FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kusfelan w Maj 15, 2011, 12:35:06 pm
-
Witam.
nie wiem dlaczego sie tak narobilo opony, tarcze i klocki sa nowe. po wymianie wszystko bylo oki. drgania kierownicy mam tylko podczas hamowania ,jadac 100 km/h jest oki ale 120 i wiecje sa juz drgania . z czego to sie bierze
-
Jeśli tarcze są ok to zostają felgi i opony , u mnie oponki są już na finiszu i tez powodują bicie podczas ostrego hamowania, myślę że krzywą felgę czułbyś cały czas więc stawiam na to że któraś z przednich opon jest krzywo przytarta...
-
Wyglada mi to na slabej jakosci tarcze. Gdzies na dluzszej trasie musiales porzadnie nagrzac te tarcze i sie odksztalcily ,stad te wibracje. Na tarczach i klockach uwazam ze nie ma co zalowac kasy. Mojemu znajomemu kiedys jakis mechanior zalozyl jakies tak daremne tarcze ze pedal hamulca plywal podczas hamowania jak w autach z absem a w tym aucie nie bylo absu :D
Tak jak kolega pisze moga to byc felgi, ale jezeli przed wymiana nic nie drgalo to jednak obstawiam tarcze
-
zapraszam do Zawiercia, jeśli to coś od kół na pewno zaradzimy :)
-
no no , dziekuje za zaproszenie:)
warsztaty mam blizej, ja narazie chce sie zorientowac w temacie by nie dac sie naciagnac na wymiane calego zawieszenia :)
dodam jeszcze ze auto jest po kilku dniowym przegladzie technicznym
-
jakiej firmy sa nowe tarcze?
-
sprobuj zmieniec kol z tyl na przod i zobacz czy cos sie zmieni. jezeli tak, to masz problem z kolami/oponami,
jezeli dalej bedzie to sam trzeba dalej szukac.
-
jak z tylu sa tez zle wywazone to nic nie da. Jedz wywazyc kola biora chyba 5zl od kola
-
Ja obstawiam krzywe tarcze bo mialem to samo. Wymienilem caly zestaw (tarcze i klocki) i jak reka odjał. A i hamuje piekniej. :-V
-
jeśli nie masz oryginalnych felg sprawdź czy masz pierścienie centrujące odpowiednie jeśli są w ogóle, to przy okazji ponownego wyważenia bo zawsze najlepiej zaczynać od najtańszych operacji :) jak będzie Ci ktoś wyważał koło niech zwrócą uwage na opony jak idą na wyważarce + wiadomo na felgi też.
-
U mnie też był kiedyś taki objaw. Przyczyną okazały się opony!
-
Miałem podobne objawy po zmianie tarcz i klocków z przodu i po przejechaniu kilkuset kilometrów. Podjechałem do warszatatu i okazało się, że to tarcze (wadliwy egzemplarz?). Zostały wymienione i problem zniknął.
-
U mnie były takie efekty wczesną wiosną - oczyszczenie felg i wyważenie pomogły jak ręką odjął :-)
-
Pytanie gwoli opisu - wibruje przy hamowaniu, czy powyżej 120km/h ? Czy tylko jak hamujesz od 120km do zera ?
Jeżeli przy hamowaniu stawiam rowniez na tarcze, moze byly niskiej jakosci i powykrzywialy sie jak na rozgrzanych wjechales w jakąś wodę.
Jeżeli przy dużej prędkości to zdecydowanie wyważenie lub opona, niech sprawdzą na wyważarce jeszcze raz wszystkie kola. Moze opona miala jakas wade fabryczna albo wjechałeś w jakąs dużą dziurę i zrobił się "bąbel" od wewnętrznej strony ?
-
Miałem podobne objawy po zmianie tarcz i klocków z przodu i po przejechaniu kilkuset kilometrów. Podjechałem do warszatatu i okazało się, że to tarcze (wadliwy egzemplarz?). Zostały wymienione i problem zniknął.
zdradzisz nam jakiej firmy były te wadliwe tarcze ?
-
oddałem go wtedy do Jagcar na wymianę tarcz i klocków i nie interesowałem się firmą :-wstyd
po 500km zaczęły się wibracje, podjechałem do nich jeszcze raz i wymienili...
-
Wymienili, albo przetoczyli tarcze. Tego typu zjawisko jest powszechnie znane :-thumpdown- zmieniasz tarcze i po kilkuset kilometrach masz drgania przy hamowaniu. Tak zdarza się i w fabrycznie nowych autach ( np.Citroen, no ale przecież, kto by jeździł Citroenem.......)
pozdrowienia
-
Z tego co wiem, to JAG-CAR używa klocków firmy Mintex do X-Type'ów, ale jakiej produkcji dają tarcze to nie wiem :- pojecia
-
A ja mam troszkę inny problem mianowicie powyżej 120 km/h kierownica dostaje wibracji !
-
kola do wywazenia
-
Zdecydowanie tak! W skrajnym przypadku - felgi do prostowania :-)
-
kola do wywazenia
Zadek dostałeś moją wiadomość na priv ?
-
Dostalem i wyslalem ci PW