FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: cobi w Grudzień 09, 2011, 22:18:49 pm
-
Więc w moim kocie umarła dwumasa i sprzęgło.
Krótko napiszę: co polecacie,gdzie i za ile kupić, ile pi razy oko za wymiane tych elementów (chodzi o robotę).
Ah kot to 2.0 tdci.
-
jutro podam Ci ceny-dokładne
-
Oki. Byłbym Ci mega wdzięczny.
-
;)
-
Tak jak obiecałem podaje Ci ceny.
Są to ceny dla warsztatu-więc musisz dodać sobie prowizje warsztatu
1. Koło dwumasowe
SACHS cena 1215,28 brutto nr. kat. 2294 501 078
LUK-AS cena 1060,85 brutto nr. kat. 415 0168 10
2. Sprzęgło kpl.
SACHS cena 781,60 brutto nr.kat. 3000 951 234
LUK-AS cena 716,76 brutto nr. kat 624 3136 09
VALEO cena 876,19 brutto nr. kat 826647
3. Sprzęgło kpl, z wysprzęglikiem
LUK-AS cena 1002,41 brutto nr.kat 624 3136 33
4. Sprzęgło kpl. z dwumasą
LUK-AS cena 1851,51 brutto nr. kat. 600 0047 00
5. Koszt robocizny ok 350 zł netto- we Wrocławiu
Przy okazji wymiany sprzęgła niech Ci sprawdzą jakość płynu hamulcowego i sprawdzą przewód od turbiny- zimna strona.
Pozdrawiam Mirek
-
Idzie to u ciebie zamówić? Podrzuć jakiś numer tel.
-
Więc w moim kocie umarła dwumasa i sprzęgło.
Krótko napiszę: co polecacie,gdzie i za ile kupić, ile pi razy oko za wymiane tych elementów (chodzi o robotę).
Ah kot to 2.0 tdci.
za komplet musisz liczyć ok 1600 pln, jak dobrze dorwiesz, np - koło dwumasowe (http://www.motocentrum.pl/kolo-zamachowe,jaguar,x-type-cf1,2-0-d-130km,56-4741-17547-100057-0-6-415016810,pr). za robociznę to musisz brać pod uwagę też czynniki też jak lokalizacja, w wwie najdrożej niestety.
-
Pytanko... jakie są objawy umierania sprzęgła i dwumasy? Ostatnio zauważyłem u siebie dziwne drżenie pedału sprzegła (szczególnie przy ruszaniu na zimnym silniku) i odgłos jakby dzwoneczków przy wciskaniu pedału. Jakieś rady?
-
Jak pada dwumasa to najczęściej słychać takie dziwne grzechotanie po lewej stronie silnika (od skrzyni) oraz pojawiają się mocne drgania na karoserii przy wolnych lub niskich obrotach, a to o czym piszesz to prawdopodobnie docisk lub wysprzęglik już się kończą, ale lepiej podjedź do jakiegoś warsztatu, żeby mechanik się temu przyjrzał.
-
Odgrzewam temat ponieważ dziś coś złego się stało z moim Iksem. Tak jak pisałem wcześniej, mam wrażenie, że sprzęgło zaczęło się kończyć (dzwonienie przy wciskaniu) i ostatnio kilka razy poczułem jakby się uślizgiwało. Dziś, podczas jazdy w pewnym momencie poczułem, że auto straciło kopa (jakby awaria turbo albo pęknięty czarny dolot), ale to raczej nie to bo nie widziałem w ogóle dymienia ani nie było słychać żadnych niepokojących odgłosów. Od czasu do czasu moc silnika wracała i można było jechać normalnie, niestety zapaliła się kontrolka silnika. Moc powraca od czasu do czasu.
I tu moje pytanie: czy może być to problem ze sprzęgłem czy raczej coś innego (wiem wiem, że cieżko zdiagnozować na podstawie powyższego opisu)? Dlaczego pytam zamiast pojechać do mechaniora? A to dlatego, że aktualnie jestem oddalony od swojego zaufanego mechanika o jakieś 140 km i zastanawiam się czy bezpiecznie będzie do niego dojechać. Oczywiście zrobie odczyt błędu żeby wiedzieć co to dokładnie może być
-
To pojedź narazie do innego aby chociaż błędy zczytał. Dolegliwość typowo od silnika
-
podłączyłem pod komp i oto rezultat. W zasadzie był tylko jeden błąd: P0243 - Turbocharger/Supercharger Wastegate Solenoid 'B' Malfunction. Dziś rano kontrolka check engine już się nie paliła, samochód jeździł jak zwykle. Jakieś rady?
-
Błąd dotyczy zaworu upustowego, a dokładnie nazywany zaworem regulacyjnym ciśnienia w turbinie. Otóż jak nie działa on dobrze to turbinka pompuje, pompuje, pompuje aż bęc - ciśnienie ją rozwala
-
Dzięki za radę. Co sądzisz o wycieczce do mechanika? bedzie ok. 140 km. Spokojna jazda pozniej 1800rpm/min cos pomoze czy lepiej nie ryzykowac?
-
O Jezu...tu o wastegate, a ja o blow offie nakreśliłem....porąbałem zawory :-wstyd . Jednakże ich zasada podobna, tyle że wastegate reguluje ciśnienie po stronie gorącej. Otóż jeśli zawór ten nie pracuje prawidłowo to turbina non stop dostaje duże ilości spalin, a jego praca polega na tym aby nadmiar spalin odprowadzać pomijajac turbinę.
Nie wykluczone, że będzie pierdoła typu po prostu zaworek do wyczyszczenia
Tylko, że kurde znowu tam z tego co wiem turbina jest ze zmienną geometrią. Więc nie masz zaworu WG. Także prędzej błąd dotyczyłby VTG. Zawór WG montowany jest głównie w silnikach benzynowych gdzie nie ma VTG.