FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: jazabek wac³aw w Lipiec 31, 2011, 20:08:22 pm
-
Witam wszystkich na forum, i przechodzę do tematu, bo chce aby auto było " igła " jak to piszą handlarze
Od niedawna jestem właścicielem XJ308 z1998 4.0 V8 Daimler i przed zakupem mechanicy stwierdzili ze do wymiany są przednie amortyzatory i sworznie wahaczy plus amortyzatory tył przydało by się wymienić.
Użyłem opcji szukaj i teraz wiem ze wiem jeszcze mniej, przeczytałem o rożnych producentach i opcjach dla tego zawieszenia.
Proszę o radę co muszę kupić, aby nie zrobić wtopy, może są jakieś zestawy wszystkich elementów do wymiany do wymiany, gdzie kupić najlepsze ( w sensie stosunek jakość/cena części ).
Podobno VIN pomoże ustalić czy mam zawieszenie które adaptuje sie do stylu jazdy, numer poniżej i z góry przepraszam jesli naruszyłem zasady i dziękuje za pomoc
VIN SAJDKAMD4CR831797
Możecie polecić mi sprawdzonych sprzedawców, bo parę drobiazgów będę musiał kupić, jestem z Podlasia więc w grę wchodzi chyba Warszawa lub internet, mam też kilku znajomych w GB i kierowców TIR-ów którzy tam często mają kursy.
-
Jeżeli masz system adaptacyjny, to pozostaje Ci tylko oryginał.wtedy kup na britishparts. Mogę Ci polecić Bilstein. To dobra jakość i sprawdzona marka. Ale każdy amortyzator dobrej firmy będzie ok.Kaybaya, Koni....Jak będziesz wymieniał sworznie, to wymień od razu tuleje wahaczy, ponieważ potem łatwo uszkodzić nowy sworzeń, mnie ta sztuka się niestety udała :-\..podwójna robota.
Za złamanie regulaminu grozi ostrzeżenie (warn). Za kilkakrotne złamanie regulaminu grozi wykluczenie z forum.
Po raz ostatnio: Nie rozreklamuj tu swoich kumpli.
-
O Bilstein czytałem i dzięki za informacje. Jutro jeszcze dzwonie do Serwisu Jaguara bo samochód który kupiłem był od początku serwisowany w ASO Jaguara w Szwajcarii i Polsce, podobno mogą przesłać mi odpisy faktur z informacja co było w aucie robione i kiedy.
A może jakiś namiar na miejsca gdzie kupie lusterko wewnętrzne fotochromatyczne, antenę i lusterko prawe ? Te czesci chyba moga być z anglika ?
-
Ok, zastosuje się do regulaminu. A to nie są moi kumple.
-
Dowiedz się w serwisie jakie masz rodzaj amortyzatorów, niech dają ci nr wszystkich części jakie potrzebujesz i ceny. Potem poszukaj w necie w sklepach internetowych, wyjdzie taniej niż w ASO :-W ja na jednych drobnych zakupach zaoszczędziłem ok 600zł.
A może jakiś namiar na miejsca gdzie kupie lusterko wewnętrzne fotochromatyczne, antenę i lusterko prawe ? Te czesci chyba moga być z anglika ?
mogą być z anglika
-
Dziękuje za pomoc, jedno z tych miejsc jest z moich rejonów to może pojadę do Ełku po części i na pyszna zapiekankę nad brzegiem jeziora.
-
Po woli zabieram sie do tematu i mam następne pytania :
- podobno zmiana amortyzatorów z systemem adaptacyjnym na zwykłe to nie problem, minus to błąd wyświetlany przez komputer
- czy ktoś może zamienił amortyzatory adaptacyjne na zwykłe ? jeśli tak jak sobie poradził z likwidacją błędu wyświetlanego przez komputer ( jakiś opornik ) ? zaletą jest cena zwykłego a jakie są wady ?
Co jeszcze wymienić przy okazji wymiany amortyzatorów ( jakieś gumy, końcówki ), na razie robię przód i musze robotę rozłożyć na etapy ( finanse ), ale chcę to zrobić dobrze a nie koniecznie drogo.
-
Czesc,
czy ktos ma jakis rysunek techniczny, albo serwisowke z opisami wszystkich tulejek, wahaczy i drazkow dla X308? Od dluzszego czasu cos mi stuka, nie jestem w stanie tego zlokalizowac, nawet na szarpakach u roznych diagnostow.. Wiec mysle o wymianie calosci, 12 lat zrobilo swoje, a pewnie zawias jest jeszcze oryginany..
Z gory dzieki.
pzdr
-
Czesc,
czy ktos ma jakis rysunek techniczny, albo serwisowke z opisami wszystkich tulejek, wahaczy i drazkow dla X308? Od dluzszego czasu cos mi stuka, nie jestem w stanie tego zlokalizowac, nawet na szarpakach u roznych diagnostow.. Wiec mysle o wymianie calosci, 12 lat zrobilo swoje, a pewnie zawias jest jeszcze oryginany..
Z gory dzieki.
pzdr
a gdzie ci stuka? z przodu czy z tyłu?
-
czy ktos ma jakis rysunek techniczny, albo serwisowke z opisami wszystkich tulejek, wahaczy i drazkow dla X308?
pzdr
w jakimś temacie już to wrzucałem
(http://i611.photobucket.com/albums/tt192/pavele21/sus1.jpg)
(http://i611.photobucket.com/albums/tt192/pavele21/x308rearanti.jpg)
(http://i611.photobucket.com/albums/tt192/pavele21/x308frontspring.jpg)
(http://i611.photobucket.com/albums/tt192/pavele21/x308frontantirollbar.jpg)
(http://i611.photobucket.com/albums/tt192/pavele21/x308front.jpg)
(http://i611.photobucket.com/albums/tt192/pavele21/x308rearsuspension-1.jpg)
-
Stuka na bank prawy przod. Laczniki i gumy staba zmienilem rok czy dwa lata temu, sa nadal nowe.. Szarpaki nie pomogly, widze, ze tego jest masa, wiec pytanie czy jest cos co pada zazwyczaj jako pierwsze.. pzdr
-
Tak sobie analizuje ten schemat:
(http://i611.photobucket.com/albums/tt192/pavele21/x308front.jpg)
i wychodzi na to, ze potencjalnie najpierw powinien poleciec dolny sworzen, ale z tego co widzialem wnioskuje, ze trzeba go wprasowac, a wiec wyjac caly wahacz, wiec pytanie czy faktycznie nie lepiej wyjac gorny i dolny wahacz i zrobic jeszcze wszystkie tulejki.. Na schemacie widac, ze gorne tuleje sa takie same, natomiast dolne sa rozne, sprawdzalem i sklep ma tylko jeden typ dolnych tulejek, czy sa zatem takie same?
Dolny sworzen - MNC1350AA - 120zl
Gorny sworzen - JLM21380 - 109zl
Tuleja wahacza dolnego - MNE1360BB - 79zl
Tuleja wahacza gornego - CBC5523 - 130zl
Popatrze ile to kosztuje w UK jeszcze..
pzdr
-
Ja wymieniałem hurtowo 4 tulejki przedniego zawieszenia,są 4 jednakowe, i dolne sworznie.
http://englishcars.com.pl/?categoryID=1553&modele_kat=18&offset=0kupowa (http://englishcars.com.pl/?categoryID=1553&modele_kat=18&offset=0kupowa)łem części :-W bo i taniej było i wszystko na miejscu było.
Możesz mieć problem z odkręceniem osi górnego wahacza"10", w tylnym zawieszeniu jest podobne rozwiązanie, i jak są problemy z odkręceniem tego i trzeba ciąć :-zly :-nuts
-
W wakacje robiłem samemu całe przednie elementy. Żeby wymienić sworzeń należy wyjąć wahacz. Mocowanie dolnych tulejek należy przyciąć z obydwu stron, wtedy łatwiej wychodzą. Należy je wprasować, ale trzeba robić to z uwagą i jakimś kółeczkiem, aby nie zerwać gumy. Sworznie także wprasowujesz. Ja dodatkowo nowe sworznie włożyłem do zamrażarki, a wahacz podgrzałem, łatwiej wchodzi. Nie miałem problemu z odkręceniem górnego wahacza, klucz na przedłużce i jakoś poszło. Dodam, żebyś zwrócił uwagę na tulejki aby nie były marne chińskie, bo je szlak trafi po pół roku, tak jak w moim przypadku. Dodatkowo dokupiłem nowe śruby samo-kontrujące, te które dokręcają sworzeń,oraz te od dolnych tulejek, zabezpieczając je klejem o średniej sile(niebieski loctite), tak jak to ładnie mówi instrukcja serwisowa. Do ściągnięcia sworzni używałem prostego ściągacza, dwie grube blaszki i śruba która powodowała rozpieranie się ich na końcu. Acha jeszcze w dolnych tulejach przed ich zdejmowaniem, zaznacz lub zapamiętaj znaki i pozycję w jakich był zamontowany wahacz. Są tam wyryte oryginalnie takie kreseczki :-W W Uk zdecydowanie taniej, szczególnie jeśli kupisz to w całych zestawach. Kiedyś to liczyłem i wychodzi 1/3 taniej. Moim zdaniem warto wymienić, wszystkie elementy, bo jest trochę roboty z tym, ale może to tylko moje zdanie. Jestem amatorem-hobbystą, nie mechanikiem. Powodzenia!
Ps. U mnie najpierw poleciały górne tulejki :-V
-
Dzieki za rady, ale z tego co pablo21 piszesz wynika, ze wymieniales sruby mimosrodowe przy dolnych tulejach, ile za nie placiles? Czy ma ktos moze numery czesci oznaczonych tutaj 10,11 oraz 14,15,16? Ostatnio probowalem ruszyc podobne sruby w moim innym samochodzie i zostaje tylko ciac flexa.. Znajac terminy na sciagniecie takich czesci wolalbym je miec przed wymiana.. Pavel, z tego co napisales wnioskuje, ze wymieniles caly dol, tj. tuleje i sworznie dolnych wahaczy, czyli tuleje sa te same - super, dzieki. Sprawdzalem juz britishcars i tam zestaw na caly przod wraz z lacznikami i gumami stabow kosztuje 160EUR + przesylka do PL:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/2971/XJ8%20SUSPENSION%20KIT (http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/2971/XJ8%20SUSPENSION%20KIT)
Tylko jeszcze te sruby.. Pytanie czy to jest to:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/3722/FULCRUM%20SHAFT (http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/3722/FULCRUM%20SHAFT)
i to:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/4755/BOLT-WISHBONE%20BUSH (http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/4755/BOLT-WISHBONE%20BUSH)
ale cena wesola :)
pzdr
-
Mam troszke może naiwne pytanie, ale jak załatwiacie forme płatności? Ceny są w euro a jak wygląda sposób przeliczenia czy wpłaty?
-
Ja uzywam dwoch opcji, przelew w EUR z mojego konta walutowego (3dni robocze), albo PayPal (pieniadze sa u sprzedajacego po kliknieciu).. pzdr
-
ja czesto cos kupuje w polsce, a place karta banku irlandzkiego, poprostu przeliczaja euro na zlotowki po srednim aktualnym kursie, nic skomplikowanego, w druga strone jest pewnie tak samo, w uk dziala tak samo,
co do przesylki to musisz sprawdzic , kazdy liczy innaczej,
-
Wybacz za błąd chciałem napisać o nakrętkach samo kontrujących, samych śrub nie zmieniałem. Ceny które podałem są cenami netto, czy brutto? Dowiedz się o to..
-
Nie wiem jakie ceny Ty podales :) ale ja podalem ceny brutto. Te na stronie britishparts tez sa brutto. Pzdr
-
ehh znowu błąd w pisowni:) wybacz to zmęczenie po tygodniu pracy :-wstyd
-
@pablo21, nie ma sprawy, mam to samo.. a co do zawieszenia to do tematu wroce na wiosne.. pzdr
-
Na podforum o iksach pojawil sie temat o poliuretanach:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15909.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15909.0.html)
Czy ktos sie spotkal z tego typu tulejkami do x308?
pzdr
-
Witam,
podłączam się pod temat.
Mam luzy na mocowaniu stabilizatora przedniego, diagnosta także coś wyczuł na łącznikach [5] stabilizatora ale twierdzi, że to może się przenosić z gum [2] mocowania. Gumy na pewno chcę wymienić, ale czy powinienem od razu myśleć o tych łącznikach? Jeden kosztuje w granicach 120zł. Co do zestawu gum powinienem też kupić? [X308]
-
Co do stabilizatora to nie ma sie co zastanawiac. To nie sa mega koszty, wymiana jest prosta. Kup dwie gumy i dwa laczniki - bedizesz wiedzial co masz w aucie.. Pzdr
-
Co do stabilizatora to nie ma sie co zastanawiac. To nie sa mega koszty, wymiana jest prosta. Kup dwie gumy i dwa laczniki - bedizesz wiedzial co masz w aucie.. Pzdr
ok dzięki za odpowiedź. a ten sklep internetowy "angielskie samochody kom pl" jest ok? czy macie jakieś (złe) doświadczenia z nimi? czy ewentualnie jest lepsze miejsce do zakupu części? jestem ze śląska.
-
Kilka razy u nich kupowałem, wszystko ok.
-
Mówisz o http://englishcars.com.pl ? Ja też nie raz u nich kupowałem, ogólnie jestem bardzo zadowolony.
-
tak o nich mówię. dzięki za szybkie odpowiedzi.
-
Gumy sa na tyle tanie, ze warto wsadzic oryginal. Juz kilka razy sie przekonalem, ze sa trwalsze niz nawet dobre zamienniki.. Lacznik stabilizatora dostaniesz takze, w sklepach Iter Cars.. To nie jest jakas wyszukana sprawa.. pzdr
-
Nareszcie odkrylem co mnie tak irytowalo.. Tuleja dolna amortyzatora prawy przod. Znalazlem i czesc wystepuje w oryginale: MND2153AA i cena nie powala na kolana, wiec zamawiam i zobaczymy co dalej :) pzdr