Autor Wątek: x300 - luz na przekładni kierowniczej  (Przeczytany 7146 razy)

qbaty

  • Gość
x300 - luz na przekładni kierowniczej
« dnia: Luty 05, 2010, 19:54:17 pm »
Objawy: samochód "pływa", szczególnie nieprzyjemnie robi się na koleinach
Diagnoza: luz na przekładni kierowniczej, przekładnia nie cieknie - jest sucha
Pytanie brzmi: czy od razu regenerować, czy może coś jeszcze sprawdzić ??

W podobnym temacie dotyczącym 40stki przeczytałem, że na przekładni jest jakaś śruba regulacyjna (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,1768.msg17872.html#msg17872 ) oraz że podejrzane mogą być silentbloki (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,1768.msg19535.html#msg19535). Czy w x300 będzie tak samo ?? Możecie coś doradzić ??

nowicjusz

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2010, 09:17:46 am »
najlepsza rada jest taka abys sie udal do najlepiej nie jednego zakładu regenerującego przekładnie aby fachowiec sie wypowiedział  :-za

qbaty

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2010, 09:43:40 am »
Taki mam plan, ale dobrze mieć wcześniej jakieś podstawowe informacje, żeby nie pakować się w niepotrzebne koszty.

qbaty

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2010, 14:26:13 pm »
Dzisiaj dokonałem z mechanikiem dokładnych oględzin przekładni. I okazało się, że sama przekładnia jest OK - luzy nie są "wewnątrz", rusza się cała przekładnia w tulejach mocujących.
No i teraz pojawia się pytanie: na liście części nie widzę tych tulei, ani nawet całych mocowań. Co z tym zrobić - macie jakieś sprawdzone rozwiązania ??

Maru$

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2010, 14:29:52 pm »
jak możesz to zamieść zdjęcie o które tuleje dokładnie chodzi bo nie bardzo wiem  a przekładnie wyciągałem 2 dni temu to bym ci coś może podpowiedział

qbaty

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2010, 14:47:45 pm »
Niestety auto stoi już na kołach, a nie maiłem ze sobą aparatu w warsztacie.
Na tym rysunku nie widać tego najlepiej:

ale chodzi o tuleje w 2 uchwytach przez które przechodzi przekładnia.

Może tu będzie lepiej widać o co chodzi:


jag-max

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2010, 22:25:33 pm »
Najlepszą opcją niewątpliwie będzie regeneracja. Jednak, mimo tego że tuleje i mocowanie nie występują ani
jako części nowe ani jako zamienniki, możesz je rozkręcić oraz zamontować używane - o ile się trafią naprawdę dobrze zachowane elementy. Jednak wymiana na nowe lub regeneracja będzie zdecydowanie lepszą opcją.

qbaty

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2010, 07:56:00 am »
Rozumiem, że piszesz o regeneracji uchwytów/tulei ? Czy wiesz może kto coś takiego robi i jaki jest przybliżony koszt ?

Maru$

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 26, 2010, 20:26:24 pm »
wiesz comam przekładnie od anglika do x300 w idealnym stanie jak chcesz to mogę ci fotki porobić powinny pasowac tuleje, szkoda że wcześniej nie dałeś znać bo miałem wyciagnietą przekładnię to bym porónał jak by co to podaje do siebie nr 697 818 372 pozdrawiam

qbaty

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 26, 2010, 20:52:37 pm »
Podobno w anglikach mocowania są identyczne ja w wersjach europejskich.
Dzwoniłem też do firmy zajmującej się regeneracją przekładni i twierdzą, że powinni być w stanie dorobić takie tuleje.
Maru$, skontaktuję się z Tobą - może coś pokombinujemy ;)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 22, 2012, 19:31:46 pm »
Ogrzeje temat, ktoś znalazł sposób na te tuleje? Jak je zdobyć poza używkami, ewentualnie jak dorobic?
xj6 4,0 Sovereign 1996

jaguar2015

  • Gość
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 31, 2012, 18:17:32 pm »
Mam to samo, w tygodniu jadę do mechanika ciekawe czy weźmie się za to :'(

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: x300 - luz na przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 31, 2012, 20:16:33 pm »
U mnie było to samo co Qbatego, luz poziomy na tulejach trzymających całą przekładnie kierowniczą.
Mój mechanik pomiędzy jedno mocowanie a kołnierz tulei maglownicy założył 8mm ( bo tyle było luzu po 4 mm z każdej ze stron) pierścien i ściagnał na śrubach mocujacych. Teraz wszysto jest idelanie spasowane, jedynie poźniej trzeba było przekręcić koło kierownicy. Wyciagnąc maksymalnie kierownice, odłączyć akumulator, odkrecić dolną osłone (dwa wkrety), potem kierownica o 45 stopni i dwa torxy mocujące poduszke, odłączyć poduszke i na klucz 17 odkręcic śrube mocującą koło kierownicy. Zanim zdejmiemy warto zaznaczyć flamastrem położenie kierownicy, by przesunąć ją o odpowiedni kąt, tak by dwa razy nie rozkręcać. Zmontować w odwrotnej kolejności. I pamiętać o kodzie do radia.
xj6 4,0 Sovereign 1996