FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: boogeyman w Listopad 24, 2008, 19:26:28 pm
-
zaobserwowałem że x300 XJR miał 320 KM a następca x308 już 360 .
Poproszę o wyjaśnienie mi , w jaki sposób został dokonany przyrost mocy, i czy jest możliwy bez "rzeźb" do wykonania w zakładach specjalizujących się w takich pracach.
-
to całkiem inne auta ;D
x300 ma silnik 4.0 R6 a x308 ma 4.0 V8 - wspólny mianownik to kompresor ;D
po co Ci więcej mocy ??????
obydwa modele mają max moment obrotowy ponad 500 Nm!!!
-
to całkiem inne auta ;D
x300 ma silnik 4.0 R6 a x308 ma 4.0 V8 - wspólny mianownik to kompresor ;D
po co Ci więcej mocy ??????
obydwa modele mają max moment obrotowy ponad 500 Nm!!!
czyli x300 to rzędówka...super, dzięki za info!
Po co więcej... obecnie to tylko schemat na przyszłość , ale jak już będzie Jag to na pewno będzie więcej , to jeszcze stary nawyk . Pytam tylko , bo chcę zrobić to profesjonalnie a nie u "Bronka" w garażu .
Czy ktoś wzmacniał już 4.0 R6 kompresor?
Z tego co pamiętam z dawnych lat to w G60 golfie zmienialiśmy kółko na kompresorze tak aby były większe obroty i większe ciśnienie , uważam że tu powinno być podobnie , oczywiście dochodzi wysterowanie mapy komputera.
Zapytam się w prost , czy ten silnik bez zakuwania i podobnego rzeźbienia jest w stanie bezpiecznie rozwinąć około 400 KM?
-
to pytanie do jagoholica - On ma "podłubane" x300 ;D
a z tym kołem na kompresorze masz rację - to najprostsze rozwiązanie aby podnieść moc ;)
tylko zastanów się:
x350 ma 400 KM i rozpędza się do 100 w 5,3 sek ale jest dużo lżejszy i ma o wiele szybszą skrzynię od x300
x300 ma 320 KM i do 100 w 7,0 mimo czterobiegowej automatycznej skrzyni i dużej wagi
x308 jest gdzieś po środku.....
więc przekalkuluj sobie ile zyskasz w x300 podnosząc mu moc.....
-
hmm... na razie to jest czyste teoretyzowanie , ale od czegoś trzeba zacząć aby powstały solidne bazy.
R6 z doświadczenia wiem że powinno szybciej się wkręcać na obroty niż V8 .
x308 powinien być z tego co czytałem tu i tam około 5,5 do 100 . Chyba że się mylę , to proszę o sprostowanie.
Faktem jest że V8 na pewno będzie miał większy potencjał rozwojowy niż R6 . I tu powstaje zagadnienie , czy lepiej kupić x300 za mniejsze pieniądze niż x308 , a za różnicę ceny rozwinąć jego osiągi , czy lepiej kupić x308 i pomału się organizować ...
Jak z apetytem na paliwo ? różnica pomiędzy XJR x300 a x308 ?
-
nie chcę Cię zniechęcać, ale jak interesujesz się tuningiem to może lepiej pomyśl o jakimś japończyku ;D
nie martwiłbym się spalaniem - spalą każdą ilość paliwa ;D
z tego co wiem v8 palą mniej, a już z pewnością x350 pali mniej od x300
temat xjr i który model wybrać jest bardzo szeroki
wynika to z dużych różnic między kolejnymi modelami
dochodzi jeszcze problem nikasilu w początkowych latach produkcji x308
x308 po 1999 roku jest więc co najmniej 3 razy droższy w zakupie i 2 razy droższy w utrzymaniu ;)
-
przepraszam za ignorancję , co to jest nikasil?
Nie , nie zrozumieliśmy się , żaden tuning... żadna wioska , do Jaguara tuning pasuje jak marmolada do kotleta mielonego , bynajmniej moim zdaniem.
Interesuje mnie jedynie rozsądne podniesienie mocy , żadne tam głośne wydechy itp.
O paliwo pytam się z czystej ciekawości , inaczej bym nie planował kupna xjr ;)
-
nikasil to super odporny ceramiczny materiał, ktorym były pokrywane wnętrza cylindrów
okazał się jednak nieodporny na siarkę znajdującą się w paliwie oraz na "niedogrzewanie" silnika ;D
wrzuć w szukaj i poczytaj - o nikasilu na forum jest bardzo duuuuuuużo
-
Gdzieś Jagoholic napisał
Wkrótce wdrażam do produkcji seryjnej większe kółko pasowe napędzające supercharger.
Kółko będzie sprzedawane w zestawie obejmującym dłuższy pasek superchargera i nowiutką pompę intercoolera.
Szacowany koszt zestawu to 1200-1500zł, cena będzie zależna od ilości chętnych.
Kółko podobnego typu oferowane w USA za 525$ generuje ok. 30KM mierzonych na hamowni podwoziowej (pomiar na tylnych kołach).
W granicy 4000-5000zł kosztuje tylni most zwiększający o 25% moc na kołach.
-
Pytanie tylko po co komu przyspieszenie 0-100 ? Powinno Cię zainteresować ile sekund będziesz miał między 90-160 bo przy starcie XJR (x308) wciskając pedał gazu w podłogę koła i tak na chwile stracą przyczepność nawet nawet jak ASR jest załączony więc tutaj chyba już mocy więcej nie potrzeba. Najtaniej jest wymienić rolkę kompresora +30KM jakieś 700-800 euro albo wymienić wydech 1800-2200 euro, który pracuje bardzo cicho na niskich obrotach ale przy gwałtownym przyspieszeniu wydaje odgłos burzy ;D (do tej pory spotkałem się z czyms takim tylko w: Bentley continental GT i Aston Martin DB9 i Jagu XKR) a nie pierdzi i buczy jak stuningowane Civic albo BMW 316.
-
właśnie to mnie fascynuje : brak turbo lagu. W Alfie silnik V6 turbo był jeszcze z tych z hard turbo a nie softem . Z jednej strony było to fajne a z drugiej kłopotliwe . Wielki turbolag do 2900 obr/min , i nagle wszystko na koła .
Oczywiście wyśmienitym rozwiązaniem by było tak jak pisze radzio1 , niestety nie znam osobiście nikogo co posiadałby XJR-a.
Chyba że na forum jest ktoś z Krakowa z XJR i byłby na tyle uprzejmy aby zademonstrować mi ten samochód.
-
Wieksze kolo pasowe do super chargera moze i powiekszy moc, jednak takze apetyt na paliwo i to znaczne. Jak dla mnie modyfikacje silnik xjr jest kompletną pomylką. Mozna wszystko ale akurat ten model jest idealny jezeli chodzi o osiagniecia silnika. Niezapomnij ze jezeli tuningujesz silnik to musisz takze zamontowac mocniejszy uklad hamulcowy.
-
Interesuje mnie jedynie rozsądne podniesienie mocy , żadne tam głośne wydechy itp.
O paliwo pytam się z czystej ciekawości , inaczej bym nie planował kupna xjr ;)
W takim razie czemu nie zastanowisz się nad V12?
Ten silnik był od początku robiony do sportu - jest silnie nadkwadratowy (krótki skok) ma lekkie koło zamachowe, wygrał 2 razy LeMans 24h + wiele innych zawodów.
Co prawda jest wolnossący, ale za to w GB jest sporo różnych "conversions", (zwłaszcza do XJS nie mówiąc już o E-type).
Tu masz całą jego historię (kopalnia wiedzy): www.jagweb.com/jagworld/v12-engine/index.html
Co poniektórzy wyciągali z niego powyżej 750 KM i 800 Nm - a to już prawdziwa petarda.
Miałem V8 (wolnossącą) X.308 i nie umywa się do starszej V12. Ja jej nie będę podkręcał, bo wystarczy mi to, co wydaje. Ale zabawa z V12 (zwłaszcza z płaską głowicą) powinna być przednia.
powodzenia!!!
-
boogeyman - tutaj masz zmodyfikowanego x308
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=495013261 (http://www.allegro.pl/show_item.php?item=495013261)
-
no ciekawy egz. widać ze zadbany
-
ciekawa rejestracja :-R
-
ciekawa rejestracja :-R
:-10points :-10points :-10points
ale cena :-nuts
-
Cena całkiem niezła jak za tak zadbany egzemplarz.
-
a myslałem zw e jagu nie chodzi o kase :D
-
Witam. Odgrzęję kotlata trochę bo nie ma sensu chyba zakładać nowego wątku.
Chciałbym kupić XJR i zastanawiam się nad rocznikami 1995-1999. Jakie są rónice pomiędzy XJR6 a XJR8? Wiem, że silnik i skrzynia są inne ale poprosiłbym o trochę więcej szczegółów. Interesuje mnie jak z ceną zakupu i potem z samą eksploatacją obu wersji.
Osobiście bardziej mi się podoba X306, ma ładniejsze wnętrze, klasyczną jaguarowską rzędową szóstkę . Skrzynie biegów też mi są znane bo to ponoć allison. O wiele bardziej podoba mi się jego wnętrze, bardziej przemawia do mnie też prostota konstrukcyjna (na właśnie , cz faktycznie takie rónice są?). NIe zależy mi na lepszych osiągach X308 bo są one minimalne, ale problem polega na tym, że mały wybór jest tych starszych. Postawnowiłem zwiększyć poszukiwania i XJR8 bo szukam zadbanego egzemplarza ale mam problem czy one są podobnie pod względem awaryjności do starszych czy jednak są z nimi większe problemy (temat nikasilu już przerobiłem). Skrzynia jest 5 biegowa, ale czy lepsza? Cany części no i ogólnie wszystko co wiąże się z problemami na przyszłość. To nie jest zabawka na rok, tylko samochód z którym chciałbym przeżyć te 5 lat conaj mniej więc kluczowa jest bezawaryjnośc, prostota naprawy i ceny oraz dostępność części zamiennych.
Czy mam pozostać w swoich poszukiwaniach przy X306 czy jedbak skusić się na większą do wyboru ofertę i szukać też XJR8
pzdr
-
X300 to stara konstrukcja. Praktycznie w porównaniu do XJ40 to tylko blachy zewnętrzne się zmieniły i trochę środek. Gaz na linkę, zawieszenie nie pozwalające na szybsze wejście w zakręt, układ trakcji pamięta czasu Mieszko I. W X308 coś tam się zmieniło na plus. Silnik fajnie gada, amorki prądem regulowane, ale i kosztowne. V8 bardziej awaryjna i skrzynie delikatniejsze i części droższe.
Przykładowe ceny możesz znaleźć tu http://britishparts.co.uk/.sc/ms/cat/Jaguar%20X300%20-%20XJR (http://britishparts.co.uk/.sc/ms/cat/Jaguar%20X300%20-%20XJR)
BritishParts głównie podaje ceny zamienników (jak jest dostępny), jeśli chcesz oryginał to będzie jeszcze droższy.
Do cen dolicz Vat 20%.
-
... ale i kosztowne. V8 bardziej awaryjna i skrzynie delikatniejsze i części droższe.
Tego się spodziewałem ::) . A to, że nie prowadzi sie tak jak BMW to nie ma znaczenia dla mnie , ja nie uprawiam jazdy sportowej. Nie przeszkadza mi zupełnie zacofanie technologiczne Jaguara, nie jest ono aż tak tragiczne a poza tym Jaguar jest po prostu ładny i to mi w zupełności wystarcza.
Cóż, będę starał się znaleźć zadbanego XJR6, ale nie pogardze X308. Tylko czy 30 tyś zł wystarczy ??????