FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: BOGDA w Wrzesień 28, 2011, 11:04:24 am
-
jestem laikiem w tych sprawach ba ...właściwie kompletnie się na tym nie znam :-thumpdown mam pytanie ..
po zlikwidowaniu lewego powietrza ,które najprawdopodobniej było na kolanku za katalizatorem i porządnym uszczelnieniu pokrywy katalizatora po uruchomieniu silnika przekręciła mi się panewka .... silnik do wymiany (podobno to tańsza wersja niż naprawa )
Mam pytanie :-nuts - opinia mechanika to taka że silnik za długo był "NIEDOTLENIONY" - czy to jest możliwe?
-
Panewki obracają się (głównie) z powodu braku smarowania, czyli tzw film olejowy się zrywa i następuje tarcie (bez oleju). Powodem może być stary olej który traci swoje właściwości.
-
choć się na tym nie znam ... to tak właśnie podejrzewałam ... rozbierałam kiedyś przemysłową maszynę do szycia i ona miała w takiej misce olejowej wszystkie zamoczone tłoki ... podejrzewałam że to podobnie dział i powietrze nie ma tu związku... ale jednak coś się stało ... co więc mogło przekręcić panewkę ? olej był zalany , a mechanicy rozbierali KOLEKTOR ...
( pomyliłam nazwy w ostatniej wypowiedzi - planowałam wymieniać katalizatory )
-
założyłam nowy wątek ... taka jestem zła , :-thumpdown że pomyliłam nazwy
-
Kolektory, czy katalizatory, jedno i drugi ma taki sam wpływ na obróconą panewkę.
Jaki masz przebieg, dół silnika już rozebrany?
Na temat szlifowania wału i jego dalszej obróbki zdania są podzielone, ale robi się takie rzeczy.
-
20 tyś ... nie rozbierali silnika ... mechanik powiedział najlepiej kupić drugi ( koszt ok 2tyś ) ,bo nie opłaca się naprawiać takiej usterki i nie wiadomo jakie bedą później efekty ...
-
Poważnie masz tylko 20 tys km przebiegu??? Przy takim przebiegu panewki powinny być jak nowe. Czy byłaś przy uruchomieniu silnika kiedy obróciło panewkę, coś było słychać nienaturalnego? Ciśnienie oleju się świeci? Długo silnik pracował w takim stanie? Ja bym kazał rozbierać silnik, bo na wydaje mi się, to żadna pewna informacja..... i w ogóle nie podoba mi się ten mechanik.
Czy oni przypadkiem nie próbują Cię naciągnąć
-
nie byłam przy uruchamianiu silnika :-nie .. panewka podobno dawała znać o sobie pół roku temu stwierdził to inny mechanik który wymieniał cewki i świece .. .. po wymianie nic nie było słychać ...silnik chodził pięknie ....
może to zbieg okoliczności ?
-
naciągnąć chyba nie ... bo nie maja drugiego silnika .... muszę sama go kupić :( a za przełożenie silnika pewnie weźmie mniej niż jakbym go u niego naprawiała...
-
Jak panewka zaczyna stukać to specjalnie nie ma metody żeby to wyciszyć, jest coraz gorzej luz się powiększa, panewka "uklepuje", do tego wał może się owalizować. Finał jest taki, że zamek puszcza i panewki się przemieszczają...... ale przy 20 tys? Gdybyś miała 220 tys i olej wymieniany od przypadku... dziwne.
-
ups..... kolejna literówka ...z nerwów .... mam 200 tyś ... olej wymieniałam w połowie sierpnia ...nic się działo ... byłam nim na Chorwacji ... ( zrobił ponad 3tys ) i nic jeździł jak marzenie ...
nadgorliwie chciałam zlikwidować drobną usterkę ... lewe powietrze
-
MAKEK masz rozeznanie powiedz mi czy Ty byś naprawiał ten silnik czy kupił drugi ??
cały dzień mnie to meczy co zrobić ?
-
Naprawiać, czy nie .... tak jak napisałem wcześniej są zwolennicy, którzy mówią: mam zrobione, wiem jak, znam stan silnika, ale są też tacy którzy mówią, że to drutowanie, że będziesz jeździć miną i że dalekie to do oryginału. Prawda jak zwykle leży gdzieś po środku. Na ten moment trzeba określić jak poważne są uszkodzenia i ewentualnie podpytać jakie będą koszty naprawy, a może to nie panewka.....dobrze byłoby, gdyby jeszcze ktoś posłuchał tego silnika, bo wiesz ilu mechaników tyle opinii. Przy ewentualnej naprawie podstawa to dobrze przeszlifować wał, utwardzić powierzchnię, dobrać odpowiednie panewki i przyzwoicie to złożyć w całość.
-
Naprawa jest dośc kosztowna. Szlif wału, nowe panewki, korbowody. Dowiedz się ile będzie kosztował remont bo czasem opłaca się kupic inny silnik z gwarancja i z dobrego żródła.
-
kupiłam silnik wymontowany z Anglika przebiegu ponad 100tyś - gwarancja tylko rozruchowa 14 dni :- pojecia - sądzę ,że to dobry wybór ... zobaczymy ...
stary wadliwy mam do sprzedania .... może coś mi się zwróci :)
-
Jeszcze raz powodzenia!!! :-super
Kiedy zamruczy??Daj znać!! :-A
-
Szybka kobitka jesteś i chyba ufasz swojemu mechanikowi. Szkoda, że nie pokusiłaś się o sprawdzenie co jest uszkodzone w "starym" silniku, ciekawe jak wygląda panewka, która stukała przez pół roku.
Pochwalisz się ile zapłaciłaś za silnik?
-
wisiałam na telefonie pół godziny ... z 2tyś facet spuścił 200zł :-yipee
odpalałam wczoraj kota ze starym silnikiem ... ma rwanie ,ale stukanie było słychać ....
mechanik jak mechanik imponuje mi jego pasja do cadilaków ( ma ich ponad 10szt , dwa ma takie 9m dług. :) piękne )... intuicja mi podpowiadała , że zna się na nietypowych limuzynach -a może to po prostu wygoda ,bo mam do niego blisko :)
po dręczącej ciężkiej nocy stwierdziłam , że "nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem" ...
i trzeba działać ...
dłubanie w silniku może i byłoby tańsze ..ale podejrzewam ,że czasowo by się zeszło .... a postojowe też kosztuje :)
-
Dłubanie w silniku na pewno wyszłoby duuuużo drożej!!!
Jak do tej pory nie spotkałem się w żadnym sklepie np. z możliwością kupna panewek,a gdzie reszta?! :-nie
-
ja kpl się nie znam na silnikach :-nie ... nie czułam więc wyzwania do naprawiania go :- pojecia ...
kupno drugiego ułatwiło mi niepotrzebnego stresu i latania ... :-clap ...
zabolał :-thumpdown jedynie fakt ,że mam niewdzięcznego kota i że portfel znowu stracił swoja puszystą objętość :( :-tylko
-
Jak dałaś za silnik 1800PLN, to remont, tak jak kolega Wojt napisał, taniej by nie wyszedł. Do tego na pewno dużo szybciej, łatwiej..... mniej stresu, a puszystość portfela - smukły lepiej wygląda ;)
Powiedz jeszcze, czy może zwróciłaś uwagę na lampkę ciśnienia oleju?
Oby nowe serducho dobrze gadało, powodzenia.
-
patrzyłam wczoraj... olej czyściutki ... kontrolka się nie paliła... pisałam wcześniej wymieniałam cały olej w sierpniu ,ale i tak zerknęłam wczoraj z ciekawości :- pojecia
-
Z tego co wiem,takim silnikiem można jeszcze zrobić parę setek.Miałem kiedyś opla rekorda w którym pod "gadające" panewki podkładaliśmy sreberko od czekolady i jazda :-hehe
Ale w Twoim przypadku lepiej szybko włożyć nowy i skorzystać z krótkiej gwarancji rozruchowej :-super
-
Jak dałaś za silnik 1800PLN, to remont, tak jak kolega Wojt napisał, taniej by nie wyszedł. Do tego na pewno dużo szybciej, łatwiej..... mniej stresu, a puszystość portfela - smukły lepiej wygląda ;)
Powiedz jeszcze, czy może zwróciłaś uwagę na lampkę ciśnienia oleju?
Oby nowe serducho dobrze gadało, powodzenia.
ja jestem niewysoka :-thumpdown smukła :-yipee .... PORTFEL... powinien być puszysty :- pojecia
-
a ile za montaż?
-
nie pytałam ... :- pojecia , ale chyba jeszcze jestem "wypłacalna" ?????? ... silnik przyjechał ..roboty zaczynają się pełną parą ... i mam nadzieję ,że nie będzie już przykrych niespodzianek :-tylko
-
silnik wymieniony... oleje nowe ... czy jest różnica podczas jazdy ... ja nie widzę żadnej ... ale grunt że już wszystko jest w porządku :) ...Niestety znowu muszę ustawić się w kolejce do gazownika na wyregulowanie gazu ... na gazie jeździ tragicznie :-thumpdown ...
mam pytanie czy jeśli teraz mam inny numer silnika i ma on inny przebieg
( ten nowy silnik ma o 100 tyś mniej niż poprzedni ) to muszę to gdzieś zgłaszać ?
nadmienię że na nowy ( młodszy :) ) nie dostałam ani FV ani żadnego dokumentu
-
...
mam pytanie czy jeśli teraz mam inny numer silnika i ma on inny przebieg
( ten nowy silnik ma o 100 tyś mniej niż poprzedni ) to muszę to gdzieś zgłaszać ?
nadmienię że na nowy ( młodszy :) ) nie dostałam ani FV ani żadnego dokumentu
Dobre pytanie. Moim zdaniem wymiana silnika powinna być odnotowana w karcie pojazdu, jak to powinno być formalnie, to najlepiej zasięgnąć informacji w urzędzie komunikacji.
Papier na silnik dobrze mieć, jakby nie było jest ocechowany i może się zdarzyć, że będą kiedyś, po jakimś smutnym zdarzeniu, szukać reszty tego zdekompletowanego Jaguara, czego oczywiście nie życzę.
Znalazłem takie coś: "Obowiązek zgłoszenia zmiany nr silnika został zniesiony z dniem 21.10.2005 r. Właściciel pojazdu jest jednak zobowiązany zgłosić wymianę silnika, jeżeli zmiana taka pociąga za sobą zmianę innych danych technicznych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym (pojemność silnika, moc, rodzaj paliwa)."
więcej na: http://bip.um.poznan.pl/bip/public/bip/sprawy.html?co=opis&sp_id=1761
-
teraz silnik jest traktowany jak zwykła część zamienna, więć nic nie trzeba zgłaszać...
-
dzięki za radę ... zadzwoniłam do komunikacji ..pan poinformował mnie ze jeśli nie zmieniły się parametry silnika - czyli :moc silnika , paliwo , rok produkcji .... itp to wymianę silnika traktuje się tak samo jak wymianę koła ...
jeśli są jednak jakieś zmiany to trzeba to zgłosić a potem zrobić przegląd ...
-
Bodzia żądaj dowodu zakupu z nr. silnika aby mieć świadectwo że to są części z legalnego źródła.
-
będzie ciężko ... z papierkiem . :-thumpdown
-
kotek był u gazownika na regulacji .... :-tylko niestety kiepsko chodził więc potem był na reklamacji regulacji .... :-thumpdown
gazownik nie bardzo wiedział czemu tak źle to wszystko pracuje skoro wg jego parametrów wszystko jest ustawione dobrze ... zatankowałam do pełna i dałam mu kluczyki :-A
okazało się że ..........
po wymianie silnika miał podobno zagięty jeden przewód przez co nie chodził jeden cylinder ...i o dziwo ...naprawił mi to gazownik
teraz jeździ ....bajka ... jest zrywny , i ma kopnięcie .... a jak ostatnio stałam na światłach to myślałam że zgasł silnik ...bo tak cichutko równomiernie wszystko ze soba współpracowało :)
-
Witam
Nie za bardzo wiem z skąd usuwali Ci to lewe powietrze. Ale co by nie robili nie powinno obrócić panewki chyba że....?
Jest taka możliwość- w jednym przypadku-tylko nie ma 100% pewności iż tak zrobili.
Mianowicie:
Wydaje mi się iż szukali lewego powietrza na dolocie do silnika.
O ile chcieli sobie ułatwić zadanie użyli do tego " samostart" lub innego specyfiku podobnie działającego.
O ile znaleźli to w ten sposób-to masz przyczynę obróconej panewki, ponieważ gdy dostanie się samostart do zasilania powietrzem silnik wchodzi na maksymalne obroty.
Czasami ciężko jest zgasić silnik- a koty w szczególności tego nie lubią.
Druga sprawa która mnie zastanowiła, to przebieg drugiego silnika.
Silnik sprowadzony z Anglii a przebieg podany w km?
Trzecia i ostatnia sprawa, zawsze staraj się o numer nadwozia samochodu jak kupujesz silnik, skrzynie czy inną drogą i ważną część samochodu.
Po numerze można sprawdzić mniej więcej co było robione w aucie i przy jakim przebiegu.
Mam nadzieję iż ten silnik wytrzyma bardzo długo.