Autor Wątek: Skrzynia? Most? Wał napędowy?  (Przeczytany 2650 razy)

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Skrzynia? Most? Wał napędowy?
« dnia: Czerwiec 15, 2008, 11:47:38 am »
Witam. Mam dość duży problem i mam nadzieję, że mi pomożecie.

Daimler XJ40, 1993 r., 4.0 litra. SKrzynia automatyczna z przyciskiem S/N/1

Pierwszy problem jest taki, że skrzynia przerzuca biegi raz bardzo płynnie, raz bardzo szarpie. Nie ma reguły.

Drugi problem jest taki, że jak ruszam spod świateł i gwałtowniej przycisnę pedał gazu to słychać bardzo mocne uderzenie (taki odgłos, jakby ktoś uderzył wielkim młotem w okolice skrzyni albo mostu - ciężko mi to zlokalizować mimo, że od skrzyni do mostu duża odległość....ale naprawdę nie umiem :)

Trzeci problem jest taki, że powyżej 80 km/h, kiedy skrzynia wrzuci najwyższy bieg, autem zaczyna niemiłosiernie szarpać - tak jakby na sekundę gasł i zapalał, aż mi głowa lata do przodu i do tyłu.

Podjerzewam krzyżąki na wale napędowym.

Most wymieniony niedawno bo huczał - mam założony od x300 i jest obecnie cichutki.

Proszę o porady.

Dzięki.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Skrzynia? Most? Wał napędowy?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2008, 18:58:08 pm »
Co do szarpania, wymień olej i filtr w skrzyni. Sprawdź również czy nie leje się woda z podszybia na sterownik automatu (pod deską rozdzielczą po prawej).
Stukać mogą np. przeguby, łącznik elastyczny wału lub łożyska łączące obudowę piasty z wahaczem.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: Skrzynia? Most? Wał napędowy?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2008, 21:27:32 pm »
Olej w skrzyni wymieniony - jest czysty, klarowny itp.

Czy mogę prosić o dokładniejszą lokalizacjęsterownika skrzyni?

Dostęp od komory silnika czy od kabiny?

Jaki kształt, kolor?

Dzięki.

PS. Zrobiłem dziś test - samochód szarpie przy obrotach powyżej 2000/min. Wrzuciłem pozycję "2" w automacie i rozpędziłem się do 60 km/h (ok. 2400 obr) - szarpało. Wrzuciłem "3" i rozpędziłem się do 80 km/h - szarpało. PRzy "D" szarpie powyżej 90 km/h
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Skrzynia? Most? Wał napędowy?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2008, 21:46:38 pm »
sterownik jest po prawej stronie pod schowkiem na dokumenty w poziomie najlepiej odkrecic 4 śruby i od góry polozyc plastykowa folie( gdy wodza kapie z dmuchawy kapie na folie anie na sterownik.
wygląda ze masz problem z walem .wal jest z dwóch czesci pomiedzy jest lozysko w gumie sprawdz czy nie jest oberwane  reszta to co pisał jagoholic.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.281
Odp: Skrzynia? Most? Wał napędowy?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2008, 15:02:20 pm »
Witam.

Stukanie usunięte - trzeba było wymienić gumowe tuleje z tyłu zawieszenia. I jest git.

No ale co z tym szarpaniem? Już zaczynam sądzić, że to skrzynia. Olej wymieniony parę dni temu, a stary olej był czyściutki, bez opiłków, nie śmierdział.....

Więc żyję nadzieją, że to nie skrzynia....

A czy w Jaguarach jest coś takiego jak wyważanie wału?
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline G@briel

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 148
Odp: Skrzynia? Most? Wał napędowy?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2008, 16:40:13 pm »
Ja mialem podobny problem w XJ6 z 71 roku. Jak sie wrzucalo na "D" ale nie ruszalo sie
z miejsca, slychac bylo takie glosne stukanie z okolicy walu napedowego. Okazalo sie ze
to jedna z tylnich piast w ktorej byly ogromne luzy  :-X