FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jazabek wac³aw w Listopad 16, 2011, 21:44:38 pm
-
Koledzy, kupiłem bat anteny i uszczelkę, dowiedziałem się że jesli chcę wymienić uszczelkę to muszę wymontować cały mechanizm anteny od strony bagażnika. Jesli chodzi o bat to można go wymienić podobno od zewnątrz.
Spróbowałem to zrobić, ale musiałem coś sknocić bo nie dałem rady usunąć starego bata, a teraz dodatkowo antena nie chowa się do końca.
Po odkręceniu nakrętki i włączeniu radia, antena wysuwa się do pewnego momentu i na tym koniec, próbowałem trochę jej pomóc ale boję się że narobię bałaganu.
Czy ktoś z was wymieniał bat anteny i uszczelkę i może mi pomóc ? Jak to zrobić i na co uważać ?
-
hejka, a odkreciles srube zabiezpieczajacej?
-
Możesz zdradzić gdzie i za ile kupiłeś bat i uszczelkę a i czy bat jest razem z tą plastikową tasiemką która odpowiada za wypuszczanie i opuszczanie anteny.
-
nie sadze żeby mozna było wymienić bat od zewnątrz,
bat jest połączony elastyczną ząbkowaną taśmą,która przy zwijaniu i rozwijaniu
na wewnętrzne kółko(w mechaniżmie anteny)odpowiada za wysuwanie i chowanie anteny,
rozbierałem kiedyś antenę i sądzę że bat jest na stałe połączony z taśmą ,ale mogę się mylić :-V
-
Możesz zdradzić gdzie i za ile kupiłeś bat i uszczelkę a i czy bat jest razem z tą plastikową tasiemką która odpowiada za wypuszczanie i opuszczanie anteny.
Kolego, bat i uszczelkę kupiłem u tego sprzedawcy :
http://www.ebay.pl/itm/400242965976?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_500wt_1054 (http://www.ebay.pl/itm/400242965976?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_500wt_1054)
paczkę miałem już po tygodniu, jak chcesz pomocy to napisz do mnie na priv.
-
hejka, a odkreciles srube zabiezpieczajacej?
Jeśli chodzi o śrubę tuż nad uszczelką na zewnątrz auta to oczywiście, zrobiłem tak jak poradził mi Jarek, tylko pomyliłem kolejność
powinienem, najpierw odkręcić śrubę a potem włączyć radio i podobno antena wysunie się bez problemu, a ja wysunąłem antenę i wtedy odkręciłem nakrętkę, próbowałem wysunąć antenę ręcznie, wysunął się jeden segment a potem koniec
-
ten schemat ma juz swoja lata, ale sposob wymieniania batow antenowych sie nie zymienilo:
(http://i1087.photobucket.com/albums/j479/kogutki4/ant.jpg)
-
kogutki
Tak własnie chciałem zrobić jak jest na schemacie, pomyliłem kolejność i najpierw wysunołem antenę a potem odkręciłem nakrętkę, chciałem pomóc antenie i użyłem trochę siły ale nic to nie dało, skręciłem antenę i zrobiłem tak jak w schemacie.
Może wyciągając ten segment zrobiłem coś źle ? Sprawdzę jeszcze pudełko bo tam podobno jest instrukcja.
Dzięki za pomoc i schodzę do garażu.
-
Koledzy, jeśli chodzi o uszczelkę anteny to wydaje mi się że jest to część oryginalna, na opakowaniu było logo jaguara i dobrze pasuje do auta, jesli chodzi o antenę to wymontowałem ją i jutro jadę do jakiegoś elektryka.
Nie jestem w stanie usunąć bata, problemem jest jeden z elementów, coś go trzyma w środku, nie rusza się w żadną stronę, nowy bat który otrzymałem ma krótki element z 2 wystającymi elementami i mam wrażenie że to przez ten element mam problem. Może ktoś z was rozwiązywał podobny dylemat ?
Przyczyną złej pracy anteny był wytarty element z ząbkami, niektórych ząbków na taśmie nie było i dlatego miała problem z prawidłową pracą.
-
jezeli maszt nie chce wychodzic, a masz juz rozmontowany korpus anteny, to smialo otworz i zobacz gdzie dokladnie
jest problem. w srodku jest dosc prosta mechanika, dasz rade. calkiem mozliwe, ze kawalek zebatej tasmy sie
zablokowal.
-
jezeli maszt nie chce wychodzic, a masz juz rozmontowany korpus anteny, to smialo otworz i zobacz gdzie dokladnie
jest problem. w srodku jest dosc prosta mechanika, dasz rade. calkiem mozliwe, ze kawalek zebatej tasmy sie
zablokowal.
Antenę rozmontowałem, taśma nie jest problemem, jeden z elementów anteny zablokował się w elemencie wyjściowym ( rurce ), a ta nie jest rozbieralna, jutro jade do kumpla, rzuci okiem na antenę, najwyżej będę miał do sprzedania nowy bat i chętnie kupię antenę z mechanizmem :-)
-
Koledzy, bat wymieniłem,okazało się że trzeba użyć tylko delikatności i wyczucia ale też brutalnej siły.
Rozebrałem wszystko, wyczyściłem środek anteny, wywaliłem stry smar i bród, wszystkie zębatki i elementy ruchome były ok.
Wszystko zmontowałem i działa prawie idealnie, antena pracuję cicho i płynnie, jedyny problem to fakt nie chowa mi się 1 najgrubszy segment anteny, ale z racji temperatury nie chciałem już z tym walczyć.
Czy ktoś miał problem z nie do końca chowająca się anteną ?
-
albo silnik zatrzyma sie za wczesniej albo jest jakis opor mechaniczny (wtedy jeszcze po zatrzymaniu bata slychac
silniczka przez chwile). nasmarowales mechanizm i bat?
-
albo silnik zatrzyma sie za wczesniej albo jest jakis opor mechaniczny (wtedy jeszcze po zatrzymaniu bata slychac
silniczka przez chwile). nasmarowales mechanizm i bat?
oczywiście że nasmarowałem :-)
muszę jeszcze powalczyć z ustawieniem taśmy, bo przy montażu bat wchodził do końca, zastanawia mnie ten opór, co może go powodować ?
-
albo silnik zatrzyma sie za wczesniej albo jest jakis opor mechaniczny (wtedy jeszcze po zatrzymaniu bata slychac
silniczka przez chwile). nasmarowales mechanizm i bat?
oczywiście że nasmarowałem :-)
muszę jeszcze powalczyć z ustawieniem taśmy, bo przy montażu bat wchodził do końca, zastanawia mnie ten opór, co może go powodować ?
taśma może się blokować a silniczek chodzi dalej,to mogło być też przyczyną wytarcia taśmy
-
taśma może się blokować a silniczek chodzi dalej,to mogło być też przyczyną wytarcia taśmy
[/quote]
Taśma i bat jest nowiutki, rozkłada się idealnie, gorzej jest ze składaniem, ostatni segment się nie chowa.
Dziś pomogłem leciutko antenie i schowała się do końca, ale bez sensu żebym po wyłączeniu radia leciał i naciskał antenę aby schowała się cała.