FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Luty 15, 2013, 16:20:27 pm
-
Systematycznie muszę dolewać spore ilości płynu chłodniczego. Wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy, w którym widziałem mikro dziurkę, lecz nadal mam problem. Poniżej zdjęcia plam - widać na nich w którym to jest miejscu. Gdy auto zostawi się na dłuższy czas wyciek staje się bardzo długą rzeką... co widać na fotce.
Co byście obstawiali?
(http://hosting-zdjec.pl/images/138304plama_1_tn.jpg) (http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=138304plama_1.jpg)
(http://hosting-zdjec.pl/images/47350plama_2_tn.jpg) (http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=47350plama_2.jpg)
(http://hosting-zdjec.pl/images/224496plama_3_tn.jpg) (http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=224496plama_3.jpg)
-
wygląda jak by z chłodnicy kapało... sprawdzałeś ją??? wiem że kolega BlackV6 też długi czas dochodził gdzie ucieka mu płyn, u niego winna okazała się nagrzewnica o ile dobrze pamiętam... na ten temat było sporo na forum, więc użyj funkcji szukaj.
-
Też mi gdzieś ucieka płyn tylko sporo mniej, max. 2 setki na miesiąc, obstawiam zbiorniczek bo przewody się przy nim pocą...
-
Pytanie jeszcze czy wyciek wzmaga się podczas pracy auta ? , czy może jest taki sam jak auto stoi lub jest odpalone .
-
Masz nieszczelną chłodnicę, węże gumowe lub wyciek spod termostatu lub pompy wody.
-
No tak , tylko skoro byłby wyciek z chłodnicy albo z pompy wody , to największy wyciek byłby podczas pracy samochodu , bo wtedy wzrosłoby ciśnienie w układzie i płyn by 2 razy szybciej wyciekał .
Na pierwszej fotce to wygląda tak jakby ciekło centralnie z chłodnicy . Może podczas jazdy dostała kamieniem i stąd wyciek . Najlepiej sprawdzić podczas pracy silnika skąd się płyn wydostaje.
-
Kolego pompa wody nieraz cieknie mocniej na wyłączonym silniku, jak podczas pracy
-
Tu się zgodzę podczas pracy silnika kapało od czasu do czasu , jak się zatrzymałem lało się na asfalt dosłownie.
-
Jeśli 2.0D, to sprawdź sobie obudowę termostatu i dekiel (ten plastikowy z termostatem małym) od pompy wody. Ten plastik po kilku latach sam kruszeje dziwnie. Jeśli chodzi o samą pompę wody, to możliwe również, że się kończy, lub uszczelka sparciała i podcieka na zimnym silniku.
W 2.5 mi też ucieka płyn ok 0.1-0.2L / 1000km ale wszędzie sucho, w środku nie czuć płynem, szyby nie parują, więc nagrzewnica odpada, chłodnica raczej również wiec pozostają węże i króćce.
-
przy okazji takich wycieków to mam pytanie, może ktoś wie czy zbiornik wyrównawczy do Xa benzyny będzie pasował na spokojnie z Xa Diesla?
-
Podaj ostatnie 6 znaków z numeru VIN bo są trzy rodzaje tych zbiorniczków. Ale nie ma różnicy miedzy dieslem a benzyną
-
Dziś zaglądaliśmy z kumplem, świeciliśmy i patrzeliśmy od góry i od dołu. Problem w tym, że tam jest tak wszystko zabudowane, że mało co widać. Bez rozbierania auta sądzimy, że to cieknie gdzieś od strony kierowcy, mniej więcej tak jakby na środku akumulatora tylko bliżej przedniego zderzaka.
Być może to jest chłodnica, sam nie wiem. Trzeba będzie go wstawić do warsztatu i rozebrać pół auta by poszukali.
-
Pewnie dostała strzała z kamyka i teraz cieknie
-
przy okazji takich wycieków to mam pytanie, może ktoś wie czy zbiornik wyrównawczy do Xa benzyny będzie pasował na spokojnie z Xa Diesla?
D79218
-
przy okazji takich wycieków to mam pytanie, może ktoś wie czy zbiornik wyrównawczy do Xa benzyny będzie pasował na spokojnie z Xa Diesla?
D79218
Numer części to C2S18320. Nie ma różnicy czy to diesel czy benzyna.
-
przy okazji takich wycieków to mam pytanie, może ktoś wie czy zbiornik wyrównawczy do Xa benzyny będzie pasował na spokojnie z Xa Diesla?
D79218
Numer części to C2S18320. Nie ma różnicy czy to diesel czy benzyna.
czyli jak nr się nie zgodzi to część nie wejdzie czy mogę śmiało brać z diesla?
-
przy okazji takich wycieków to mam pytanie, może ktoś wie czy zbiornik wyrównawczy do Xa benzyny będzie pasował na spokojnie z Xa Diesla?
D79218
Numer części to C2S18320. Nie ma różnicy czy to diesel czy benzyna.
czyli jak nr się nie zgodzi to część nie wejdzie czy mogę śmiało brać z diesla?
Musi mieć ten numer. W katalogu nie mam rozrysowane czym się różnią od starszego lub nowszego modelu.
-
przy okazji takich wycieków to mam pytanie, może ktoś wie czy zbiornik wyrównawczy do Xa benzyny będzie pasował na spokojnie z Xa Diesla?
D79218
Numer części to C2S18320. Nie ma różnicy czy to diesel czy benzyna.
czyli jak nr się nie zgodzi to część nie wejdzie czy mogę śmiało brać z diesla?
Musi mieć ten numer. W katalogu nie mam rozrysowane czym się różnią od starszego lub nowszego modelu.
ok dzięki :)
-
Nie wiem, czy dostała strzała z kamyka, z przodu wygląda OK i sucho, ale być może od wewnątrz - od strony silnika być może coś cieknie. Być może czeka mnie zakup nowej chłodnicy.
Sprawdziłem na razie cenę nowej chłodnicy w Inter Carsie - Nissens nr 66704 kosztuje 817 zł, drogo... poszukam jeszcze, może ktoś ma dobry pomsył i cenę? Może jakaś inna firma jest wg Was godna polecenia?
-
No do x-typa to chłodnica oryginalna kosztuje własnie 819 zł , trzeba by zamiennik znaleźć albo pokusić sie o dobra i szczelna używkę . Możesz pocieszyć sie tym że te 819 zł za nowa to nic w porówaniu z XJ40 gdzie chłodznica wody kosztuje 1500 zł nowa oryginalna . Ja tam bym kupił nowa oryginalną .
-
Okazało się, że to chłodnica. Cóż, tak bywa.
-
Mam problem. Mialem pekniety zbiornik wyrównawczy, i leciał płyn chłodniczy. Zbiornik wymieniony i po paru dniach widzę plame pod samochodem. tak jak na zdjęciu. Co to moze byc? Proszę o pomoc. moze ktos smsa napisze:) 791243393
-
Winny może być korek zbiornika wyrównawczego. W nim jest zabudowany zaworek, który reguluje ciśnieniem. jeżeli jest zepsuty to płyn chłodniczy wychodzi na zewnatrz.
-
hmm korek syczy jak wyłączę silnik. a wyciek jest spod spodu auta koło pompy wody jak na załączonych zdjęciach
-
a może by tak ktoś zrobił instrukcje wymiany chłodnicy co i jak trzeba rozebrać żeby ją wyjąć i wymienić?
-
a może by tak ktoś zrobił instrukcje wymiany chłodnicy co i jak trzeba rozebrać żeby ją wyjąć i wymienić?
A jest sens? Jest przecież X-type workshop manual, tam to jest opisane.
-
Witam Was. Czy któryś z forumowiczów wie, lub mógłby sprawdzić co powinno znajdować się w zaznaczonej czerwonym kółkiem dziurze w zbiorniku wyrównawczym? Ucieka mi tamtędy sporo płynu przy próbie odpowietrzenia układu. Niestety nie znalazłem żadnego sensownego zdjęcia czy schematu, który by mi to wyjaśnił. Z góry dziękuję za pomoc! :)
-
A siedzi tam w środku taki czworoboczny O-ring gumowy? Wiem, że może to banalnie brzmi, ale dla mnie to wygląda jak nieszczelność na tym łączeniu dwu elementów, albo gdzieś wokół śrub albo po prost w środku brakuje gumy, albo jest dana stara sparciała, pęknięta itp...
-
Właśnie niczego tam nie ma. Wyglądało to raczej na nietypowe gniazdo czujnika, albo kanalik odpływowy, ale leje się tamtędy płyn jak z kranu, lub zasysa powietrze gdy nie ma już czym rzygać. Najwyraźniej będę musiał to w jakiś sposób zasklepić.
-
Witam Was. Czy któryś z forumowiczów wie, lub mógłby sprawdzić co powinno znajdować się w zaznaczonej czerwonym kółkiem dziurze w zbiorniku wyrównawczym? Ucieka mi tamtędy sporo płynu przy próbie odpowietrzenia układu. Niestety nie znalazłem żadnego sensownego zdjęcia czy schematu, który by mi to wyjaśnił. Z góry dziękuję za pomoc! :)
Witam koledzy, pozwole sobie odświeżyć tern temat, żeby nie pisac drugiego takiego samego.
U mnie płyn ucieka dokłądnie w tym samym miejscu, pod korkiem z takiej dziurki. Zbiorniczek zmieniałem, bo mi poprzedni pękł.
Co może być nie tak? Jakiś odpowiecznik uszkodzony? Jak jest gorące autoi zatrzymam sie i zgasze to słysze jak sayczy i ucieka ciśnienie przez tą dziurke, zarkałem to rękawiczką i przestało syczeć. co z tym można zrobić?
-
Miałem w tym samym miejscu wyciek. Próbowałem to zakleić sylikonem, klejem dwuskładnikowym, żywicą. Nic nie pomogło, skończyło się na tym, że kupiłem zamiennik zbiorniczka na allegro (140zł) i mam święty spokój ;)
-
Zbiorniczek wykonany jest z polipropylenu, nie da się go skleić tak po prostu.
Trzeba go zanieść do zakładu gdzie spawają polipropylen. Ja zaniosłem 3 lata temu (był popękany od spodu) i do tej pory nic nie ucieka. Kosztowało mniej niż 50zł.
-
tylko nie kupuj używki bo będziesz mial powtórkę z rozrywki
-
Dziękuje za odpowiedzi. Czyli podsumowując, ta dziura nie jest potrzebna do spuszczania nadmiaru ciśnienia czy płynu? można jąspróbować zakleić? Wylatuje ewidentie z tej małej dziurki, kupiłem używke niestety zbiorniczka.