FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: dzaguar w Styczeń 12, 2013, 17:56:41 pm
-
Czesc! Posiadam ixa 3.0 autmacik. Od wczoraj mam problem z autem. podczas jazdy zaswiecil mi sie check engine. Pozniej zaczal mrugac i silnik wchodzil w tryb awaryjny czyli odciecie do 3000 obrotow. na biegu jalowym trzesie troche sie buda i slychac ze nierowno pracuje silnik. Myslalem ze moze nie gra na wszystkie gary ale jak mu daje w rure to idzie ok dzwiek jest dobry tylko na niskich obrotach wibruje i jak daje D to jak sie toczy to szarpie a jak juz wcisne pedal i troche wejde na wyzsze obroty to jest ok. Odpialem przeplywomierz bo myslalem ze to moze on ale silnik pracuje tak samo jak jest wpiety czy wypiety. Uszkodzony?. czasem jest tak ze na postoju tryb awaryjny sie wlacza a czasem sam check engine sie swieci bez migania. Przejechalem sie nim dzisiaj i check raz miga raz nie . Nie wiem na czym polega problem. Odpinalem klemy na 30min nic nie pomoglo. Jakies rady czy bez podlaczenia do kompa sie nie obejdzie?:) Czy to kwestia mrozu i kotkowi zimno? :P
-
To nie kwestia mrozu, masz instalację gazową??
-
Jeśli tylko na jałowym pracuje nie równo to ja bym obstawiał na silnik krokowy.
-
tak nagle by sie zepsul? stalo mi sie to jak wyprzedzalem samochod na szosie. Mam instalacje ale i na LPG i na PB jest tak samo. a czy czasem krokowiec jak pada to wariuje obrotomierz? bo moj trzyma sie calkiem stabilnie tylko silnik drzy no i skad ten tryb awaryjny i migajacy od czasu do czasu check engine...
-
Mi to wygląda na jakiś problem z układem zapłonowym (świece, cewki, przewody itp.), ewentualnie może niewłaściwa mieszanka paliwowa (przez np. uszkodzone sądy) ale to takie gdybanie, bo mechanikiem nie jestem...
Bez komputera i odczytaniu kodów błędów raczej się nie obejdzie...
-
Czyli ten przepływomierz wykluczacie? Dwa szczegóły:
1. slysze pod maska co chwile jakis taki plastikowy trzask w okolicy przepustnicy: dodam ze mam przepustnice zabudowana plastikiem czyli jest ona elektroniczna prawda? Nie wiem czy dokladnie z niej ten dzwiek sie wydobywa ale gdzies okolica prawej gornej czesci silnika kolo dolotu...
2.Druga sprawa ze jak buda trzesie na postoju to przy otwartych drzwiach miga tez swiatlo w kabinie. Moze to alternator??
-
Fakt jest taki jak miga check to jest informacja że nie wolno jeździć bo istnieje zagrożenie dalszego uszkodzenia silnika :-kogutki jak się pali to jest pół.bólu
Po pierwsze diagnostyka komputerowa nie odłanczanie akumulatora!!
Jak nic nie pokaże to komputer na kolana i jazda np. możesz po przez instalacje lpg podejrzeć pracę każdego wtryskiwacza z osobna i będziesz miał obraz sytuacji.
-
Dzieki. Odlaczenie aku nic nie dalo takze te bledy nadal sa. Check miga tylko czasami wlaczajac tryb awaryjny silnika. Takto zakres pracy jest pelny check sie swieci i jest nierowna praca silnika przy jalowych obrotach. nie pozostaje mi nic innego jak udac sie do warsztatu i podpiac pod kompa.
-
Kolego, miałem to samo co opisujesz, mi się tak działo po założeniu gazu, silnik pracował w trybie awaryjnym, pompa paliwa podawała błąd do komputera, zamontowali mi jeszcze jakiś czujnik, silnik już pracuje normalnie ale nie potrafią tego czujnika ustawić i od czasu do czasu Check znów się zapala ale już nie mryga, przy minusowych temperaturach jak go odpalę to na benzynie traci obroty, jak złapię plusową temperaturę już jest ok, mówią, że to kwestia ustawienia, więc jeszcze muszę kilka razy do nich jeździć, dawno temu zakładałeś gaz??
-
Instalacja LPG ma rok. Już raz go ustawiałem 2 miechy temu i wszystko było ok. Nawet przy -5 wsyzstko grało. Sytuacja, ktora opisuje przytrafila mi sie wieczorem przy +3 stopniach w wilgotny deszczowy dzien gdy wracałem z pracy. teraz przy ujemnych temp. mam to samo. Wiem ze instalacja jest do naprawy. Czasami przelacza mi na benzyne bo reduktor nie wyrabia przy duzym obciazeniu. Moze powinenem pojezdzic troche na benzynie i zobaczyć czy problem zniknie?
-
Też próbowałem jeździć na benzynie ale nic to nie dało bo najpierw trzeba błąd skasować komputerem... :- pojecia
-
a reset w postaci wypiecia aku na 30min nie kasuje tez bledu jak robi reset kompa?
-
Panowie Kocur666 i dzaguar patrząc na to co piszecie to radze zmienić mechaników/gazowników... póki jeszcze wasze koty jeżdżą... i zrobić porządek z instalacjami, które wam założyli... :-W
-
U mnie jest taka sprawa, że niedawno gaz założyłem a też nie mam czasu, żeby codziennie do nich jeździć, a jak zmienię mechanika to stracę gwarancję, zjebie się silnik, zatrudniam rzeczoznawcę i sprawa w sądzie...
-
Ok tak zrobię... Czyli sam nic nie zdziałam. resetowanie nic nie da? trzeba jechac pod kompa i sprawdzic bledy prawda? Wydaje mi sie ze to przez gaz.
-
Samemu niestety nic, ja w poniedziałek jadę na poprawkę i mam nadzieję, że ostatnią...
-
U mnie jest taka sprawa, że niedawno gaz założyłem a też nie mam czasu, żeby codziennie do nich jeździć, a jak zmienię mechanika to stracę gwarancję, zjebie się silnik, zatrudniam rzeczoznawcę i sprawa w sądzie...
Kolego powiedzmy że przez pierwszy tysiąc kilometrów można się pomęczyć ale raczej wszelkie regulacje nie powinny trwać więcej jeżeli trwają to jak na mój gust coś jest nie tak... (źle zamontowana, dobrana inst. lub brak wiedzy gazownika jeżeli chodzi o zestrojenie...)
Natomiast sytuacja o jakiej pisze dzaguar:
Czasami przelacza mi na benzyne bo reduktor nie wyrabia przy duzym obciazeniu.
jest całkowicie nie dopuszczalna... jeżeli tak się dzieje i reduktor nie wyrabia przy dużych obciążeniach to jest źle dobrany do auta co świadczy o niezbyt dużej wiedzy/doświadczeniu gazownika...
Pytanie powstaje czy to na pewno reduktor??? To że przełącza się na benzynę przy dużym obciążeniu nie koniecznie świadczy o tym że reduktor się nie wyrabia (może to być masa innych rzeczy, zaczynając od źle dobranych elementów inst., poprzez złe wyregulowanie przechodząc na złym montażu kończąc)...
Są 400 konne auta które śmigają na gazie bez najmniejszych problemów...
-
Jeśli uważasz że jest to wina reduktora zerknij pod maskę zobacz jakiej firmy (model) masz reduktor zerknij do danych technicznych i wszystko będzie jasne. U mnie gazownik zamontował reduktor do aut o mocy do 150kM po interwencji grzecznie zamienił na taki jak trzeba. Druga sprawa to czy jesteś pewien gazu jaki tankujesz? (moim zdaniem dobry gaz jest tylko na lukoilu, na każdej innej stacji jest gaz z orlenu i nie nadaje się nawet do zapalniczek). trzecia sprawa czi filtr fazy lotnej zmieniasz regularnie?
-
Jestem juz chyba pewien ze to elektryka. Byc moze cewka? Bo czy jade na lpg czy na PB jest tak samo. Silnik sie trzesie wiec pewnie nie gra na jeden gar. Plus ze check przestal migac. ;D Nie ma rady. Pod kompa musze podjechac w wolnej chwili i obadac co tam nawala.
-
może gaz
może cewka
może zaśniedziały styk przy przepustnicy
może świeca
może.... itd itd
podłącz pod kompa
-
U mnie takie objawy były jak cewkę zachlapałem myjąc samochód szlauchem. Po wymianie jak ręką odjął...
-
Wypadajacy zaplon na 5 cylindrze. Podejrzany - swieca, cewka. Zaczalem od swiec. Zobaczymy czy pomoze. Gdzie mozna kupic cewke do ixa? bo nic nie mogli znalezc w warsztacie...
-
Skoro nie można kupić w sklepie z częściami do aut poszukaj w mięsnym
http://www.youtube.com/watch?v=rt29n4Gie20 (http://www.youtube.com/watch?v=rt29n4Gie20)
-
:- pojecia Chodzilo mi o nowa. Jedynie ebay widze... Zamowilem jakas uzywana na allegro bo potrzebuje na szybko :/ Mam nadzieje ze troche polata :)
-
http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p=main&s=1&szczeg2=ok&pozycja2=15608&id_marki=078m&model=X-TYPE&pojemnosc=3.0#ccw (http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p=main&s=1&szczeg2=ok&pozycja2=15608&id_marki=078m&model=X-TYPE&pojemnosc=3.0#ccw)
Firma Janmor jest ok? Jedyne co udalo mi sie znalezc w sieci.
-
Swiece wymienione cewka tez silnik pracuje zdecydowanie lepiej. Chyba swiece byly tez juz stare bo na mrozie auto odpala od pierwszej iskry :) Wsadziłem boshe platinium-iridium. Temat do zamkniecia.
-
Ile płaciłeś za świece?? :P
-
okolo 40zl za sztuke
-
Zostal mi jeszcze tylko ten gaz do zrobienia i bedzie miod bo mi czasem szarpie na niskich obrotach na 4 biegu jak mu dam gaz. Na benzynie idzie jak petarda. :)
-
Ok tak zrobię... Czyli sam nic nie zdziałam. resetowanie nic nie da? trzeba jechac pod kompa i sprawdzic bledy prawda? Wydaje mi sie ze to przez gaz.
A mnie że przez niewiedze użytkownika i brak słuchania porad...
Jeśli masz to samo na Pb to raczej nie z winy LPG (jest na to nikła szansa uszkodzony sterownik)