Autor Wątek: C1288 - DSC System Fault  (Przeczytany 2586 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
C1288 - DSC System Fault
« dnia: Maj 03, 2019, 23:49:58 pm »
Od jakiegoś czasu walczę z C1288, zapalaniem się kontrolki ABS-u  i wywalaniem DSC System Fault. W momencie zapalania ABS dalej działa, tak samo tempomat, sygnały z czujników prędkości dochodzą prawidłowo. Kontrolka ABS-u zapala się i gasnie samoczynnie w randomowych momentach.

Parę dni temu regenerowałem kompletnie hamulce (zaciski, tłoczki, uszczelki) i wymieniałem pompę hamulcową, bo stara już była wytara i po wylaniu zasyfionego płynu i zalaniu nowego, zaczęła przepuszczać - nie zaobserwowałem nic niepokojącego.

Czyżby pompa ABS/czujnik ESP ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 04, 2019, 08:36:39 am »
Może się zanieczyściła podczas innych czynności na układzie hamulcowym.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 04, 2019, 16:11:53 pm »
Problem pojawił się już kilka tygodni wcześniej.  Poza tym układ hamulcowy został solidnie przepłukany.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2019, 18:21:43 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2019, 10:44:15 am »
Jak dobrze pamiętam u mnie skończyło się na wymianie czujnika ciśnienia przykręconego na pompie ESP - o ile sam czujnik nowy kosztuje ponad 800zł, to na szczęście wystepuje w wielu europejskich samochodach i używkę kupiłem za 40zł. O ile zazwyczaj wolę nowe części, to jednak tutaj różnica w cenie jest kolosalna.


Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2019, 11:46:39 am »
No właśnie wszystko wskazuje na ten czujnik. A nie wiedziałem, że jest on dostępny jako część zamienna. Czytałem, że to integralne z pompą jest. Bardzo dobra nowina :)

A w którym miejscu jest ten czujnik ? Bo z tego co pamiętam nic takiego co wygląda jak czujnik ESP nie widziałem na pompie ABS.  To jest ten wkręcany od lewej strony przy lampie ?
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2019, 11:54:07 am wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2019, 13:05:08 pm »
"The C1288 is either the pressure sensor on the ABS hydraulic control unit or the brake switch on the pedal bracket."
https://www.justanswer.com/jaguar/8tz15-jaguar-x-type-abs-light-dsc-error.html

Może to czujnik wciśnięcia hamulca Ci szwankuje. Sprawdź czy światła stop działają zawsze prawidłowo.
Inne źródła wskazują też na jakiś czujnik ciśnienia hamowania (Brake Pressure Transducer). Numer części C2S6180.
Podobno pasuje od Lincolna i Volvo S40:
https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/c1288-code-fix-abs-106681/

Czy pompa którą wymieniałeś to serwo hamulcowe czy to małe z lewej strony silnika z rurkami i modułem elektronicznym?

Z tego co widzę na zdjęciach ten Transducer włazi bezpośrednio w pompę ABS.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2019, 13:13:42 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2019, 15:01:16 pm »
Wymieniałem pompę hamulcową czyli to małe pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Serwo chodzi poprawnie. Sprawdzę ten czujnik pedału hamulca bo właśnie mam taką przypadłość, że jak wciskam hamulec to zmienia mi się info na tym małym wyświetlaczu w zegarach (km, spalanie, etc.) tak jakbym wciskał przycisk na manetce :(
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2019, 15:05:03 pm »
To możliwe, że to jest problemem. Może robi się jakieś zwarcie. Sprawdź może w Electrical Guide, czy kierownica i pedał hamulca nie sa na jednej wiązce i którędy ona biegnie.

edit:
Troche to dziwne, bo "Trip Computer Cycle Switch" jest podłączony bezpośrednio do zegarów, wiązka Instrument Panel, wtyczka IP10 kabel 16 (czarny).
No może nie bezpośrednio, jest jeszcze szara wtyczka IP53 w kolumnie kierowniczej.

Czujnik hamulca to wiązka PA, pewnie łączy się z wiązką IP główną wiązką kabinową (CA) ale tak na jednej raczej nie są :(
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2019, 15:30:08 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 10, 2019, 23:43:31 pm »
Wymieniłem cały przełącznik zespolony, oba czujniki pedału hamulca oraz przelutowane były zegary... Niestety nie pomogło. Dalej po wciśnięciu hamulca potrafi się zmieniać Trip Computer. Jako, że sygnał wyzwalany jest masą to byc może jakiegoś zwarcia dostaje na przewodach lub też faktycznie dalej coś nie tak z zegarami... No bo co innego ? Raczej nie jest to wina czujnika ciśnienia ABS, choć i jego już mam w domu - w tygodniu może wymienię i sprawdzę, czy przynajmniej ten błąd C1288 zniknie. 
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Eppic

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • ;)
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 16, 2019, 16:31:30 pm »
 U mnie podobnie się dzieje....samo się zapala i samo gaśnie a ABS działa normalnie. Zauważyłem ze w momencie „usterki” przygasa na chwile nawigacja
Jaguar X-Type 2.1 v6 ;)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 20, 2019, 07:55:57 am »
Niestety wymiana czujnika ciśnienia hamowania w tym śmieciu nie dała efektów...
Wychodzi na to, że pompa ABS lub sterownik niedomagają bo innych pomysłów nie mam.

Wymiana pompy na taką z tymi samymi numerami wiąże się z kodowaniem ? Czy lepiej oddać do regeneracji?
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2019, 09:55:14 am wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2019, 10:23:30 am »
Jeśli mówisz o pompie ABS (tej przy zbiorniczku płynu do spryskiwaczy) to nie trzeba nic kodować.
Co więcej, można wymienić sam moduł elektroniczny, co wymaga jedynie śrubokręta i zajmuje około pół godziny (bo dostęp do śrub jest słaby)
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2019, 10:36:30 am »
Wiem, wykręcałem już to. Dostęp nie jest zły. No właśnie chyba nie będę się z tym pierdzielił tylko kupię od razu pompę ze sterownikiem, gdyż nie mam pewności co jest przyczyną. Najwyżej jeszcze raz będę bluźnił przy odpowietrzaniu układu hamulcowego :)

Co to przeskoków na Trip Computerze - utknąłem w martwym punkcie. Będę chyba musiał rzeźbić w wiązce, bo wychodzi na to, że masa gdzieś jest słaba. Bo raczej wykluczam zegary...
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2019, 10:37:15 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 20, 2019, 11:08:24 am »
A punkty masowe sprawdziłeś? Niektóre są blisko progów, więc mogły podrdzewieć razem z nimi.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: C1288 - DSC System Fault
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 20, 2019, 11:51:15 am »
Będę w najbliższych dniach rzeźbił wszystko.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.