FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Rysiek w Październik 12, 2012, 18:19:48 pm
-
Szanowni forumowicze czy ktoś z Was mógł by mi podpowiedzieć jak w x300 z1997r silnik 3.2 rzędowy
1.sprawdzić sondy czy są dobre? -bo pali w mieście ponad 20l/100km (więcej niż ja ćmików)spokojnie jeżdżąc
2. ile ich jest i gdzie się znajdują?
3. podać ich typ i model (nr. części)
Kotka mam od 3 miesiecy i bardzo mało wiem na temat jego budowy i konstrukcji a serwis mam ponad 250 km od siebie. A byle jakiemu mechaniorowi żal go dawać do pieszczenia.
Może jakieś inne sugestie odnośnie spalania. Z poważaniem Rysiek
-
Najprostszy i najtańszy sposób to miernik - voltomierz i zmierzyć napięcie pracy sondy, powinno się zawierać w granicach od 0-1 Volta. Druga możliwość to komputer. 2 sondy znajdziesz przed, 2 po katalyzatorzie.
-
Są tylko 2 sondy :-W
-
Prawda, choć w zależności od normy emisji spalin 2 albo 4.
-
Z tego co pamiętam, to na Europę szły tylko 2 sondy. Tylko nie jestem pewien co do napięcia sond, czy mamy do 1V ?
-
Do 3.2 są tylko 2. LHE1682AA Podłącz auto pod komputer.
-
sondy lucasa czyli orginał 370zł za sztukę.
-
Panowie piękne dzięki za podpowiedzi. Pozdarawiam Rysiek. :-thank
-
Podłączyłem pod skaner OBDII i wyszło że jedną znalazł natychmiast a drugą po pewnym ok.2min czasu obie wykazały pracę pomiędzy 0,25 a 1.25volta. Ponadto powiedzieli mi że mam jeszcze 2 po katalizatorze-możliwe?
-
Kto ci powiedział? Mechanicy? Jeśli tak i nie są w stanie wejść pod auto i zobaczyć czy są dwie za katem, to zmień machaników. W niektórych wersjach na ameryke były chyba dwie, ale nie jestem pewien. Jeśli masz europe to prawie na 100 % masz tylko po 1 sondzie przed katem. Jeśli tak późno jest widoczna, to może być tak że masz słaby skaner. U mnie na ELM sonda chodzi od 0,025 do 1,25. Jakie są srednie wartości z pracy sondy?
-
KrzyśkuEg pod samochód nie wchodzili ponieważ chciałem sprawdzić błędy. Sa to mechanicy z warsztatu firmowego AC zakładającego instalacje gazowe STAG w Białymstoku więc chyba skaner mają ok. Następnym razem jak pojadę do nich to sprawdzę średnią. Jakieś inne sugestie odnośnie następnej wizyty u nich -proszę o poradę o co pytć? Pozdrawiam Rysiek
-
Z tymi magikami od gazu do różnie bywa. Ale na dobrym skanerze powinno spokojnie wykryć drugie sondy. Zresztą te dwie za katalizatorem to są tylko diagnostyczne, informują o stanie katalizatora. Ważne są tylko pierwsze, regulacyjne.
A jak gaz zakładasz, to najpierw doprowadź go do stanu bardzo dobrego na benzynie. Bo na gazie bedzie tylko gorzej. Więc jak będziesz jeździł z usterkami i po regulacje to cię będą zbywać że to wina świec, cewek, nieszczelności na wydechu czy ssaniu. I nigdy nie będziesz wiedział czy mają racje jak na benzynie nie bedzie ok.
-
OK. Gaz to ostateczność. Jak zejdę ze spalaniem do 16l to gazu kotek na bank nie dostanie. Kura 740zł na dwie sondy to trochę grosza ale zawsze mniej niż 3400 za instalację z gwarancją i wszystkimi paierami. :-thank
-
Ja mam swojego w gazie. 4 litry pojemności. Ale myśle że zejscie do 16 jest mało realne. NIe mieszkam w wielkim mieście i korków u mnie za dużo nie ma. A mimo tego rzadkością jest przejazd przez miasto ze spalaniem poniżej 19 l/100. I mówię tu o benzynie. Za to na trasie spokojnie da się zejść poniżej 10, stylem jazdy na emeryta.
Biorąc pod uwage że oryginalne sondy jak i NGK kosztują około 1,5 tys. zł. To te Lucasa sa dosyć tanie. Poza tym wydaje mi się że mimo wszystko w oryginale wkladane były tam chyba sondy NTK czyli NGK, ale o tym niech się wypowiedzą znawcy.
U mnie po wymianie, zauważyłem tylko taką różnice że sonda Lucasa działa jak by ciut wolniej od tej oryginalnej. Obserwowane na Pcmscan.
3400 za instalacje do 6 cylindrowego silnika to dosyć tanio. Chyba że na słabych komponentach. Sam stag jako sterownik jest ok. Ale ważne są też wtryskiwacze jak i reduktor, nie zapominajac o przedwodach o odpowiedniej średnicy (8mm). A najważniejszy jest montażysta.
Specjalnie nie piszę jaką ja mam zalożoną instalacje bo to kwestia gustów i upodobań.
-
KrzyśkuEg znajomy który mi sprawdzał błedy w OBDII zapytał dla czego wykazał błąd1621 w rejestrze a nie świecił się Check Engine że to nienormalne zachowanie?
Co do instalacji to centralka -STAG 300 ISA2, wtryski HANA, przewody 8mm, reduktor AC r01 do 250km-to tak z grubsza.
-
reduktor AC r01 do 250km-to tak z grubsza.
wydaje mi się że reduktor do 250 km może być za mało (przy ostrym przyspieszaniu może się nie wyrabiać)...
najlepiej kolego poczytaj na forum tematy które były o LPG...
-
Ten błąd jest często pokazywany w Jagu, ma związek nie z konkretną częscią a bardziej z komunikacją z komputerem auta. U mnie też się od czasu do czasu pojawia, a nic się nie dzieje i żadnych innych błędów nie mam.
Co do instalacji, każda sójka swój ogon chwali. Najlepiej poczytaj troche na forum LPG o autach z dużą mocą i pojemnością. Co do reduktora, podobno ten da rade obsłużyć 250 koni, ale jest krótko na rynku i nikt do końca nie wie jak sie on spisuje po kilku latach.
Jedno wiem na pewno, jeśli montażysta który ci to będzie robił, spławia cię zamiast ci odpowiedzieć na każde nawet glupie pytanie odnośnie montażu i instalacji, to zmień go. Bo po tym jak już zapłacisz za instalacje to już jest tylko gorzej.
-
Ja mam 3.2 w gazie i spalanie w Poznaniu mam 16 - 17, a średnie 13, trasa od 10
-
Ja mam 3.2 w gazie i spalanie w Poznaniu mam 16 - 17, a średnie 13, trasa od 10
Ale to jest spalanie gazu, czy spalanie jakie wskazuje komputer pokładowy?
Bo jeśli spalanie gazu to jest zdecydowanie za ubogo, a jeśli wskazania komputera pokładowego, to wydaje się że w miare normalnie. Być może 3,2 mniej pali w mieście od 4,0. Mniej więcej auto powinno palić około 15 do 25 procent więcej gazu niż paliło benzyny.
-
nie jest za ubogo bo na benzynie w mieście pali jakieś 1,5 l. mniej.
4.0 pali dużo więcej od 3.2 w mieście. na trasie tylko nieznacznie (jeśli jeżdzimy delikatnie).
-
Szanowni forumowicze czy takie sondy będą ok? http://www.jcwhitney.com/ntk-factory-fit-oxygen-sensor/p2021445.jcwx?filterid=d1152y1997g2j1
Czy sondy idące do XJR są takie same jak w X300?
-
U mnie od dłuższego czasu spalanie jest dość wysokie, ale nigdy żadnego błędu nie miałem zapisanego w ECU. Aż w końcu dzisiaj, mając OBD na Bluetooth i Samsunga S3 pojeździłem z odpalonym programem Torqe pro. Dopiero po jakimś czasie wywaliło mi w trakcie jazdy:
-P0138 - układ napędowy - O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2)
a potem doszedł jeszcze:
-P1193 - Type: Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled
Description: Oxygen sensor heater cylinders 1,2,3,4,5,6 - circuit malfunction
Location: Sensor 2
Cause: Wiring, HO2S
Tak więc widać, że uszkodzone są przewody sondy (tylko teoretycznie, bo same przewody i kostka są ok).
Trzeba przymierzyć się do wymiany sond w takim razie...
-
Dzięki za podpowiedź łysyyy. Napisałem parę tygodni temu na twój e-mail parę słów- nie odpisałeś.Też jestem z Białego. Pozdrawiam szwed99@wp.pl
-
Oj... Pewnie podczas codziennego usuwania reklam nie zauważyłem Twojej wiadomości... ??????
-
Przepraszm ale powtarzam dwa pytania. 1) czy takie sondy lambda będą ok? http://www.jcwhitney.com/ntk-factory-fit-oxygen-sensor/p2021445.jcwx?filterid=d1152y1997g2j1
2)Czy sondy idące do XJR są takie same jak w X300?