FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: daveeconomic w Marzec 02, 2012, 22:52:37 pm

Tytuł: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: daveeconomic w Marzec 02, 2012, 22:52:37 pm
Witam,

Jestem nowym posiadaczem Jaguara. Niestety niezbyt zadowolonym. Od razu po zakupie auto na gazie nie chodziło z taką usterką je kupowałem, miała być błachostka niestety tak się nie stało i teraz borykam się z problemem. Od tygodnia śledzę forum jaguara jak i forum lpg gdzie sporo się dowiedziałem czytając wątki kolegi "ktr". Niemniej jednak interesuje mnie kwestia zrobienia mechanicznego powrotu paliwa do baku gdyż oddałem auto do gazowników poprawili coś tam w tej instalacji niby usunęli checka ale wyłącznie na pozór(kilka minut). Obecnie auto chodzi w trybie awaryjnym zarówno na benzynie jak i na gazie pokazuje błędy zbyt ubogiej mieszanki na 1 i 2 cylindrze oraz standardowy błąd zbyt wysokiego ciśnienia na wtryskach. Zaznaczam, iż mam założony emulator i rzekomo Panowie gazownicy ustawili oporność dokładnie ze wskazaniami benzyny. Niestety check nie palił się tylko pod warsztatem, jak wyjechałem z warsztatu po kilkunastu km się znowu zapalił;/ nie miałem już czasu żeby tam wrócić i to wyjaśnić choć wątpie żeby tamtejsi gazownicy mi to "ogarnęl" a jeśli mają mi zabrać auto na kilka dni to wolę im odrazu powiedzieć w  czym twki problem. Dlatego też mam prośbę do kolegów instalatorów oraz kolegi ktr czy podzielili by się ze mną wiedzą na temat skontruowania takiego powrotu paliwa, która zakończyła by moje nie miłe perypetie związane z kotem i pozwoliła cieszyć się przyjemnością z jazdy.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: moryc25 w Marzec 07, 2012, 15:23:33 pm
Temat nie jest łatwy, jest już sporo o tym na forum. X-Type ma adaptację pompy co powoduje problemy z emulatorem. Przelew / wtryskiwacz i po kłopocie ale musisz znaleźć dobrego gazownika.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Marzec 07, 2012, 16:03:06 pm
hejka, zapytaj sie kolegi KTR, on sie tym bawil przez dluuuuszy czas.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kamilos_sid w Lipiec 15, 2013, 13:08:59 pm
Witam,
może ktoś podać średnicę zwężki, żeby ciśnienie benzyny było w normie?
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Lipiec 15, 2013, 18:41:45 pm
0,8 mm

hejka, zapytaj sie kolegi KTR, on sie tym bawil przez dluuuuszy czas.

A i tak nic nie wymyślił i trzeba przelew.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: roberto_tm w Lipiec 15, 2013, 22:35:02 pm
0,8mm z elektrozawore, czy tylko zwężka bez zaworu i do baku?
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: benjamin w Lipiec 16, 2013, 06:50:49 am
musi być elektrozawór który bedzię się otwierał podczas pracy na gazie i zamykał na benzynie, a tak na marginesie to widziałem kilka x pracujacych na lpg bez przelewów i bez jakichkolwiek problemów z pracą silnika, wiec da się to zrobić z emulatorem, a jak na dzięń dobry wyskakują błędy ze zbyt ubogą mieszanką to nie spodziewałbym się że po zrobieniu przelewu już wszystko będzie ok...
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kamilos_sid w Lipiec 16, 2013, 09:51:25 am
A ma ktoś zamontowany ten emulator:
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/295/fpe (http://www.ac.com.pl/pl/produkt/295/fpe)
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Lipiec 16, 2013, 10:05:19 am
O ile się nie mylę to u mnie jest. Przelew zamulał samochód do niemożliwości, a teraz jest całkiem cacy. Dużo jednak zależy od konkretnego egzemplarza - u mnie jest 3.0 w wersji amerykańskiej.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kamilos_sid w Lipiec 16, 2013, 10:15:10 am
A jak kontrolka Check engine?
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Lipiec 22, 2013, 15:06:16 pm
A ma ktoś zamontowany ten emulator:
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/295/fpe (http://www.ac.com.pl/pl/produkt/295/fpe)


Miałem i nie działa
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Lipiec 22, 2013, 22:14:53 pm
To podobno już waha się od kotka do kotka - są różne oprzyrządowania silnika i w cały świat to może iść :)
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: Body3 w Maj 29, 2014, 15:51:41 pm
Witam
Ja zrezygnowałem z powrotu paliwa do baku bo to jest prowizorka , elektronikę powinno się oszukać tak uważam. zastosowano  emulator z regulacją poprzez program. Mój XJ350 4,2l działa teraz idealnie. Przejechałem ponad 600 Km i jest ok
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Czerwiec 05, 2014, 18:36:18 pm
i bardzo dobrze, tak powinno to być zrobione. Kwestia dobrania dobrego emulatora.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: gres w Sierpień 31, 2014, 00:04:11 am
Wiem ze stare tematy odkupuje ale zbieram info o jagch. 

zamiast kombinować z przelewami emulatorami itp nie prościej zrobic wylacznik pompy paliwa najlepiej na jednym wlaczniku z instalka gazowa ?
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: Choina w Sierpień 31, 2014, 00:34:22 am
Nie przejdzie ten numer - wywali błąd.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 01, 2014, 20:37:09 pm
W moim jagu ciśnienie skakało tylko w momencie przełączania z 385-420kPa-był z tym chwilowy problem bo przez ten skok komp zaniżał czasy i walił check na gazie. Braki zostały nadrobione mapowaniem(narazie mapa lpg wyleciała za skale :'( efekt jest taki ze auto powyżej 5500obr/min jedzie nie pełną parą- jest przelany). więc został jeden problem-strojenie. Celowanie z mapą i potem sprawdzanie czy auto dobrze zapie....la jest trochę bezwartościowe. Szukam aktualnie gazownika który robi lpg na hamowni- wiem ze jest w Łodzi ale tam na razie jest mi bardzo nie po drodze. Jeżeli ktoś wie czy w Warszawie ktoś robi tego typu rzeczy proszę o info.

Przelew i kasownik błędów to jakaś partyzantka.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: gres w Wrzesień 03, 2014, 13:21:45 pm
ale rozjeżdżały ci się mapy Pb czy lpg?

Jeżeli powyżej 5 tyś nie ciągnał na lpg ale na Pb było dobrze to bym się nie bawił i poprostu na lpg nie pałował. Gaz tak czy siak ma sporą temp spalania więc butowanie na lpg nawet przy dobrej mapie nie jest najlepszym pomysłem.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 03, 2014, 17:51:49 pm
ale rozjeżdżały ci się mapy Pb czy lpg?

Jeżeli powyżej 5 tyś nie ciągnał na lpg ale na Pb było dobrze to bym się nie bawił i poprostu na lpg nie pałował. Gaz tak czy siak ma sporą temp spalania więc butowanie na lpg nawet przy dobrej mapie nie jest najlepszym pomysłem.

Lpg. W poniedziałek jadę na strojenie z afr. zobaczymy co tam wymyśla. Nie po to kupowałem 3.0 żeby jeździć z prędkościami 1.6 a jak się coś wysra to się naprawi. I nie gadaj głupot ze lepiej zostawić rozregulowane.
Ja nie z tych co zajeżdzą i sprzedają.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: gres w Wrzesień 04, 2014, 06:42:55 am
Nie mów ze kazda jazda to 4tys obr ??
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: huberts1977 w Wrzesień 04, 2014, 08:30:48 am
ale rozjeżdżały ci się mapy Pb czy lpg?

Jeżeli powyżej 5 tyś nie ciągnał na lpg ale na Pb było dobrze to bym się nie bawił i poprostu na lpg nie pałował. Gaz tak czy siak ma sporą temp spalania więc butowanie na lpg nawet przy dobrej mapie nie jest najlepszym pomysłem.

Czyli na gazie trzeba jeździć delikatnie? Wychodzi na to że od kilkunastu lat źle obchodzę się z silnikami, muszę dać znać znajomym bo tuningują swoje audi tt-ki i rs 4 do 400-500 koni i jeżdżą na gazie. Trzeba ich ostrzec!
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 04, 2014, 16:34:31 pm
ale rozjeżdżały ci się mapy Pb czy lpg?

Jeżeli powyżej 5 tyś nie ciągnał na lpg ale na Pb było dobrze to bym się nie bawił i poprostu na lpg nie pałował. Gaz tak czy siak ma sporą temp spalania więc butowanie na lpg nawet przy dobrej mapie nie jest najlepszym pomysłem.

Czyli na gazie trzeba jeździć delikatnie? Wychodzi na to że od kilkunastu lat źle obchodzę się z silnikami, muszę dać znać znajomym bo tuningują swoje audi tt-ki i rs 4 do 400-500 koni i jeżdżą na gazie. Trzeba ich ostrzec!

Masz gaz?
Gdzie regulowałeś na terenie łdz?
Celowanie mapy, hamownia, afr czy inne?
Bo w poniedziałek oddaje auto w wawie na strojenie z pomocą afr
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: gres w Wrzesień 04, 2014, 20:09:22 pm
wanie na lpg nawet przy dobrej mapie nie jest najlepszym pomysłem.

Czyli na gazie trzeba jeździć delikatnie? Wychodzi na to że od kilkunastu lat źle obchodzę się z silnikami, muszę dać znać znajomym bo tuningują swoje audi tt-ki i rs 4 do 400-500 koni i jeżdżą na gazie. Trzeba ich ostrzec!
[/quote]

Rozumiem że nie zgadzasz się z tym że podwyższona temp. spalania ma wpływ na silnik ?
Czy z tym że lpg ma większą temp spalania?

Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 04, 2014, 20:17:48 pm
Nie, po prostu to G....no co szkodzi, a jeżeli nawet to tak w małym procencie ze szkoda sobie tym gitare zawracać. Honda przelatalem 160k z silnikiem nic.
Jagu miał zalożony gaz 6 lat temu i tez silnik śmiga wiec w buty sobie wsadźcie argumenty o super szkodliwości lpg.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: Pawel_M w Wrzesień 04, 2014, 20:44:36 pm
wanie na lpg nawet przy dobrej mapie nie jest najlepszym pomysłem.

Czyli na gazie trzeba jeździć delikatnie? Wychodzi na to że od kilkunastu lat źle obchodzę się z silnikami, muszę dać znać znajomym bo tuningują swoje audi tt-ki i rs 4 do 400-500 koni i jeżdżą na gazie. Trzeba ich ostrzec!

Rozumiem że nie zgadzasz się z tym że podwyższona temp. spalania ma wpływ na silnik ?
Czy z tym że lpg ma większą temp spalania?


[/quote]


Kolego oprócz Jaga mam jeszcze stare Audi A4 1.8TQ które seryjnie miało 150Ps a aktualnie jest ponad 300Ps i nie zauważyłem podwyższonej temperatury spalania na gazie, a wiem co mówię bo mam czujnik EGT jeszcze przed turbiną  i przy pałowaniu temperatura dochodzi do 970 stopni niezależnie od rodzaju paliwa na którym się poruszam. Wystarczyło odpowiednio dostroić lpg z szerokopasmówką.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Wrzesień 05, 2014, 15:28:15 pm
Generalnie WŁAŚNIE kiedy instalacja  jest rozregulowana,zwłaszcza  gdy podaje zbyt ubogą mieszanke, mozna  miec problemy z  temperaturą. Dlatego bardzo istotną sprawą jest poprawne dopracowanie instalacji . Do kolegi który pisze ,że przelew zamulił mu auto: a 1mm zwężka  była  w  przelewie? To ważne  dla  zachowania  realnych wskazan czujnika.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 08, 2014, 18:27:17 pm
Panowie:
-huberts1977
-bartnik
-gres

Gdzie stroiliście swoje auta, oraz jakie macie parowniki?
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Wrzesień 09, 2014, 03:26:31 am
Panowie:
-huberts1977
-bartnik
-gres

Gdzie stroiliście swoje auta, oraz jakie macie parowniki?
W Car line w  Szczecinie
http://car-line-szczecin.pl/index.html (http://car-line-szczecin.pl/index.html)
A parownik to RGJ SHP  z  firmy Lovato
Tutaj jakas reklama  mojej instalacji EASY Fast http://www.lovato.pl/easyfast.html#.VA5WpWPeh8E
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 09, 2014, 07:28:26 am
Szczecin odpada:/ szukam w centrum.
U mnie siedzi
-Wąż zasilający fi8.
-tomasetto at13
-acw01

Usłyszałem ostatnio ze ten parownik nie daje rady i że niby gold załatwi sprawę. Nie chce mi się trochę w to wierzyć bo at13 ma sporo wieksza moc znamionową od golda...
Czy ten parownik jest aż tak lipny i jego parametry to tylko cyferki?
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Wrzesień 09, 2014, 22:45:35 pm
Czytam czytam i aż oczy bolą  :-R

Strojenie bez przelewu lub porządnego PROGRAMOWALNEGO emulatora nic nie da bo mapy się rozjadą. Koniec kropka. Można nawet 4 sondy afr wsadzić i mapa się rozjedzie bo zwariuje sterownik pompy.

Przelew? Niby niektórym działa, ale to też półśrodek, chyba że porządny z elektrozaworem itd to jeszcze rozumiem, chociaż i tak nie uwierzę, że po powrocie na PB mamy natychamiast idealne ciśnienie paliwa.

Emulator? Osobiście wyczaiłem sobie dostęp do jednego, który się sprawdza, a stroi się go jak instalację gazową. Jak dla mnie to jedyne poprawne rozwiązanie. Działa teraz już w hmm... 10 kotach już chyba  :-super
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Wrzesień 10, 2014, 10:19:59 am
marcin_lca :u mnie  nie ma zadnego przeskoku przy przelączaniu na benzyne - wiec  chyba  cisnienie trzyma. Jest elektrozawór i zwężka zamontowane  przy baku.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Wrzesień 10, 2014, 13:05:20 pm
jak byś miał przeskok to by już było mocno nie tak :)
mi chodzi o podpięcie skanera diagnostycznego i sprawdzenie parametru ciśnienia paliwa. Generalnie można jakieś rozjazdy wyczuć np. lecąc pełną mocą na wyższym biegu i nagle kończy się gaz. Wtedy takie mniejsze różnice są wyczuwalne. Nie mniej, jak mówiłem, zrobiony rozsądnie przelew też zda egzamin jednak nie będzie to rozwiązanie "idealne"
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: gres w Wrzesień 22, 2014, 12:00:51 pm
marcin_lca  pochwal się gdize dorwałeś taki emulator?

kurak22   i jak twoje sukcesy z lpg?

U mnie jest sam emulator. Czasem wali check ( ciśninie na listwie) a czasem nie. Nawet na zapalonym checku auto nie traci w moim przypadku osiągów.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 22, 2014, 20:17:45 pm
Przerobiłem wtryski. Efekt: spora zmiana na górnych obrotach. równe wężyki-wcześniej listwy podpięte szeregowo.
Tak wiem leniwy jestem:
http://postimg.org/image/zejxo9hu5/ (http://postimg.org/image/zejxo9hu5/)

Mama nadzieje ze teraz zostało tylko strojenie u kolegi filar12  :-10points, aktualnie czekam na odbiór auta- pół ośka...
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: marcin_lca w Wrzesień 23, 2014, 09:03:45 am
ładnie i poprawnie, ale ja S-type`y robie na pojedynczych wtryskiwaczach - są bliżej kolektora(krótsze wężyki)
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Wrzesień 23, 2014, 10:44:43 am
Wiem właśnie. Problem bym z ostatnim cylindrem trochę, jak padną te wtryski to przekładam właśnie na pojedyncze.
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: bartnik w Październik 27, 2014, 01:50:44 am
mauro przy  baku
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: hidy w Marzec 30, 2015, 20:01:13 pm
Cześć,
Mam xsa z 2002 roku bez emulacji i powrotu. Dobrze działa na trasach do 100km. Na dłuższych trasach na LPG zaczyna szarpać w okolicach 2-3krpm przy przyspieszaniu. Raz po przełączaniu na benzynę na trasie nie miał siły jechać bo pompa zwolniła. Więc przelew chyba będę montował, pytanie jak się złapać z listwy?
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Marzec 30, 2015, 20:12:58 pm
Kto teraz robi przelewy. Są już programowane emulatory i wszystko chodzi jak trzeba. Trzeba tylko dobrego gazownika. Sa również tacy na forum
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: bodi w Marzec 30, 2015, 21:01:15 pm
no to ja się piszę na takie coś
jak ktoś ma namiary na pewnego gościa co mi założy działający emulator do mojej instalacji to będę w siódmym niebie
Tytuł: Odp: Jak zrobić mechaniczny powrót paliwa do baku. LPG/ bląd wysokiego ciśnienia
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Marzec 30, 2015, 22:59:02 pm
A skąd jesteś? Już widzę- podlaskie. Do mnie trochę daleko. Zapewne na forum ktoś jest. Filar12 jest z Łodzi. Robi w gazie. Może doradzi ci kogoś jeszcze bliżej