FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: supreme33 w Sierpień 08, 2011, 17:22:27 pm
-
Witam,
Ciekawy jestem Waszych opinii na temat xenonów tzn. zestawów HID dostępnych już za 120 zł :)
-
Takie przeróbki to poważny problem. Jak ktoś chce "zabłysnąć" to lepiej niech kulturą i wyobraźnią na drodze błyszczy.
Takie oświetlenie jest niebezpieczne w szczegolności jak zapada zmierzch, natomiast wyróżnia się z "tłumu" i łatwo je wyłapać. Policja powinna robić coś tym kierunku aby eliminować z ruchu takie pojazdy.
-
Niestety ale Mario nie zgodze sie z toba. Soczewka ma to do siebie ze bardzo dobrze odcina kat padania swiatla, przez co nie oslepiamy kierowcow nadjezdzajacych z naprzeciwka. Sam mam HID i jestem zadowolony, niestety ale to jedny ratunek, przy naszych swiatlach. Jezeli mamy zwykly odbysnik to bedziemy innych oslepiac tak jak na dlugich ale przy soczewce to nie wystepuje. Juz mam za soba dwa przeglady kilka kontrol policji i jeszcze nikt sie nie doczepil, z tym ze ja mam tez spryskiwacze.
-
A samopoziomowanie?
-
Jakos tak to jest ze wedlug prawa jest to jakos zapisane ze tylko nowe pojazdy musza miec system samopoziomowania jak i spryskiwacze. Nie mam teraz pod reka tych paragrafow ale tak to jest tam opisane
-
Przede wszystkim musisz mieć reflektor z homologacją na xenon, a jeżeli chodzi o samopoziomowanie i zmywanie, to to pierwsze nie zawsze obowiązuje (gdzieś tu na forum wklejałem linka do przepisów) natomiast system samooczyszczania musisz mieć na pewno, bez względu na rocznik auta.
-
wszystkie lampy w X maja homoloagacje D2S i H1 jest to wypisane na szkle lampy
-
zadek a jakiej firmy zestawu używasz?
-
"Cychol" Znalazłem twój wątek odnośnie przepisów, cytuję:
Problem legalności montażu lamp ksenonowych budzi kontrowersje. Xenony nie są bezpośrednio wspomniane w przepisach, jednak istnieją pewne ogólne wytyczne definiujące ograniczenia i wymagania poszczególnych świateł w samochodzie.
Wytyczne te zawiera Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ). Poniżej wybrane punkty tego regulaminu:
5.15. Barwy światła emitowanego przez poszczególne światła są następujące:
światła drogowe: biała
światła mijania: biała
(...)
6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)
6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Warto jednak zwrócić uwagę, iż regulamin ten dotyczy homologacji nowych aut w celu dopuszczenia do sprzedaży. W związku z tym nasuwa się pytanie czy wolno samodzielnie modyfikować swoje światła samochodowe. Niektórzy twierdzą, że jest to regulowane przez Prawo Ruchu Drogowego - Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust. 4:
Zabrania się:
(...)
2. stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;
Jeżeli "przepisy szczegółowe" można odnieść do Regulaminu nr 48 EKG ONZ, to lampy ksenonowe można montować jedynie uwzględniając wyszczególnione parametry - barwę, system poziomowania oraz oczyszczania.
Całość dyskusji dostępny pod linkiem:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14687.msg122840.html#msg122840 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14687.msg122840.html#msg122840)
-
Ale nic nie ma odnosnie wysokocisnieniowego czyszczenia lamp.. czyli zwykle moga byc?? Bo w niektoorych przepisach jest napisane ze maja byc wysokocisnieniowe.. Osobiscie zakupilem zestaw d2s od kolegi Zadka i bede zakladal tak jak ma byc.. bo hid do mnie jakos nie przemawia.. mialem we wczesniejdzym aucie i nie wytrzymal nawet tygodnia.. sie popalilo wszystko.. a i ciesko zapiac takiego hida w zatrzaski zarowki..jeszcze wyskoczy. Poziomowanie bedzie standard a spryski plaskie z bmw w kolorze zderzaka i nawet nie bedzie ich widac.. tylko nie wiem czy kąt zlapie.. ale sie nie chwyci zaden amator zatyczek.
-
lexxus nie mam pojecia co to za zestaw jest, gdzies znalalzlem przetwornice, kupilem tylko nowe zarniki i dzaiala az milo. Ja przetwornice umiescilem w oryginalne miejsca i kable tez pochowalem, takze jak otwierasz maske to nie widac ze cos bylo robione
-
lexxus nie mam pojecia co to za zestaw jest, gdzies znalalzlem przetwornice, kupilem tylko nowe zarniki i dzaiala az milo. Ja przetwornice umiescilem w oryginalne miejsca i kable tez pochowalem, takze jak otwierasz maske to nie widac ze cos bylo robione
A gdzie są te oryginalne miejsca?
-
Pod lampa na obudowie, jest takie plaskie miejsce
-
Aha, czyli bez wyciagania lampy ich tam nie wsadze.. a lampe wyciagnac to rozebrac trzeba chyba polowe silnika. Nie powiem, przydała by sie polerka lampa
-
Da sie je tam przykleic bez rozbierania czegokolwiek, ja przykleilem przetwornice na silikon
-
Ja dzis zakladalem ori soczewki xenon zamiast h1 i zeby wyjac lampe to trzeba sie nameczyc.. zwlaszcza jak sie robi to pierwszy raz.. ale pierwszy raz jest zawsze ciezki.. :-gwizd w sumie to odkrecenie srub z okularow i po jednej z bokow zderzaka i ladnie schodzi. Wymiana soczewki tez banalna.. dzieki podpowiedzi kolego Zadka07 bylo jeszcze latwiej.. oczywiscie nie obylo sie bez polamania wszystkich mocowan regulacji.. :-zly.. ale sprobuje to zywica posklejac jutro.. w kazdym badz razie po pol godziny meczarni z pierwsza lampa.. bo usilnie probowalem lewa soczewke wcisnac w prawa lampe.. i jeszcze troche a by mi sie udalo :-hehe z druga poskladanie zajelo jakies 3 minuty.. i sa w pelni legalne lampy xenonowe.. a koszy niewiele wyzszy od dobrego hida lub nawet porownywalny.. a przetwornice spokojnie wchodza pod lampe tam gdzie ich miejsce.. i mozna wsadzic je po przykreceniu lampy ale pod lampa sa specjalne uchwyty zeby przykrecic przetwornice, wiec lepiej to zrobic przed wlozeniem lampy. :-V W koncu bedzie lepiej widac bo ostatnio to myslalem ze na postojowkach jade.. a klosze czyste i dobre zarowki. :-thank
-
Ja dzis zakladalem ori soczewki xenon zamiast h1 i zeby wyjac lampe to trzeba sie nameczyc.. zwlaszcza jak sie robi to pierwszy raz.. ale pierwszy raz jest zawsze ciezki.. :-gwizd w sumie to odkrecenie srub z okularow i po jednej z bokow zderzaka i ladnie schodzi. Wymiana soczewki tez banalna.. dzieki podpowiedzi kolego Zadka07 bylo jeszcze latwiej.. oczywiscie nie obylo sie bez polamania wszystkich mocowan regulacji.. :-zly.. ale sprobuje to zywica posklejac jutro.. w kazdym badz razie po pol godziny meczarni z pierwsza lampa.. bo usilnie probowalem lewa soczewke wcisnac w prawa lampe.. i jeszcze troche a by mi sie udalo :-hehe z druga poskladanie zajelo jakies 3 minuty.. i sa w pelni legalne lampy xenonowe.. a koszy niewiele wyzszy od dobrego hida lub nawet porownywalny.. a przetwornice spokojnie wchodza pod lampe tam gdzie ich miejsce.. i mozna wsadzic je po przykreceniu lampy ale pod lampa sa specjalne uchwyty zeby przykrecic przetwornice, wiec lepiej to zrobic przed wlozeniem lampy. :-V W koncu bedzie lepiej widac bo ostatnio to myslalem ze na postojowkach jade.. a klosze czyste i dobre zarowki. :-thank
co musiałes kupic i za ile by miec ori xenony?
-
Od kolego Zadka07 zakupilem soczewki z palnikami i starterami za 300zl komplet, bo po co kupowac cale lampy po 600+ za sztuke jak mozna podmienic soczewki skoro sie da.. i trafilem na "allegrze" przetwornice hella razem z palnikami za 170zl komplet.. wiec tanio bardzo. Przetwornice mialy juz koncowke pod d2s wiec startery mi zostaly no i 2 palniki mam na zapas. Spryski plaskie z bmw nowe po 80 zl/szt.. jeszcze nie kupowalem bo sie przejde do znajomego moze taniej zalatwi :-gwizd i w sumie wiecej to inwencja tworcza :-V. Zmienic baniaczek na plyn i pompke na wysokocisnieniowa.. ale czy ktorys policjant bedzie sprawdzal cisnienie? Jest, dziala to heyah.. ale jakby trzeba bylo to pompke wysokocis. mam bodajze za 30 zl kupilem jeszcze ze 2 lata temu..
-
Da sie je tam przykleic bez rozbierania czegokolwiek, ja przykleilem przetwornice na silikon
Ale masz HIDy czy oryginalne?
Nie macie zakłóceń po zapaleniu swiateł na radiu i na CB?
-
Witam odswieze temat mam kilka pytan
http://allegro.pl/zestaw-hid-xenon-xenony-ksenony-h1-h3-h4-h7-h11-i1837551786.html (http://allegro.pl/zestaw-hid-xenon-xenony-ksenony-h1-h3-h4-h7-h11-i1837551786.html)
http://allegro.pl/spryskiwacze-spryskiwacz-reflektorow-lamp-xenon-i1788036575.html (http://allegro.pl/spryskiwacze-spryskiwacz-reflektorow-lamp-xenon-i1788036575.html)
czy takie cos nadaje sie do x-type (wybieralem losowo przegladajac alledrogo bo i tak sie na tym nie znam) czy moze cos jeszcze jest potrzebne? jaka barwa swiatla jest waszym zdaniem najlepsza?
jesli macie jakies lepsze propozycje to bede wdzieczny pozdrawiam
-
Ten zestaw HID moze byc, uwazam ze najlepsza barwa swiatla to 4300K, jest najbardziej biala i przypominajaca swiatlo dzienne. Co do spryskow to osobiscie bym czegos takiego nie zamontowal, to wyglada jak spryskiwacz z malucha. Moze zalozyc oryginalne spryskiwcze z tym ze koszt niemaly. A najlepiej jakies chowane innej opcji nie widze
-
Dobrym rozwiazaniem jest to http://www.bmw-sklep.com.pl/pl/dysze-dysza-spryskiwacze-lamp-reflektorow-bmw-5-e39.html nie wyglada jak w maluchu, płasko i niewidocznie.. w kolorze zdrezaka juz w ogole nic nie widac. Mi sie udalo kupic taki zestaw razem z wezem za 80 zl. Tak sie trafilo slepej kurze ziarno :-hehe A mam pytanie odnosnie zbiornika na plyn. Czy jest on taki sam w wersji ksenon jak i zwyklej? Bo ze zdjec na allegro wydaje sie ze roznia sie tylko pompka i miejsce na pompke jest w zwyklym zbiorniku.
-
Na 99% te przetwornice z 2 linków będą ci zakłócać znacznie stacje radiowe, a CB to juz w 80%
zadek07, tez musisz miec zakłócenia tylko moze nie masz CB i o tym nie wiesz ;)
-
CB nie mam to fakt, ale radia mi napewno nie zakloca bo mam b.dobry zasieg. Znaczy ja wogole przetwornice mam inne jak podane w linku, ale naprawde nie wiem.
-
Radio zakłóca gdy stacja ma slaby zasięg, a gdy włączysz światła, to jeszcze bardziej szumi. Jest tak na co niektórych stacjach, ale ogólnie jest to jeszcze znośne.
Problem z zakłócaniem CB jest juz poważniejszy. Przez zakłócenia tracimy 50-80% zasięgu na CB. Można ten problem rozwiązać tylko przez wymianę przetwornic na droższe.
Testowaliśmy i te tańsze przetwornice z allegro to strata czasu. Wsadziliśmy przetwornice CAN BUS za 120zł za szt. również były zakłócenia na CB, wprawdzie mniejsze bo ok. 20-40% ale były. Na stacjach radiowych było ok. Wiosek jest taki, ze można zainwestować w jeszcze lepsze przetwornice, z gwarancja sprzedawcy ze jak CB będzie szumieć to można oddać.
Są takie na allegro, ale nie chce robić pseudo reklamy. Trzeba testować, może akurat uda się dopasować taka przetwornice ze będzie odbierać bez zakłóceń. Testowane na radiu President Johny II ASC. Z tego co czytałem, to radio jest czułe na zakłócenia, ale w zasadzie jedno z najlepszych.
-
dzięki za opinie
te spryskiwacze wyglądają śmiesznie to prawda ale jakieś muszą być... bardziej chodziło mi o ten zbiorniczek i osprzęt dysze można z bmw dokupić
sonix po czym poznałeś że będzie zakłócać ? po cenie?. auto w UK wiec opcja reklamacji nie bardzo mi odpowiada masz jakieś sprawdzone przetwornice czy trzeba liczyć na szczęście?