FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: pieniu1980 w Październik 09, 2012, 12:21:26 pm
-
Witam
Czy któryś z kolegów naprawiał (regenerował) reduktor napędu 4x4.
Od dłuższego czasu szukam firmy w okolicach Poznania która by się tego podjęła ale jak narazie bez skutku :(
Słyszałem że można gdzieś dostać zestawy naprawcze (łożyska) może ktoś trafił i zna namiary?
z góry dziękuję za pomoc
-
a jakie masz teraz z nim problemy?
od razu zaznaczam, że ja Ci nie pomogę, bo nie robiłem tego i sie nie znam na tym, ale co się dzieje z tym Twoim reduktorem niedobrego, że chcesz go regenerować?
jakie są objawy?
-
Aktualnie bardzo głośno wyje i czasem mam wrażenie że ktoś mi tam kamieni nawrzucał :) przy prędkościach patrolowych na poziomie 50km/h da się wytrzymać ale przy większych jest już gorzej. Początkowo myślałem że to podpora wału ale po wymianie hałas nie ustał. Byłem w warsztacie i stwierdzili że prawdopodobnie trzeba wymienić łożyska w reduktorze. Samochód ma przejechane ponad 240.000 wiec już chyba zmęczenie materiału :)
-
Łożysko to niestety częsta przypadłość, trzeba wymienić już.
-
Wiesz może gdzie takie łożysko można dostać?
-
Dołączę się do pytania :)
-
Należało by zadać pytanie które to łożysko i czy tylko jedno. Jeżeli ktoś je wymieniał to może ma numer, mając go z dokupieniem nie powinno być problemu.
-
w tym rzecz że ja zleciłem rozebranie tej skrzyni redukcyjnej i nic w niej nie dało się zrobić podobno , więc czy jest możliwość zdemontowania tych łożysk ? czy ktoś próbował je reanimować ?
-
przerabiałem temat reduktora.
ASO ma możliwość tylko naprawy reduktora (nawet nie maja nowych w sprzedaży) ale koszta to 1/4 wartości auta.
Lepiej kup z anglika razem ze skrzynią o małym przebiegu.
Jak rozebrałem mój reduktor to okazało się, że posypały się lekko "ząbki" i chyba co jakiś czas przeskakiwały. Efekt był taki jakbym miał pod autem obracającą się puszkę z kamykami w środku.
Jutro znajdę ten reduktor, podeśle fotki pokazujące co tam się rozwala.
Jakbyś kupował reduktor to TYLKO z aut po lifcie, po 2004 roku!
Wymiana jest kosztowna bo trzeba wyciągać cały silnik, sanki i zawias.
-
byłem swojego czasu w mm cars zaśpiewali 7 tys netto za sama skrzynię rozdzielczą ;)
-
Witam kolegów.. nie wiem czy jeszcze przeczyta ktoś tą odpowiedź bo widzę że dyskusja była dawno temu ale dla rozwiania waszych wątpliwości dodam coś od siebie.. Pieniu miałem taki sam problem jak Ty coś mi bardzo głośno wyło pod spodem w samochodzie wszystko wskazywało na to że to reduktor, że któreś łożysko w reduktorze, więc go wyciągnąłem, i tu już dementuje plotkę bo wyciągnięcie reduktora to bułka z masłem i żadnego silnika sań nie trzeba ściągać, odkręca się jeden element rury wydechowej, kolumnę mcpersona, wyciąga półoś, i reduktor mamy na wierzchu, dla kumatej jednej osoby max 2h godz. roboty, ale do rzeczy, rozebrałem reduktor jest w nim łącznie kilkanaście łożysk ale najważniejsze są te największe główne, u mnie były tak zużyte że miały wżery na rolkach, numery wszystkich łożysk głównym mam więc jak by ktoś potrzebował to gdzieś je od kopę i podam, wymieniłem łożyska zalałem nowy olej wszystko pięknie ladnie poskładałem i pojechałem na próbę i nadal szumi, więc to nie był reduktor, dziś szukam dalej szumu, jeżeli znajdę to dla zainteresowanych podam co to było..
-
Po pierwsze w Jaguarze nie ma reduktora i nie było i nie zanosi sie żeby był. Nazywajcie rzeczy po imieniu bo wstyd na forum, u mechanika, czy bardziej kumatego kolegi to jest skrzynka kątowa i tyle. Tak przerabialem temat wymiany łożysk u mnie dziala jak na razie zrobiłem z 1500 km. mam nr łożysk 2 głównych koszt około 550 zł za oba, założenie ich i spasowanie później (bez szczelinomierza sie nie obedzie) to trochę roboty, ale kumaty mechanik da sobie rade. W tym temacie http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13915.30.html na 3 stronie jest dokładnie pokazana zasada dzialania skrzynki. Z tego co wiem, jak coś w niej lata, dźwiek jakby kamienie sie tłukły, to na 90% będzie uszkodzony główny mechanizm z małymi satelitami,wiec szukaj skrzynki na allegro, ale i tak trzeba ją wyciągnąć wiec łatwo mozna do środka po wyciągnieciu zaglądnąć zanim sie kupi na allegro.
-
Witam,
właśnie borykam się z problemem szumów podczas jazdy... Wczoraj byłem w Jaguarze aby zweryfikowali mi co za dźwięki słychać podczas jazdy. Po godzinie szukania stwierdzili że najpierw muszą wyciągnąć i sprawdzić wał. A dopiero później można szukać dalej. Jak zapytałem się o koszta to tylko zera mi dokładali więc odpuściłem temat i pojechałem do serwisu wałów.
Tam sprawdzili łożysko, wyważyli cały wał i powiedzieli że wszystko jest super. Byłem u znajomego, który ma warsztat i jak posłuchał przez sekundę to od razu stwierdził skrzynię redukcyjną... W moim Kotku skrzynia była wymieniania przez poprzedniego właściciela w 11.04.2012r w serwisie Jaga. Myślicie że mam jakiekolwiek szanse na naprawę gwarancyjną? Acha dodam że autko od tamtego czasu przejechało niecałe 6000 kilometrów:/
-
skrzynię redukcyjną...
Pisałem wyżej w Jagu nie ma skrzyni redukcyjnej to nie terenówka, co Ci ma niby redukować biegi?
-
Kolego wiem że jest to tylko skrzynia kątowa ale jak używa się tej nazwy to mało osób wie o co chodzi... Nawet wczoraj w Jaguarze jak tak powiedziałem to się na mnie dziwnie popatrzyli i facet się zapytał czy nie chodzi mi o skrzynię redukcyjną...
-
Witam,
Kilka lat temu miałem ten sam problem. Mam 3,0 litrowego x-a z 2004 roku (jest obecnie w rubryce sprzedam na forum). Jeżeli jesteś z okolic W-awy to udaj się do P. Ryszarda Bagłaja ( kontakt znajdziesz w temacie mechanicy Warszawa) on naprawił mi reduktor. Do dzisiaj jest spoko. Sądzę, że bez problemów Altamira i Jag Car poradzą sobie z tematem. Powodzenia bo usterka mocno wk....a