FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Maj 03, 2019, 23:49:58 pm

Tytuł: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 03, 2019, 23:49:58 pm
Od jakiegoś czasu walczę z C1288, zapalaniem się kontrolki ABS-u  i wywalaniem DSC System Fault. W momencie zapalania ABS dalej działa, tak samo tempomat, sygnały z czujników prędkości dochodzą prawidłowo. Kontrolka ABS-u zapala się i gasnie samoczynnie w randomowych momentach.

Parę dni temu regenerowałem kompletnie hamulce (zaciski, tłoczki, uszczelki) i wymieniałem pompę hamulcową, bo stara już była wytara i po wylaniu zasyfionego płynu i zalaniu nowego, zaczęła przepuszczać - nie zaobserwowałem nic niepokojącego.

Czyżby pompa ABS/czujnik ESP ?
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: Boodzio2 w Maj 04, 2019, 08:36:39 am
Może się zanieczyściła podczas innych czynności na układzie hamulcowym.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 04, 2019, 16:11:53 pm
Problem pojawił się już kilka tygodni wcześniej.  Poza tym układ hamulcowy został solidnie przepłukany.
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Maj 06, 2019, 10:44:15 am
Jak dobrze pamiętam u mnie skończyło się na wymianie czujnika ciśnienia przykręconego na pompie ESP - o ile sam czujnik nowy kosztuje ponad 800zł, to na szczęście wystepuje w wielu europejskich samochodach i używkę kupiłem za 40zł. O ile zazwyczaj wolę nowe części, to jednak tutaj różnica w cenie jest kolosalna.

Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 06, 2019, 11:46:39 am
No właśnie wszystko wskazuje na ten czujnik. A nie wiedziałem, że jest on dostępny jako część zamienna. Czytałem, że to integralne z pompą jest. Bardzo dobra nowina :)

A w którym miejscu jest ten czujnik ? Bo z tego co pamiętam nic takiego co wygląda jak czujnik ESP nie widziałem na pompie ABS.  To jest ten wkręcany od lewej strony przy lampie ?
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 06, 2019, 13:05:08 pm
"The C1288 is either the pressure sensor on the ABS hydraulic control unit or the brake switch on the pedal bracket."
https://www.justanswer.com/jaguar/8tz15-jaguar-x-type-abs-light-dsc-error.html

Może to czujnik wciśnięcia hamulca Ci szwankuje. Sprawdź czy światła stop działają zawsze prawidłowo.
Inne źródła wskazują też na jakiś czujnik ciśnienia hamowania (Brake Pressure Transducer). Numer części C2S6180.
Podobno pasuje od Lincolna i Volvo S40:
https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/c1288-code-fix-abs-106681/

Czy pompa którą wymieniałeś to serwo hamulcowe czy to małe z lewej strony silnika z rurkami i modułem elektronicznym?

Z tego co widzę na zdjęciach ten Transducer włazi bezpośrednio w pompę ABS.
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 06, 2019, 15:01:16 pm
Wymieniałem pompę hamulcową czyli to małe pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Serwo chodzi poprawnie. Sprawdzę ten czujnik pedału hamulca bo właśnie mam taką przypadłość, że jak wciskam hamulec to zmienia mi się info na tym małym wyświetlaczu w zegarach (km, spalanie, etc.) tak jakbym wciskał przycisk na manetce :(
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 06, 2019, 15:05:03 pm
To możliwe, że to jest problemem. Może robi się jakieś zwarcie. Sprawdź może w Electrical Guide, czy kierownica i pedał hamulca nie sa na jednej wiązce i którędy ona biegnie.

edit:
Troche to dziwne, bo "Trip Computer Cycle Switch" jest podłączony bezpośrednio do zegarów, wiązka Instrument Panel, wtyczka IP10 kabel 16 (czarny).
No może nie bezpośrednio, jest jeszcze szara wtyczka IP53 w kolumnie kierowniczej.

Czujnik hamulca to wiązka PA, pewnie łączy się z wiązką IP główną wiązką kabinową (CA) ale tak na jednej raczej nie są :(
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 10, 2019, 23:43:31 pm
Wymieniłem cały przełącznik zespolony, oba czujniki pedału hamulca oraz przelutowane były zegary... Niestety nie pomogło. Dalej po wciśnięciu hamulca potrafi się zmieniać Trip Computer. Jako, że sygnał wyzwalany jest masą to byc może jakiegoś zwarcia dostaje na przewodach lub też faktycznie dalej coś nie tak z zegarami... No bo co innego ? Raczej nie jest to wina czujnika ciśnienia ABS, choć i jego już mam w domu - w tygodniu może wymienię i sprawdzę, czy przynajmniej ten błąd C1288 zniknie. 
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: Eppic w Maj 16, 2019, 16:31:30 pm
 U mnie podobnie się dzieje....samo się zapala i samo gaśnie a ABS działa normalnie. Zauważyłem ze w momencie „usterki” przygasa na chwile nawigacja
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 20, 2019, 07:55:57 am
Niestety wymiana czujnika ciśnienia hamowania w tym śmieciu nie dała efektów...
Wychodzi na to, że pompa ABS lub sterownik niedomagają bo innych pomysłów nie mam.

Wymiana pompy na taką z tymi samymi numerami wiąże się z kodowaniem ? Czy lepiej oddać do regeneracji?
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 20, 2019, 10:23:30 am
Jeśli mówisz o pompie ABS (tej przy zbiorniczku płynu do spryskiwaczy) to nie trzeba nic kodować.
Co więcej, można wymienić sam moduł elektroniczny, co wymaga jedynie śrubokręta i zajmuje około pół godziny (bo dostęp do śrub jest słaby)
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 20, 2019, 10:36:30 am
Wiem, wykręcałem już to. Dostęp nie jest zły. No właśnie chyba nie będę się z tym pierdzielił tylko kupię od razu pompę ze sterownikiem, gdyż nie mam pewności co jest przyczyną. Najwyżej jeszcze raz będę bluźnił przy odpowietrzaniu układu hamulcowego :)

Co to przeskoków na Trip Computerze - utknąłem w martwym punkcie. Będę chyba musiał rzeźbić w wiązce, bo wychodzi na to, że masa gdzieś jest słaba. Bo raczej wykluczam zegary...
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 20, 2019, 11:08:24 am
A punkty masowe sprawdziłeś? Niektóre są blisko progów, więc mogły podrdzewieć razem z nimi.
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 20, 2019, 11:51:15 am
Będę w najbliższych dniach rzeźbił wszystko.
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 20, 2019, 14:06:49 pm
A punkty masowe sprawdziłeś? Niektóre są blisko progów, więc mogły podrdzewieć razem z nimi.
Ile w sumie tych punktów masowych jest? Trzeba zrzucać nadkole? Akurat progi robiłem 1,5 roku temu. Ale z drugiej strony jak sięgam pamięcią wstecz to problem pojawił się mniej więcj w czasie gdy wymieniano mi prawy błotnik... Może lakiernik cos przy montażu schrzanił ...
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: najkon w Maj 20, 2019, 15:01:49 pm
Mam bardzo podobny problem i okazało się na warsztacie, że to wina przegubu przeniesienia napędu tył (w moim przypadku lewy) na nim jest taka metalowa opaska z dziurkami (patrz zdjęcie), która po prostu tak zardzewiała, że jej praktycznie nie ma a na tym opiera się czujnik ABS-u.

W moim przypadku wymieniam całą półoś (koszt. 200-300 zł) na zamiennik firmy BRV i spokój :)
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 20, 2019, 15:30:15 pm
Koronka ABS-u nie ma tu nic do rzeczy. Błędy czujnika ABS maja inne oznaczenie, a także objawy. Impulsy z koła zliczane są prawidłowo, tak samo jak pokazywana prędkość, bo czujnik razem z koronką także odpowiadają za pomiar prędkości w X-Type. Już przerabiałem ten temat  :-gwizd
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: najkon w Maj 20, 2019, 19:30:45 pm
Ooo.. really?
Hm.. mam taki przypadek, że piszczało mi tylne koło. Sądziłem że to łożysko, a okazało się że kawałki metalu ocierały (o coś) i stąd pisk.

W warsztacie wyczyścili mi sprężonym powietrzem i szczotką tą że "koronkę" (ta metalowa opaska) i automatycznie przestało piszczeć, ale wyskoczył błąd ABS-u (nie pochwalili się kodem błędu), ale takie informacje dostałem od nich.
A warsztat z certyfikatem w naprawie/obsłudze/etc dla marki Jaguar - w żadnym innym warsztacie nie stoi tam tyle Jaguarów różnej maści - młodszych i starszych ;)

Robią mnie w ch*ja? - za przeproszeniem.
Można to jakoś samemu zweryfikować?
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 21, 2019, 01:33:07 am
Te koronki po prostu rdzewieją i się rozsypują na kawałki... Dlatego Ci zapaliła się kontrolka ABS, tyle że komp zwrócił Ci inny błąd (C1165 lub C1175). Mój przypadek jest zupełnie inny.

BTW: Musi to być naprawdę dobry serwis, jeśli zamiast samej koronki wymienili całą półoś :P
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 21, 2019, 09:35:20 am
A punkty masowe sprawdziłeś? Niektóre są blisko progów, więc mogły podrdzewieć razem z nimi.
Ile w sumie tych punktów masowych jest? Trzeba zrzucać nadkole? Akurat progi robiłem 1,5 roku temu. Ale z drugiej strony jak sięgam pamięcią wstecz to problem pojawił się mniej więcj w czasie gdy wymieniano mi prawy błotnik... Może lakiernik cos przy montażu schrzanił ...

Wszystkie punkty masowe są wypisane w electrical guide na stronie 20 (w wersji dokumentu dla modelu 2002). W progach blisko słupków przednich są trzy punkty. Jeden po stronie kierowcy punkt G15 oraz po stronie pasażera punkty G5 i G4.

Jednak ze schematu (5.1) wynika, że za system ABS odpowiedzialne są punkty masowe G14 i G18. Jeden jest przy lampie po stronie pasażera (a więc blisko pompy) a drugi za skrzynką bezpieczników w komorze silnika. Więc te bym sprawdził w pierwszej kolejności.

Natomiast przełącznik komputera pokładowego jest podłaczony bezpośrednio pod punkt masowy G36, który znajduje się gdzieś na ścianie grodziowej po stronie pasażera.

Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 22, 2019, 16:16:53 pm
Poleciałem ze wszystkimi masami, G14, G18, G36 także z G37 w grodzi, który odpowiada za drugą stronę auta i wszystkimi innymi, które mi się napatoczyły. ABS dalej się świeci, więc czeka mnie pewnie wymiana sterownika, choć na wszelki wypadek podepnę go pod Delphi i spróbuję skasować ponownie błędy. Skoro jest plug & play to wymiana zajmie mi 10 minut. Problem tylko taki, że mam taką samą pompę jak Ty Sobrus czyli 1X43-2C405-BD a tego mało gdzie idzie dostać... Co do Trip Computera - pojeżdzę i zobaczę czy coś to dało...
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 22, 2019, 20:50:34 pm
Trip Computer także bez zmian...
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 22, 2019, 20:53:29 pm
1X43-2C405-BD

O kura. To dziadostwo jest niemal nieosiągalne :(
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 24, 2019, 13:17:24 pm
Pozostanie opcja regeneracji za 500-600zł.
Tytuł: Odp: C1288 - DSC System Fault
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Grudzień 09, 2019, 10:23:20 am
Błąd za cholerę nie chce zniknąć. Cały czas wywala usterkę w obwodzie. Czujnik ESP wymieniałem, czujniki hamulca w pedale, sprawdzone punkty masowe. Używek nie ma a regenerować nikt nie chce. Pierwsze co to każą wymieniać czujnik ESP, który już wymieniłem. Czujniki od 2.5 i 3.0 są takie same? Gdzieś słyszałem, że należy im zakresy poustawiać. Można go jakoś sprawdzić, bo może zamiennik też jest walnięty?