FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Karol1029 w Luty 13, 2013, 15:30:06 pm
-
Mam Jaguara z 2007r. auto było po wypadku i miało robiony przód jak mogę poznać czy oryginalnie w aucie były ksenony czy zwykłe lampy .
Drugie pytanie jak można poznać czy lampy chodzi mi o zwykłe nie ksenonowe to wersja angielska , czy europejska .
-
do 2-giego pytania może ten cytat ci pomoże:
"Wazne sa oznaczenia "strzalek" pod ciagiem oznaczen literowych HC / HR. Jesli grot strzalki jest "-->", to jest to lampa od anglika, jesli nie ma zadnych strzalek i jest samo oznaczenie kraju EU, to lampa jest przystosowana do ruchu prawostronnego. Natomiast jesli mamy strzalke "<-->" to jest to klosz asymetryczny, w ktorym wiazke swiatla mozna przestawic i tym samym dostosowac do ruchu lewo- lub prawostronnego."
Połączono
generalnie lampy z anglika mają normę E11 (i strzałki), ale sporo lamp przeznaczonych do ruchu prawostronnego też ma homologację E11 ze względu na uproszczoną procedurę w tym kraju.
lub to pomoże:
http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-reflektor (http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-reflektor)
-
Jedną ze wskazówek, która może Cię naprowadzić na trop, czy lampy powinny być zwykłe, czy xenony, to sprawdzenie jaki masz przełącznik na lewo od kierownicy (tam gdzie są przyciski Ml/km, A/B itd.). Są dwie wersje zależnie od rodzaju lamp, z jednym albo z dwoma pokrętłami. Jeśli są xenony to powinno być tylko jedno pokrętło (od przyciemniania deski), jeśli są zwykłe lampy to są dwa pokrętła (jedno od przyciemniania deski a drugie od regulacji wysokości kąta lamp).
Jak są zwykłe lampy, to wysokość reguluje się ręcznie, a jak są xenony, to regulacja wysokości odbywa się automatycznie i w takim wypadku pokrętła ręcznej regulacji brak.
Problem w tym, że ktoś ambitny mógł zamienić nie tylko lampy, ale także i konsolę, gdzie jest ewentualny regulator.
-
Jedną ze wskazówek, która może Cię naprowadzić na trop, czy lampy powinny być zwykłe, czy xenony, to sprawdzenie jaki masz przełącznik na lewo od kierownicy (tam gdzie są przyciski Ml/km, A/B itd.). Są dwie wersje zależnie od rodzaju lamp, z jednym albo z dwoma pokrętłami. Jeśli są xenony to powinno być tylko jedno pokrętło (od przyciemniania deski), jeśli są zwykłe lampy to są dwa pokrętła (jedno od przyciemniania deski a drugie od regulacji wysokości kąta lamp).
Jak są zwykłe lampy, to wysokość reguluje się ręcznie, a jak są xenony, to regulacja wysokości odbywa się automatycznie i w takim wypadku pokrętła ręcznej regulacji brak.
Problem w tym, że ktoś ambitny mógł zamienić nie tylko lampy, ale także i konsolę, gdzie jest ewentualny regulator.
U mnie jest jedno pokrętło , a lampy były założone zwykłe , a czy kostka do zwykłych różni się od ksenonów , czy jest taka sama . Może wiesz gdzie znajduje się sterownik samopoziomowania .
-
U mnie jest jedno pokrętło , a lampy były założone zwykłe , a czy kostka do zwykłych różni się od ksenonów , czy jest taka sama . Może wiesz gdzie znajduje się sterownik samopoziomowania .
Skoro jest tylko jedno pokrętło i zwykłe lampy, to coś było raczej majstrowane. Niestety nie mam porównania co do kostek, o które pytasz, ale wątpię żeby zwykłe i xenony chodziły na takich samych złączach. Trzeba zadać sobie trochę trudu, żeby instalację zwykłych lamp dostosować na xenon, ale w drugą stronę być może jest to mniejszy problem, bo zasadniczo wystarczy zwykłe napięcie z akumulatora, no ale trzeba też jakość obejść instalację (np. każdy reflektor xenon ma osobny bezpiecznik w skrzynce). Na Twoim miejscu zwróciłbym się o pomoc do autoelektryka, głównie z tego powodu, że instalacja pod xenon jest pod bardzo wysokim napięciem (chyba nawet 40000V) i w takim wypadku bawiąc się kostkami możesz pozbawić się nawet życia. Jeśli jednak udałoby Ci się przeżyć, to z racji takich napięć błąd w połączeniach może łatwo spowodować spalenie instalacji i pożar.
Co do sterownika, to w załączeniu do tego posta jest klika rysunków z instrukcji warsztatowej. Przy każdej lampie xenon dołączony jest moduł balastowy (ta prostokątna część), poza tym jest moduł autopoziomowania za schowkiem pasażera i jeszcze jakiś czujnik przy zawieszeniu dynamicznym (to ostatnie chyba występuje tylko w wersjach z aktywnym zawieszeniem). Sugeruję dopiero w ostateczności zajmować się modułem poziomowania (tym za schowkiem), po odłączeniu instrukcja nakazuje rekalibrację, co wiąże się z podłączeniem kompa w ASO Jaguara, co oznacza $$$.
Na marginesie, jeszcze jedna zewnętrzna różnica wskazująca na rodzaj lamp, to zderzak przedni. Jeśli są/były xenony, to w zderzaku obowiązkowo powinny być spryskiwacze lamp.
-
Zderzak niestety też zmieniany i był bez spryskiwaczy więc ten trop nie pomorze sprawdzę jeszcze czy mam ten sterownik od samopoziomowania . Instalacja wygląda na oryginalną , ale widziałem już różne cuda . Mam jeszcze jedno pytanie czy były lampy z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi?
-
. Mam jeszcze jedno pytanie czy były lampy z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi?
???????????? żartujesz sobie
-
. Mam jeszcze jedno pytanie czy były lampy z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi?
???????????? żartujesz sobie
Pytam się bo nie mogę znaleźć kabli od przeciwmgielnych , a na desce jest włącznik
-
. Mam jeszcze jedno pytanie czy były lampy z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi?
???????????? żartujesz sobie
Pytam się bo nie mogę znaleźć kabli od przeciwmgielnych , a na desce jest włącznik
... no przeciwmgłowe są wbudowane w obudowę zderzaka, nie są integralną częścią lampy, kabli trzeba byłoby szukać od dołu. Zobacz fotki w necie, każdy S-Type tak ma, np. tutaj: http://www.katalog-samochodow.pl/files/automobily/st1/3851/800x600_pl_PL/1326509190-jaguar-s-type-40-v8-32v.jpg , to jest tzw. "polift", a taki ma okrągłe p.mgłowe, "przedlift" miał mniej więcej trójkątne, zwróć na to uwagę jeśli będziesz kupował oryginalny zderzak.
-
Dokładnie wiązka jest poprowadzona w dolnej części zderzaka, kostka jest nad lewym nadkolem i idzie do lewego światła przeciwmgłowego s następnie do prawego.
-
Dzięki za podpowiedzi jakoś postaram się to ogarnąć , z Jaguarem mam może nie pierwszą styczność , ale raczej :- pojecia
Będę miał jeszcze pewnie wiele pytań zanim poskładam kotka . Jeszcze raz wszystkim :-thank
-
ja mam zwykłe reflektory, spryski w zderzaku i nie mam pokrętła od regulacji wysokości świateł. Samochód mam z rynku Kanadyjskiego i tak wyjechał z fabryki.
Także pozostaje Ci rozkodowanie VIN i wtedy dowiesz się, jakie miałeś pierwotnie reflektory
-
Ksenon ma identyczną kostkę, w przypadku zwykłej instalacji nie będzie chodził. Sprawdź dobrze zanim zakupisz lampy! (W kostce jest zamieniony kabel z zasilaniem żarówki mijania, góra z dołem, na przedostatnich pinach).