FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Legar w Marzec 09, 2012, 21:02:34 pm

Tytuł: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: Legar w Marzec 09, 2012, 21:02:34 pm
Witam jeszcze raz przed chwilą się zarejestrowałem, tym razem pozdrawiam użytkowników i miłośników XJtów.
W związku z faktem , że przymierzam się do sprzedania swojej Alfy Romeo oraz spełnienia kolejnego motoryzacyjnego marzenia jakim jest Jaguar XJ. Postanowiłem zapytać o parę rzeczy przekopałem owe forum i informacje na temat modelu dostępne w internecie jednak jednoznacznych odpowiedzi na nurtujące mnie pytania nie znalazłem więc postanowiłem założyć ten post. Jeśli coś przeoczyłem i pytania które zadam już kiedyś na owym forum padły to z góry przepraszam i proszę o przekierowanie.
 Postaram się aby moje pytania były jak najbardziej jasne i klarowne:
1. Jakie są różnice w XJ (X308) pomiędzy wersjami Sovereign i Sport, oczywiście poza widocznymi gołym okiem: różnicą w malowaniu grilla i listew oraz kolorze drewnianej okładziny na konsoli?
2. Drugie pytanie dotyczy kontroli trakcji a dokładnie przycisków TRAC OFF i ASC OFF jaka jest pomiędzy nimi różnica? pytam bo spotkałem w dwóch modelach X 308 te dwa różne przyciski.  Czy w modelu X308 kontrola trakcji zapobiega tylko buksowaniu kołami podczas ruszania na śliskiej nawierzchni ( tj. potocznie zwane ASR)?
 Czy pomaga również korygować uślizg kół podczas jazdy po zakrętach?
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: __ceva__ w Marzec 09, 2012, 23:42:18 pm
Witaj.
Ad.1 Niestety nie wiem.
Ad.2 TRACK OFF to jest przycisk dezaktywujący funkcję zapobiegania poślizgowi tylnych kół. ASC ( bo taki komunikat wyświetla się na ekranie komputera pokładowego w czasie działania) nie jest to układ stabilizacji toru jazdy. Jest to prosty (oparty na układzie ABS) aczkolwiek przydatny układ pomagający w użytkowaniu mocnej tylnonapędówki. Przy ostrym ruszaniu na słabo przyczepnej nawierzchni koła bardzo nie buksują, ale wciśnięcie gazu na zakręcie powoduje że czasami zarzuca tyłem.   
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: jaguarek w Marzec 10, 2012, 19:14:49 pm
U mnie z tym track off,to jest dziwna sprawa.Kontrolka na desce włącza się i wyłącza a koła boksują cały czas przy starcie nawet przy dodaniu niewiele gazu.
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: Choina w Marzec 10, 2012, 23:39:07 pm
Jaguarek to chyba masz coś nie tak z tą frakcją. U mnie w X300 jak wyłącze to wtedy koła buksują.
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: Legar w Marzec 11, 2012, 10:25:45 am
Czyli tak jak myślałem jest to odpowiednik ASR. Dzięki za info, mam nadzieje że co do różnić w charakterystyce wersji też ktoś się wypowie :)
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: jaguarek w Marzec 11, 2012, 10:51:36 am
Jaguarek to chyba masz coś nie tak z tą frakcją. U mnie w X300 jak wyłącze to wtedy koła buksują.
Wiem że mam coś nie tak,bo jak włącze czy wyłącze to jest tak samo czyli nic się nie dzieje po za gasnącą kontrolką na desce.Niewiem jak było przed zmianą dyfra bo nie sprawdzałem.Teraz trakcja jest cały czas wyłączona,tylko przycisk i kontrolka działa.
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: Pavel w Marzec 12, 2012, 15:32:45 pm
1. Jakie są różnice w XJ (X308) pomiędzy wersjami Sovereign i Sport, oczywiście poza widocznymi gołym okiem: różnicą w malowaniu grilla i listew oraz kolorze drewnianej okładziny na konsoli?

Zawieszeniem się różnią, amortyzatorami,Sovereign będzie bardziej komfortowy. Sport będzie miał z tyłu stabilizator,wzorem felgi.
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: __ceva__ w Marzec 12, 2012, 23:16:48 pm
Sport będzie miał z tyłu stabilizator,
Cholera, to mam Sporta :o , albo ktoś stabilizator do Executive'a dołożył.  :-chyt

 
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: Choina w Marzec 12, 2012, 23:27:10 pm
A ja mam Sovereign'a z zawieszeniem sportowym i to nie zrobionym przeze mnie tylko przez fabrykę.
Nie ma konkretnej odpowiedzi na zadanie pytanie.
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: Pavel w Marzec 13, 2012, 23:09:24 pm
Sport będzie miał z tyłu stabilizator,
Cholera, to mam Sporta :o , albo ktoś stabilizator do Executive'a dołożył.  :-chyt

W budzie X308 dla wersji wyposażeniowej XJ8, Executive i Sovereign można było dokupić Sport Pack.
W skład niego wchodziły:
- felgi 16tki Eclipse (te co ty masz) lub 17tki Celtic
- de-chromy (czarne) wokół szyb
- obramowanie grilla w kolorze auta
- tapicerka dziurkowana

Według mnie masz felgi i de-chromy zgodne z pakietem, a tapicerke masz zgodną dla wersji wyposażeniowej Executive.

(http://i672.photobucket.com/albums/vv89/jcp-galeria/pavel/HPIM3331.jpg)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,5227.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,5227.0.html)

Jak mój były, niby Executive ale nie całkiem ;) Swoją drogą idealnie mi spasowało to auto, jakbym miał kasę i kupował nówkę  to podobnie bym auto sobie ubrał :-super
Tytuł: Odp: XJ X308 pytania o różnicę
Wiadomość wysłana przez: Legar w Marzec 17, 2012, 23:05:24 pm
Dzieki za odpowiedzi trochę mi to rozjaśniło