być tam taka tuleja-łożysko ale nie musi.
Tylko najlepiej nie czyścić papierem ściernym bo opiłki wbijają się w metal a po tym powierzchnia nie jest "śliska" jest hamowna.
Druciak i do walki.
-
Kurcze papier ścierny mam o różnej gamaturze ...ale druciaka chyba nie mam :( ...
A on nie naruszy ,nie podrapie ,zniszczy tejtulejki ?? I jej powierzchni??
Zastanawiam sie czy ..jak .. rozkrece to na czesci pierwsze i bedzie tam rdza i zamocze je w occie z sodą na 24h -rdza tez powinna zostać pokonana ....to czy nie uzyskam lepszych efektów ??
-
Liczy się efekt nie sposób cola też rdzę pożera jak i nasze żołądki.
Druciaki sam miękkie i twarde raczej nie popsuje sie tuleja jeśli jest.
-
Rozbiore to jutro i spróbuje wrzucić fotke ....
Nie dziekuje za pomoc bo....
połączono
"Zapiekło" sie tak że ani drgnie ... :-cry znajomy sprubuje mi wybić aluminiową tulejkę ...na siłę ... W najgorszym przypadku ...szukam zamiennika ...
-
BOGDA ma prawo nie wiedzieć czy mechanizm wycieraczek ma jeden silniczek czy dwa ale żeby BlackV6 też się nad tym zastanawiał???? :-hehe
BlackV6 w jakim aucie widziałeś dwa silniczki w mechanizmie wycieraczek? Myślałem że może UAZ ma dwa ale nie on też ma jeden :-hehe
-
BOGDA ma prawo nie wiedzieć czy mechanizm wycieraczek ma jeden silniczek czy dwa ale żeby BlackV6 też się nad tym zastanawiał???? :-hehe
BlackV6 w jakim aucie widziałeś dwa silniczki w mechanizmie wycieraczek? Myślałem że może UAZ ma dwa ale nie on też ma jeden :-hehe
Weź sobie np Peugeota 307 i zobacz jak ma zrobiony mechanizm wycieraczek.
-
Przepraszam bardzo ale nie widzę dwóch silniczków w mechanizmie wycieraczek w 307-ce, chyba że jakiś konkretny rocznik.
(http://images46.fotosik.pl/1967/12f30d19240959famed.jpg) (http://www.fotosik.pl)
-
Pomyliłem modele. :-gwizd Chodziło mi o model 508 i 5008. A że rozmawiałem z klientem przez telefon o 307 to odruchowo wpisałem ten model. :-gwizd
-
Masz racje 508 i 5008 ma dwa silniczki. Dzięki za odpowiedź :-K :-wstyd :-K
(http://images47.fotosik.pl/1732/7a5b5eb5adcda6e0med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
-
Tak obserwuje watki i już drugi to watek w którym kolega RedOctober powołał się na Peugeot-a :-chyt , to takie małe spostrzeżenie ;D
-
Tak obserwuje watki i już drugi to watek w którym kolega RedOctober powołał się na Peugeot-a :-chyt , to takie małe spostrzeżenie ;D
I co w związku z tym?? :-gwizd
-
No nic , dobrze ze znasz sie na samochodach innych marek , bo to czesto bywa pomocne w rozwiazaniu problemów w jagach , oby tak dalej :-V
-
Jak to rozebrałam ..lekki demontaż zbiorniczka i dużo zmian położenia by to ustrojstwo wyjąć :) to zauważyłam (farbowana blondynka ) że jest jeden silniczek ....
:-gwizd
Tulejki wybite z pomocą ...przeczyszczone i mechanizm zamontowany ...wycieraczki chodzą pięknie ...ale ....
Chyba coś schrzaniłam bo ... Kotek nie domaga ..albo łapie lewe powietrze albo ... Coś innego ...bo nie ma siły i do pracy dojechałam dzisiaj na drugim biegu :-zly
Słychać lekki turkot ...tak jakby tłok nie chodził ... Brak pomysłów ... :- pojecia
-
Jak grzebałaś przy wycieraczkach to mogłaś wzruszyć któryś przewód podciśnienia z tyłu za silnikiem. One ledwo się trzymają w takich gumowych kolankach (górna część kolektora ssącego po lewej stronie stojąc przed autem z tyłu od strony grodzi). Nie wiem jak na wolnossący silnik by to wpłynęło, ale w turbo którym wiele lat jeździłem dawało identyczny efekt. Poza tym z rzeczy które mogłaś grzebiąc przy mechanizmie odczepić to czujnik ciśnienia na listwie paliwowej (na środku silnika od strony grodzi, tuż pod kolektorem ssącym), wtyczki od dodatkowych przepustnic (na góry po lewej i z tyłu po lewej) bądź po prostu którąś cewkę. Ale głównie stawiam na przewód podciśnienia
-
Nie ma szans na zerwanie przewodu podciśnienia z regulatora trzeba to zrobić z premedytacją.
Ale kolanko odmy mogło się "spaść"
-
Kolanko odmy wymieniałam z rok temu .. była dziura ... Jak docisnę gaz ...to czkawka ...dostaje kopa na kilka metrów i słabnie ...ba raz mi zgasł podczas jazdy ...