Przy uszkodzonej uszczelce mogą pojawić się różne objawy, w zależności, którym miejscu "puściła" uszczelka.
Do najczęściej spotykanych należy:
1. Przedostawanie się płynu chłodniczego do komory spalania (ubytek płynu chłodniczego, mocne dymienie po odpaleniu z rana, szarpanie silnikiem, nierównomierna praca z rana
)
2. Przedostawanie się płynu chłodniczego do kanałów smarujących głowicę (oleju): "biała maź" na korku, bagnecie, podwyższenie poziomu oleju w silniku...
3. Przedostawanie się oleju do układu chłodzenia: widoczne "oczka" oleju bądź "biała maź" w zbiorniku wyrównawczym, chłodnicy
4. Spadek kompresji na dwóch sąsiadujących cylindrach: nierównomierna praca silnika, szarpanie, bez zmiany poziomu płynów eksploatacyjnych...
To nie jest teoria, ale częste przypadki poparte doświadczeniem