(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/vintage3m.jpg)
DS420, "last of the real limousines - ostatnia z prawdziwych limuzyn" dzielo Daimlera, najwiekszy i najdroszy
samochod osobowy (nie liczac autobusow) w ofercie koncernu British Leyland, byl produkowany od 1968 do 1992.
Do konca produkcji zbudowano 4.141 takich limuzyn, a dodatkowo sprzedano 903 ramek do karawanow. Mimo ze
auto firmowane wylacznie jako Daimler, byl to prawdziwy Jaguar w sensie technicznym a jego twarz byla ojcem
dla XJ-a. Byl naczelnym srodkiem transportowym Queen Mother, ktora posiadala po kolei 5 takich aut, a na
dworzie Krolewskim Danii i Szwecjii sa uzywane do dzis. DS420 w roznych wersjach posiadali krolowie Hiszpanii,
Belgii, Luksemburga, Monaco, Maroko, Jordanii, Bahreinu oraz wielu prezydentow. Najbardziej ekscentrycznym
wlascicielem byl niewatpliwie amerykanski bilioner Howard Hughes, ktory zamawial ekskluzywne wnetrze wraz
z toaleta pod tylnym siedzeniem.
Od roku 1985 powstalo kilka pomyslow na jego zastepce, ktore jednak juz nie zostaly zrealizowane.
Wlasnie w 1985 powstal artykul w "the Autocar", jednak rysunek tam pokazany byl tylko domyslem autorow
artykulu:
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/restylel.jpg)
Mimo, ze Jaguar nigdy oficjalnie nie przyznal ze pracuje nad zastepca DS420, powstalo kilka projektow.
Mark Philips, czlonek zespolu projektantow w Coventry, dokonczyl projekt "Millenium", ktory byl rowniez jego
praca magisterska w Coventry University. Jego szef, Geoff Lawson, wtedy nie wykluczal realizacje.
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/newlimo1l.jpg)
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/newlimo1al.jpg)
Potem, w 2003 takze pod patronatem Jaguara, powstal projekt Alexa Chana i Stefano Canale z Coventry University.
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/coventry2003l.jpg)
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/long.jpg)
W tym samym czasie, biuro projektantow Neil Bottrill z Manchester dostalo zlecenie na alternatywny projekt,
ktory sie jednak zakonczyl na etapie rysunkow na papierze.
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/158426_dlxN_Y7U6ESU07sLczoECfYmO.jpg)
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/158426_hNn26_l3dvbu8Yio2EeKeztPJ.jpg)
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/158426_8zOe5CnZHt1HGqnQfO32ySFWR.jpg)
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/158426_SpHuyDcgX3lZG5IMxz1FT0S7R.jpg)
(http://i791.photobucket.com/albums/yy192/kogutki3/158426_W62f4_xAxJLGAMGXX43n6XMut.jpg)
Ostatni projekt zastepcy DS420 zostal wykonany przez firme Lea Francis Cars, nie ma jednak interesujacych
materialow na ten temat. W 1992 produkcja DS420 zostala zakonczona, a juz takiej limuzyny w programie
Jaguara pod kierownictwem Forda nie bylo. A bardzo szkoda.