FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: pablo w Kwiecień 22, 2011, 19:45:56 pm
-
witam kolegow, mam pytanie , x type 3,0 gorne mocowanie amortyzatora tu gdzie jest łożysko / guma ... wie ktos gdzie i za ile mozna to kupic lub czy pasuje od np mondeo ? z lewej strony mi sie wyrobilo i zaczyna stukac na dziurach a sruby juz bardziej dokrecic sie nie da :(
-
Witam
Co do górnego mocowania amortyzatora to nie pasuje od mondeo, ponieważ w X-sie jest dodatkowe łożysko, jeśli chciałbyś zamontować to z mondeo to musisz od razu wymienić amortyzatory. Pozdrawiam
-
a wiesz gdzie mozna dostac w rozsad nych pieniadzach ten elemnt do x type ?
-
Jeśli chodzi Ci o łożysko to mają tu:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/bdd/ee/3813/SHOCK%20ABSORBER-TOP%20MOUNT (http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/bdd/ee/3813/SHOCK%20ABSORBER-TOP%20MOUNT)
-
jeszcze tego nie rozbieralem ... ale mysle ze lozysko jest dobre raczej do wymiany bedzie guma .. wydaje mi sie ze wystepuje to jako osobna czesc / nie w kompl z lozyskiem / rozbieral ktos z was juz to ?
-
to raczej lozysko bardzo rzadko sie guma zuzywa. Najprostszy test na sprawnosc lozyska. Niech ktos wsiada do auta a ty sie schyl kolo kola i patrz czy sprezyna nie przeskakuje. Jak juz jest tak zle ze przeskakuje to wogole nie mozna takim autem jezdzic bo sprezyna moze peknac . Wiec co pisze bo juz mialem takie przypadki,a raczej nie chcialbys zeby pekla ci taka sprezyna przy 90km/h. Jakie wogole masz objawy ze sadzisz ze to gumy sa uszkodzone?
-
slychac lekkie stuki na dziurach , nie zawsze czasami.... nie jest to stuk metaliczny , wiem ze cale zawieszenie jest ok nic tam sie nie dzieje , przy podniesionej masce naciskajac na auto obraca sie sruba kontrujaca od amora a dokrecic bardziej sie nie da , gwint w porzadku , takie zjawisko jest tylko z lewej strony wiec obstawiam gume
-
a moze to guma stabilizatora. Na zadnych trzepakach ci tego nie wykryja, po prostu trzeba auto rozbujac na boki i wtedy bedziesz slyszal czy cos ci stuka. Wiem bo mam to samo tylko u mnie juz stuka jakby silnik mial wyskoczyc
-
no juz po awarii , wymieniona zostala guma pod lozyskiem amortyzatora oraz lacznik stabilizatora przod takze z lewej strony .
nasze polskie drogi niestety . auto mam 3 lata , ma teraz 100 tys przebiegu a juz musialem wymienic wahacze dolne z tylu , w sumie 2 laczniki stabilizatora przod , gumy na stabilizatorze z tylu , koncowke wahacza z przodu ... niebawem pewnie bede mial do wymiany koncowki drazkow kierowniczych . ale passaty i audice szybciej padaja , nie mowiac o fancuzach ... wiec suma sumarum nie jest źle :)
-
Pablo, napisz co i gdzie i za ile kupiłeś (znaczy chodzi o ta gumę pod łożyskiem )
:-thank
-
znajomy kupil mi na gieldzie w poznaniu używaną za 50 zl... jak narazie jest ok , ale chce na spokojnie poszukac nowej, moze w anglielskim sklepie wysylkowym... i sobie przełożę nową w miedzy czasie
-
Mam pytanie dotyczące tematu mianowicie czy to łożysko i guma pod amortyzator ta dwa oddzielne elementy? Bo jeszcze tego nie rozbierałem i nie wiem czy kupuje się tylko jeden element czyli poduszkę z łożyskiem? ;)
:-thank
-
Założyłeś już te elementy?
Ja właśnie zamówiłem z British Parts CO UK i czekam na przesyłkę.
Osobno dwa mocowania górne i osobno dwa łożyska.
-
nie , narazie ta używka trzyma elegandzko nic sie nei dzieje , 2 tyg temu robilem przegląd i znajomego na stacji dalismy sobie czas i sprawdzilismy wszystko co sie dalo . na szczescie nic nie znalezlismy :)
-
Panowie to nie zadna guma stuka ani nic z tych. To takie malo lozysko stuka ktore znaduje sie w tym wiekszym lozysku. Jak mamy te duze lozysko to w srodku gdzie wchodzi trzpien amortyzatora jest takie male lozysko i to ono wlasnie stuka. Widocznie konstrukcyjnie nie wytrzymuje obciazen. Ja to przechodzilem wymianielm laczniki, gumy i wszystko inne. W koncu rozebralem te kolumny mcpersona i zauwazylem ze te male lozyska sa pekniete jak i jednej tak i w drugiej kolumnie i to one powodowaly te stuki. Koszt calej operacji to 30zl i pol dnia na rozbieranie
-
Jezeli ktos szuka poduszek o kotrych jest tu mowa to mam 2 sztuki orginalne nowe po 150 zl za sztuke prosze o kontakt na email tomedin@wp.pl pozdrawiam
-
Witam gdyby ktos szukal tych poduszek posiadam 2 sztuki orginalne nowe po 150 zl prosze pisac na email tomedin@wp.pl
-
Witam
Czy mógłbym prosić o numery tych mały łożysk (namairy gdzie można kupić , wymiary...)
Z góry dziękuje
-
Witam
Panowie , wymieniłem poduszki oraz łożyska w moim samochodzie.
Zrobiłem to na próbę na używanych częściach z innego dużo młodszego samochodu. (jeżeli będzie róźnica to kupię nowe).
I po wymianie mma spory problem. Jako że nie było mojego stałego mechanika oddałem samochód do zupełnie mi nieznanego warsztatu i mam wątpliwości czy robota został dobrze zrobiona.
1. Czy ma znaczenie kierunek montażu poduszek amortyzatora (jest na nich taka dwu drotowa strzałka)
2. Czy montaż w złym położeniu tej gymu może wpływać na bujanie się samochodu (wcześnie tego nie było)
3. Czy wachacze dolne przednie pasują do modeo?
4. Czy można wymienić w wachaczach dolnych tylko tuleje?
5. Jakie amortyzatory kupujecie do swoich Xów?
Z góry dziękuje za pomoc.
-
Panowie to nie zadna guma stuka ani nic z tych. To takie malo lozysko stuka ktore znaduje sie w tym wiekszym lozysku. Jak mamy te duze lozysko to w srodku gdzie wchodzi trzpien amortyzatora jest takie male lozysko i to ono wlasnie stuka. Widocznie konstrukcyjnie nie wytrzymuje obciazen. Ja to przechodzilem wymianielm laczniki, gumy i wszystko inne. W koncu rozebralem te kolumny mcpersona i zauwazylem ze te male lozyska sa pekniete jak i jednej tak i w drugiej kolumnie i to one powodowaly te stuki. Koszt calej operacji to 30zl i pol dnia na rozbieranie
Odświeżam temat, może ktoś odpowie.
Gdzie można znaleźć takie łożyska? Bo nie wiem, czy opłaca się wymieniać całość :-)
-
Pooglądałem zdjęcia (niestety tylko zdjęcia) i mam nieodparte wrażenie,
że z mondeo od x-typowych różni się właśnie tylko tym łożyskiem w środku,
a reszta wymiarów jest ok.
Może to da się wyprasować i wprasować inne łożysko, zwłaszcza ze widać, że siedzi to w stalowym kielichu.
Może nawet na łożysko są nabite jakieś numery.
Ale to tylko teoretyzowanie.
Choć przy cenie za nowe 500zł/komplet jakiś warsztat by się podjął regeneracji.