Autor Wątek: Tuleje Zawieszenia  (Przeczytany 6485 razy)

Offline G@briel

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Tuleje Zawieszenia
« dnia: Marzec 03, 2010, 16:02:42 pm »
Znalazlem firme w polsce ktora podjelaby sie produkowania tulejek poliuretanowych do naszych Jaguarow.

Tulejki poliuretanowe sa o wiele bardziej trwale od zwyklych, zmniejszaja luzy w zawieszeniu, i ogolnie znacznie poprawiaja prowadzenie pojazdu.

Sa firmy za granica jak np. PowerFlex ktore produkuja juz takie tulejki do naszych aut, jednak tylko niektore tulejki sa dostepne w poliuretanie.

I tu pojawia sie problem... Aby mogli wykonac cos takiego musze im podac dokladne wymiary kazdej tulejki, a wiec jezeli ktokolwiek ma u siebie po za samochodem tulejki wachaczy, stabilizatorow, belki zawieszenia, amortyzatorow, lub jakiekolwiek inne. i moglby zmierzyc ich wymiary, bylbym bardzo wdzieczny :)

Jezeli jest zainteresowanie wsrod forumowiczow moglbym od nich zalatwic wiele takich zestawow lub
poszczegolne tulejki. Czy bylby tu ktos chetny?

Pozdro ;D

P.S.
Dodam ze chodzi o modele xj40, x300 itp. bo wiekszosc tulejek w nich sa identyczne.

« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2010, 16:12:38 pm wysłana przez G@briel »

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Tuleje Zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2010, 16:13:53 pm »
ostatnio mialem bardzo interesujacy rozmowy na temat tulejek poliuretanowych z mechanikiem bo takze mialem
zamiar wymieniec klasyczny na poliuretanowych. dowiedzialem sie wiec ze oprocz wszystkich plusow tego
materialu sa efekty boczny: zawieszenie z przyczyn oczywistich staje sie twardzie, co jest super przy sportowym
zawieszeniu, jednak w normalnych warunkach spowodowa to nie tylko mniej komfort, ale takze krotszy zywotnosc
zawieszeniu w calosci. fakt, ze material jest twardszy (i same tuleje bardzej trwale), oznacza ze wibracje oraz
nierownosci bardzej obciazaja pozostalych elementy zawieszeniu co czesto niestety oznacza np potrzeby regularny
korekty zbieznoscia i czestej zuzyty armortyzatory, wahaczy itd. jezeli ktos bardzo lubi "twarde" zawieszenie, to
poliuretan jest spoko.

ja wlasnie rozkrecam w x300 caly zawieszenie, moge oddac starych tulejek do celow badawczych  ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2010, 16:18:14 pm wysłana przez kogutki »

nowicjusz

  • Gość
Odp: Tuleje Zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2010, 19:31:32 pm »
to teraz pyatnie do znawców tematu odnosnie tulejek poliuretanowych jak to pewien sprzedawca pisze i mowi wciskając je innym ze są to ulepszone niz te jakie są montowane w fabryce metalowo gumowe.
no wiec do sedna :
jesli faktycznie poliuretanowe tuleje sa lepsze i trwalsze od metalowo gumowych to dlaczego koncerny nie montują na takich całego zawieszenie w autach na lini montazowej w fabryce??
przeciez te tuleje są o tyle tansze ...

analize zostawiam innym oraz moze niech sie wypowie ktos go zastosował zamiast ORYGINAŁU zwykłą tandete tyle ze trzy razy tanszą czy faktycznie jest to takie super rozwiązanie

Offline G@briel

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Odp: Tuleje Zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2010, 22:19:46 pm »
Tulejki poliuretanowe nie sa tansze od gumowych, wrecz przeciwnie. Bywaja o wiele drozsze, a material jest mniej dostepny i trudniejszy w obrobce. Produkowanie zestawu tulejek z poliuretanu trwa dosyc dlugo, i produkcja ich w takim tempie aby uzywac w autach fabrycznie bylaby nieprawdopodobnie kosztowna.

Co do komfortu - prawda ze mozemy odczuc minimalne "usztywnienie" w zawieszeniu, ale na pewno nie na tyle aby znacznie wplynac na komfort jazdy, a zyski w precyzyjnosci zawieszenia powinny byc znaczne.

Poliuretanowe tulejki powoduja to ze sily ktore dzialaja na samochod podczas jazdy nie ide w gume i rozne luzy, tylko w podzespoly zawieszenia ktore sa wtedy zmuszane do wypelniania swojej roli.

Oczywiscie te tulejki sa robione z poliuretanu o roznych twardosciach, wiec jezeli ktos nie lubi sportowej jazdy i nie zalezy mu na osiagach samochodu to pewnie lepszym wyborem bylyby te najmieksze :)

« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2010, 22:24:27 pm wysłana przez G@briel »

nowicjusz

  • Gość
Odp: Tuleje Zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 04, 2010, 09:09:01 am »
cały czas piszesz o tulejach gumowych ktore moze i  są gorsze od poliuretanowych ale to tez zalezy od jakości uzytego materiału do ich produkcji ,a mnie cały czas chodzi o tuleje metalowo-gumowe.
nikt mi nie wmowi ze poliuretan jest lepszy i drozszy itd niz prawdziwa dobrej jakości ( czytaj oryginał ) tuleja metalowo gumowa bo gdyby tak faktycznie było to wszystkie koncerny juz dawno przeszłyby na poliuretan.
Osobiście dałem sobie kiedyś wcisnąć taką poliuretanową tandete -tuleja dolna amortyzatora do xj40 ktora rzekomo jest lepsza od oryginału( jak to napisał sprzedawca-ulepszona) i niestety ale po przejechaniu moze z 20 tys km było gorzej niz na starych oryginalnych tulejach metalowo gumowych.

Takie rzemiosło to jest dobre ale tylko wtedy by obnizyć koszt naprawy auta aby ładnie wszystko wyglądało w momencie sprzedazy a nie dla siebie na dłuzszą mete gdy chcemy sie cieszyć przez dłuzszy czas zawieszeniem bez zbednych luzów i wizyt u mechaników.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: Tuleje Zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 04, 2010, 18:47:50 pm »
Poliuretany są praktycznie niezniszczalne ale czeka się na nie ok. 4 tygodni - proces produkcyjny tyle trwa. A ceny  :-gwizd - komplet tulei gumowych do mojego Saaba 9000 - ok. 500 zł. Komplet poliuretanów - ponad 1500 zł.

Co do tulei gumowych to z pewnością niektóre oryginały Jaguara nie grzeszą jakością.

Od zawsze używam w swoich autach zamienników renomowanych firm - FEBI itp. Są połowę (średnio) tańsze od oryginałów a na naszych drogach inwestowanie w zawieszenie jest trochę bez sensu. Wymieniam na bieżąco zużywające się elementy ale zawsze szukam zamienników. I jest ok. Przeciętnie wytrzymują 60 tys. km., chociaż mam też tuleje przedniego wahacza, które są dobre po 100 tys. km. :)

Poliuretan to coś dla wytrwałych - usztywnia zawieszenie, drgania przenoszą się na nadwozie. W niektórych autach po roku jazdy na poliuretanach nagle słychać plastiki, trzeszczenie i inne odgłosy z elementów wnętrza - to nie na nasze drogi.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.