FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Bullteriersfan w Styczeń 27, 2012, 01:18:08 am
-
Chcial bym założyć xenon do swojego x i zastanawiam sie jaka barwe wybrac xenonu z mile widziane foto barwy światła jak i wyglądu wizualnego
-
4200K najlepsza i najjasniejsza barwa.
-
Opłaca ci się wymieniać lampy, wiązkę, biorniczek spryskiwacza, oraz montować czujniki poziomowania lamp, spryskiwacze lamp??
No chyba że chcesz zamontować psedo Xenony. :-gwizd
-
nie opłaca się zakładać więc obstawiam Xenon HID ;D
-
No tak tylko czy rozwiazanie xenon hid jest dobre? Czy moj x nie bedzie od tego warjowal wiadomo ze to jest duzo tańsze od orginalu xenona
Nastawiony jestem na orginal xenon ale może przyblizycie mi temad xenon hid z czym to sie zekomo je czy moje soczewki to wytrzymają ? Po co spryskiwacze ja sobie tak mysle zeby chlodzic lampe czy jak ? Jestem zielony w tym temacie a chcial bym miec xenon w moim autku
-
HID to zło :-gwizd tylko oryginał. Ja zmieniałem soczewki na oryginalne xenon z ds2 bo lampa ma homologacje na xenon. Do tego spryskiwacze ale nie po to żeby chłodziły lampę tylko żeby czyściły szkło. A co do korektora to zdania są podzielone.. teoretycznie można automatycznego, bo przepis mówi że może być ręczne ustawianie. Poczytaj na necie.. są setki tematów na ten temat. http://forumprawne.org/dyskusja-ogolna/23890-cala-prawda-o-lampach-xenon-pomocy.html :-R
-
Hida możesz sobie założyć ale jak pojedziesz na przegląd lub trafisz na kontrolę policyjną to stracisz dowód (no chyba ze złamią prawo i cię z tym przepuszczą) :-thumpdown
Jedynym i zgodnym z prawem rozwiązaniem jest montaż orginalnych fabrycznych lamp xenonowych oraz spryskiwaczy. Spryskiwacze są wymagane przez prawo do zapewnienia czystości lampy. Co do automatycznego poziomowania to z tego co pamiętam to jest ono wymagane w celu zapewnienia poprawnego wypoziomawania wiązki światła, ze względu na zbyt mocne światło xenonu i związanego z tym oślepiania innych kierowców, które następyje podczas obciążania pojazdu choćby tylko pasażerami, a nie tylko bagażem. Ale to jest nigdy nie sprawdane podczas kontroli.
Najważniejsze to abyś miał lampę z homolagacją na xenon oraz spryskiwacze lamp. Jeśłi któregoś z tych elementów nie będziesz miał to masz duże prawdopodonbieństwo utraty dowodu rej. i jeśli będzie to kontrola policyjna to jeszcze będziesz musiał sholować pojazd bo nie będziesz mógł nim dalej jechać.
-
Automatycznego poziomowania nie musi być. Może być ręczna regulacja obsługiwana z kabiny. Aczkolwiek chyba kazy wie że samopoziom jest o wiele lepszy.
2. Z tym holowaniem to nie prawda. Za to nie mogą zholować auta.
Tyle o prawie. A teraz o praktyce.
Ogólnie jestem przeciwnikiem hidów. Hid nigdy nie dorówna orginalnej lampie xenonowej.
Przed montażem hida nalezy zadać sobie jedno pytanie: jak bardzo zalezy mi na bezpieczeństwie swoim i swojej rodziny która tym autem będzie jeżdzić? A przede wszystkim na bezpieczeństwu kierowców których będę oślepiał zestawem zakupionym na alledrogo za 200 pln który nie posiada żadnej homologacji i niejest dostosowany do danego typu lampy.
Niektórzy ładują hida w zwykłą lampę i są zadowoleni że mają xenon nie biorąc jednak pod uwagę że ich nieprofesjonalna przeróbka może kosztować kogoś zdrowie a w niektórych przypadkach i zycie.
-
a to że się szybciej wypalała elementy samego reflektora już nikt nie wspomina
-
Automatycznego poziomowania nie musi być. Może być ręczna regulacja obsługiwana z kabiny. Aczkolwiek chyba kazy wie że samopoziom jest o wiele lepszy.
2. Z tym holowaniem to nie prawda. Za to nie mogą zholować auta.
Tyle o prawie. A teraz o praktyce.
Ogólnie jestem przeciwnikiem hidów. Hid nigdy nie dorówna orginalnej lampie xenonowej.
Przed montażem hida nalezy zadać sobie jedno pytanie: jak bardzo zalezy mi na bezpieczeństwie swoim i swojej rodziny która tym autem będzie jeżdzić? A przede wszystkim na bezpieczeństwu kierowców których będę oślepiał zestawem zakupionym na alledrogo za 200 pln który nie posiada żadnej homologacji i niejest dostosowany do danego typu lampy.
Niektórzy ładują hida w zwykłą lampę i są zadowoleni że mają xenon nie biorąc jednak pod uwagę że ich nieprofesjonalna przeróbka może kosztować kogoś zdrowie a w niektórych przypadkach i zycie.
Policja ci nie zholuje samochodu tylko nie pozwola ci dalej jechać, bo bez dowodu nim nie odjedziesz. Więc pozostaje tylko sholowanie samochodu
-
Na pokwitowaniu. Pokwitowanie jest wystawiane na okres od jednego dnia (z wpisaniem zastrzeżenia że dojazd do miejsca garażowania) do dni siedmiu-to zależy niestety od widzimisie policjanta.
Zakaz dalszej jazdy (co też wpiszą na pokwitowaniu) dadzą jeśli auto stwarza zagrożenie w ruchu (łyse opony, po kolizji drogowej,brak oświetlenia itp).
W przypadku oświetlenia niezgodnego z przepisami zdaża się to niezmiernie rzadko a nawet są to bardzo ale to bardzo odosobnione przypadki o których nie słyszałem (aczkolwiek jest to możliwe).
-
Wydaje mi sie ze to jest raczej troche nie realne zeby policja sprawdzała orginalnosc xenonow u nas to przedewszystkim badają trzezwosc kierowców swoimi super nowymi alkomatami bez ustnikow :-kogutki
:-tylko hidy są o wiele tańsze a jakoś porównywalna policji sie nie boje bo oni zawsze są tam gdzie nie powinni najważniejsze jest to zeby moja dzidzia wyglądała ładnie jakość światła była dobra w nocy i nie oslepiac innych kierowców chciało by sie najlepsze tylko ze Floty mało może podpowiecie jakie hidy jakies linki albo cos dzieki
-
jakie, to Ci nie podpowiem ale jak już się decydujesz to bierz takie za min 350 zł. Nie bierz najtańszych bo będziesz płacił dwa razy. No i najlepiej jak już ktoś pisał 4200 - 4500 . I KONIECZNIE załóż spryskiwacze (sam piszesz ze nie chcesz oślepiać) a brudny klosz przy ksenonie właśnie to powoduje.
-
Ale jesli juz masz kupowac xenon to ja jednak bede obstawal za zalozeniem soczewek xenonowych jak ja to zrobilem.. oryginalne soczewki z zarnikami 300zl za komplet i przetwornice (hella) 200zl komplet z zarnikami.. ja tak kupowalem i mam teraz 2 zarniki na zapas.. wiec jak kupowac hidy za minimum 350 to lepiej dac 500 i miec tak jak powinno byc. Zawsze mialem ochote sie podlozyc gdzies na parkingu takiemu hidowcu.. Mojego kota mi szkoda ale mam stara corse do sprzedania lub rozbicia a nawet gdybym to zrobil specjalnie to wina bedzie po stronie kierowcy z hidami bo autem nie homologowanym jezdzic nie wolno.. >:D A rozpoznac takiego bardzo latwo. Mialem hidy wczesniej.. wytrzymaly tydzien. Czy Osram czy Hella produkuja hidy? Nie.. i wg mnie cos to znaczy.
-
Kolego luko_j wyprowadze Cię z błędu zanim coś zrobisz.
Przyjedzie policja na miejsce zdarzenia, gość dostanie 200 pln za nieprzepisowe oświetlenie a Ty 500pln i 6 punktów za spowodowanie kolizji i będziesz jemu bulił za uszkodzone auto.
Co powiesz policjantom jak przyjadą? Ze Cię oślepił? Skoro Cię oślepił to go widziałeś :-kogutki
A nie daj boże jak komus coś się stanie albo Ci udowodnia że zrobiłeś to specjalnie to jeszcze Cię zamkną. :-V
-
Wiadomo ze są zwolenicy i przeciwnicy mnie interesują fakty montaż exploatacja i cena
A jesli spryskiwacze jak je zamontować i co bedzie mi potrzebne?
-
Kolego Cobi ogólnie to trochę się śmieję z tego.. szkoda nerwów na takie rzeczy i kombinowanie. Kiedyś jak się też interesowałem hidami to takie rzeczy czytałem, że gość się tak podstawiał. Delikatne puknięcie i niestety tego z hidami odholowywali, ale ile w tym kolorów a ile prawdy to nikt nie wie a z drugiej strony zależy na jakiego policjanta trafisz. Ale to takie też ostrzeżenie przed zakładaniem hidów.. stuknie Cię prawnik albo "władza" i mimo, że jego wina to on będzie wiedział jak twoje hidy wykorzystać przeciwko tobie. My nie USA ale tam udowodnili wymuszanie odszkodowania za wjechanie w tyłek.. okazało się, że koleś miał celowo wyłączone światła stopu i on był winny. Dlatego ja tam wolę być legalny :-V acz staruszka corsa w dieslu potrafi pojechać na wszystkim :-gwizd niestety przy wczorajszych mrozach już umarła :-wings ale kota też musiałem po tygodniowym postoju reanimować :-nie.
Kolego Bullteriersfan hidy to chińczyki, nie będzie to dawało takiego światła jak oryginalny xenon. Jak miałem hida to widziałem mniej niż na zwykłych dobrych żarówkach. Cena.. jak już chcesz tego hida to przynajmniej przetwornice kup jakieś przyzwoite np. hella. Żarniki za 13 zł za sztukę... cena mówi sama za siebie.. to już lepiej kupić żarówki niebieskie z Tesco.. na jedno wyjdzie. Ojciec sobie takie d2s kupił i jak jeżdżę jego autem to muszę na długich bo nic nie widzę. Montaż jest banalny przy hidzie.. wyciągasz żarówkę h1 i zakładasz hid, podłączasz przetwornicę i już. Tylko bezpiecznik na mocniejszy musisz wymienić. A eksploatacja.. jak kupisz syf to po tygodniu Ci padną przetwornice lub żarniki dlatego lepiej zainwestować w oryginał, bo zaraz będziesz musiał wymieniać czyli koszt będzie taki jak oryginału. Polak jest zbyt biedny żeby kupować tanie rzeczy :-W :-tylko Spryski najprościej płaskie z BMW, bo są ładne i nie rzucają się w oczy no i pompka z przewodami.
-
Tu się z tobą zgodzę w 100 %. :-10points
A tak wracając do tematu też mnie zainteresowało to co opisałeś prędzej,wymiana soczewki i przetwornice.
To orginalne kupywałeś? Jak z montażem tego i sprysków?
Ile Cię to w sumie wyniosło i jak to się sprawuje? Bo nie ukrywam że może skrzystał bym u siebie :-thank
-
Nie rozumiem tylko sensu montowania xenonów, chodzi o te nieoryginalne, chcecie światło niebieskie?, tylko mam prośbę jak kiedykolwiek będziecie montowali takie cuda "hid" to zróbcie to w sposób taki, aby nie oślepiać ludzi z naprzeciwka, a także fajnie, gdyby to było zgodnie z przepisami, często mijam osoby które wkładają takie "pseudoksenony" i niestety strasznie rażą. Raz miałem nawet szczęście mijać człowieka, który miał światła fioletowe może za mocne wybrał.
-
Napisałem do kolegi Zadka07 czy nie ma soczewek xenon lub uszkodzonych lamp xenon do przełożenia soczewek zamiast h1. Koszt soczewki 150zł razem z żarnikiem oryginalnym Philips d2s i starterem. Przetwornice Hella razem z żarnikami (jakiś no name) kupiłem na Allegro za 100 zł za sztukę. Przełożenie jest banalnie proste. Wyjmujesz lampę wykręcasz soczewkę i wkręcasz soczewkę xenon. Trzeba przekręcić bolce trzymające soczewkę w lampie bo xenon ma inne ich ustawienie ale miejsca są pod to przygotowane. Jak już masz wszystko wyjęte to 5 minut roboty z zamianą soczewek. Potem tylko poskładanie wszystkiego. Miejsce na przetwornice jest oryginalnie pod lampą. Spryskiwacze udało się kupić też na Allegro razem z przewodami i zaworem blokującym za ok 80zł za komplet. Coś takiego tylko tu jedna sztuka kosztuje 100zł.. http://allegro.pl/dysze-spryskiwacze-dysza-lamp-reflektorow-bmw-e39-i2072548981.html . Montaż ich jeszcze mnie czeka bo nie mam czasu na to i tak leżą już pół roku.. Pompę wysokociśnieniową też już mam. Jak tylko będę miał chwilę to się za to zabiorę. A odnośnie przeglądów to robiłem jakoś w listopadzie i gość tylko kazał ustawić na 0 regulator, o spryskiwacze nawet się nie zająknął, a tego się bałem, że będą problemy. Zabierałem się za to początkiem stycznia ale czasu starczyło tylko na pryśnięcie ich od kolor.
-
Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody. Któryś z przepisów wiec wymiana soczewki tez jest złem i lampa traci homologacje
-
A jesli szkło reflektora jest homologowane pod to i pod to? Tylko soczewka jest inna?
-
Lampa ma wybita od razu homologacje na h1 i xenon wiec zakładając oryginalną soczewkę xenon zamiast oryginalnej soczewki h1 nie widzę gdzie tu tracisz homologacje na lampę. Na tej samej zasadzie jakbyś miał w aucie lampę h1 ale producent danego modelu przewiduje też lampy xenonowe i takową sobie kupujesz i zmieniasz. Tylko po co wydawać 1000zł jak można mniej a efekt jest identyczny.
-
No właśnie mi chodzi o to :-super
Powiedz mi jeszcze czy żeby wyjąć lampy trzeba zrzucać zderzak?
-
Trzeba niestety..
-
Tu jest dość ciekawo
http://forumprawne.org/dyskusja-ogolna/23890-cala-prawda-o-lampach-xenon-pomocy.html (http://forumprawne.org/dyskusja-ogolna/23890-cala-prawda-o-lampach-xenon-pomocy.html)
-
No tak kolego.. dodalem ten link strone wczesniej :-V
-
Jasne ja zbieram wszystkie informacje
-
Na początek bedą hidy postojowki juz ledy tablica rejstracyjna ledy podswietlenie nóg ledy bagażnik ledy przedział dla pasażerów ledy wszystko na biało nie moge sie dostać do slonecznikow i przedniego podswietlenia nad drazkiem kierowniczym zostały mi halogeny ale nie wiem co wstawic jakie żarówki
-
Zamontowalem xenony ale mam Maly problem jedna lampa świeci strasznie w dół regulacjami podnioslem ja na msza do góry a ona i tak świeci w dół dlaczego?
-
Źle wsadzona żarówka :-gwizd
-
Sprawdzalem i zarowka jest ok jakby środek był luźny albo cos pomocy bo nie idzie jechać w nocy
-
Wyjmij tą żarówke i zobacz czy jest nie uszkodzone jej mocowanie. Ale raczej wygląda mi to na odwrotne włożenie żarówki.
-
Masz peknieta regulacje wewnatrz lampy, czesty problem w tych autach. Jak bedziesz chcial naprawic to pisz na PW posiadam zestawy naprawcze do tych lamp
-
Jaki koszt naprawy ewentualnie jakaś podpowiedź jak to zrobic bo niestety do Opola to jam hoho
-
Jaki koszt naprawy ewentualnie jakaś podpowiedź jak to zrobic bo niestety do Opola to jam hoho
Witaj, a skąd jesteś ? :)
ale Zadek robi tez wysyłkowo i zrobioną - lub może Ci przesłać komplet naprawczy i wymienisz sam - jeśli masz jako takie zdolności manualne poradzisz sobie bez problemu.
-
Jesli chodzi o mnie to dam rady a jestem z lubuskiego tylko nie wiem czy juz teraz to robic bo mi sie troche na głowę zwalilo lampy skrzypiace zawieszenie i teraz termostat albo dwa bo kontrolka w samochodzie leży na niebieskim a filtr paliwa juz wymieniony wszystko na raz
-
eee to jeszcze wszystko przed toba ;D w kwietniu zrobię roczna kalkulacje ile do swojego włożyłem w 12 miesiecy
-
Najorzej to mnie boli te skrzypiace zawieszenie
-
tu niestety nic nie pomoze po za wymianą wszystkich gum
-
Tak od siebie dodam celem informacji dla zainteresowanych. Założyłem HID w swoim kocie. H1 oryginalne świeciły byle jak HID na dziennych też niewiele zmienił. Duża różnica jest na długich, znacznie jasniej. Żarówki 8000K zza kierownicy widać jak na biało oświetlają drogę z zewnątrz jak patrzyć na kota dają ładny niebieskawy poblask.
Kupiłem 2 zestawy HID super slim na eBay.co.uk koszt jednego 80 funtów, czyli nie najtańsze. Jeżdżę z HID od 3lat, do dzisiaj już wymieniłem wszystkie przetwornice.
Tak naprawdę nie wiem czy było warto, trochę zawracania głowy. Poza wizualnym efektem z zewnątrz nie ma rewelacji. Zamiast tych HID można po prostu wymienić żarówki na jaśniejsze i pewnie będą świeciły lepiej niż te HIDy.
Zainstalował mi je znajomy po koleżeńsku za 1l whisky, którą później razem wypiliśmy.
Spryskiwaczy nie montowałem bo mój kot miał już je oryginalne więc zero problemu.
Co do policji i przeglądów to nie mam z tym żadnych problemów a nie zawracałem sobie głowy jakimiś homologacjami itp. , jeszcze nikt mnie nie sholował. Raz zrobiłem przegląd techniczny w Polsce i bez problemu.
Zdarzyło mi się też iż po zjechaniu z promu we Francji wysiadło mi jedno światło dzienne (przetwornica). Na autostradzie we Francji zatrzymała mnie policja gdyż jedna żarówka się nie świeciła (długie działały bez problemu), pokazali mi że nie mam światła (ja udałem zdziwienie, uprzejmie) sprawdzili czy pozostałe światła działają (wszystko było OK), sprawdzili dowód rejestracyjny. Zalecili mi ostrożną jazdę i puścili a była to noc ok 20.00. Nikt nie pytał mnie o żadną homologację ani nie zaglądał pod maskę. I tak przejechałem ok 2000km do Gdańska.
-
A ja podczas kontroli miałem sprawdzane światła i musiałem pokazać że spryskiwacze działają. Ten sam patrol zabrał dzień wcześniej dowód rejestracyjny mojemu koledze który zamontował sobie chińszczyznę w swoim jeepie. To moje uwagi co do takich wynalazków jak HID, UV LED lub LIGHT RING a la BMW:)
-
Bo jest peknieta regulacja wewnatrz lampy, jak bedziesz chcial zestaw naprawczy pisz do mnie na PW
-
podpinam sie pod wątek o lampach, bo potrzebuję sie dowiedzieć jakie zarówki idą do lamp (zwykłe lampy a nie ksenony) do długich swiateł.
Krótkie to H1 a jakie długie. Pytam, poniewaz kupiłem sobie H1 Osram Night Breaker Plus i miałem w planie dzisiaj zdjać zderzak i sobie na spokojnie wymienić, ale zauważyłem, że moje światła drogowe maja trochę inna barwę, więc najrozsadniej bedzie również kupić parę Osram-ów i założyć za jednym zamachem
no i jeszcze może ktoś zna symbol tych małych żaróweczek od postojówek? bo swiecą takich zje..nym pomarańczowych swiatłem jak bieda
też przydałoby sie wymienić na jakieś o białej barwie
-
Też h1. Ale nie musisz zdejmować zderzaka żeby je wymienić. Postojówki to takie zwykłe na wcisk t10 5w5 czy jakoś tak.
-
chce zdjac, bo jak zmieniam normalnie to szlag mnie trafia i nigdy nie jestem pewny czy szczelnie zamknalem ten dekielek na zatrzaski (tak jest z lewej strony)
a z prawej jest jeszcze gorzej, bo w bliskim sasiedztwie lampy mam zamontowane podzespoly LPG i musialbym je odkrecac aby miec dojscie
Ale tak naprawdę to główny powód jest taki, że chyba mi zboirniczek od spryskiwaczy gdzies gubi płyn i od razu zdjałbym nadkole i dobrał sie do tego za jednym zamachem.
-
Obie żarówki do H1, postojówki to W5W. Postojówki kup sobie ledowe tylko jakieś lepsze i świecące do tyłu.
Ze zbiorniczka kapie ci jak masz mało płynu czy jak lejesz pod korek?
-
z tym zborniczkiem to nie wiem do końca, ale wydaje mi się, że chyba jak pod korek i pewnie spowodowane jest to nieszczelnością tej gumowej uszczelki, która jest mniej więcej w połowie wysokości i łaczy te 2 częsci zbiorniczka, ale szczerze mówiąc to dopiero chce to sprawdzic po dobraniu się do niego i wizualnym oglądzie co i jak. Inaczej cieżko mi to sprawdzić, ponieważ mam u siebie w garażu mnóstwo wody z rozmarzajacego sniegu, którego zawsze się mnóstwo zbiera w tym miejscu (połozyłem gres latem i teraz nie wsiąka mi tak jak poprzednio w beton tylko są kałuże). Zauważyłem tylko, ze pewnego wieczora nalałem pod korek, a rano juz było kilka cm mniej. A jak jest niższy poziom to nie jestem w stanie ocenić czy ubywa, bo tam nie widać. Poza tym dośc dużo w tym roku jeździłem w trasy i nie mam dośc często czasu zaobserwować - dolewam łyn i tyle. W bagazniku zawsze woże zapas.
-
Ja u siebie mam zbiorniczek 6 litrowy bo mam też spryskiwacze do lamp, ty masz ten mniejszy 2,5 litra. U mnie jak zalałem na maxa to w przeciągu kilku minut wyleciało wszystko do poziomu gumy. Przerąbany dostęp jest do zbiorniczka, i od góry, i od dołu. Od góry ogranicza moduł ABSu, od dołu bez zdjęcia zderzaka mało się zdziała. Także dobrze sobie zaplanowałeś zrobić dwie rzeczy na raz. U mnie okazało się że guma się podwinęła w jednym miejscu i dodatkowo zrobiła się dziurka w górnej części zbiorniczka. Na końcu tego przelewu jest taki wystający cycek, który opiera się o blachę. U mnie ten cycek wskoczył pod blachę i ocierając się o nią zrobiła się dziurka. Zwróć na to uwagę.
-
Co sądziciee o takich żarówkach?Ktoś z was ich używa?
Żarówki H1 Xenon WHITE 55w 12v 100w
http://allegro.pl/zarowki-h1-xenon-white-55w-12v-100w-zarowka-ksenon-i2883942519.html (http://allegro.pl/zarowki-h1-xenon-white-55w-12v-100w-zarowka-ksenon-i2883942519.html)
-
Cóż tu można powiedzieć cena = jakość i byle byś nie zakładał 100W bo skutki będą opłakane ,nie wspomnę że są zabronione . Proponuję zainwestować w porządne żarówki , bo za tydzień będziesz kupował kolejny zestaw :-gwizd
-
Hid nigdy nie dorówna orginalnej lampie xenonowej.
Dlaczego tak uważasz?
Rozbierałeś kiedykolwiek element optyczny reflektora chociażby w X-Type? W reflektorze soczewkowym z przesłoną światło jest formowane w kształt taki jaki powinno mieć, nie ma różnicy co będzie źródłem światla, bo będzie się ono tak samo rozchodzić (tak samo ustawiona przesłona) czy to żarówka H1 czy palnik ksenonowy w obudowie H1.
Czy Osram czy Hella produkuja hidy? Nie.. i wg mnie cos to znaczy.
Zła odpowiedź...
Zobacz choćby OSRAM D-H4R
http://www.maxrev.de/files/2011/05/cimg8826.jpg (http://www.maxrev.de/files/2011/05/cimg8826.jpg)
http://www.maxrev.de/files/2011/05/cimg8825_1305756546.jpg (http://www.maxrev.de/files/2011/05/cimg8825_1305756546.jpg)
http://www.maxrev.de/files/2011/05/cimg8131.jpg (http://www.maxrev.de/files/2011/05/cimg8131.jpg)
http://s019.radikal.ru/i622/1204/fe/fc7cb756090c.jpg (http://s019.radikal.ru/i622/1204/fe/fc7cb756090c.jpg)
http://s019.radikal.ru/i628/1204/c3/63691d8c8a4e.jpg (http://s019.radikal.ru/i628/1204/c3/63691d8c8a4e.jpg)
Z resztą HID to skrót od High Intensivity Discharge-Lamp, czyli każdej lampy wyładowczej (ksenonowej).
Jeśli ktoś jest taki pewny siebie i przepisów, niech ściągnie sobie z reflektora gumową osłonę klosza. Na kloszu są nadlane oznaczenia zezwalające do używania jako źródła światła żarówki halogenowej (H1) oraz palnika ksenonowego (D2S) homologowane w Holandii (E4) i poparte świadectwem zgodności z numerem 9790 i 9791.
Oto dowód:
(http://img837.imageshack.us/img837/5630/16022013161mw.th.jpg) (http://img837.imageshack.us/img837/5630/16022013161mw.jpg)
Skoro reflektor jest dostosowany do pracy z Xenonem to czemu nie?
Ale jednak spryskiwacze są konieczne, chyba każdy kto jechał X-em w zimie w nocy sie o tym przekonał jak mu błoto i śnieg pozamarzały na lampach, albo jesienią błoto zaschło na szybie reflektora i w ogóle nie było widać świateł. Mi udało się zanabyć spryski od X-Type'a za 150zł 2 szt sprawne bez zaślepek. Przewody, spinki, trójnik i zaworek zwrotny to ok 30zł, zbiorniczek i pompka 100zł (pompka pasuje np. z Mondeo MKIII, Audi A4 B6) mam zderzak pod spryski i zaślepki udało mi się kupić za 100zł.
PS. A sens przeróbki lamp zwyklych na Xenon (zmiana soczewki na XE) ma średni sens, lepiej kupić soczewki pod Bi-Xenon i dołożyć tylko 2 przewody do elektromagnesu przesłony.
I na koniec, spryskiwacze fajne są też z Mazdy 6, nie są też drogie.
Jak znajdę czas to napiszę jeszcze o podłączeniu lamp Xenon (oryginalnych) do auta z halogenami.
-
no to ja mam trochę inne pytania ;)
mam auto na ksenonach , ale drażnią mnie długie światła o żółtej barwie..czy ktoś może kojarzy jaki typ żaróki siedzi na długich , mialem kiedyś w motocyklu chyba night vision osram czy philips i miały fajną jasną barwę o wiele lepiej powinny się komponować z ksenonami :) A może macie jakieś inne pomysły :) ?
z góry dziękuje
-
Ja mam xenony a do tego zalozone Osram Night Breaker Plus H1 12V 55W.
-
Ja mam xenony a do tego zalozone Osram Night Breaker Plus H1 12V 55W.
wybaczcie moją niewiedze , ale skoro to tylko na długie światła , to powinny być tam jakieś jedno-włóknowe żarówki ? czy nie będzie tak że one będą świecić jak zwykłe mijania ?
Te osramy miałem kiedyś na moto , i były znakomite
-
to zarowki jednowloknowe ,i swieca dobrze ,jasno
-
Zauważyłem pewien problem z lewym xenonem , podczas dłuższej jazdy zauważyłem że lewy xenone zgasł , wystarczyło wyłączyć i wlączyć swiatła ponownie i wszystko ok . Dzisiaj znowu taka sama sytuacja dwa razy mi sie przydarzyła . Czy ktoś wie co to może być ?
-
Zauważyłem pewien problem z lewym xenonem , podczas dłuższej jazdy zauważyłem że lewy xenone zgasł , wystarczyło wyłączyć i wlączyć swiatła ponownie i wszystko ok . Dzisiaj znowu taka sama sytuacja dwa razy mi sie przydarzyła . Czy ktoś wie co to może być ?
Xenon do wymiany, miałem to samo :)
-
Zauważyłem pewien problem z lewym xenonem , podczas dłuższej jazdy zauważyłem że lewy xenone zgasł , wystarczyło wyłączyć i wlączyć swiatła ponownie i wszystko ok . Dzisiaj znowu taka sama sytuacja dwa razy mi sie przydarzyła . Czy ktoś wie co to może być ?
Xenon do wymiany, miałem to samo :)
A ja bym sprawdził najpierw masę przy lewej lampie. Wahania masy i brak masy na przetwornicy powoduje takie problemy. Lepiej sprawdzić niż niepotrzebnie wymieniać 2 palniki (ksenony wymieniamy wszak parami).
-
Wczoraj wracając samochodem do domu zauważyłem, że mi jedna z lamp gorzej świeci, a dziś totalnie zgasła więc przyszła pora na wymianę. Tylko nigdy nie wymieniałem ksenonów i mam pytanie. Wiem, że trzeba wymieć od razu dwa żarniki ale nie wiem jakie kupić...
http://nocar.pl/xenon/osram_d2s_xenarc_cool_blue_intense.html (http://nocar.pl/xenon/osram_d2s_xenarc_cool_blue_intense.html)
ktoś może ma takie żarniki jak wyżej wymienione ?
-
Nie kupuj ich, one są dosłownie chamsko niebieskie.
Klient przyjechał na wymianę z takim samym nastawieniem jak Ty i cóż moge powiedzieć, kolor światła jest jak ordynarnego chinskiego chamskiego xenonu 8000K. Co patrol masz gwarantowana kontrolę.
Notabene nowe MB mają wrecz fioletowe swiatla mijania oO"
-
To jakie możesz/możecie polecić?
-
Witam.
6000K to jasne białe światlo z niebieska poświatą. Najlepsze.Mam w x-typie juz cztery lata.
Nic nie wypala .Tak pisze ktoś kto nigdy nie zakładał xenonów.(Niższa temperatura) założyłem też spryskiwacze , ale nieoryginalne za 20zł.
Mogę dać zdjecia. Na diagnostyce sprawdza się symbol na kloszu wtedy nie przechodzi przeglądu. Co do policji czepiają się najczęściej ledowych postojówek. I jeszcze odnośnie żarników. Te z najnizszej półki cenowej świecą gdzie chca. Za to dobre i ustawione na stacji diag. to super oświetlenie drogi w porównaniu z zwykłymi w x-typie.Co do oślepiania montaż na tylnej belce samopoziomu to za duży koszt.Prawie nie do zrobienia . Nie oślepia też innych użytkowników-sprawdzałem . Problem pojawia sie przy pokonywaniu wzniesień.
trzeba też pamiętać o regulacji przy załadow. bagażniku lub osobach na tylnym siedzeniu.
-
Bardzo bede polkemizował.
Podam na przykładzie 2 aut w których wymieniałem palniki.
w Audi A4 B6 D1S, dałem 4300K (OE Skoda)światło czysto białe, lekko kremowe, a do Saaba 9-3 kupiłem właśnie CoolBlueIntense 6000K, one są chamsko niebieskie, jak tandetne chińczyki. jedynie co fajnie to w nich sie odbijają w nocy tablice i znaki, ale w deszczu niestety już nie jest różowo (im bardziej żółte światło na mokrym asfalcie tym lepiej).
Poza tym Osram są troche drogie, GE kupisz taniej i są 4300K i 5000K
-
Nie dziwie się, że masz niebieskie jak kupiłeś cool blue intensive. Pisałem o zwykłych żarnikach 6000k. Tu masz link pewnie do tych niebieskich http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=121315
-
Witam.
6000K to jasne białe światlo z niebieska poświatą. Najlepsze.Mam w x-typie juz cztery lata.
Nic nie wypala .Tak pisze ktoś kto nigdy nie zakładał xenonów.(Niższa temperatura) założyłem też spryskiwacze , ale nieoryginalne za 20zł.
Mogę dać zdjecia. Na diagnostyce sprawdza się symbol na kloszu wtedy nie przechodzi przeglądu. Co do policji czepiają się najczęściej ledowych postojówek. I jeszcze odnośnie żarników. Te z najnizszej półki cenowej świecą gdzie chca. Za to dobre i ustawione na stacji diag. to super oświetlenie drogi w porównaniu z zwykłymi w x-typie.Co do oślepiania montaż na tylnej belce samopoziomu to za duży koszt.Prawie nie do zrobienia . Nie oślepia też innych użytkowników-sprawdzałem . Problem pojawia sie przy pokonywaniu wzniesień.
trzeba też pamiętać o regulacji przy załadow. bagażniku lub osobach na tylnym siedzeniu.
No tu sie nie zgodzę - najlepsze? w czym? Najlepiej oswietlają drogę 4300K i takie tez montują producenci w fabrycznych ksenonach. 6000K to moim zdaniem niebieskie guano pasujące najwyżej do Golfa 3 - bez urazy
Co do montażu w x-type: dzieki soczewce w lampie HID świeci prawidłowo - inna sprawa jest z lampami na odbłyśnik - tam faktycznie oślepia innych kierowców bo źródło swiatła jest trochę przesuniete w stosunku do zwykłego halogena.
Ja jestem na etapie szukania spryskiwaczy zeby je dołozyć, bo nikt mnie nie przekona do założenia z powrotem zwykłych żarówek - równie dobrze można tam wstawić dwie świeczki
Fabryczne przetwornice i lampy są z kolei o wiele za drogie a róznicy w oswietleniu drogi brak.
W tym wątku sa zdjęcia mojego oswietlenia i widac wyraźnie róznice miedzy 4300k ,6000K a halogenem http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27518.0.html