FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jazabek wac³aw w Grudzień 28, 2011, 19:20:17 pm
-
Witam kolegów, zastanawiam się nad zakupem opon wielosezonowych, gdyż :
- auto mam od pół roku i zrobiłem raptem 2 trasy po 400 km
- auto używane co kilka dni
- poruszam się głównie po mieście, średni przebieg miesięczny to 300 km , a nawet mniej
Chce przejść na opony uniwersalne z powodu kosztów opon, wymian sezonowych, braku miejsca na przechowywanie itp.
Czy ktoś mam jakieś doświadczenia ?
-
Tylni napęd, lekka dupa i dobra zimówka.
-
Przemyśl to dobrze. Uważam, że jak coś jest uniwersalne to tak naprawdę... do niczego się nie nadaje.
-
Opona całoroczna na zimę jest za twarda, a brak lamelek sprawia, że się ślizga bo nie wczepia się w nawierzchnię. Na lato jest za miękka, źle odprowadza wodę. Nadaję się co najwyżej do małych aut jeżdżących niewiele i to po mieście, do Jaguara bym nie zamontował.
-
Koledzy dziś opony całoroczne są dość zaawansowane, samochód z dużą mocą z tylnym napędem nawet przy bardzo dobrych oponach słabo sobie poradzi na śniegu. Z tego co pamiętam to kolega szczycił się niskim spalaniem wiec jeździ bardzo delikatnie - jak najbardziej można skorzystać (tylko ze względów ekonomicznych)
-
Ostatnio widziałem test porónawczy opon wielosezonowych i zimowych i letnich. I okazało się że dobre opony wielosezonowe nie ustępują oponom letnim, a zimowym tylko w ekstremalnie zimowych warunkach. Na jeździe po lodzie żadna opona nie była dobra.
Osobiście jak bym robił tyle kilometrów co ty, to wybrałbym wielosezonowe ze wskazaniem na ich letnie właściwości.
-
Ostatnio widziałem test porónawczy opon wielosezonowych i zimowych i letnich. I okazało się że dobre opony wielosezonowe nie ustępują oponom letnim, a zimowym tylko w ekstremalnie zimowych warunkach. Na jeździe po lodzie żadna opona nie była dobra.
Osobiście jak bym robił tyle kilometrów co ty, to wybrałbym wielosezonowe ze wskazaniem na ich letnie właściwości.
Własnie dlatego pytam o taki typ opon, bo też widziałem ten test. Myślałem o oponach
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nankang-n-605-235-50-r17-96-v (http://www.oponeo.pl/dane-opony/nankang-n-605-235-50-r17-96-v)
podobno są ciche, a to dla mnie ważne, a staż drogowy, ceny paliw i poważny wypadek wyleczył mnie z szaleństw drogowych
-
hej, wg mnie nankang to opona typu econo, czy jak kto woli low budget, jak juz chcesz kupic jeden zestaw to kup cos z marki premium i przynajmniej troche na nich pojezdzisz.. pzdr
-
Parę dni musiałem pojeździ hitlerwagenem na oponach wielosezonowych bodajże Navigator, chociaż zima na północy Mazowsza nie jest zbyt intensywna to powiem tylko tyle, nigdy więcej bez zimówek w zimę.
-
debica navigator to juz w ogole jest skrajna opcja.. tego nie powinni sprzedawac..
-
Koledzy, podpinam się pod temat .
Sprawdziłem, że mogę zamienić orginalny rozmiar opony do swojego samochodu 235/50/17 na 225/50/17
Nie wiem tylko czy problemem nie bedzie felga, mam obecnie felgi 17" od XJR i orginalne 17" do Daimlera, czy ktoś już dokonał takiej zmiany ? Mam nadzieję że na słabych drogach węższe opony bedą lepsze i bardziej komfortowe.
-
Obie opony naciągną się na wymienione przez ciebie felgi.
Nie wiem o jakiej poprawie komfortu ty piszesz skoro chcesz założyć oponę o 10 mm mniejszą na średnicy.
10mm to 10mm mniej gumy która amortyzuje dziury. Tuleje tulejami, ale opona też amortyzuje.
-
Pisząc komfort miałem na myśli zmniejszenie szerokości opony, myślałem że parametr 225 i 235 to szerokość.
Wczoraj przejechałem się Jauarem i w porównaniu do Focusa jest duża różnica, chodzi mi o koleiny i zachowania auta. Na szerokich oponach mocno je czuć, a na 205 w fordzie jest już moim zdaniem lepiej.
Ale może masz rację i te 10mm nie wiele zmienią.
-
225 i 235 to szerokość opony w mm. Zatem opona będzie węższa o 10mm, ale trzeba też pamiętać o wysokości opony, która jest wyznaczana przez drugi parametr - "50". Nie oznacza to jednak wysokości opony w mm, lecz procentowo do szerokości. Rozmiar 225/50 oznacza zatem, że opona ma szerokość 225mm a wysokość równą 50% z 225mm czyli 0,5x225mm=112,5mm. Opona 235x50 będzie zatem miała szerokość 235mm i wysokość 0,5x235mm=117,5mm.
Jak widzisz, różnica w wysokości tych opon wynosi 5mm, zatem na średnicy będziesz miał mniejszą oponę o 10mm, do tego węższą o 10mm.
-
witam jeśli chodzi o wielosezony to mam znajomego, który już w trzecim aucie ma wielosezony i jest bardzo zadowolony, ma obecnie BMW 530D i daje radę w zimę a mieszka niedaleko mnie i czasem śniegu jest 25cm i jedzie. Jeździ na vredestein Quatrac3. Jest to bardzo nowoczesna opona asymetryczna. połowa bierznika jest letnia a połowa zimowa. Jest cicha, wolno się zużywa. A w bmw 530 masz większy moment obrotowy niż w xj 4.0 bo to 410nm.