FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: bodi w Lipiec 13, 2011, 20:06:35 pm
-
od jakiegoś czasu zastanawiam się, czy na naszych dziurawych drogach ma sens zakładanie alusów 18"
Mam już takie zakupione i czekają już od dawna, ale musiałbym dokupić do nich opony i nie wiem czy wogóle warto inwestować w coś co nie za bardzo zda egzamin.
Teraz jeżdżę na 17" oryginalnych jaguarowskich z oponami TOYO Proxes4 225/45R17 i szczerze mówiąc to nie jest to zbyt komfortowe.
Pytanie adresuję do osób które mają 18-tki na swoim X-sie i jeżdżą po normalnych (czyli dziurawych i popękanych) polskich drogach.
Swoje felgi kupiłem wcześniej niż miałem możliwość przejechać się wogóle samochodem i dlatego stoję teraz przed takim dylematem. Gdybym miał ten wybór teraz, to raczej nie rozważałbym założenia większych felg niż 17".
Niby niewielki problem, ale dodam jeszcze, że mam już kupione nowe opony zimowe Pirelli 225/45R17 i zamierzałem je założyć na jagowe fele, a na 18" letnie i mieć 2 komplety kół (jak zwykle zresztą).
Gdybym nie miał już tych gratów pokupywanych to na dzień dzisiejszy 17" zostawiłbym sobie na lato, a na zimę kupił 16" felgi i opony.
No ale trochę za późno już na to.
Mój brat ma Civica z 17" i oponami Vredestein Ultrac Sessanta 225/45R17 i mówi, że są bardziej komfortowe niż wcześniejsze Pirelli PZero Nero 215/45R17. Tak jakby były z miększej gumy zrobione.
Ja też chciałem sobie te Vredesteiny na 18-stki kupić. Gdyby te Vredesteiny miały taki komfort jazdy jak moje Toyo 17 to byłoby OK, ale boję się, że jednak mogą być twardsze, a tego bym nie chciał.
PS. Gdybym miał w swojej najbliższej okolicy przewagę gładkich dróg, to kupiłbym 18-tki, bo na dobrych drogach jeździ się super na większych kołach, ale niestety mam dość kiepskie drogi koło siebie.
-
Powiem Ci kolego ze teraz bym tez kupil 16 na zime a ori 17 zostawil na lato a nie kupowal 18 na lato.. aaale to zalezy tez od sytuacji.. od humoru, pogody, bo jak sloneczko swieci to sie kotek w takich butkach prezentuje po prostu pieknie, ponetnie i namietnie.. no i te spojrzenia i zaslyszane zagadywania.. ze niezle felgi i piekne auto.
A felgi takie:
http://www.kiiltovaunu.org/product_info.php?manufacturers_id=57&products_id=1747&osCsid=e7r7r7utrf8coj4ld1lseiqio7 (http://www.kiiltovaunu.org/product_info.php?manufacturers_id=57&products_id=1747&osCsid=e7r7r7utrf8coj4ld1lseiqio7)
Ja mam pirelli p zero rosso 225/40/18.. no i coz jest twardo, ale czy nasze drogi sa az tak straszne? Na poczatku po przejsciu z zimowek 205/50/17 Dunlop Winter 3D byla tragedia.. glosno, niewygodnie, na najmniejszej koleinie kierownice mi wyrywalo, ale hmm.. sie ulozylo.. teraz mi nie przeszkadza i jezdzi sie spokojnie acz jak sie przesiade na zimowe to pewnie bedzie jak kierownica w rowerze.. lekko i przyjemnie. Jezdze glownie podkarpacie/malopolska.. podkarpacie drogi srednie.. malopolska lepsze. Komfortu nie ma i nie ma co liczyc ze bedzie przy tym rozmiarze. Na poczatku jak je zalozylem to chcialem od razu sciagnac sprzedac i zejsc z 17"/18" na 16"/17" ale teraz szczerze mowie ze mnie sie dobrze jezdzi.. a wersja sport ma chyba jeszcze twardszy zawias, tak mi sie wydaje przynajmniej bo na amorach mam napisane sport, wiec powinno byc "mięciej" na wersji normalnej.
-
a jakbyś ocenił twardość tych Pirelli PZero Rosso???
Ja niestety nie miałem przyjemności jeździć na takich, ale wydaje mi się, że za miękkie to one nie są w stosunku do letnich opon konkurencji.
Na lato zawsze miałem Yokohamy, ale teraz nawet nie biorę ich pod uwagę,bo one są cholernie twarde.
Ja też kierowałemsię wcześniej wzgledami estetycznymi i dlatego pomyślałem, że te 18 na lato to będzie piękna sprawa, ale po zrobieniu ponad 1000km na obecnych kołach juz myślę inaczej. Obawiam się, że to może mieć destrukcyjny wpływ na zawieszenie i trzeba będzie sporo kasy wydać dodatkowo na usuwanie skutków tego. No i mam takie podejście, że najlepiej gdy się nic nie zużywa nadmiernie i nie sypie zbyt często.
PS. Moje felgi to Momo WRS 7,5x18
-
ja sie podczepię z pytaniem: jakie polecacie oponki letnie na oryginalne 16 ? dzieki
-
nie podałeś żadnej granicy cenowej, która CIę interesuje
ale ja polecałbym Vredestein Ultrac Sessanta, bo są ciche i poza tym to są naprawdę dobre opony
nie wiem tylko czy w rozmiarze, który potrzebujesz je robiś (sprawdź sobie)
potrzebujesz 205/55R16
te opony mają też dobrą cenę w porównaniu do opon konkurencji z tej samej półki
-
miało być robią
... a wyszło robiś
;)
-
przy kosztach mleka dla kota, cena opon nie ma znaczenia :)
-
Co do twardosci ciezko mi powiedziec bo jezdze pierwszy raz na tej wielkosci gumach.. trzyma sie bardzo dobrze drogi na mokrym i suchym.. abs zeby zaskoczyl to juz trzeba wdusic mocno, a hamulce mam nowe twr.. zapisnac ze startu ciezko choc tu go esp trzyma w ryzach.. Na 17" pirelkach przyjechal i takie sa zapisane w ksiazeczce serwisowej to i 18" dostal takie same. A polecic moge Firestone Firehawk.. na drugim aucie mam takie 185/55/14.. te to juz jak pojazd szynowy na zakretach a podczas hamowania nie raz mnie uratowaly acz to tez zasluga ATE.
-
zima oryginalne 17 od sporta a teraz lato 18 oryginalne jaguara bbsy z goodyearami eagle F1 kierunkowymi, jest twardo ale ja jest zadowolony, i ten wygląd.... :)
-
nie podałeś żadnej granicy cenowej, która CIę interesuje
ale ja polecałbym Vredestein Ultrac Sessanta, bo są ciche i poza tym to są naprawdę dobre opony
nie wiem tylko czy w rozmiarze, który potrzebujesz je robiś (sprawdź sobie)
potrzebujesz 205/55R16
te opony mają też dobrą cenę w porównaniu do opon konkurencji z tej samej półki
Dodam od siebie:
1. Miałem w swoim xsie rok temu uniroyale rainsporty 2 225/45/17 super oponki szumią jak każde kierunkowe ,super na wode
2.Teraz mam Vredestein Ultrac Sessanta 225/45/17 i uwagi:
-są bardziej miękkie niż Rainsport 2, bridgestony i nokiany(tez miałem)
-wydaje mi się że są bardziej miękkie dlatego ,że wyglądają jak by byly troszke węższe i wyższe niż inne w tym samym wymiarze(takie mam odczucie wzrokowe)
- nie są wcale ciche:( są dużo głośniejsze od wszystkeigo co miałem( symetryczne i asymetryczne)
- Na wodzie CUDO!!!!!! a tylko na tym mi zależy
3. wydaje mi się że R18 to troszkę za duże felgi jak na "polskie" drogi....:( wyglądają pięknie ale komfort tragedia.
4. Mój tata ma w swoim xsie Nokian (jakis tam) 205/55/r16 i jezdzi sie dużo przyjemnniej niz moim na R17, myślę więc że R18 to by była tragedia :(
Sie rozpisałem :) :-tylko
PS: jeżeli masz taką możliwośc popros jakiegoś forumowicza o jazdę próbną na R18 :)
Bardzo mi się podobają takie 18 jak ma to Auto http://otomoto.pl/jaguar-s-type-C19648540.html
-
więc zapytam...
ma ktoś X-sa na 18" w podlaskim lub gdzieś blisko?
ciekawy jestem jak to jeździ
jazda na żywo zawsze lepiej oddaje rzeczywistość niż nawet najbardziej wyczerpujący opis
-
Co do twardosci ciezko mi powiedziec bo jezdze pierwszy raz na tej wielkosci gumach.. trzyma sie bardzo dobrze drogi na mokrym i suchym.. abs zeby zaskoczyl to juz trzeba wdusic mocno, a hamulce mam nowe twr.. zapisnac ze startu ciezko choc tu go esp trzyma w ryzach.. Na 17" pirelkach przyjechal i takie sa zapisane w ksiazeczce serwisowej to i 18" dostal takie same. A polecic moge Firestone Firehawk.. na drugim aucie mam takie 185/55/14.. te to juz jak pojazd szynowy na zakretach a podczas hamowania nie raz mnie uratowaly acz to tez zasluga ATE.
Miesiąc temu kupiłem Firestone'y do mojego kota. Cicho i miękko. Ale trzyma się dobrze. Cena też dobra, bo zapłaciłem za nie mniej niż tysiaka. Mowa o 205/55/16. Poprzednio były 225/50/16 i też było spoko, ale te 225 założyłem do Volvo. Tamten karawan i tak jest jako auto użytkowe, więc jemu to obojętne czy ma używki czy nowe :-V
-
Wg mnie to 17" na lato jest optymalne po względem komfortu i wyglądu. jeszcze zależny jakie masz drogi wokół siebie, jeśli bardzo dobre można zaryzykować 18" ale to już Twoja decyzja. Ja oosbiście bym się nie pakował w 18". Na zimę mam 16", lato 17" i tak zostaje.
-
Witam.
Jestem tu nowy i od niedawna posiadam Jagura X-Type 2.0D z 2003 roku. Chce założyć do niego felgi 18" ET 60 i znalazłem orginały ( zdjecia w załączniku ) za 1000zł lecz nie maja dekli i mam pytanie do was co sadzicie o nich? jakie trzeba zalozyc opony ? ( sprzedawca polecil mi 225/40 ) czy dekielki z orginalnych 16" felg na ktore sa teraz zalozone w moim aucie beda pasowaly do tych 18,a jesli nie to gdzie moge dostac i ile kosztuja? no i co sadzicie o cenie tych felg ? zaznaczam,ze sa uzywane,a stan jak na zdjeciach jest bardzo dobry i tak twierdzi sprzedajacy poza malymi przetarciami na rantach leczsa one pokryte farba.
-
A to jeszcze jedno zdjecie
-
NOoooo felga ladniutsienka :-clap Sprawdz czy nie sa pokrzywione gdzies. Oponki jak najbardziej 225/40 takie zalecane przez producenta sa. Na przednim slupku po otwarciu drzwi kierowcy powinienes miec wymiary opon i cisnienie przy okazji. Cena.. hmm za darmo wrecz? acz ten rozmiar juz tak chodliwy nie jest ale mimo wszystko ja dalem troche wiecej wiecej za swoje ale z jakimis tymczasowymi oponami.. Opony polecam Ci pirelli p-zero. Mnie sie na nich jezdzi bardzo dobrze no i maja ksztalt o tyle dobry ze jak wczesniej taki sam rozmiar na semsprit i tarly o nadkola a na tych nic a nic.. a ostatnio mialem 5 osob i pelen bagaznik ciezkich rzeczy i balem sie ze bedzie zgrzyt a tu nic.. Spalanie wyszlo ok 6,2l wg komputera.
Ps. Witaj w Naszej kociej spolecznosci :-tylko
-
luko_j wielkie dzieki za podpowiedz,a moze wiesz cos na temat tych dekli do tych fel,czy z moich starych by pasowaly? ja mam wtej chwili 16 orginalne,a na dekielkach jest zielony kotek,lub gdzie mozna dostac? a te oponki co masz teraz to jak cenowo wygladaja?
-
dekielki zielone z kotkiem powinny do nich pasować :) za tydzien moze dwa będe miał do mojego iksa 20", zobaczymy jaka różnica będzie między 18" :)
-
Będziesz zakładał 20" do swojego kota ?
-
mhm przymierze, jak wejdą to zostawie :)
-
Podziwiam ;) Jak bedziesz juz miał założone to sie pochwal
-
KratekPL, podziwiam odwage :-R. 225/30R20 - plasterek gumy na felgach ;D Sam jezdze na 18 w polaczeniu z zawieszeniem sport, komfort to moze nie jest ale na gorszych drogach jade 40km/h bo mi zwyczajnie kotka szkoda. Na rownej drodze to poezja, autko jedzie jak po szynach. No i ten wyglad... :-super
-
dokładnie, dobrze wiem jak dbać o duże koła ale zjada mnie ciekawość jak będzie, heh i te gumy naprawde niesamowicie wygladaja :)
-
Widziałem gdzieś na zdjęciu X-typa na naprawdę dużych felgach. Czy nie macie wrażenia, że X jest ciut przy mały do tych dużych felg - mam na myśli 19" - 20" Jakoś tak wizualnie mi nie pasuje, wg mnie 18" to max. Ale to moje tylko zdanie prywatne ??????
-
Do X-Type'a 18" to max, powyżej wygląda jak na szczudłach.
-
Na cardomain.com mozna zobaczyc sporo samochodow na "przyduzych" felgach. Ale taka moda, podnosza zawieszenie zeby weszla wieksza felga... :-nuts :-nuts :-nuts
Za cholere tez nie rozumiem wkladania szerszych kol z tylu w samochodzie AWD.
Dla mnie, faworytem jesli chodzi o wyglad jest http://www.cardomain.com/ride/3213415/2005-jaguar-x-type z calkiem "ludzkim" rozmiarem felg 19" :-super
Uwazam ze duze znaczenie ma obok rozmiaru rowniez wyglad felgi, np. http://www.iforgedlifestyle.com/?p=1276 nie wyglada tak dobrze nawet mimo dodakowego obnizenia.
-
Ja mam w swoim x-ie felgi 18 i jeździ mi się na nich bardzo wygodnie. Oczywiście trzeba uważać na drogach zwłaszcza polskich, ale mimo wszystko uważam, że ten rozmiar jak najbardziej ma sens :-super.
-
20 jeszcze muszą poczekać bo felgi okazały sie rozwalone. Ja też nie bede narzekał na 18, trzeba tylko bardzo uważac :-za ale to juz co kto lubie :)
-
btw czy do felgi o szerokosci 8" et 40 bedzie ok? Szerokosci 7.5 wystepuja raczej rzadko a przy 8 w zasadzie tylko et40 jest dostepne
-
moim zdaniem będą ok, na pewno nie będą zbyt wciągnięte :)
-
No i po długim czasie problem się rozwiązał.
Przegladając neta natknałem sie na niezłą okazję na zakup opon i pomyslałem, że doprowadzę tę sprawę do końca i przekonam się czy nie bedzie za twardo.
Opony, które kupiłem to nowy model Vredestein Ultrac Vorti 225/40R18. Z 4 szt. wraz z transportem dałem 1680PLN + 220PLN za założenie na felgi i wyważenie.
Felgi to MOMO WRS 7,5x18 i tutaj trochę muszę ponarzekać...
Po pierwsze bardzo duże problemy były z założeniem opon. Byłem w naprawdę dobrym warsztacie z dobrymi maszynami (55PLN za jedno koło to też nie mało), ale problem polegał na tym, że te opony juz po nałożeniu na felgę nie chciały wskoczyć na swoje miejsce. Blokowały się tym rantem ochronnym o rant felgi (nie przystawały do rantu felgi tylko były jakby cofniete do środka). Panowie nie wiedzieli jak sobie z tym poradzić. Bardziej obfite smarowanie nic nie pomagało. Sprawę rozwiązało dopiero mocniejsze pompowanie i czekanie aż opona w końcu wskoczy na swoje miejsce. Troche to mi się nie podobało, bo trzeba było nabijać ponad 7atm!!!
A nie wiadomo co sie wtedy dzieje z kordem opony... Czy to nie jest za duże dla niej obciążenie? Poki co nic nie pekło, nie ma zadnych bąbli itp., ale jednak pewien niedosyt pozostał.
A teraz moje wrażenia...
Przed zmianą jeździłem na zimówkach Pirelli Sottozero Serie II 227/45R17. Różnica w komforcie jest, ale na korzyść!!!!
Nie jest wcale za twardo czego najbardziej się obawiałem. Co więcej na poprzecznych nierównościach nie ma teraz juz takiego głośnego łomotu. Jest ten odgłos jakby bardziej stłumiomny. Prowadzenie o wiele lepsze. Szkoda, że nie jeździłem wcześniej na drugich oponach które mam czyli Toyo Proxes $ 225/45R17, bo porównanie byłoby bardziej sensowne niż pomiedzy oponami letnimi i zimowymi. Ale z tego co pamietam to te moje Toyo były chyba twardsze od obecnych 18-tek, więc jestem zadowolony jak najbardziej z tych 18-tek.
Jezeli chodzi o opony to są ciche i dobrze reagują na ruchy kierownicą, troche ciągną na koleinach, ale to norma przzy takim rozmiarze.
Malum minusem jest to, że do tych opon to ja bym widział bardziej felgi 8-8,5 szerokie. Wtedy fajnie wygladają, ale miałem już wcześniej kupione taki rozmiar jak producent zaleca (z ksiazki Jaga). Nie zawsze trzeba się tego tak mocno trzymać!!! Gdybym był w Polsce i mógł to widzieć na żywo na pewno kupiłbym szersze felgi.
-
witam mam pytanie o Et felg
seryjnie x-type ma specyfikacje:
Model Wer. silnikowa Rocznik Moc Rozmiar Rozstaw śrub Osadzenie
X-type 2.0i - 3.0i V6 06.01 - 96 - 170kW 6,5Jx16 5x108x63,3 Kliknij! ET 52,5
czyli 6,5 przy et 52,5
a czy wjedzie felga 7,5 o takim samym et tzn 52,5?
jest tam a tyle miejsca,ma ktos taka wiedze?
wolalbym et 35 zeby ladnie wyszly ale trafily sie takie wiec stad moje pytanie??
-
Wejdzie. Zawsze możesz dystans dorobić żeby bardziej wyszły na zewnątrz.
-
wiem wiem, tylko nie wiem jakie dystanse wejda max do ori srub, 1cm czy 1,5 tez?
dzieki za odpowiedz z et i szerokoscia :-V
-
Ja mam w iksie oryginalne 18x8 i też jest ET52,5. Dystans z dyszkę przydałoby się włożyć.
Z drugiej strony jak przybliżysz oponę do rantu to z boku będzie większa japa między oponą, a błotnikiem.
Wtedy jeszcze zawias by pasowało założyć, a to już nie dla mnie, wyrosłem z tego.
-
widziałem osobiście X`a choiny na oryginalnych 18" i muszę przyznać, że wygląda fantastycznie :-10points
-
ja mam 7,5x18 i ET chyba 42 o ile dobrze pamiętam a na to gumy 225/40 i jest wszytko OK
nie potrzebuję dystansów i opona jest dość blisko błotnika
nie wiem co masz na myśli Choina mówiąć, że powstanie większa japa po wysunięciu na zewnątrz koła poprzez zastosowanie dystansów
Moim zdaniem efekt będzie odwrotny ...
ale może nie do końca rozumiem o co Ci chodzi.
Jak się dobierze dobre niezbyt twarde opony to komfort jazdy też jest w porządku.
Osobiście mam MOMO WRS i pomimo, iż mogłoby się wydawać, że charakter tej felgi nie współgra ze style Jaguara to jest wprost przeciwnie i wiele postronnych osób mówiło mi że świetnie wygląda auto na tych felgach...
-
Właśnie, czy to ma sens?,pewnie ma ,bo wygląd bezcenny,ale komfort?,z tym będzie różnie i to zarówno od opon zależy, od typu zawieszenia i dróg okolicznych nade wszystko. Moim problemem jest jeszcze przycieranie opon o nadkola wewnętrzne (tył),a przód dodatkowo aż podrywa mi blachę rantu nadkola przy zderzaku(opony 18x45x225). Dodam że felgi kupiłem razem z autkiem jako letnie,bez wcześniejszego sprawdzenia, gdyż kocur stał na zamontowanych ori 16tkach zimowych. Co mogę zrobić by ogarnąć temat przycierania ,czy w grę wchodzi tylko wymiana na inne felgi?,inne ET np.??? :- pojecia.Jakieś rady?Wiem bowiem ,że niektórzy nawet 19tki potrafią zapiąć do x-type.
-
Koła wystają za ranty? Może et za małe? Jeśli problemem jest kilka milimetrów zawsze możesz dać wezsza oponę.