FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: muttley w Luty 23, 2012, 13:00:43 pm
-
cześć,
ktoś ma jakies wiarygodne informacje po jakim przebiegu powinno się wymienić rozrząd w silniku 2.0d?
-
2.0 Diesel posiada lancuch, ktory nie ma okreslonej zywotnosc. Plan serwisowy nie przewiduje wymiana rozrzadu.
Jezeli nie slychac niepokojacych dzwiekow, to wymiana jest zbedna.
-
U mnie delikatnie słychac łańcuch. No łańcuch jak łańcuch ale mi się wydaje że jest zbyt lużny.
Jest tam jakiś napinacz ręczny czy sam sie napina?
-
w 2.0d rozrząd robi się po ok 450000 km tak mię poinformowano w ASO w Łodzi
-
Gościu w ASO oczywiście strzelił sobie :-gwizd
-
szanowny Panie nie ma silników w których nie robi się rozrządu
-
szanowny Panie nie ma silników w których nie robi się rozrządu
@kolka no to konkretnie, po jakim przebiegu trzeba wymieniać rozrząd w dieslu?
-
w 2.0d rozrząd robi się po ok 450000 km tak mię poinformowano w ASO w Łodzi
szanowny Panie nie ma silników w których nie robi się rozrządu
nikt nie powiedzial, ze rozrzad sie nie zmienia. ale nie ma w planu serwisowym, takze nie ma przy 450 tys.
ciekawy czy aso w lodzi uzna gwarancje jezeli rozrzad sie rozleci przy 449 tys...
-
Tylko Mercedes-Benz nie stosował w swych silnikach pasków zębatych. Obecnie, w dobie wytwarzania produktów o długich okresach międzynaprawczych, wiele firm (Fiat, Nissan, Opel, Toyota) wybiera napęd rozrządu za pomocą łańcucha. Napęd łańcuchowy jest bardziej Fot. BMW: Napęd wałka rozrządu łańcuchem to droższe rozwiązanie, ale dobre łańcuchy wytrzymują nawet 250 – 300 tys. km. niezawodny, gdyż pasek może się zerwać, pęknąć lub przeskoczyć. Łańcuch rozrządu jest kompromisem pomiędzy kosztami, częstotliwością obsługi i niezawodnością eksploatacyjną silnika.
W napęd rozrządu łańcuchem wyposaża się w szczególności jednostki o większej pojemności skokowej, silniki z regulacją faz rozrządu oraz niektóre silniki małolitrażowe. W nowoczesnych silnikach, łańcuch rozrządu pracuje w zamkniętej obudowie, gdzie jest smarowany olejem silnikowym. Po jednej lub po dwóch stronach łańcucha umieszczone są ślizgi napinaczy hydraulicznych. Napinają one łańcuch, kompensując jego wydłużenie, zapobiegają także drganiom i wytwarzaniu hałasu.
Praktycznie trwałość łańcucha jest równa trwałości napinacza około 250 – 300 tys. km przebiegu. Wymiany zespołu dokonuje się przy okazji naprawy głównej silnika. Tak jest w dobrych, nowoczesnych silnikach, w których najważniejsza jest niezawodność eksploatacyjna. Jednak są również jednostki napędowe, szczególnie o mniejszej pojemności, np. Nissan Micra 1 l, w którym producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 90 tys. km. Fanom motoryzacji znany jest silnik Fiata 126 p, w którym napęd łańcuchowy bez napinacza wytrzymywał tylko 50 tys. km.
PANOWIE INŻYNIERY TROCHĘ PRZYPOMNIENIA MECHANIKI ZE STUDIÓW
-
slusznie. wiec co teraz, 250-300 tys czy 450 tys ? do cytatow (copy & paste) daje sie zrodlo.
pisalem ze rozrzad nie ma okreslonej zywotnosc. w twoim cytacie podales "przy okazji naprawe glownej silnika" wiec
rozumiem jak juz jest za pozno? bo naprawa to nie nie serwis. na pytanie "czy mam do wymianie rozrzad" kazdy
fachowiec powinnien powiedziec "zapraszam do przegladu" a nie "niech pan czeka do 450tys". rozrzad nie ma
okreslonej zywotnosc, powyzej 200 tys trzeba go na miec na oko albo ucho.
-
ja mam w swoim przebieg 216 tys i nawet go nie słychac ostatni serwis był przy 201 tys i nic nie wspomnieli o rozrzadzie ;)
-
W Fordzie Mondeo, Transicie chociażby mające ten sam silnik 2.0 TDCi nie występuje to jako element eksploatacyjny o określonej trwałości i konkretnym interwale wymian, co za tym idzie wymienia się, jeśli zaczyna hałasować. Do tej pory tylko 4 razy robiłem rozrząd w TDCi, z czego wszystkie silniki miały zrobione > 300000km i w 2 przypadkach było to wymuszone koniecznością zdjęcia głowicy.
A co do "super" łańcuchów, to:
- Ford Sierra / Scorpio 2.0 DOHC 8V - 150000-200000km i wymiana
- Nissan Micra 1.0, bywało ze po 100000km sie zrywał
PS. Najlepszym rozwiązaniem rozrządu są koła zębate, jak w starych MB. :)
-
co do tego czy pasek czy łańcuch lepszy:
"Producenci mogli mieć problemy z niektórymi wcześniejszymi zastosowaniami paska, a łańcuchy zajmują mniej miejsca z przodu silnika. Jednak wymiana układu rozrządu z łańcuchem wymaga zazwyczaj wyjęcia silnika i rozebrania całej jego przedniej części, co z punktu widzenia klienta jest bardziej czasochłonne i kosztowne."
To z punktu widzenia producenta oczywiście.
źródło: http://www.iparts.pl/artykuly/wymiana-rorzadu-i-jego-specyfikacja-czyli-co-jak-i-kiedy,7.html
-
ja jestem aktualnie po wymianie napinacza lancucha rozrzadu, przebieg 115tys. wymienilem bo jak juz wszystko bylo rozkrecone to grzech nie sprawdzic. napinacz byl juz zmeczony, powierzchnia tego grzybka metalowego ktory dociska slizg byla starta tak okolo 1mm. ponadto blokada tego grzybka tez nie trzymala dobrze, wiec poszlo do wymiany. lancuch byl w stanie idealnym, slizgi tak samo
-
A mógłbyś powiedziec ile płaciłeś za napinacz?
-
płaciłem za więcej rzeczy ale o ile się nie mylę to około 300 zł. musiałbym zapytać żeby znać dokładną cenę.
-
U mnie ten rozrząd hałasuje chyba (tak mi się wydaje bynajmniej). I próbuje zorientować się w cenie.
-
Do swojego 2,5 V6 znalazłem nowy komplet rozrządu za 120 funtów rozsądna cena moim zdaniem :)
-
Znalazłem za 265 i za 109. Teraz pytanie bo przy tym za 109 jest napisane że to mondeo mk4 a rocznik od 2003.
Ciekawe czy będzie pasowac.
-
A po czym kolega Cobi wnioskuje że hałasuje Ci napinacz? ;) Widziałem filmiki jak pracuje Twój silnik i moim zdaniem mój pracuje identycznie ;) Szybko natomiast zaczynają hałasować rolki od zespołu paska i to normalne bo u mnie wymieniane były wszystkie rolki 15tys. km temu i teraz po zimie jedną znowu słychać bardziej :- pojecia ale to normalne bo te rolki są sucho łożyskowane jak powiedział mi mój mechanik i zawsze którąś będzie słychać choć luzu mieć żadnego nie będzie. ;)
-
No własnie to taki chałas. Chyba sie musze przyzwyczaic i tyle :- pojecia
-
te ceny to????
na pewno nie rozrządu do 2,0D
-
A więc co to jest?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Transit-mondeo-2-0-2-4-Tddi-tdci-full-timing-chain-kit-/380379942587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5890694ebb (http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Transit-mondeo-2-0-2-4-Tddi-tdci-full-timing-chain-kit-/380379942587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5890694ebb)
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-MONDEO-IV-2-0-TDCi-03-07-Timing-Chain-Kit-/180821622587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a19ceff3b (http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-MONDEO-IV-2-0-TDCi-03-07-Timing-Chain-Kit-/180821622587?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a19ceff3b)
-
przepraszam myślałem że podałeś cene w zł
2 tygodnie temu zmieniałem koledze i ceny :(
-
Z ciekawości jest duża róznica w PL od tego co podałem?
-
kpl rozrząd 1470 + robocizna
-
Sporo. Jak szukałem w PL kpl. rozrządu to nigdzie znależc nie mogłem.
-
życie
-
życie
Dzieki za pomoc :-super
:-hehe :-hehe :-hehe
-
kolego w fordzie kupiłem
-
Witam , napinacz do Xta w Fordzie tylko oryginał dostępny (700 zł) ... Panowie czy jest możliwy zakup gdzieś indziej ? do modelu 2.5 V6 i 3.0 V6 są te same napinacze rozrządu ?