Autor Wątek: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie  (Przeczytany 2689 razy)

SilverAG

  • Gość
Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« dnia: Listopad 13, 2017, 13:32:08 pm »
Po dłuższej absencji witam ponownie Szanownych Forumowiczów.

Chciałbym zasięgnąć języka w pewnej kwestii. Otóż od jakiegoś czasu drażnią mnie drgania kierownicy w zakresie prędkości 90-120 km/h, które nie ustają przy wysprzęgleniu i chyba są nawet bardziej odczuwalne na zjazdach w czasie hamowania silnikiem. Ostatnio zauważyłem również drżenie kierownicy na wolnych obrotach na postoju.

Pierwsza koncepcja - źle wyważone koła. W czwartek założyłem zimówki, w sobotę pognałem kota do ok. 130 km/h - myślałem, że koła odpadną... W drodze powrotnej było już lepiej. Dziś jechałem do pracy i też jakby bez typowego bicia prawo-lewo.

Jako, że silnik z Forda, porozglądałem się na forach tej marki i wychodzi na to, że Ford pokpił sprawę z poduszkami silnika w Mondeo, które nawet w benzynie potrafią paść po 100000 km.

I teraz pytanie za 100 punktów - czy prawa poduszka (od rozrządu) pasuje z Mondeo MK3? Pytanie nie jest zupełnie bezzasadne i nie wiąże się z oszczędnościami - poduszka do MK3 różni się wyglądem od tej w kocie, a nową do kota widziałem tylko na brytyjskim ebay za ok. 120 funtów. Dziś dokładniej obejrzałem tę poduszkę i mam wrażenie, że do poduszki z Mondeo dospawany jest z góry taki cylinder (to jest różnica między tymi poduszkami). Na górze poduszki wybita jest 3, więc zakładam, że poduszka od nowości.

Czy ten dospawany element pełni jakąś istotną funkcję? Pytam, ponieważ do MK3 można kupić nową poduszkę, do kota są tylko używki. A wiadomo, że z używkami nie wiadomo...

Pozostałe dwie poduszki - lewa i pod skrzynię (tę kupiłem, czekam na wolną chwilę u mechanika) są dostępne. Zastanawiam się, czy nie wymienić też tej lewej.

Ogólnie z cenami tych poduszek to Ford popłynął - ta prawa koło 800 zł kosztuje oryginalna, a pod skrzynię jakieś 450... Może do Jaguara to nie kosmos, ale to ceny do Forda...

W związku z powyższymi wibracjami zastanawiam się, czy właśnie poduszki silnika nie mają wpływu na drgania kierownicy?

Oczywiście, pojawił się również wątek przegubów i to wewnętrznych. Same raczej ciężko dostać, więc rozważam półosie. Tylko czy to muszą być one? W sieci sporo jest produktów firmy NTY, ale nie wiem, ile to warte? Miał ktoś doświadczenia?

Wolę dopytać, zanim zacznę eksperymentować z wymianami w ciemno.

Z góry podziękował za wszelkie sugestie :-)

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2017, 15:28:39 pm »
muszą być one? W sieci sporo jest produktów firmy NTY, ale nie wiem, ile to warte? Miał ktoś doświadczenia?

W Corsie C dawno temu wymieniałem tylnią piastę - miało być budżetowo więc kupiłem na Aledrogo pierwszą z brzegu cenowego i jak przyszło to było NTY właśnie. Założyłem i wszystko było ok, nie było tam jakiś mega przebiegów, ale do końca jak byliśmy jej właścicielami to był spokój.

Jednak miałem w rękach z NTY wahacz przód Clio II - jakość wykonania dramatyczna. Kumpel wymieniał. Wagowo stary by 1,5 x cięższy. Niestety nie wiem ile pociągnął bo samochodzik umarł w międzyczasie, jednak nie wróżyłem sukcesów.

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2017, 20:36:28 pm »
Też miałem taką przypadłość. U mnie drgania powodowało łożysko podpory prawej półosi. Wymieniłem całą półoś na produkt firmy Driveshaft i mam spokój od około 60 tys. km.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Offline Wolcik2

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 200
  • Kocham to forum
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2017, 21:29:07 pm »
Ja bym sprawdził mocowaniem wydechu czy tam coś się nie poluzowało. A co do ceny poduszek to faktycznie ford chyba ma monopol na te części. Pozdrawiam.

SilverAG

  • Gość
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 15, 2017, 20:15:17 pm »
Postaram się to wszystko posprawdzać. Dzięki za sugestie.

A jak zdiagnozować te łożysko podpory półosi? Jest jakaś metoda?

Myślałem jeszcze o tzw. małej dwumasie (słychać hałas od strony rozrządu, ale myślałem bardziej, że to rolka alternatora). I, nie daj Bóg, o normalnej dwumasie (chociaż ta, ponoć, jest w niezłym stanie - opinia przy wymianie uszczelniacza).

Ech i fochy kota...

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2017, 07:44:47 am »
Myślałem jeszcze o tzw. małej dwumasie (słychać hałas od strony rozrządu, ale myślałem bardziej, że to rolka alternatora).

Mała dwumasa tłucze się metalicznie jak byś stukał młotkiem o młotek.
Nie sądzę by rolka (ale nie chce sugerować, że na pewno) tak drgała, że przenosiło by się to na kierownicę.
Jak tam Cię coś niepokoi to w pierwszej kolejności przyjrzyj się jak się ma sprężyna w napinaczu.

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 16, 2017, 13:34:15 pm »
A jak zdiagnozować te łożysko podpory półosi? Jest jakaś metoda?

Poruszaj półosią w okolicy łożyska i sprawdź, cz jest jakiś luz.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

SilverAG

  • Gość
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 16, 2017, 18:41:17 pm »
Dzięki wszystkim.


Tak sobie myślę (czasem się zdarza), że łożysko półosi mogłoby tłumaczyć drgania w czasie jazdy. Ale na postoju już raczej nie...

Nie wspomniałem, że mam skrzywioną tylną lewą felgę (dało się wyważyć), ale to raczej nie ma wpływu na drżenie kierownicy w czasie jazdy.

W ogóle dziś miałem wrażenie, jakby drżenie pojawiało się nie przy pewnych prędkościach, ale w zależności od nawierzchni - tzn. droga jest krajowa, ale widać różnice w asfalcie - kolor, łatanie itp.

Mam jeszcze chęć zainwestować w jakieś wyważanie kół na samochodzie, ale muszę znaleźć warsztat (na prowincji mieszkam). Niby wyważałem u dobrego wyważacza i niby wyważył, ale odniosłem wrażenie, że nie wie, że sprzęt się kalibruje...

Myślę o poduszkach, bo silnik naprawdę mocno drży - boję się, że to od wtrysków też może być...


Offline CapaBB

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 16, 2017, 20:20:00 pm »
Na postoju, to raczej poduszki, chyba, że dwumas. Mi tak drżała buda, że było widać jak kierownica drży gołym okiem. Po wymianie dwumasu przeszło prawie całkiem. A co do wyważenia, to nawet jajko można wyważyć, ale dalej będzie jajkiem.
X-Type Estate 2.0D
Bielsko - Bia³a

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2017, 02:38:51 am »
Piszesz o krzywej feldze, ale nawet nie zadałeś sobie trudu, aby przełożyć ją na tył a do przodu dać prostą? To już by sporo wykluczyło... I są pewnie inne rzeczy, które jeszcze można zrobić samemu, ale ty idziesz na łatwiznę i pytasz się na forum. To błąd, bo nikt z forum nie słyszy twojego auta, ani go również nie widzi, więc jak można zdiagnozować coś w ten sposób???
Sam sobie odpowiedz i zacznij działać, a nie tylko liczyć na pomoc osób, które musiałyby być chyba wróżkami, aby postawić trafną diagnozę.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

SilverAG

  • Gość
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 17, 2017, 22:14:53 pm »
@bodi: Proszę, przeczytaj, gdzie mam krzywą felgę.

Pytam na forum, żeby wiedzieć, gdzie i czego szukać. Na razie czekam na okienko u mechanika, który zwodzi mnie od kilku tygodni.

Kto pyta nie błądzi ponoć.

@CapaBB: Dwumas... Też się tego boję, ale to raczej kierownica, a nie cała buda.

Będę szukać :-)

Offline archie188

  • Aspirant
  • Wiadomości: 6
  • Kocham to forum
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 18, 2017, 02:09:31 am »
Jeśli chodzi o zwodzenie polecam zmianę mechanika
@edit
sam tak miałem, zwodzenie = nie wiem

nieważne jak ktoś dobry jest
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2017, 03:00:49 am wysłana przez archie188 »

SilverAG

  • Gość
Odp: Prawa poduszka silnika X-Type 2.0D/półosie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 18, 2017, 17:30:14 pm »
Akurat jeśli chodzi o mechanika, to wolę poczekać, bo jest naprawdę zaufany. Robi to dla przyjemności, a nie dla pieniędzy i już nieraz pomógł mi w opresji.

Dziś postanowiłem zajrzeć pod maskę z udziałem teścia. Silnik, moim zdaniem, mocno drży na postoju. Po włożeniu łomu w lewą poduszkę silnika dało się mocno poruszyć całym silnikiem - nie wiem, jaki powinien być zakres tego ruchu, ale silnik przesuwał się dość mocno. Po uruchomieniu i próbach ruszania na ręcznym w przód i w tył dało się zauważyć, że poduszka ta dość mocno pracuje w obu kierunkach - do tego stopnia, że nakrętka, która ją trzyma z góry (domyślam się, że śruba jest pod podłużnicą zamocowana do silnika?) przesuwała się po powierzchni poduszki, zostawiając na niej ślady, a nawet słychać było stuki w poduszce. Próba "sklinowania" poduszki łomem w czasie pracy silnika nie powodowała zmniejszenia wibracji, ale wręcz ich zwiększenie. Śrubę trochę dokręciliśmy, chociaż trudno powiedzieć o ile obrotów, ale wraz z dokręcaniem drgania się nie zmieniały. Nie wiem też, jak mocno można ją dokręcić? Dodam jeszcze, że gumowe elementy, które znajdują się z przodu i z tyłu poduszki (jakby takie ograniczniki ruchu) wyżłobiły ślady w sąsiednich, metalowych częściach.

Wie ktoś, jak powinna pracować zdrowa poduszka? Czy wychodzi na to, że ta już najlepsze czasy ma za sobą? Domyślam się, że guma mogła się zużyć i nie ma już odpowiednich właściwości.

Zastanawia mnie jakość zamiennika firmy Sasic? Czy może warto spróbować jakąś używkę? Chociaż, jeśli chodzi o używki, to sprzedający oceniają ich wygląd - nie wiem nawet, czy sprawdzają stan gumy. Moja wygląda dosłownie jak nowa, ale najwyraźniej nie do końca spełnia swoje zadanie.

Zauważyłem też, że śruba opaski na rurze, która dochodzi do turbiny, dała się dokręcić - więc opaska była poluzowana. Czy poluzowanie tej opaski wpływa na coś?