FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: CELIBAT w Sierpień 08, 2011, 19:21:38 pm
-
Serwus
Wymieniłem olej silnikowy w Jagu 3.0 v6 '99- przebieg 130 tkm (teoretycznie :) ). Nie wiedziałem jaki był zalany wcześniej. Wymieniłem na shell helix 5w30 syntetyk. Po tym zabiegu serduszko pięknie chodziło. Zrobiłem trasę do stolicy (ok. 700 km) i po powrocie nastąpiła pewna zmiana. Mianowicie gdy silnik jest zimny lub po dłuższym postoju ok 1.5 godz. po odpaleniu silnika słychać delikatne stukanie a po dodaniu kilkukrotnym gazu stukanie zanika. Dodatkowo dosyć długo po zapłonie pali się kontrolka oleju. Mój mechanior jest na urlopie dlatego zawracam głowę kolegom na forum. Mam nadzieję, że moja wymiana nie dobiła silnika. :-help
-
wybor oleju jest w sam raz. sprawdziles stan oleju, jestes pewien ze nie kupiles podrobiony olej?
-
Olej wymienili mi serwisie. Tylko, że fiata :)
Z tego co wyczytałem na forum to powinno wejść 5 L. Koleś wlał 5.5 L
Kurcze, może był wlany wcześniej szajs a ten nowy olej jest za "rzadki". Na starym oleju takich objawów nie miałem.
Kurcze kupiłem go 1,5 m-ca temu miał być fan i przyjemność a ja tu normalnie już siwieje. ??????
-
na pewno masz jakiś problem ze smarowaniem, ale raczej nie wynika to ze zbyt rzadkiego oleju... gdybyś konkretniej zlokalizował stukanie, byłoby łatwiej o diagnozę...
-
Nie jestem specem ale wydaje mi się, że to popychacze "szklanki" ale nie jestem pewien. Myślisz, że podczas wymiany oleju coś mogło się stać ze smarowaniem? :'(
-
Świeży olej wymył syf z silnika, mówisz szklanki? nie wiem jak w tym silniku wygląda kwestia luzów zaworowych, może wystarczy dobrze ustawić luz? jeżeli są hydrauliczne i stukają o trzeba wymienić... bardziej niż stukanie martwił bym się kwestią ciśnienia oleju... napisałeś, że długo pali się kontrolka ciśnienia... pierwszym moim skojarzeniem były panewki... a to już gruba robota, ale pewnie się mylę. Wogóle to trudno stawiać diagnozę na odległość ... :)
-
Panewki= remont silnika. A co z wymytym syfem? Mógł uszkodzić panewki?
-
Poza tym po odpaleniu kontrolka gaśnie a jak wkręcę silnik na obroty to stukanie zanika i jest wszystko ok nawet na wolnych obrotach.
-
nie - na pewno panewki nie mogły się uszkodzić od wymiany oleju, piszę o najczarniejszym scenariuszu - jeżeli auto kupiłeś zalane jakimś mineralnym olejem po to żeby ukryć stuki, może z dodanym jakimś ulepszaczem który dodatkowo maskuje i wypełnia luzy to może być, że są luzy na panewkach, ale nie sugeruj się tym za bardzo... bo może też się okazać, że to jakaś zupełnie błaha przyczyna.
-
Według mnie JAGUAR na pewno nie ma przejechane 130 tys. Masz to udokumentowane ? Miałem u Siebie taki problem lecz on znikł po wymianie oleju na 15W40 gdyż mój kotek ma już trochę przejechane. Problem jest z tym, że olej już po pewnym czasie nie ma jak dotrzeć do "zakamarków" silnika dodając gazu zwiększasz ciśnienie oleju i dochodzi tam gdzie powinien.
-
Według mnie JAGUAR na pewno nie ma przejechane 130 tys. Masz to udokumentowane ? Miałem u Siebie taki problem lecz on znikł po wymianie oleju na 15W40 gdyż mój kotek ma już trochę przejechane. Problem jest z tym, że olej już po pewnym czasie nie ma jak dotrzeć do "zakamarków" silnika dodając gazu zwiększasz ciśnienie oleju i dochodzi tam gdzie powinien.
dokumentów brak. ??????
Jaki jest u Ciebie przebieg? Jakie są skutki używania oleju 15W40 gdy zalecany jest inny?
-
Według mnie JAGUAR na pewno nie ma przejechane 130 tys. Masz to udokumentowane ? Miałem u Siebie taki problem lecz on znikł po wymianie oleju na 15W40 gdyż mój kotek ma już trochę przejechane. Problem jest z tym, że olej już po pewnym czasie nie ma jak dotrzeć do "zakamarków" silnika dodając gazu zwiększasz ciśnienie oleju i dochodzi tam gdzie powinien.
Większej bzdury z tymi zakamarkami nie słyszałem. Wlałeś niezalecany ,znacznie gęściejszy olej ,który maskuje luzy i stuki, ale nie rozwiązuje problemu...
U mnie kontrolka nie pali się ,ale przy rozruchu TYLKO na zimnym silniku,też czasami słysze delikatne postukiwanie, które znika po pierwszzym dodaniu gazu. W ogóle sie tym nie przejmuję - moim zdaniem to jest odgłos zawieszającego sie popychacza hydraulicznego.
-
A kto z was rozkładał v6 są tam napewno popychacze hydrauliczne??
-
Według mnie JAGUAR na pewno nie ma przejechane 130 tys. Masz to udokumentowane ? Miałem u Siebie taki problem lecz on znikł po wymianie oleju na 15W40 gdyż mój kotek ma już trochę przejechane. Problem jest z tym, że olej już po pewnym czasie nie ma jak dotrzeć do "zakamarków" silnika dodając gazu zwiększasz ciśnienie oleju i dochodzi tam gdzie powinien.
dokumentów brak. ??????
Jaki jest u Ciebie przebieg? Jakie są skutki używania oleju 15W40 gdy zalecany jest inny?
Przebieg mam prawie 216 tyś. A jakie są oleje zalecane do tego typu silników po przejechaniu ponad 200 tyś ?
-
5w30 castrol
-
Gdzieś kiedyś przeczytałem,że przy wyższych przebiegach faktycznie wymienia się olej na 15w40 :- pojecia
Ale kiedy i po co :- pojecia
-
CELIBAT, nie żebym robił sobie reklamę, ale polecam Ci ten specyfik, który sprzedaję, zmniejsza on zdecydowanie tarcie i prawie wyklucza zimny start. Oczywiście nie musisz kupować u mnie możesz kupić też modyfikator plus, działa bardzo podobnie.
-
Gdzieś kiedyś przeczytałem,że przy wyższych przebiegach faktycznie wymienia się olej na 15w40 :- pojecia
Ale kiedy i po co :- pojecia
Może ktoś coś wie na ten temat jakie są progi kilometrażowe w których trzeba przejść z syntetyku na półsyntetyk a kiedy z półsyntetyku na mineralny ?
Bardzo ciekawią mnie zdania na ten temat.
-
Jeżeli olej jest zmieniany regularnie, to do auta nigdy nie powinno lać się innego oleju niż olej wskazywany przez producenta auta.
-
nie ma żadnego powodu, żeby przechodzic z lepszego oleju na gorszy...Auto ma hydrauliczne popychacze zaworowe , które lubią rzadszy olej.
-
a ja mam inne pytanie z tego typu. Mam kota 4.0 moj mechanik ostatnim razem zmienil mi olej na półsyntetyk, czy wiecie może i polecacie wymiane oleju znowu na syntetyk, czy zostać już przy tym pół? z góry dziękuje za odpowidzi.
-
Możesz zmienić na syntetyk. Jeśli stosowałeś markowego półsyntetyka i masz czysty silnik to spoko.
-
Prosze sprawdzić filtr oleju.Ma on zawór zwrotny który powinien uniemożliwiać odpływ oleju
przy wyłączonym silniku.Kiedy jest nie sprawny a silnik ma duży przebieg to po uruchomieniu do czasu pełnego ciśnienia mogą pojawić się stuki.Miałem taki przypadek ale nie w Jaguarze.Pozdrawiam elmirek46
-
Wlej sobie olej 10w 40
Panowie i Panie oleje 15w40 wlewa się do silników typu fiat 125p.
Nie wlewajcie takiego oleju do silników gdzie czystość, lepkość oleju ma duży wpływ na pracę silnika.