Autor Wątek: x-type 2,2d 2005r  (Przeczytany 5878 razy)

bartek

  • Gość
x-type 2,2d 2005r
« dnia: Styczeń 09, 2010, 21:18:54 pm »
Witam!
posiadam Jaguara 2,2D 155km. Problem polega na tym,  że po dodaniu gazu nawet na luzie samochód gaśnie. gdzie szukac przyczyny?
Z góry dziękuję  za pomoc

Innowierca

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 09, 2010, 21:43:45 pm »
Niedobór powietrza może. Zaraz pewnie wypowiedzą się osoby bardziej zorientowane w temacie  :-V

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2010, 10:30:25 am »
Nie jestem specjalistą ale jeżeli chodzi o diesela to tam pojawia się zawsze problem zasyfionego zaworu EGR.
Przeczyść go i pewnie wszystko wróci do normy. To zmora ropniaków.

Huckleberry

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2010, 12:23:26 pm »
Za mało informacji nam podałeś. Pytania:

- gdy silnik zgaśnie to czy miga kontrolka świec?
- jak często gaśnie?
- czy po zgaśnięciu odpala normalnie?

Tak jak mój kolega powyżej, stawiam na zawór EGR... ale bywa wiele innych powodów, mniej lub bardziej prozaicznych.

bartek

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2010, 16:03:39 pm »
Sprawa wygląda tak:
po odpaleniu silnik pracuje bardzo równo, płynnie wchodzi na obroty do 2000=2500obrotów, po czym zaczyna szarpac i gaśnie. Po zgaśnieciu zapala się spiralka (kontrolka od żarowych). Gaśnie za każdym po wprowadzeniu na obroty powyżej 2000-2500. Po zgaśnięciu odpala normalnie.
Jeśli to zawór EGR to w którym jest miejscu?

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2010, 16:24:08 pm »
w zaznaczonym miejscu jest (powinien być) zawór EGR. Wykręcasz go, czyścisz ze szlamu i przemywasz rozpuszczalnikiem.

foto z angielskiego forum

wiadereczko

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2010, 18:39:33 pm »
Jak już bedziesz czyscił EGR to możesz pujśc dalej i wyczyścić kolektor dolotowy tam też masa szlamu się osadza.
Jaki masz przebieg X-sa??
Ja mam końcówke 2005 roku i czysciłem EGR i kolektor przy przebiegu około 108.000 km i szczerze mówiąc zaskoczyłem się bo był bardzo czysty. ( coprawda nie wiem czy poprzedni właściciel tego nie robił ale myślę że jak samochód był nagwarancji to niebardzo się komu chce grzebać).

Podłączałeś do kompa swojego kota????

bartek

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2010, 19:04:06 pm »
samochód jest z listopada 2005r. W tym momencie ma 96tyś  przebiegu.
Czyściłeś, ponieważ też się "dusił" czy dla zasady?
do kompa jeszcze nie podłączałem - mieszkam we Włoszczowie a tu nikt nie ma oprogramowania.

wiadereczko

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2010, 19:31:35 pm »
Czyciem dla pewnoci i dla poprawienia spalania :)
Mozliwe zze u ciebie tez bedzie w miare czysty ale to roznie bywa zalezy na czym byl jezdzony i w jakich warunkach.

Co do kompa to zamiast jechac do serwisu i placic pewno min 50 zl za jednorazowe podpieci rozejrzyj sie na Allegro za swoim wlasnym czytnikiem kodow albo kablem z oprogramowaniem do laptopa.

Ja wlasnie czekam na swoj kabelek kopilem na angielskim ebayu za 14 funtow z przesylka (okolo 70-80 zl) a uwiez przyda sie napewno bo jagi lubia gdy sie kolo nich robi  :-za

bartek

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2010, 19:35:01 pm »
podaj mi proszę linka do kabelka na ebay - w piątek  wraca z anglii mój kolega, to może by mi przywiózł

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2010, 19:37:37 pm »

robertth

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2010, 19:39:03 pm »
do kompa jeszcze nie podłączałem - mieszkam we Włoszczowie a tu nikt nie ma oprogramowania.
Jeśli chodzi o diagnostykę silnika, to możesz to zrobić w wiekszości zakładów, które mają nawet skaner...
Gorzej w ingerencję skrzyni itp., ale z odczytem błędów silnika nie powinno być problemu.

bartek

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2010, 20:38:56 pm »
ciekawe czy można tym urządzeniem połączyc się z 2,2D. Ponieważ w wiekszości zakładów gdzie są urządzenia typu KTS oferują podłączenie do Jaga ale tylko w benzynie.

wiadereczko

  • Gość
Odp: x-type 2,2d 2005r
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 10, 2010, 21:10:49 pm »
Zapytaj czy podlaczaja Forda mondeo 2,2DTDI czy 2.0 DTDI bo to te same silniki.

A wogule to jezeli maja kabel obd2 i koncowke 16 pinowa to bedzie pasowalo do x-sa i kody bledow odczytasz spokojnie. przynajmniej bedziesz wiedzial gdzie szukac problemu