FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: piotrekn w Wrzesień 24, 2011, 12:03:47 pm
-
Witam
Jakie polecacie opony zimowe do X-type 2,5 v6 w rozmiarze 205/55r16
-
I to jest bardzo dobre pytanie , bo tez musze kupic a jeszcze nie wiem co
-
http://www.oponeo.pl/wybierz-opony (http://www.oponeo.pl/wybierz-opony)
tu mozna poczytac opinie
Ja osobiscie sklaniam sie ku Dębicy, trzeba wspierac rodzimą gospodarkę :-V Tyle że nie ma rozmiaru 215, a raczej taki chciałbym założyć. No i felg jeszcze nie mam... :-\
W grę wchodziłyby również opony Nankang i Dayton, na pewno nie bede wydawal 600pln/szt za markowe ani nie będę szukał starych używek.
-
Ja w zeszłym roku kupiłem Nokiany WRG2, wcześniej miałem model WR. I nie jestem zawiedziony, aczkolwiek WR chyba trochę lepiej trzymał w zakrętach. Nokiany na zimę to moim zdaniem dobra inwestycja.
-
Dunlop SP WINTER SPORT 3D ja na tych jezdze i nie mialem problemow zadnych.. a wrecz proba jazdy na recznym na sniegu wypadala mizernie. Rozmiar jaki posiadam to 205/50/17. Debicy bym nie zalozyl.. choc slyszalem opinie ze przeciez najlepsze opony robia u nas bo przeciez u nas jest snieg. Coz.. nietrafia do mnie ten argument.
-
I ja się podłączę do tematu:
Jeśli jeździmy po zaspach, śniegu, mamy trudny wyjazd z posesji (np. daleko od głównej drogi), to proponuje coś polskiego, np. Dębica Furio. Są tzw. drapieżne na śnieg. W przypadku możliwości częstej jazdy np. podczas gołoledzi najlepiej markowe, w zależności od zasobności portfela. Nie polecam używanych. Taką słyszałem opinie od gumiarzy.
Ale mam tez pytanie, mam cztery zimowe Pirelli na 16" po poprzednim właścicielu. Dwie są w stanie bardzo dobrym, dwie powiedzmy dobre. Które założyć na którą oś? Lepsze na tył? czy przód? Ja mam ciężki wyjazd z posesji, nastawiam się raczej na zaspy, raczej nie jeżdżę po głównych drogach, jazda małomiasteczkowa, prawie zero asfaltu w zimie.
Dzięki za konkretne podpowiedzi...
-
Mowi sie tak.. zawsze lepsze na tyl.. bo jak Ci miotnie tylkiem to nie wyciagniesz.. ale przy 4x4 to nie wiem szczerze.. ja raz zalozylem slabsze na tyl.. od tamtej pory zawsze zakladam lepsze :-A . Ale z drugiej strony.. nie polecasz uzywek a masz po poprzednim wlascicielu i chcesz ich uzywac?? :-W Ja sie oczywiscie tego nie czepiam bo wole piekne uzywki niz chinczyka. Oczywiscie max 1-2 letnie z prawie pelnym bieznikiem.. nie 10 letnie i lyse..
-
Gdyby to byl naped na przod to zalozylbym na przod, w przypadku napedu awd bylyby wskazane takie same opony(o takim samym stopniu zuzycia). Duza roznica w przyczepnosci pomiedzy poszczegolnymi kolami moze sie zle odbic na mechanizmach rozdzialu napedu.
Jesli juz mialbym zakladac zalozylbym lepsze na przod, powinny sie "wyrownac" po pewnym czasie pod wzgledem zuzycia.
-
Ale z drugiej strony.. nie polecasz uzywek a masz po poprzednim wlascicielu i chcesz ich uzywac?? :-W Ja sie oczywiscie tego nie czepiam bo wole piekne uzywki niz chinczyka. Oczywiscie max 1-2 letnie z prawie pelnym bieznikiem.. nie 10 letnie i lyse..
Ależ, nie uważam żebyś się czepiał, oczywiście słuszne twoje twierdzenie, ale wyjaśniam, że ja mam samochód od I wł.. opony zimowe na felgach 16" m-ki OZ, opony które były dotąd na tyle były nowsze z 2008r. ok. 6-7 mm, a na przodzie 2007r. 5-6 mm. Sprzedającemu wierzyłem a i przy przekładce kół na letnie 17" gumiarz dokładnie wyważył i sprawdził opony.
Używki owszem, ale porządnie sprawdzone, wyważone z co najmniej dobrym bieżnikiem i jak piszesz dobrej marki.
Jeszcze nie zdecydowałem ale chyba dam lepsze na tył (różnica w wysokości bieżnika ok. 1 -2 mm to chyba nie zrobi różnicy dla napędu - mam nadzieję) ale wyjeżdżam tyłem z garażu spod domu, to chyba łatwiej na lepszym. A po zimie kupimy cztery nówki i rozwiążemy problem :)
-
A co myślicie o oponach snow storm ? bo zakupiłem właśnie 4 szt. nie weidząc nich o nich haha :)