Autor Wątek: Trzepiaca kierownica  (Przeczytany 5286 razy)

KINSKY1975Y

  • Gość
Trzepiaca kierownica
« dnia: Lipiec 05, 2008, 19:46:53 pm »
Witam i pozdrawiam cale forum. Mam maly problem z moim xjr -em.Tak jak w temacie, podczas hamowania daje sie odczuc jak kierownica trzesie ,moze nie mocno ale jednak .Poza tym sciaga auto na rozne strony .oczywiscie podczas hamowania .Jednoczesnie podczas jazdy slychac szum z przodu nasilajacy sie razem z  predkoscia.(nie jest to szum powietrza).Jezeli ktos z Was mial podobny problem ,lub ma jakies sugestie to prosze o wypowiedzi .Z gory dziekuje za wszelkie rady i jeszcze raz pozdrawiam :-V  :-jag

barbie

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 05, 2008, 20:19:16 pm »
Jeśli podczas normalnej jazdy się nie trzęsie, a jedynie podczas hamowania stawiam na pokrzywione tarcze. Ludzie tego nie sprawdzają - jak kupiłem swojego Daimlera to były aż popękane!

Szum - może być łożysko w kole. Sprawdź tak - jadąc 60-70 km/h na prostym odcinku pojedź wężykiem prawo-lewo (ale po szosie  ;) ). Jak szum zmienia ton w zależności od kierunku skrętu prawie na bank łożysko!

KINSKY1975Y

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2008, 15:09:47 pm »
Dziekuje za rady koledzy ,a tak z innej beczki to jak sie sciaga ozdobne lby srub do przykrecania kol.Troche jestem  :-[ ze nie wiem jak ale coz kto pyta nie bladzi.Odnosnie tematu chce odkrecic kola ,sprawdzic tarcze i przeczyscic  prowadnice zaciskow hamulcowych ,kto wie moze bedzie lepiej , :-V :-tylkopozdrawiam

tomz

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2008, 20:43:53 pm »
nie może ściągać auta na "różne strony" - tylko w jedną!!! - musiałeś sprawdzać w koleinach.
prawdopodobnie barbie ma racje - ja też obstawiam przegrzane i zwichrowane tarcze

KINSKY1975Y

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 13, 2008, 20:57:49 pm »
zgadza sie to tarcze ,bede wymienial razem z amorkami ,mysle ze w koncu bedzie dobrze   .Pozdrawiam serdecznie :-V :-V

czapka

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 16, 2008, 23:34:01 pm »
Podobne objawy występują też przy złej geometrii kół.

KINSKY1975Y

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 21, 2008, 18:41:52 pm »
mysle ze na wszystko  zlozylo sie pare rzeczy- opony 225/45/17-zamiast255/45/17   50%zuzycia amorkow i 25mm grubosc tarczy. :o Oponki juz wymienione no i paczka z amorami i tarczami od Krzyska w drodze jak tylko dojdzie biore  bestie na warsztat i wymieniam .O efektach pracy nie omieszkam powiadomic  :)  pozdrawiam cale forum :-V :-V ;)  geometria byla dobra ale po wymianie ww czesci trzeba chyba sprawdzic,prawda? :-V
« Ostatnia zmiana: Lipiec 21, 2008, 18:43:44 pm wysłana przez KINSKY1975Y »

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 21, 2008, 19:47:58 pm »
Te części nie mają wpływu na geometrię.
XJR-S 6.0 Asprey#99

KINSKY1975Y

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 22, 2008, 21:29:10 pm »
Chyba po zabiegu sie pokusze ,,, w koncu to nie jakies wielkie pieniadze a lepiej miec pewnosc ze  kocur nie zedrze zbyt szybko nowych opon   pozdrawiam cala brac :-V :-V :-V

czapka

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 23, 2008, 00:16:18 am »
Ja też jestem zdania, że geomatrie należy chociaż sprawdzić raz na jakiś czas - tak dla pewności.

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 23, 2008, 00:59:03 am »
najlepiej obserwować opony jeśli zaczyna scinac  lub sciagac ,ustawienie konieczne .ale pamiętajcie do wczesnych modeli XJ6 ser 1 2 3 xj40 x300 oraz wszystkich XJS (nie wspominając wczesnych modeli)
potrzebne są narzędzia obniżające karoserie-zawieszenie .dane ustawienia kol w Jaguarze są obliczone z obniżonym-obciążonym autem.
tak ze gdy odwiedzacie warsztat dowiedzcie sie czy maja takie narzędzia.

jannaf

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 23, 2008, 13:26:56 pm »
Cholerka!! Czy w tych autach niczego nie można zrobić tak....po prostu  :-jag

KINSKY1975Y

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 23, 2008, 18:36:40 pm »
Prawdopodobnie gdybym pojechal ,chcial ustawic zbieznosc i nic o tym nie powiedzial ,to pewnie by ustawili ,skasowali i nastepny klient.Ciekawe jak skuteczne byloby takie ustawienie?pozdrawiam wszystkich :-V :-V :-V

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 23, 2008, 23:22:29 pm »
Polecam sprawdzenie kilku drobiazgów:
- piasta, czy jest równa i czy ma bicie,
- korozja na piaście - czyszczenie,
- korozja na tarczy hamulcowej - czyszczenie,
- jednakowy moment przy dokręcaniu śrub,
- pogięte szpilki śrub kół.
Miałem ostatnio delikatne bicie przy hamowaniu, okazało się ze wdała się korozja między piastą i tarczą, poczas zmiany opon wpadło w szczelinę trochę korozji z tarczy i problem gotowy.
Po dokładnym oczyszczeniu, bicie - trzepanie kierownicy  - zniknęło.
XJ40, XJSC , XJR

KINSKY1975Y

  • Gość
Odp: Trzepiaca kierownica
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 24, 2008, 17:55:09 pm »
 A wiec- tarcze wymienione (nawiercane nacinane ebc od Krzyska) i problem z glowy .Wymienilem od razu amory i zupelnie inna jazda- nie trzesie nie stuka jedzie jak po szynach :-V jeszcze tylko geometria dla pewnosci i jazda .Krzysku :-K dzieki za czesci tak szybko . Pozdrawiam cale forum :-V :-V :-V
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2008, 18:03:36 pm wysłana przez KINSKY1975Y »