FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: eMWuGSM w Październik 04, 2012, 20:05:01 pm
-
Pytanie:
Co da się kodować w GEM'ie bez IDS'a?
W Mondeo MKIII, które ma identyczny niemal GEM da się zmieniać:
1. Otwieranie drzwi kierowcy jako pierwszych, a reszty za drugim naciśnięciem przycisku lub wszystkich naraz.
2. Automatyczne ryglowanie drzwi przy przekroczeniu prędkości bodaj 5km/h (włączenie / wyłączenie).
3. Zdalne domykanie / opuszczanie szyb (aktywacja / deaktywacja), u mnie działa tylko domykanie.
Mi w moim X'ie udało się tylko to pierwsze, możliwe, że w innych wersjach GEM'a (tj. np. w autach z 4x el. szybami) da się robić domykanie / opuszczanie szyb zdalne.
-
witam.
z tego co pamiętam to w x-type możesz zaprogramować tylko domykanie szyb.
Otwieranie i domykanie było w s-type i wyżej.
Ryglowanie drzwi po przekroczeniu prędkości też się programuje.
-
Witam.
Przepraszam, ale nie miałem czasu odpowiedzieć, ale mam trochę nowości i przydatnych rzeczy, za jakiś czas opublikuje jakiś *.pdf z kilkoma przydatnymi informacjami i trickami.
W brew pozorom GEM w Jaguarze jest bardzo inteligentny, dużo bardziej niż komfort w VAGinowozach.
Please stay tuned.
-
Czekamy na te tricki bo sam jestem ciekawy co i jak mozna poustawiac :-za
-
Czy koledzy wiedzą jak zaprogramować blokowanie( ryglowanie) drzwi podczas jazdy?
-
Sposób 1
1. Przekręcić klucz w pozycję II, zaczekać aż zgasną wszystkie kontrolki - nie zapalać silnika
2. Zablokować i odblokować drzwi - 3 razy
3. Przekręcić klucz w pozycję 0
4. Przekręcić klucz w pozycję I
5. Zablokować i odblokować drzwi - 3 razy
6. Przekręcić klucz w pozycję 0
7. Przekręcić klucz w pozycję II - będzie słychać krótkie beep
8. Zablokować i odblokować drzwi - 1 raz - znów będzie słychać krótkie beep
9. Po przekroczeniu prędkości 3 km/h drzwi mają sie ryglować...
Sposób 2
1. Zapłon włączyć
2. Zaryglować drzwi, odblokować ... powtórzyć 3 razy
3. Zapłon wyłączyć
4. Powtórzyć trzykrotnie zabawę z ryglowaniem
5. Ponownie zapłon - ma wydać dźwięk !!
6. Ponownie drzwi zaryglować i otworzyć RAZ!! - ponownie ma być dźwięk
7. Po przekroczeniu prędkości 3 km/h drzwi mają się ryglować...
Działa na GEM 2004
-
A czy jest taki myk na włączanie świateł mijania po odpaleniu auta?
-
Z tego co wiem nie.
W Jagu masz światła automatyczne tylko jak masz czujnik deszczu/nasłonecznienia i lusterko fotochromatyczne, ale to wlączają się tylko po zmroku. To o co pytasz moze jest w jakiś sposób realizowane w autach na rynki północne (np. Szwecja). Sporo aut europejskich ma automatyczne światła dzienne lub mijania po zapłonie właśnie na ten rynek. Nie jest to zasadniczo trudne do zrobienia, żeby żarówki świateł drogowych świeciły po włączeniu zapłonu z mocą 1/3. Nie jest to też droga impresa, wszystko wymaga 4 diód, bezpiecznika i przekaźnika (z tego co pamiętam)
-
Nie oto mi chodziło. Chodzi mi o to, ze jak ustawię wyłącznik na włączone i tak zostawie, to, żeby mi same gasły po zgaszeniu auta i same włączały po odpaleniu, bo teraz odzywa sie gong i świeca pozycyjne po wyłączeniu auta. W mercedesie mam tak jak pisaleś, włączają się w dzień same mijania, a na noc czujnik włącza wszystko pozostałe, typu rejestracja, pozycyjne przód i tył i deska rozdzielcza, można też ustawić jak pisałeś światła drogowe na 1/3 mocy czy jakoś tak. W Volvo czy AR np. włącznik jak jest pozostawiony na włączeniu to odpalają sie i gasną za kluczykiem.
-
Nie oto mi chodziło. Chodzi mi o to, ze jak ustawię wyłącznik na włączone i tak zostawie, to, żeby mi same gasły po zgaszeniu auta i same włączały po odpaleniu, bo teraz odzywa sie gong i świeca pozycyjne po wyłączeniu auta.
Nie zakodujesz tego, możesz natomiast pojechać do elektryka samochodowego i jeśli jest on sprytny, to bez większych problemów założy Ci przekaźnik, który będzie włączać/wyłączać światła wraz z przekręceniem kluczyka.
-
ewentualnie to:
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-drl-dzienne-z-drogowych-i3166071388.html (http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-drl-dzienne-z-drogowych-i3166071388.html)
-
ewentualnie to:
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-drl-dzienne-z-drogowych-i3166071388.html (http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-drl-dzienne-z-drogowych-i3166071388.html)
To coś nie ma homologacji, więc należy zdawać sobie sprawę z tego, że badań technicznych to nie przejdzie, a i policja może zabrać dowód przy kontroli :-kogutki Tylko lampy DRL z wybitym odpowiednim oznaczeniem na kloszu, uruchamiające się i zamontowane według wytycznych, przejdą badania/kontrolę.
-
ewentualnie to:
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-drl-dzienne-z-drogowych-i3166071388.html (http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-drl-dzienne-z-drogowych-i3166071388.html)
To coś nie ma homologacji, więc należy zdawać sobie sprawę z tego, że badań technicznych to nie przejdzie, a i policja może zabrać dowód przy kontroli :-kogutki Tylko lampy DRL z wybitym odpowiednim oznaczeniem na kloszu, uruchamiające się i zamontowane według wytycznych, przejdą badania/kontrolę.
Zapraszam do mnie, pokażę Ci oryginalne lampy:
Audi A6 (C6), Audi A8 (D3) i sporo innych ze swiatłami do jazdy dziennej w reflektorze, a bez znaczków RL00 / RL01 i mają homologację. Ba zobacz sobie na schematy instalacji elektrycznych (większości fordów np.), ze wersje na połnoc miały światła do jazdy dziennej na tej zasadzie i nie mialy żadnych symboli RL na kloszu.
To jest legalne i diagności nie robią z tym problemów. Zakładałem to do kilku pojazdów, jak również coś podobnego własnej roboty i nigdy nie było problemów z żadnym diagnostą.
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej (http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej)
http://www.swiatla.auto.pl/informacja/17/prawo-drogowe (http://www.swiatla.auto.pl/informacja/17/prawo-drogowe)
W Polsce klosz lampy od światła do jazdy dziennej musi mieć wybity znacznik RL. To, że diagności nie robią problemu, to tak samo, jak z wyciętymi katalizatorami, niby zakazane, ale nikt tego nie pilnuje.
Sam chciałbym mieć tak to rozwiązane, ale wolę przy ewentualnej kontroli mieć spokojne sumienie, że ruszę dalej z dowodem rejestracyjnym ;)
A co do takiej przeróbki, warto też spytać ubezpieczyciela, czy nie będzie robić problemów, gdy przy oględzinach szkody wyjdzie, że auto miało niehomologowane modyfikacje fabrycznych lamp - wtedy od razu wina za szkodę spada na Ciebie, nie ważne ilu świadków masz i jak oczywiste jest to, że dana kolizja nie była z Twojej winy.
Każdy zrobi tak, jak mu się podoba, ja tylko przedstawiam jedną z ewentualności, popartej trochę polskim prawem.
@eMWuGSM - to, że producent fabrycznie wyposażył samochód w takie rozwiązanie, to jest jedno, a to, że samodzielnie przerabiasz fabryczną instalację elektryczną świateł na coś, co nie było brane pod uwagę przy ich projektowaniu i produkcji, to zupełnie inna kwestia!